Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 22:44

Ik heb hetzelfde bij burgers, ik vind ze ook vaak een beetje te droog en te veel stukjes. Bij de schnitzel van Vivera heb ik dat niet, zeker met jus erbij vind ik die erg lekker. En de knapperige kipfilet van Vivera, die is ook heerlijk.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 23:05

poes schreef:
Geen idee Jackytje!

Dan ga ik morgen eens op ontdekking ;) Hopelijk vind ik iets. Had wel nog nieuwe veggie nuggets mee met rode biet, paprika en tomaat geloof ik. Denk dat ze van Garden Gourmet zijn. Dus evt kan ik die er ook wel bij eten.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 23:42

Dan ga ik iets van Vivera proberen. Bedankt!

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 07:52

Jackytje schreef:
Die vegetarische kipkorn moet ik echt nog eens zoeken. Weet jij of ze die bij de AH hebben hier in Gent Poes? Ik was helemaal zot van de bapao van de vegetarische slager maar die is daar uit de rekken gegaan :'( Is echt een vloek die me lijkt te achtervolgen.. Alles wat ik lekker vind verdwijnt van de kaart of wordt niet meer verkocht :=

Ooh ik zou dat ook wel kunnen hoor. Gewoon hele stapel kroketten :+ Maar denk dat vriendlief daar niet blij mee gaat zijn.

Die kipcorn vond ik niet zo lekker. De bapao kon ik ook een tijdje niet meer vinden in meerdere supermarkten, maar sinds vorige week wel weer *\o/*

Laatst vroeg ook iemand iets over de vegan chorizo geloof ik. Heb hem door de pasta gegooid en dat was niet zo’n succes. Ik bedacht me alleen dat ik nog nooit “echte” gehad heb dus weet niet of de smaak overeenkomt :P

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:24

Bij deze met groentenrestjes in elkaar geflansd. Had geen zin om naar de winkel te gaan :+ Maar smaakte even goed. Twee soorten kroketjes, we hadden twee pakken open liggen. :=

Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:09

Haha, en dan kan je doen alsof het fancy is. Ratatouille met 2 soorten aardappel :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:47

Ik heb gisteren een ovenschoteltje gemaakt met zoete aardappel en groenten die op moesten. Ik had er een sausje van ongezoete sojayoghurt en munt bij gemaakt <3 zo lekker! En mijn muntplant moest afgetopt worden dus dan moet het maar zo :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 11:28

De vega gehaktballetjes van de vegetarische slager zijn een grote aanrader.
Je hoort ze in de oven te doen maar het lukt ook wel in een pan. Echt TE yummie

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:59

F_Orumster schreef:
F_Orumster schreef:
Heeft iemand tofu tips? Ik krijg het maar niet voor elkaar het lekker te vinden als ik het zelf maak, terwijl van het restaurant af ik het wel lekker vind.

Ik heb een tofupers, en heb ook al de vries-en-ontdooi methode geprobeerd om er grotere gaatjes in te maken. Ool al Gepaneerd met bloem voor een beter vasthouden van marinade. Flink krokant gebakken, gebakken in de oven, verschillende marinades... betere merken van de toko. Maar het is het altijd net niet.

Advies?

Tjonge, ik allemaal experimenten uithalen met tofu, vind ik het gewoon mee laten trekken in de curry gewoon heel lekker, dus gewoon tofu zoals het is (wel uitgeperst). *\o/*

Hier echt het goddelijkste gerecht ooit met tofu:

Blok tofu
8 sjalotjes
Stukje gember
2 rode pepers (hoeft niet)
3 el zwarte peper, geplet
2 tenen knoflook
Soyasaus

De tofu snijd je in blokjes en bak je voor zodat het bruin wordt rondom. Die zet je even apart in een bakje.

Ik stoof de gember, knoflook, pepers en sjalotten in een pan met deksel en een scheut water. Alles kleinsnijden, sjalotten in ringen. De zwarte peper nog niet erbij doen. Helemaal gaarstoven, duurt zo'n 20-25 min. Als er te weinig water is doe je een beetje erbij. Aan het einde giet je er 8 el sojasaus bij en de pepers. Nog laten pruttelen tot het vocht van het stoven verdampt is, pepers en tofu erbij en <3

Serieus dames ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar maaaaak dit!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:12

Klinkt heel lekker! Helaas net boodschappen gedaan

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:19

Eet je dat dan zo? Of met rijst ofzoiets?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:24

Ik had er in mijn hoofd gewoon noodles bij verzonnen _O-

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:30

Wij eten het met rijst, aardappel, met een lekkere salade bvb

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:13

Vandaag voor het eerst vegan ricotta gemaakt van tofu en geweekte cashewnoten. Of het echt naar ricotta smaakt durf ik niet te zeggen, maar op een pizza met gegrilde groenten was het best lekker. Al doe ik er de volgende keer iets minder knoflook doorheen.

