Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:51

1400 calorieen in totaal voor de hele dag, incl. tussendoortjes. Heb 5 uur gewerkt, waarbij ik voortdurend sta, heen en weer loop en dozen til. Verder heb ik drie kwartier paardgereden, en de stal uitgemest, met water gesleept etc.

Errug netjes dus, al zeg ik het zelf.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:52

maar je moet dat toch ook ongekookt wegen? want anders zit het vol met water.

en 632 is netjes voor avondeten!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:53

Morgen wordt trouwens weer slechter, eten op JA wordt waarschijnlijk iets van patat. Neem wel evergreens ofzo mee van huis, zodat ik op JA de kroketten etc. kan laten staan. Haha!
Verder wordt het geloof ik slecht weer, maar hoop dat ik nog even kan gaan paardrijden, of iig even 2 paarden kan longeren. Lachen

Mocca

denice schreef:

Anders moet je even op de verpakking kijken van de pasta. Daar staat bij de calorieentabel vaak of je het gekookt of ongekookt moet wegen! Lachen

Sylhouet

Idd, prima dag Mocca Lachen !

Ben jij nu nog aan het afvallen of op gewicht aan het blijven?

Want ik zou verwachten dat als je op gewicht wilt blijven, dat je dan in theorie 2000 Kcal per dag binnen kunt krijgen?
En bij extra sporten misschien nog wel meer ??

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:54

k zal morgen met een vriendin mee op wedstrijd, dus zal wel redelijk actief dagje zijn... En daarna moeten we ergens heen om foto's te maken.

Wordt idd ook zelf wat gezonds te eten meenemen om snoepen ter plekke te voorkomen Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:56

denice schreef:

Ja inderdaad, ik had het dus ook ongekookt gewogen, maar ik bedoelde te zeggen dat 100 gram ongekookte spaghetti nadat het gekookt is, behoorlijk veel is Ja! Incl saus met gehakt was mijn bord overvol.

Mocca schreef:
Anders moet je even op de verpakking kijken van de pasta. Daar staat bij de calorieentabel vaak of je het gekookt of ongekookt moet wegen! Lachen

Het was spaghetti zonder calorieentabel op de verpakking Verdrietig Haha! ... niet dieet-proof *LOL* !
Daarom heb ik het maar even opgezocht op valtaf.nl

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:59

Dat is vervelend. ik merk dat als ik op een verpakking een hoog kcal aantal zie staan, ik er echt door afgeschrokken wordt en trek heb in een lekker bake yoghurt.

je lichaam gaat echt minder verlangen naar chips e.d.!

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:00

Leuk Syl. dat je nog heen geweest bent. Het je, je doodzieke vriendje meegenomen???
Nagelbijten / Gniffelen
Ja van de spaghettie dat wist ik. Maar het is wel lekker. Wij aten 2 x per week gekookte aardappelen en de rest van de week pasta's en rijstgerechten. Nu heb ik wel door dat daar alle k.cal vandaan komen. In principe zijn we dus 6 dagen per week aan de aardappelen en 1 x per week trekken we ons nergen wat van aan.
Ik denk dat ik vandaag rond de 1900 k.kal uit kom helaas. Morgen 125gr ovenfrites, onbeperkt sla en 100gr kipfilet.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:01

denice schreef:
Dat is vervelend. ik merk dat als ik op een verpakking een hoog kcal aantal zie staan, ik er echt door afgeschrokken wordt en trek heb in een lekker bake yoghurt.

Nu ik al een maand op dieet ben zonder ook maar 1 foute dag ertussen, merk ik dit ook Ja ...
De behoefte aan koekjes, snoep, chips, is helemaal weg.
En als ik wél trek heb dan kan ik al dat soort dingen prima vervangen door een gezond tussendoortje.
Ben er wel blij om Lachen ! Nu houden zo Haha! ...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:02

Sylhouet schreef:
Idd, prima dag Mocca Lachen !

