Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:20

Ohja, chocosticks, die moet ik ook nog hebben :P

Ik koop m'n spullen meestal bij taart & decoratie, maar kan iemand mij vertellen op welk prijsniveau makro ongeveer zit met fondant ed. als het niet in de aanbieding is? En is er ook peil te trekken op wanneer de aanbiedingen wél zijn? :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:21

Mayo schreef:
De tafel van 18 zit in Utrecht ;) Maar dat is niet mijn winkel, niet heel goedkoop en van de mixen alles eigen merk, dus lastig te combineren met voorraad die je nog thuis hebt staan.

Ja weet ik, maar zie daar maar eens te parkeren voor de deur, en ik kom daar niet eens binnen met kinderwagen. ;)

Dus mayo, jij bent ook klant, als ik een winkel begin? :+
Laatst bijgewerkt door Samantha_ op 12-08-11 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:22

Heb gelukkig al alle puzzelplaatjes af (alleen dikkie dik moet nog een cadeautje in zijn handen :D )en het kroontje. Dat scheelt een hoop voor aankomende week.
Ik heb dan een stapeltaart (3laags) met kroontje, een stapeltaart (2laags) met voetballogo, 2 gewone taarten met puzzelplaatje, een meptaartje en 2 3D taarten met poppetjes erop.
Van het weekend de poppetjes nog in elkaar zetten, de taarten bakken en alvast de bc maken, het kan maar af zijn.

prakkie

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:23

Zandkasteel is erg leuk geworden en ik heb ook leuek cc voorbij zien komen!

Die koekjes met fondnat (of was het marsepein) erop zijn ook erg leuk geworden. Ik wil echt nog een keer koekjes versieren, maar het komt er niet echt van...

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:24

Mayo schreef:
[Thanks! Ik heb geen zin om nu speciaal voor 1 plaatje een pot piping gel te gaan halen :D

Ik maak het altijd zelf...zo gepiept. Ik vergeet het nl altijd mee te nemen op de een of andere manier. Dan ben ik bijna thuis en dan dank ik: G***ver, weer vergeten...

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:25

Samantha_ schreef:
Mayo schreef:
De tafel van 18 zit in Utrecht ;) Maar dat is niet mijn winkel, niet heel goedkoop en van de mixen alles eigen merk, dus lastig te combineren met voorraad die je nog thuis hebt staan.

Ja weet ik, maar zie daar maar eens te parkeren voor de deur, en ik kom daar niet eens binnen met kinderwagen. ;)

Dus mayo, jij bent ook klant, als ik een winkel begin? :+

Misschien, ik gok dat Houten voor mij nog steeds dichterbij is :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:26

prakkie schreef:
Heb gelukkig al alle puzzelplaatjes af (alleen dikkie dik moet nog een cadeautje in zijn handen :D )en het kroontje. Dat scheelt een hoop voor aankomende week.
Ik heb dan een stapeltaart (3laags) met kroontje, een stapeltaart (2laags) met voetballogo, 2 gewone taarten met puzzelplaatje, een meptaartje en 2 3D taarten met poppetjes erop.
Van het weekend de poppetjes nog in elkaar zetten, de taarten bakken en alvast de bc maken, het kan maar af zijn.

Hoe ziet jouw dagplanning eruit? :=

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:26

prakkie schreef:
Mayo schreef:
[Thanks! Ik heb geen zin om nu speciaal voor 1 plaatje een pot piping gel te gaan halen :D

Ik maak het altijd zelf...zo gepiept. Ik vergeet het nl altijd mee te nemen op de een of andere manier. Dan ben ik bijna thuis en dan dank ik: G***ver, weer vergeten...

Oh hoe dan?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:27

euh...druk :+ :+ :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:27

Ja das ook weer zo Mayo.

Piping gel recept staat op DLT.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:28

Ingrediënten

◦75 g witte basterdsuiker
◦1 el maizena
◦60 ml citroensap
◦60 ml water
Werkwijze

◦Doe de basterdsuiker en de maizena in een klein pannetje.
◦Roer er geleidelijk het citroensap en het water door.
◦Op hoog vuur roeren tot het kookt en dikker wordt.
◦Eventueel kleuren naar behoefte.
◦Als het te dik is, dan met een klein beetje water verdunnen.

