[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:46

Paulien, wat onwijs leuk dat je voor die Haf gaat Haha! Vind het een leuke pony op de foto's! en mooie maat ook Hoe oud is ze ook alweer?
Wat een rare mensen van die andere pony!! Maar goed dat je daar niet meer bent gaan kijken!

Ik heb dat ook gehad met die 1ste arabier waar ik bij ging kijken, ook zo raar allemaal en als je dan ergens iets over zegt dat je t wel raar vind gaan dan krijg je nog een grote mond terug En als blijkt dat die pony last van z'n rug heeft (was overduidelijk, drukte heel z'n rug weg) moet je maar snel weggaan enz

Ach er zitten gewoon rare mensen tussen...

Maar gelukkig was die haf wel heel leuk en ook aardige mensen, dat is ook altijd fijn! Hopen dat ze goedgekeurd wordt Lachen

Ik heb nog wat foto's van de week gemaakt van Pablo:
[ITP] Pablo voor het eerst in the picture

Rijfoto's volgen nog, maar die heeft m'n zusje op de computer en zou ze nog steeds sturen Knipoog

Ik heb opzich wel netjes gegeten het weekend.

Gisteren alleen paar koekjes op en ja wel wat gedronken... rode wodka en witte wijn Knipoog (was wezen stappen) Maar goed, genoeg beweging en verder netjes gegeten dus schade valt vast mee.

Diegene die de moeder van Pablo verzorgt gaat proberen een foto in te scannen toen hij nog een veulen was Lachen De fokker (voor wie zei dus die moeder rijd) zeiden dat hij toen heel ondeugend was en zn moeder altijd aan het plagen was haha Ben wel benieuwd naar een foto als veulen Lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:55

Pivanti schreef:
Paulien, wat onwijs leuk dat je voor die Haf gaat Haha! Vind het een leuke pony op de foto's! en mooie maat ook Hoe oud is ze ook alweer?
Wat een rare mensen van die andere pony!! Maar goed dat je daar niet meer bent gaan kijken!

Ik heb dat ook gehad met die 1ste arabier waar ik bij ging kijken, ook zo raar allemaal en als je dan ergens iets over zegt dat je t wel raar vind gaan dan krijg je nog een grote mond terug En als blijkt dat die pony last van z'n rug heeft (was overduidelijk, drukte heel z'n rug weg) moet je maar snel weggaan enz

Ach er zitten gewoon rare mensen tussen...

Maar gelukkig was die haf wel heel leuk en ook aardige mensen, dat is ook altijd fijn! Hopen dat ze goedgekeurd wordt Lachen

Ik heb nog wat foto's van de week gemaakt van Pablo:
[ITP] Pablo voor het eerst in the picture

Rijfoto's volgen nog, maar die heeft m'n zusje op de computer en zou ze nog steeds sturen Knipoog

Ik heb opzich wel netjes gegeten het weekend.

Gisteren alleen paar koekjes op en ja wel wat gedronken... rode wodka en witte wijn Knipoog (was wezen stappen) Maar goed, genoeg beweging en verder netjes gegeten dus schade valt vast mee.

Diegene die de moeder van Pablo verzorgt gaat proberen een foto in te scannen toen hij nog een veulen was Lachen De fokker (voor wie zei dus die moeder rijd) zeiden dat hij toen heel ondeugend was en zn moeder altijd aan het plagen was haha Ben wel benieuwd naar een foto als veulen Lachen

Haflinger is 1,51 of 1,50. Ik weet het niet meer precies. Valt net onder E-pony, dus moet 15 euro meer betalen per maand Tong uitsteken

Maar wat een gave foto's van Pablo! Ik heb gereageerd in Pablo's topic Lachen

Deze merrie is 9 jaar, hoe oud is Pablo?