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:38

Ik had een erg lekker afhaalmenu dit weekend!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Echt prachtig hoe ze dat zo kunnen omtoveren in afhaal en hoe perfect het werkte om het thuis zo mooi en lekker te serveren!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:47

Oef, dat ziet er inderdaad erg smakelijk uit poes. Komt dit weg bij een restaurant dat door de crisis over is geschakeld op afhaal of hadden ze die optie altijd al?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 10:16

Afhaal enkel sinds crisis en is normaal zeker niet deel van hun strategie.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:53

Ik ben vandaag voor het eerst gaan experimenteren met soja brokken. Helemaal het hoge eiwitgehalte sprak mij erg aan gezien ik veel sport (+50%).

Nu heb ik vandaag er eigenlijk saté van gemaakt met groenten en rijst, super lekker!

Zijn hier meer die er ervaring mee hebben en zo ja, wat maak je er zoal mee?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 23:02

Ik gooi het wel eens in de chili als ik blut ben, in tacos of zo is het ook lekker. Zolang je het lang laat weken in elk geval.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 06:49

Ik heb ooit heel veel zakken gehamsterd toen het bij de Aldi in de uitverkoopbakken lag voor 75 cent :))
Ik gebruik ze eigenlijk te weinig, maar eigenlijk vooral omdat ik sowieso al nooit zo gek was op gehaktstukjes in het eten haha.
Als ik het maak, dan wordt het meestal chili sin carne, of zelfgemaakte hamburger.
Ik laat ze altijd weken in sterke bouillon met een scheut sojasaus, en bak ze dan in een laagje olie in de pan. Dan worden ze wat steviger.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:11

denice schreef:
Hier echt het goddelijkste gerecht ooit met tofu:

Blok tofu
8 sjalotjes
Stukje gember
2 rode pepers (hoeft niet)
3 el zwarte peper, geplet
2 tenen knoflook
Soyasaus

De tofu snijd je in blokjes en bak je voor zodat het bruin wordt rondom. Die zet je even apart in een bakje.

Ik stoof de gember, knoflook, pepers en sjalotten in een pan met deksel en een scheut water. Alles kleinsnijden, sjalotten in ringen. De zwarte peper nog niet erbij doen. Helemaal gaarstoven, duurt zo'n 20-25 min. Als er te weinig water is doe je een beetje erbij. Aan het einde giet je er 8 el sojasaus bij en de pepers. Nog laten pruttelen tot het vocht van het stoven verdampt is, pepers en tofu erbij en <3

Serieus dames ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar maaaaak dit!

Klinkt goed, ga ik van de week proberen

Had van de week One World Pizza's besteld bij Jumbo omdat ze ook een glutenvrije versie hadden.
€7,50 voor een afbakpizza, misschien lag daardoor de verwachting wat hoger, maar nee, geen aanrader.
Beide toch liever een Ristorante :9

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:20

Waar kopen jullie die ristorante vegan pizza? Ik heb me echt een ongeluk gezocht maar hij is nergens te vinden.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:32

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:40

Hier gewoon de AH

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:40

Sojabrokken (groot en klein) heb ik altijd op voorraad. Ik haal grote zakken bij de toko voor 4€ p/s. Weken in heet water met sojasaus, evt sambal erbij als jeze goed pittig wil. Dan bakken en de juiste kruidenmengsels creëren, daar moet je echt zelf mee zoeken. Mijn sjefkes favoriet is goed pittig marineren, bakken ( evt met uitjes en knoflook) en dan op het laatst pindasaus erbij. Pindasaus is dan pindakaas, limoensap/azijn (bij voorkeur Chinese), knoflookpoeder, olie en nog meer sambal. Deze even meebakken tot het helemaal om de blokjes zit (want wij gebruiken dan dus de blokjes en niet de brokjes) en dan smullen maar! Kan bij rijst en groenten, maar doet het ook heel goed in sushi met radijsjes op ‘t zuur of ingemaakte gember.