Tips:
◦De piping gel is luchtdicht in de koelkast tot een maand houdbaar.
◦Piping gel wordt gebruikt als eetbare lijm of om een watereffect te creëren. Ook kan het worden vermengd met royal icing, waardoor het elastischer wordt en zg. stringwork kan worden gespoten. Ook te gebruiken om eetbare foto's, geprint op ouwel, op marsepein of fondant te bevestigen. Hierdoor wordt de ouwel beter snijdbaar.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:30

Ik werk ma, di , woe en vrij van 7-5. Op donderdag ben ik vrij en kan ik dus veel doen. Van het weekend is mijn man een weekendje weg (airsoften met de mannen in belgie), dus kan ik lekker doorgaan. Heb toevallig zaterdag ook nog een high tea, dus genoeg zoetigheid voor mij van het weekend :9 :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:32

Prakkie, weet je dat de link in je onderschrift niet klikbaar is? :)
Druk schema heb je zeg, maar wel erg leuk dat je zoveel opdrachten hebt!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:33

Kom je niet meer bij de paarden?

Ik heb echt alleen donderdagavond beschikbaar (meestal), ja en het weekend, maar daar moet ik mij ook meestal om andere afspraken heen wurmen :+

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:39

Ik ben van plan een chocoladetaartje te maken, wilt een van jullie even kijken of dit klopt en of ik genoeg heb?

Vulling: chocolademousse -200g pure chocolade, 250ml slagroom (klopslagroom?)
Bodem: biscuit - 5 eieren, 150g suiker, 125g bloem, 25g maizena (wat is dat? :o), zakje vanillesuiker, zout
Afsmeren: botercreme - 100g roomboter, 100g margarine, 200g poedersuiker (, cacao misschien?)
Bekleden: rolchocolade - 450g chocolade (melk of puur?), 125ml glucose, 2 tl ijskoud water

Klopt het zo? Mis ik nog wat? :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:42

Handig om te weten welk formaat taartje je maakt?

Op het aantal eieren afgaande denk ik een 24cm rond?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:44

Mayo schreef:
Handig om te weten welk formaat taartje je maakt?

Op het aantal eieren afgaande denk ik een 24cm rond?

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee, is m'n eerste taart. :')
Wilde wel een ronde.
Zal 24cm goed zijn in verhouding tot de benodigdheden?

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:44

Samantha_ als je last minut iets nodig hebt, cook en co in zeist verkoopt ook mixen, marsepein en wat uitstekers, kleurstoffen, glitters en nog wat benodigdheden, zijn wel ietsje duurder maar is dichtbij voor jou.

Zag een gave zandtaart voorbij komen en hele leuke cupcakes. Die appels dan wel niet zelf gemaakt waren ook erg leuk!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:48

Oh.... het is wel zo handig om eerst de maat te bepalen voordat je hoeveelheden van ingrediënten gaat bepalen :+

Ik bak met de mix en daarbij hoort bij 5 eieren een 24cm rond of een (ik dacht) 20x20 vierkant. Dus alle ingrediënten geen idee, want die gebruik ik niet.

Afsmeren is veels teveel, je komt uit op 400gr BC, dat is of afsmeren voor meerdere taarten of minstens 2x (1 laag) vullen en 1x afsmeren.

Vulling is ook weer afhankelijk van de maat en het aantal x vullen.

Bekleding, ik gebruik marsepein, dus kan ik niks zinnigs over zeggen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:49

O thanks Zoeff, dat wist ik niet eens!

Druk prakkie!

Ik werk maar 3 dagen, ma-di-vr van 8 tot 17u. En op ma en wo rijd ik.
De dagen dat ik thuis ben doe ik alleen overdag niet veel aan bakken, schiet niet zo op met de kinderen. Dus doe ik dat meestal als ze op bed liggen.
Soms wel eens bakken overdag, of vullen, maar zoonlief wil graag helpen en vooral proeven.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:54

Waarom scheurt mijn marsepein telkens als ik het over me bolletje heen wil leggen.. Of naja het ligt er al voor de helft er op en dan scheurt het.. Moet je het nog langer kneden ofzo?? Het was ook niet droog ofzo...

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:56

Mijn dag is standaard tegen 18.00 uur of later thuis van het werk, direct katten eten geven, koken, eten, omkleden en naar stal, eind van de avond tussen 22.30-23.30 uur thuis. In het weekend op zaterdag wassen, boodschappen, paard, overige dingen. Zondag wassen, huis schoonmaken, paard, overige dingen.

Van de week heb ik tussen thuiskomst van werk en naar stal gaan moeten bakken, pffff dat is niet mijn ding.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:57

misschien te dun uitgerold Sarisv?

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:59

Hmm, tja dat zou kunnen.. thanks.. Leek me geen verstandig idee toen hij onder botercreme zat om nog keer door te kneden en op nieuw te doen..

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:00

Sarisv schreef:
Waarom scheurt mijn marsepein telkens als ik het over me bolletje heen wil leggen.. Of naja het ligt er al voor de helft er op en dan scheurt het.. Moet je het nog langer kneden ofzo?? Het was ook niet droog ofzo...

Nog langer? Langer dan wat? 1 minuut, 10 minuten? ;) Welke verhouding marsepein is het? 1:2 / 1:3 / 1:4?