Heb je Pablo ook laten keuren? Wil je mij vertellen hoe dat gaat? Want ik ben zo
benieuwd Tong uitsteken

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:57

lana_te schreef:
hallo,
wat heb ik een bezopen en beheten wekend gehad (teveel drank, teveel eten). maar wel heel leuk. deze week ben ik er weer wat minder (ik ben bij mijn papa deze week en volgende week bij mama) hier zit ik minder op pc Lachen

kan even neit bijlezen ga er zo weer vandoor! tot de volgende

Steeds als ik jouw naam lees, moet ik aan een Duitse Herder (geleide hond) denken die bij Martin Gaus zit, omdat die ook Lana heet Tong uitsteken

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:58

Ik heb Kveld wel laten keuren toen ik hem kocht. DA in kwestie heeft gekeken naar zijn lijf, longen, tanden, hartslag in stilstand en na longeren, buigproeven, longeren op zachte en harde ondergrond, voeten bekeken en dat soort dingen. Lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:01

Wind schreef:
Ik heb Kveld wel laten keuren toen ik hem kocht. DA in kwestie heeft gekeken naar zijn lijf, longen, tanden, hartslag in stilstand en na longeren, buigproeven, longeren op zachte en harde ondergrond, voeten bekeken en dat soort dingen. Lachen

Ik dacht eerst dat je bedoelde hartslag in stilstand dus als de hart stil stond zeg maar Knipoog maar je bedoelt natuurlijk Kveld zelf Tong uitsteken

Wat zijn buigproeven? Gewoon met de benen buigen ofzo?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:04

Citaat:
Ook worden buigproeven gedaan om te kijken of het paard regelmatig loopt. Daarbij buigt de dierenarts een tijdje een been, waarna het paard in stap of draf weg moet lopen. Dit gebeurt bij alle vier de benen. Onregelmatigheden worden hierbij opgespoord.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:09

Wind schreef:
Citaat:
Ook worden buigproeven gedaan om te kijken of het paard regelmatig loopt. Daarbij buigt de dierenarts een tijdje een been, waarna het paard in stap of draf weg moet lopen. Dit gebeurt bij alle vier de benen. Onregelmatigheden worden hierbij opgespoord.

Dankje voor je uitleg Lachen

Nouja ik ben benieuwd of ze er doorheen komt Haha!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:20

Even snel een gefeliciteerd voor Flevo!!! Echt een ontzettend leuke merrie heb je gevonden!
Ziet er netjes uit op de foto's en je past er perfect op! Lieve kop zit erop en dat stijve krijg je er wel uit Ja

Ik zal duimen voor de keuring! Lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:30

Sizzy schreef:
Even snel een gefeliciteerd voor Flevo!!! Echt een ontzettend leuke merrie heb je gevonden!
Ziet er netjes uit op de foto's en je past er perfect op! Lieve kop zit erop en dat stijve krijg je er wel uit Ja

Ik zal duimen voor de keuring! Lachen

Dankjeeee Haha!

Ik ben echt helemaal verliefddddd en helemaal blijjjjjjjjjjjjj Lovers

En gelukkig pas ik er nog op he Knipoog alleen andere zadel moet er wel komen Tong uitsteken want daar
pas ik niet in Tong uitsteken

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:32

9 is een mooie leeftijd Lachen Pablo is 5 jaartjes

Weet iemand trouwens wat ik verkeerd doe met die links van die foto's, wil dat ze gewoon gelijk te zien zijn, hoe doe ik dat?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:33

Weet ik ook niet, daar heb ik ook altijd moeite mee.

Jeetje, ik raak dus echt niet uitgepraat over Madeira Tong uitsteken

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:35

Pivanti schreef:
Weet iemand trouwens wat ik verkeerd doe met die links van die foto's, wil dat ze gewoon gelijk te zien zijn, hoe doe ik dat?

Je typt
Code
voor de link van de foto en
Code
[/img]
achter de link. Dan zijn ze te zien.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:45

Dank je Irme

Haha leuk is dat he Paulien Haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:46

Irme, je bent echt in een 'advies' dagje, niet waar? Haha!

Jaaa ben zo over blij Haha!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:48

Hoe was je trainingsdag geweest Irme?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 23:02

Ik heb de boekjes trouwens ontvangen Irme
Alleen nog geen tijd gehad erin te lezen Knipoog

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 06:58

Goedemorgen dames.

