Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:24

ChantalSmook schreef:
Gast7391 rijstepap is dus niet zo heel gezond? Ik had het toevallig laatst op het werk meegegeten en vond het lekker en omdat ik zag dat hir veel mensen ook rijstemelk gebruikte. Maar toch suiker aan toegevoegd?

Als het prefab is zal er vast iets doorheen zitten. Maiszetmeel, suiker oid.. Maar ik kan het mis hebben hoor. Gewoon even de ingredienten checken :)

Steenbok12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:26

Ja, zal dat binnekort in de winkel eens doen. Vond het zo lekker namelijk.

Trouwens, het kan dus echt geen kwaad om zo 'savonds nog laat te eten dus he als je maar zorgt dat je qua kcal inname/verbranding mooi in verhouding zit? Dit is nu de tweede keer dat ik zo laat eet en van te voren een goed tussendoortje neem en bevalt me eigenlijk wel goed. Stuk makkelijker aangezien ik vaak na mijn werk aansluitend wil sporten.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:28

Wanneer je eet maakt voor je lichaam niets uit :) Het is een fabeltje dat je bijkomt van laat op de avond te eten. Wij eten vaak laat, en daar heb ik ook nog niets van gemerkt. Jouw lichaam heeft op een dag X kcal nodig, en het speelt echt geen rol wanneer je die kcal opneemt. Goed dat je toch nog gegeten hebt na het sporten, ook al had je er niet echt zo'n trek in :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:29

Ik eet trouwens al 'ontbijt' 6 crackers van die cracotte dingen , ik raak niet echt vol en voel me gelijk aankomen als ik er 6 opeet. Wat is een goed alternatief? , ik ontbijt pas laat want ik heb geen ritme of een dagplanning dus 1 uur s'nachts op bed en 12 uur eruit , en als ik 12 uur ontbijt dan moet ik de hele middag tot ik een koekje pak ermee doen. na avond eten dan paar boterhammen een om 12 uur nog een appel voor het slapen Beweging moet ik mezelf dwingen , liefst elke dag wandelen/beginnen te hardlopen en dan meedoen met bootcamp van de fitness school :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:30

....havermout!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:32

Anoniem schreef:
....havermout!

*\%/* !!!

Je zit vol en hebt geen trek zonder je een olifant te voelen en last te hebben van je maag, en je komt zo de hele voormiddag door! Je kan eindeloos variëren en er lekker indoen wat jij wil. De eerste week moet je het leren eten, en nadien ben je er aan verslingerd. Ik smacht nu al weer naar mijn ontbijt...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:33

:wave: havermout inderdaad. Hongergevoel verdwijt. Kijk maar uit, je raakt verslaafd als je eenmaal begint en je kan ontzettend veel varieeren in de bereiding ervan.

Thanks Bhris! Wilde mzelf nog even gerust stellen, ga ik het op deze manier eens uitproberen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:35

Bhriseis schreef:
Anoniem schreef:
....havermout!

*\%/* !!!

Je zit vol en hebt geen trek zonder je een olifant te voelen en last te hebben van je maag, en je komt zo de hele voormiddag door! Je kan eindeloos variëren en er lekker indoen wat jij wil. De eerste week moet je het leren eten, en nadien ben je er aan verslingerd. Ik smacht nu al weer naar mijn ontbijt...

*gaat aan de google*

Je moet het dus verwarmen? -O- , maar ik ga verder kijken haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:36

Nee, hoeft niet. Ik doe het gewoon door de amandel/rijst/haver/spelt-melk en even omscheppen.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:37

Echt grappig hoe verslavend havermout kan zijn! Ik heb als ik 's avonds in bed lig alweer zin in mijn ontbijt. En ondanks dat ik al heel lang elke ochtend dezelfde combibatie eet wordt ik het niet zat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:37

Door yoghurt kan ook. Er is in Voedertijd een heel topic over havermout :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:40

Ik vind havermout ook echt lekker maar als ik het in mijn omgeving maar uit durf te spreken kijken mensen me walgend aan al :') Zeker nu het kouder word vind ik een lekkere warm ontbijtje supr fijn. En van de havermout pannekoek/banaan/ei kan ik echt genieten met wat stroop of jam :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:40

Anoniem schreef:
Door yoghurt kan ook. Er is in Voedertijd een heel topic over havermout :)

