Ik heb net volgens die methode mijn eerste roosje gemaakt, was easy!
Weten jullie trouwens waarom kleurstof op olie basis niet geschikt is om marsepein mee te kleuren? Ik had nl per ongeluk op oliebasis en er niet mee gekleurd, ging eigenlijk best prima!
Oke, ja winkels zijn vandaag dicht. En heb niks te doen dus wilde een simpel receptje maken/
Katja
Geplaatst: 02-05-10 15:42
MamaMiesje schreef:
Ja idd. Maar moeilijk is het niet toch?
Helemaal niet maar ik ging er vanuit dat ze die wel wist en naar een alternatief op zoek was maar zo heb ik het gelezen, staat niet noodzakelijk zo in het bericht.
Ik heb net voor mijn verjaardag een Kenwood Prospero gehad/gekocht. Eerste biscuit heb ik er net mee gemaakt, wat ging dat makkelijk zeg! Botercreme was ook een eitje zo, had nu zelfs tijd over om tussendoor nog een boeuf bourguignon op het vuur te zetten. Vanavond de taart decoreren, hoop dat het goed gaat lukken. Mijn vorige baksels vond ik bij nader inzien nog wat knullig, hopelijk wordt de boel nu wat strakker.
Viel ietsje tegen, hij komt precies tot aan de rand van het bakblik. Maar hij is nog steeds hoog genoeg om 2x door te snijden denk ik. Hoe zat het ook alweer met afsmeren, moet de botercreme op kamertemperatuur zijn of net uit de koelkast?
Ah ok, dan zal ik hem op tijd uit de koelkast halen, want het bakje staat er nu alweer een tijdje in. Maar goed, eerst maar het avondeten opzetten en daarna de kinders in bed kieperen. Vrees dat het een latertje gaat worden vanavond...
MamaMiesje
Geplaatst: 02-05-10 17:30
Als je taart mooi strak is en je hoeft geen ernstige fouten weg te werken, dan vind ik zelf bc die bijna te zacht is het lekkerste smeren.
Hoi hoi, wat leuk dit topic, lees nu al een aantal dagen mee en ben helemaal verpletterd dor jullie mooie taarten. Ik heb vanmiddag mijn eerste roos van marsepein gemaakt. Komend weekeind hebben we een meeting van een aantal paardendames die hier net over de grens in Duitsland wonen. Daar wilde ik mijn eerste baksel op gaan uit proberen en hoop dat het lukt dan plaats ik ook even een foto.
Wij hebben hier nog 4 heeeeule grote sinterklaas-speculaasplakken liggen en aangezien ik binnenkort weer een taart wil maken had ik gedacht om een taart met speculaasvulling te maken. Dus, wie weet wat voor speculaasvulling ik moet maken en hoe?