Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
denice schreef:maar je moet dat toch ook ongekookt wegen? want anders zit het vol met water.
en 632 is netjes voor avondeten!
denice schreef:maar je moet dat toch ook ongekookt wegen? want anders zit het vol met water.
en 632 is netjes voor avondeten!
Mocca schreef:Anders moet je even op de verpakking kijken van de pasta. Daar staat bij de calorieentabel vaak of je het gekookt of ongekookt moet wegen!
denice schreef:Dat is vervelend. ik merk dat als ik op een verpakking een hoog kcal aantal zie staan, ik er echt door afgeschrokken wordt en trek heb in een lekker bake yoghurt.
je lichaam gaat echt minder verlangen naar chips e.d.!
Sylhouet schreef:Idd, prima dag Mocca!
Ben jij nu nog aan het afvallen of op gewicht aan het blijven?
Want ik zou verwachten dat als je op gewicht wilt blijven, dat je dan in theorie 2000 Kcal per dag binnen kunt krijgen?
En bij extra sporten misschien nog wel meer ??
Sylhouet schreef:denice schreef:Dat is vervelend. ik merk dat als ik op een verpakking een hoog kcal aantal zie staan, ik er echt door afgeschrokken wordt en trek heb in een lekker bake yoghurt.
je lichaam gaat echt minder verlangen naar chips e.d.!
Nu ik al een maand op dieet ben zonder ook maar 1 foute dag ertussen, merk ik dit ook...
De behoefte aan koekjes, snoep, chips, is helemaal weg.
En als ik wél trek heb dan kan ik al dat soort dingen prima vervangen door een gezond tussendoortje.
Ben er wel blij om! Nu houden zo
...
Nienke_ schreef:Leuk Syl. dat je nog heen geweest bent. Het je, je doodzieke vriendje meegenomen???
![]()
Ja van de spaghettie dat wist ik. Maar het is wel lekker. Wij aten 2 x per week gekookte aardappelen en de rest van de week pasta's en rijstgerechten. Nu heb ik wel door dat daar alle k.cal vandaan komen. In principe zijn we dus 6 dagen per week aan de aardappelen en 1 x per week trekken we ons nergen wat van aan.
Ik denk dat ik vandaag rond de 1900 k.kal uit kom helaas. Morgen 125gr ovenfrites, onbeperkt sla en 100gr kipfilet.
Mocca schreef:Wees gerust meiden, die trek in lekker komt weer terug.
Eerste paar maanden had ik er ook geen last van, ik dacht: ik ga noooit meer snoepen (), maar mijn lekkere trek is weer helemaal terug.
![]()
denice schreef:is het niet zo dat als je een dieet volgt je gedoend bent je hele leven volgens dat te leven (en dan niet strikt)
ik ben gedoemd om de rest van mijn leven op mijn voeding te letten. anders groei ik zo dicht!
edit: mocca: is dat niet gewoon een kwestie van zelfdiscipline en matigen?
denice schreef:edit: mocca: is dat niet gewoon een kwestie van zelfdiscipline en matigen?
Sylhouet schreef:denice schreef:is het niet zo dat als je een dieet volgt je gedoend bent je hele leven volgens dat te leven (en dan niet strikt)
ik ben gedoemd om de rest van mijn leven op mijn voeding te letten. anders groei ik zo dicht!
edit: mocca: is dat niet gewoon een kwestie van zelfdiscipline en matigen?
Nou dat hoop ik niet...
zo gauw als ik langere stukken hardloop en dus meer verbrand dan ga ik mijn Kcal al opvoeren.
In theorie moet ik dan nog steeds blijven afvallen zoals nu!
(Alhoewel er natuurlijk periodes komen dat je even vastzit, maar dat is altijd).
Ik hoop dat ik uiteindelijk als ik op mijn streef zit, gewoon rond de 1800-2000 Kcal per dag kan eten.
Dan kun je in principe dus gewoon gezond eten zoals nu, maar ook rustig eens wat lekkers tussendoor nemen.
We zullen zien of deze theorie ook in werkelijkheid opgaat, haha!
Mocca schreef:Je lichaam is al een beetje gewent aan 1400 en als je dan ineens 500/600 calorieen meer gaat eten gaat hij dat opslaan als vet. Dus rustig opbouwen. Elke dag boterhammetje meer, koekje erbij, fruit meer etc.
Je lichaam moet er aan wennen.