Prima dan kunnen jullie weer on topic :')

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 23:38

Jaa heel leuk chantal, vier blokken en dan intervallen, klimmen afwisselen met versnellen en dan werd het elk blok zwaarder qua duur, snelheid en weerstand, tijdens de finale moest je volluit.
Die instructrice gaf aan hoe snel je minimaal moest, hoeveel weerstand en hoe veel en lang je moest versnellen/klimmen.
Weet niet of je t een beetje begrijpt, nogal vage beschrijving :P
Juist goed dat je na het sporten nog gegeten hebt :)
O en de meeste thee is zwarte thee.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:12

Mensen waarschuwing!!! vraag hier nooit een alternatief voor ontbijt, je zult worden ovespoelt met havermout reacties :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:35

@ChantalSmook
Inderdaad zwarte thee (dutch blend :9 met wat suiker), zal allemaal wel heel slecht zijn, maar ik drink maar 200 ml thee per dag, voor de rest alleen water.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:00

ik vind het echt niet weg te krijgen die havermout, maar ik moet op zondag mijn vriend echt smeken voor een ontbijtje (1 keer in de week in t weekend wil ik graag een sapje, vers broodje en roereitje samen ontbijten) omdat hij alleen maar die gore prut wil eten :P Halve liter warme melk, zoetstof erin en en dan aanvullen met brinta tot je lepel erin overeind blijft staan. Vervolgens kijk ik liever de andere kant uit terwijl hij het naar binnen werkt {:}
o: 2 volkoren beschuiten met hero delight (niks gezonders in huis)
t: banaan
l: denk iets van 2 crackers en een ladinkje rauwkost
t:?
a: stoofpotje en restje pompoenpuree
d: veel groene thee, water, paar koppen koffie en vanavond een glas rode wijn bij mijn stoofpotje :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:51

Mandy, ik had gisteren een nogal zware lunch, vandaar dat ik geen trek had in m'n tussendoortje :) Hij was niet kcalrijk, maar lag zo lekker op m'n maag dat ik het maar zo liet :) Vandaag weer een tussendoortje!

Havermout moet je leren eten. Ik heb altijd een enorme afkeer gehad van alles dat op pap leek, maar ondertussen eet ik alweer 2 jaar (?) havermout bij het ontbijt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 08:57

Haha Danoesje :D

Vriendlief heeft keelpijn en is aan het snotteren, dus ik wapen mezelf met fruit :Y)

O: 80 g haver, 200 ml melk, kokosvet, honing, tl chiazaad, water; groot glas melk
B: 1 x 10 min stappen, 2 uur les, 30 min stappen
T: Vers fruitsap van sinaasappel, ananas, mango, gember en eiwitpoeder
L: Half meloentje, halve ananas, 150 g magere Griekse yoghurt
B: BR Workout 10
A: 70 g speltpasta met tomatensaus met veel groenten (paprika, champignons, wortel) en een beetje parmezaan
T: 200 g magere Griekse yoghurt met honing en een el verkruimelde walnoot, groene thee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:35

phormicola schreef:
O: 3/4c havermout, 250ml sojamelk, 1 peer, 1tl kokosvet, 2tl honing, koekkruiden
B: 12km fietsen, 4u lesgeven
L: 1 sinaasappel, restje lasagna
B: 12km fietsen
A: 250gr gekookte krieltjes, 125gr gerookte forel, spinazie, witlof, ui/knoflook, tomaat, komkommer, verse kruiden, 2tl aioli, 2tl olijfolie

+/- 2100kcal

Hoe lang fiets jij ongeveer over die 12 km Phor?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:36

exact 30 minuten (ik fiets nogal pittig door) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:37

Zo hee, dat is idd snel. Mijn paard gaat (weer) verhuizen en ik ben nog aan het bedenken hoe ik die 12.3 km ga doen elke dag: fiets/brommer/auto.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:40

Lekker op de fiets doen joh, ik vind dat altijd een momentje voor mezelf. Muziek er keihard bij, verstand op 0 en karren maar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:41

Denk dat ik fiets en auto beetje zal afwisselen, afhankelijk van het weer.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:43

Nou, als het echt heeeel erg slecht weer is dan wil ik ook nog weleens de tram pakken! Ik ben graag actief, maar zó graag... :=