Ben jij nu nog aan het afvallen of op gewicht aan het blijven?

Want ik zou verwachten dat als je op gewicht wilt blijven, dat je dan in theorie 2000 Kcal per dag binnen kunt krijgen?
En bij extra sporten misschien nog wel meer ??

Ik ben in principe nog altijd aan het afvallen maar wil niet echt lukken het laatste half jaar ( *LOL* klinkt wel heel sneu). Blijf steken rond de 63/64. Afgelopen week weer 64. Wil naar de 60 maar vrees dat het nog eventjes duurt. Was het maar weer zomer, kon ik weer elke dag sporten!

Ja als je op gewicht wilt blijven kan je weer gaan opbouwen naar de 2000, al kan niet iedereen 2000 hebben hoor. Ik denk dat ik tegen de tijd dat ik de 60 bereikt heb ga proberen rond de 1800 te zitten op een normale dag, en als ik dan sport een beetje meer. Lachen

Maar wel langzaam opbouwen he! Niet ineens van 1400 naar 2000, dan ben je zo weer 2 kilo zwaarder. Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:03

Sylhouet schreef:
denice schreef:

Nu ik al een maand op dieet ben zonder ook maar 1 foute dag ertussen, merk ik dit ook Ja ...
De behoefte aan koekjes, snoep, chips, is helemaal weg.
En als ik wél trek heb dan kan ik al dat soort dingen prima vervangen door een gezond tussendoortje.
Ben er wel blij om Lachen ! Nu houden zo Haha! ...

Wees gerust meiden, die trek in lekker komt weer terug. Schijnheilig
Eerste paar maanden had ik er ook geen last van, ik dacht: ik ga noooit meer snoepen ( Haha! ), maar mijn lekkere trek is weer helemaal terug. Huilen Tong uitsteken

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:04

Nienke_ schreef:
Leuk Syl. dat je nog heen geweest bent. Het je, je doodzieke vriendje meegenomen???
Nagelbijten / Gniffelen
Ja van de spaghettie dat wist ik. Maar het is wel lekker. Wij aten 2 x per week gekookte aardappelen en de rest van de week pasta's en rijstgerechten. Nu heb ik wel door dat daar alle k.cal vandaan komen. In principe zijn we dus 6 dagen per week aan de aardappelen en 1 x per week trekken we ons nergen wat van aan.
Ik denk dat ik vandaag rond de 1900 k.kal uit kom helaas. Morgen 125gr ovenfrites, onbeperkt sla en 100gr kipfilet.

Ja mijn mannetje is mee gegaan! Lief !! Ging allemaal prima.

Ik eet ook meestal gekookte aardappels of af en toe gebakken aardappelschijfjes en hooguit 1 keer per week pasta.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:06

is het niet zo dat als je een dieet volgt je gedoend bent je hele leven volgens dat te leven (en dan niet strikt)

ik ben gedoemd om de rest van mijn leven op mijn voeding te letten. anders groei ik zo dicht!

edit: mocca: is dat niet gewoon een kwestie van zelfdiscipline en matigen?

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:06

Mocca schreef:
Wees gerust meiden, die trek in lekker komt weer terug. Schijnheilig
Eerste paar maanden had ik er ook geen last van, ik dacht: ik ga noooit meer snoepen ( Haha! ), maar mijn lekkere trek is weer helemaal terug. Huilen Tong uitsteken

Ik ken mijzelf en het probleem bij mij is een beetje, als ik er eenmaal weer aan begin dan gaan al gauw alle remmen los!
Ik ben namelijk juist een enorme snoeperd en kan de hele dag door wel continu lekker dingen eten Vingers aflikken Vingers aflikken ...

Daarom verbaas ik mezelf ook dat het nu zo goed gaat, maar dat komt eigenlijk ook grotendeels door dit topic, dat motiveert mij wel!
Dus thanks allemaal *LOL* !