Weet niet hoe mijn dag vandaag gaat lopen zit namelijk tot kwart voor 5 op school. En er is niks aan eten hier in huis dus moet even kijken of ik in de pauze wat kan halen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:44

Pivanti schreef:
Hoe was je trainingsdag geweest Imre?

Was niet zo geslaagd als ik gehoopt had. Dit was ook weer voor dat examen van die vriendin, dat is over twee weken, en zij had zaterdag een bijspijkercursus lesgeven. Ik was mee als lescombinatie. We verschillen nogal in mening over een punt van de training. Daar hebben we een aantal weken geleden ook al een pittige discussie over gehad, waarna ik haar een lange mail heb gestuurd met uitleg waarom ik hem op die manier rij en daar niet vanaf wil wijken. In Deurne vroeg ze het niet, dus dat ging prima, maar zaterdag wilde ze het ineens weer wel en dat zag ik niet zo zitten. Nagelbijten / Gniffelen Verder ging het wel heel goed en hebben we hard gewerkt.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:49

Meiden,

Hoe moet ik nou deze 10 dagen (als de keuring datum doorgaat) doorkomen? Ik ben zo zenuwachtig, hyper, blijjjj Lachen

En stel dat ze niet goed gekeurd word. Pff zou ik zo jammer vinden! Maar ja, is niet anders dan he..

Met eten gaat het wel goed, vanwege mijn blijdschap krijg ik haast niets door me keel (vergeet gewoon te eten, haha) en heb ik echt zin om voor de lijn weer te gaan Lachen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:21

Spannend he! Haha! Ik hoefde met Kveld gelukkig niet zo heel lang te wachten. Hij had wel een bemerking tijdens zijn keuring (draaiing in zijn sprongewrichten tijdens het lopen) maar is verder prima door de keuring gekomen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:56

Ik hoop ook zo dat Madeira word goedgekeurd..! Maar ik probeer te denken van niet, want anders zou mijn teleurstelling enorm zijn... !

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:20

nou, vandaag word m weer niet, lig volledig uitgeteld in mn bed, na 3 nachten zo goed als niet slapen, vreselijk met mezelf in de knoop zitten etc etc, is de koek nu even op en ben ik gewoon even uitgeput, dus blijf vandaag lekker in mn bed!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:24

Beterschap Ingrid. Ach gut
Als je je verhaal kwijt wilt mag je altijd PB'en hè!

Gefeliciteerd Paulien! Haha!
Nu maar hopen dat ze goedgekeurd wordt!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:09

Vervelend Ingrid, dat het even niet zo lekker loopt

Irme, lastig... maar ik vind als jij duidelijk uitgelegd heb waarom je zo rijd, ze dat moet accepteren. Het is jou pony en je moet zelf weten hoe je hem rijd. En jij kent hem zelf het beste. En tuurlijk kun je dan openstaan voor de mening van die vriendin en horen waarom zij dat een goede trainingsmethode vind en dat eventueel ook proberen als je dat nog niet eerder gedaan hebt (proberen kan altijd), maar uiteindelijk moet je zelf weten hoe je het doet en weet je zelf ook wat het fijnste bij hem werkt.
Gelukkig heb je verder wel lekker getraind Lachen

Mijn dagje:

O: yoghurt met muesli (6.30u)
T: vb ham
T: cashynootjes en wat cherry tomaatjes
L: ?
T: appel
D: rode kool, kipfilet en tarly
T: ?

Beweging: 30 km fietsen, 25 min wandelen, en 45 min paardrijden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:53

gefeli paulien!

hier absurt druk, dus weinig tijd om bij te lezen en te posten. mijn dag van vandaag:
o: 2 krackers vita lu met kaas
t: 2 krackers vita lu met kaas
l: 1 kracker vita lu met kaas, 1 saucijzenbroodje
t: stukje appeltaart
a: spaghetti bolognese

verder wordt noob vandaag weer ingespoten, want hij is de laatste maand weer erg onstabiel wat betreft zijn regelmatigheid van gangen. balen!