Taarten decoreren XV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:03

Ik ben al een tijdje niet meer in dit topic geweest.. :o
Maar heb net wel even plaatjes gekeken :D
Super mooie dingen gezien!
Ik heb gisteren een klein taartje gemaakt voor mijn collegatje die haar verjaardag niet wilde vieren :P
Afbeelding

gevuld met appel-kaneel jam

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:49

MamaMiesje schreef:
En net nog caramelganache gemaakt...Oh my god...dat zou verboden moeten worden, zó lekker :9 :')

Het wordt:
champagnecrème en frambozenjam
amarettocrème en sinaasappellimoengelei
bokkenpootjescrème en caramelganache

en ik bedenk me net -na het proeven van de caramelganache en sinaasappellimoengelei :') - een combi van díe twee is ook lekkah :9

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:00

Leuke taart Clausje! :j

Heb je die strik met fondant gemaakt en dan tylose er doorheen?

imd

Re: Taarten decoreren XV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:30

Nette strik :oo

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:45

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:46

Ja hoor, die heb ik ook, werkt prima :) .

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:49

Dat is mooi. :)
Misschien dat ik die wel bestel dan.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:33

Ik smeer de taarten af met botercreme, maar kun je ook afsmeren met royal icing? Of zeg ik nu iets heeeeel raars :D

Las bij DLT dat mensen zo hun taart heel glad en strak kregen, dus vroeg me af of ze hiermee
de taart echt helemaal afsmeren.

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:36

Die heb ik ook, werkt prima!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:38

IngridB schreef:
Ik smeer de taarten af met botercreme, maar kun je ook afsmeren met royal icing? Of zeg ik nu iets heeeeel raars :D

Las bij DLT dat mensen zo hun taart heel glad en strak kregen, dus vroeg me af of ze hiermee
de taart echt helemaal afsmeren.

In theorie is het volgens mij wel mogelijk, maar het wordt dan wel knetterhard natuurlijk. De meesten doen gewoon botercreme en dan in koelkast/diepvries voor zover ik weet :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:40

Je kunt inderdaad met RI afsmeren, maar dan zou ik wel glycerine door de icing mengen zodat het nog enigszins zacht blijft. Ik denk wel dat het lastig is om strak af te smeren met RI :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:43

Oké, dan hou ik het maar gewoon bij botercemé :D . Bedankt!

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:01

Ik heb alleen fondant gebruikt en een paar uurtjes laten drogen dus geen tylose.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:18

Zonnetje81 schreef:
Haha mij is ook gevraagd 2 taarten te maken voor een vrijgezellenfeest en kreeg gister een sms of ik voor zaterdag even een ferraritaart kon maken maar die heb ik bedankt. Vrijdag is pas mijn 1e vrije avond weer....heb geen zin om tot midden in de nacht dat te gaan maken na mijn werk/paarden en pas om half 9 te kunnen beginnen en heb ook geen biscuit klaar liggen.

Ja oke maar dat zijn meestal wel bekenden waar je dan een taart voor maakt toch?
Mijn 1e echte onbekende was niet zo snel hoor := Dat vond ik dan ook echt mijn 1e echte opdracht.. voor mn familie enzo vind ik dat dan weer anders ofzo? :P

Kan me voorstellen dat je die andere taart bedankt hebt, je moet echt goed aan je eigen denken!!
Als ik wil heb ik elke week een opdracht, maar dat gaat me voortaan echt te veel worden.. :j

En gefeliciteerd!! :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:27

Groot gelijk Zon, en zo zullen ze hopelijk ook gaan bedenken dat dit soort taarten tijd kost en niet op het laatste nippertje besteld kunnen worden.
Ik zou best iedere week een opdracht willen hebben, maar bedenk wel dat als je niet ingeschreven bent bij de KVK, je officieel geen reclame mag maken en de belastingdienst krijgt ook steeds meer interesse in deze branche.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:00

Wie had er hier zo'n tractortaart gemaakt?
Een "3d" tractor?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:21

Net weer inkopen gedaan bij Jamin :D .
Na pasen wordt het assortiment uitgebreid vertelde ze, dus ben benieuwd wat er allemaal bij komt dan!