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:08

denice schreef:
is het niet zo dat als je een dieet volgt je gedoend bent je hele leven volgens dat te leven (en dan niet strikt)

ik ben gedoemd om de rest van mijn leven op mijn voeding te letten. anders groei ik zo dicht!

Nou dat hoop ik niet...
zo gauw als ik langere stukken hardloop en dus meer verbrand dan ga ik mijn Kcal al opvoeren.
In theorie moet ik dan nog steeds blijven afvallen zoals nu Lachen !
(Alhoewel er natuurlijk periodes komen dat je even vastzit, maar dat is altijd).

Ik hoop dat ik uiteindelijk als ik op mijn streef zit, gewoon rond de 1800-2000 Kcal per dag kan eten.
Dan kun je in principe dus gewoon gezond eten zoals nu, maar ook rustig eens wat lekkers tussendoor nemen.
We zullen zien of deze theorie ook in werkelijkheid opgaat, haha!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:09

Haha!

nou bij mij hetzelfde hoor! allemaal dankzij jullie dat ik doorzet en gemotiveerd blijf!!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:10

denice schreef:

Ssst niet zeggen. Bloos

Ik weet het best hoor, weet ook dat ik het kan. Maar het is moeilijk. En dan eet ik een week heel goed, en ben ik 0.2 kilo aangekomen (zoals afgelopen week). Dat is gewoon héél frustrerend.

Allemaal excuses. *LOL* Moet mezelf gewoon weer beheersen!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:12

Sylhouet schreef:
denice schreef:

Nou dat hoop ik niet...
zo gauw als ik langere stukken hardloop en dus meer verbrand dan ga ik mijn Kcal al opvoeren.
In theorie moet ik dan nog steeds blijven afvallen zoals nu Lachen !
(Alhoewel er natuurlijk periodes komen dat je even vastzit, maar dat is altijd).

Ik hoop dat ik uiteindelijk als ik op mijn streef zit, gewoon rond de 1800-2000 Kcal per dag kan eten.
Dan kun je in principe dus gewoon gezond eten zoals nu, maar ook rustig eens wat lekkers tussendoor nemen.
We zullen zien of deze theorie ook in werkelijkheid opgaat, haha!

ja inderdaad, ik vrees echt de tijd dat ik het afvallen af ga bouwen en wil stabiliseren. want schommelen in gewicht is ook ongezond..!

dus als je stopt voer je het aantal kcal weer op? want waaro kan je dan niet gewoon op de 1800 gaan zitten? en over hoelange periode moet ik dan denken?

en mocca, ik weet hoe frustrerend het is als je wel je best hebt gedaan en je niet bent afgevallen! ik ben dan echt zoooo teleurgesteld, dat ik echt weer moed moet zoeken om verderte gaan!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:17

Je lichaam is al een beetje gewent aan 1400 en als je dan ineens 500/600 calorieen meer gaat eten gaat hij dat opslaan als vet. Dus rustig opbouwen. Elke dag boterhammetje meer, koekje erbij, fruit meer etc. Lachen
Je lichaam moet er aan wennen.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:19

Mocca schreef:
Je lichaam is al een beetje gewent aan 1400 en als je dan ineens 500/600 calorieen meer gaat eten gaat hij dat opslaan als vet. Dus rustig opbouwen. Elke dag boterhammetje meer, koekje erbij, fruit meer etc. Lachen
Je lichaam moet er aan wennen.

Moet ik wel kijken waar ik dat vandaan gaan halen... Want ik eet in principe niet weinig, maar gewoon allemaal gezond... Eet zo 6 boterhammen op een dag, of 4 en een bak muesli oid. Dan verder avondeten... Pfff, moet ik dan nog meer brood gaan eten Clown Tong uitsteken

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:19

oja! nou eer ik daar beland ben, kijken we wel weer!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:21

Ik moet idd eerst ook nog wat kwijt Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:22

Ik ook, haha!
Nog genoeg Clown !!!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:29