hotchocolat schreef:Bij een tuincentrum.
Meestal groen aan de onderkant met een transparante deksel.
Ze kosten niet heel veel.
ik heb m bij de action vandaan, ik dacht 2,99. mn tomaatjes staan erin!!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
suuzepuus schreef:bij de action is zo'n beetje alles tijdelijk dus ik denk dit ook!
Zet ik ze thuis in een grotere pot in de grond, blijk ik er 2 te hebben gekregen
en ze zijn echt gigantisch groot al veel te groot voor binnen. Uitgerekt al bijna 60 cm met bladeren van 20 cm en hier en daar al een bloemknop erin. En dat terwijl het eigenlijk nog te koud is voor buiten. Gelukkig waren de 2 grote groentebakken nog niet gevuld en paste de afdekking van het lage framekasje keurig over de bakken heen. Nu staan ze dus in een tijdelijke kas bijna al met hun hoofd tegen het dak aan.

een les voor de volgende keer. Als ze zwellen worden ze wel 2 keer zo groot, dat had ik even niet ingecalculeerd. 
En alle enthousiaste mensen!!

Dit stuk! Best heel groot!! Denk zo'n 15 meter waar ik de foto vandaan heb gemaakt en 30m lang in een punt
Nou is een deel gebruikt als verhard pad (linkerkant) en daar ligt wat puin
Maar de rechterkant is heel mooi en heel dikke kleigrond! Eromheen ligt een boomgaard (gok appels) en dus ook bijen!!
Met hekwerkje eromheen! Moet dus ook ff palen zetten en gaas eromheen (zou kippengaas goed genoeg zijn? Tegen konijnen vooral!).
Die hier thuis zijn al opgeknabbeld door mijn konijn
anneliesdj schreef:suuzepuus schreef:bij de action is zo'n beetje alles tijdelijk dus ik denk dit ook!
Nou dat is niet helemaal waar hoor, het grootste deel van het assortiment is blijvend.
Maar seizoensgebonden artikelen zoals kasjes zijn idd wel tijdelijk.
Mijn kers staat nu ook in bloei, ik had er een sering onder gezet in de hoop dat die meer bijen zou aantrekken maar blijkbaar is de kers nu vroeg met bloeien en de sering laat dus heb ik er nog niets aan.
Moet ik alsnog zelf met een kwastje in de weer en daarna maar zo snel mogelijk een net erover om de kersjes te beschermen tegen alle vogels hier.
Ik ben wel benieuwd hoe jullie de komkommers bevallen, is dit voor het eerst dat je 't doet of heb je al eerder komkommers uit eigen tuin gegeten?
Mijn zusje heeft het vorig jaar ook gedaan maar dat beviel toch niet zo goed, de smaak haalt bij lange na niet die van een supermarktkomkommer.
Heerlijk sappig en vol smaak. De supermarktkomkommers konden er niet aan tippen.
)
Maar die zijn er nu niet meer! Haha! Ga maar eens op zoek hier in de buurt! Woon boven de betuwe
Maar wel vlakbij!