Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chanen schreef:Afgelopen maandag de mock duck gegeten en misschien had ik er te hoge verwachtingen van, maar ik ben niet laaiend enthousiast. Het smaakt best prima, maar ik vond het niet heel bijzonder. Glibberig was het trouwens niet, maar ik weet niet of de eend daarin verschilt van de kip.
Voor mijn eiwitpoeder moet ik denk ik een andere toepassing bedenken, want door mijn havermoutontbijt vind ik het niet echt lekker. Zowel qua smaak als textuur. Ik weet niet zo goed hoe ik die laatste zou moeten omschrijven. Het is niet zozeer korrelig. Vooral een beetje droog, denk ik. Een smoothie is misschien toch een betere optie.
Foaly schreef:En wat doe je dan met de eitjes van je kippen? Weggooien? Of vertellen dat ze niet meer hoeven te leggen?
Sorry, klinkt misschien flauw. Maar eitjes van eigen kippen zijn volgens mij juist superduurzaam, dus ik zou ze lekker gebruiken, ook als je voor de rest veganistisch eet
8nnemiek schreef:Meel met water![]()
Ik weet alleen de verhouding niet meer. Zou ik moeten opzoeken
Edit: 200 gram bloem met 90 gram water. En een snufje zout.
Het ligt er wel aan welk soort bloem je gebruikt. De een neemt meer vocht op dan de ander, dus de juiste dikte van het deeg moet je zelf even testen.
Sintara schreef:Ik eet zelfs de eieren van de ganzen en de kalkoenen op. Dat vinden echt heel veel mensen gek. Maar onze gans broedt niet en de kalkoen heeft echt genoeg aan een nest van 8, ze stopt alleen niet met leggen dus ja. Ik vind het erg zonde om alles maar te laten verrotten.. De honden eten er ook van mee. Duurzaam, gezond en ze hoeven dan weer minder vlees
Sintara schreef:Oh sorry had je berichtje er tussenin nog niet gezien, ik ben aan het werk xd ik dacht dat je de eitjes zou weggooien.. Maar idd ik denk dat het zonder ei ook prima kan, liefst met een meelsoort met veel gluten denk ik voor soepel deeg
Miesemuisje schreef:Ik wil dit weekend iets bakken zonder melk/soja, iemand ideeën?![]()
Ei kan dus wel, maar zoontje is helaas allergisch voor melk en soja