Ga misschien vanmiddag weer een taartje maken. FF oefenen en wat uit proberen enzo. Dus we eten m lekker zelf op :P !!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:22

Grapje, bedoel je deze?
Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:26

Ashleey_ schreef:
Zonnetje81 schreef:
Haha mij is ook gevraagd 2 taarten te maken voor een vrijgezellenfeest en kreeg gister een sms of ik voor zaterdag even een ferraritaart kon maken maar die heb ik bedankt. Vrijdag is pas mijn 1e vrije avond weer....heb geen zin om tot midden in de nacht dat te gaan maken na mijn werk/paarden en pas om half 9 te kunnen beginnen en heb ook geen biscuit klaar liggen.

Ja oke maar dat zijn meestal wel bekenden waar je dan een taart voor maakt toch?
Mijn 1e echte onbekende was niet zo snel hoor := Dat vond ik dan ook echt mijn 1e echte opdracht.. voor mn familie enzo vind ik dat dan weer anders ofzo? :P

Kan me voorstellen dat je die andere taart bedankt hebt, je moet echt goed aan je eigen denken!!
Als ik wil heb ik elke week een opdracht, maar dat gaat me voortaan echt te veel worden.. :j

En gefeliciteerd!! :D

Maar die van het vrijgezellenfeest ken ik niet, is via een vriendin van me gegaan die het getipt had.

Ik heb de laatste tijd genoeg taarten gemaakt als beginner en even vlug een taart maken....zal je zien dat ie mislukt!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:27

Kinke schreef:
Groot gelijk Zon, en zo zullen ze hopelijk ook gaan bedenken dat dit soort taarten tijd kost en niet op het laatste nippertje besteld kunnen worden.
Ik zou best iedere week een opdracht willen hebben, maar bedenk wel dat als je niet ingeschreven bent bij de KVK, je officieel geen reclame mag maken en de belastingdienst krijgt ook steeds meer interesse in deze branche.

Ja zeker als mensen op sites gaan adverteren.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:28

IngridB schreef:
Net weer inkopen gedaan bij Jamin :D .
Na pasen wordt het assortiment uitgebreid vertelde ze, dus ben benieuwd wat er allemaal bij komt dan!

Ga misschien vanmiddag weer een taartje maken. FF oefenen en wat uit proberen enzo. Dus we eten m lekker zelf op :P !!

Oeww laat ik nou net ná pasen een taartje gaan maken <3 ga dan maar ff langs de Jamin hier in de buurt :D

Gefeliciteerd Zonnetje81! :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:41

Nou weet ik niet of elke Jamin na pasen wordt uitgebreid met het assortiment, maar zou wel leuk zijn natuurlijk :D
Moest alleen tylose en RI hebben en die hadden ze nou net niet. Wacht ff af en anders bestel ik dit bij DLT.

Gefeliciteerd zonnetje81 *\o/*

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:48

:wave:

Ik ga zsm even bijlezen want jullie gaan echt super snel zeg!!

Wilde mn taarten voor zaterdag een beetje in lente- sfeer maken.. 1 taart met bovenop de naam en leeftijd en dan aan de zijkant rondom lavendel spuiten.. De tweede taart met 'proficiat' erop de 25 vlinders in haar favoriete kleuren.. Ik weet nu alleen niet welke kleuren de taarten zelf moeten.. Hebben jullie suggesties? De vlinders worden paars, blauw en groen.. En de lavendel natuurlijk groen met paars :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:52

hmm misschien lichtblauw?
Of lichtblauw marmeren met wit. Dat is ook mooi.
Dat ga ik ook doen, met gekleurde vlinders en bloemen erop :j

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:00

Ik ben niet zo van het marmeren :o .. Maar lichtblauw is wel een idee.. Misschien voor 1 taart lichtblauw dan maar voor de andere... Nog suggesties O:)