Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jackytje schreef:Die vegetarische kipkorn moet ik echt nog eens zoeken. Weet jij of ze die bij de AH hebben hier in Gent Poes? Ik was helemaal zot van de bapao van de vegetarische slager maar die is daar uit de rekken gegaan :'( Is echt een vloek die me lijkt te achtervolgen.. Alles wat ik lekker vind verdwijnt van de kaart of wordt niet meer verkocht
Ooh ik zou dat ook wel kunnen hoor. Gewoon hele stapel krokettenMaar denk dat vriendlief daar niet blij mee gaat zijn.
F_Orumster schreef:F_Orumster schreef:Heeft iemand tofu tips? Ik krijg het maar niet voor elkaar het lekker te vinden als ik het zelf maak, terwijl van het restaurant af ik het wel lekker vind.
Ik heb een tofupers, en heb ook al de vries-en-ontdooi methode geprobeerd om er grotere gaatjes in te maken. Ool al Gepaneerd met bloem voor een beter vasthouden van marinade. Flink krokant gebakken, gebakken in de oven, verschillende marinades... betere merken van de toko. Maar het is het altijd net niet.
Advies?
Tjonge, ik allemaal experimenten uithalen met tofu, vind ik het gewoon mee laten trekken in de curry gewoon heel lekker, dus gewoon tofu zoals het is (wel uitgeperst).
denice schreef:Hier echt het goddelijkste gerecht ooit met tofu:
Blok tofu
8 sjalotjes
Stukje gember
2 rode pepers (hoeft niet)
3 el zwarte peper, geplet
2 tenen knoflook
Soyasaus
De tofu snijd je in blokjes en bak je voor zodat het bruin wordt rondom. Die zet je even apart in een bakje.
Ik stoof de gember, knoflook, pepers en sjalotten in een pan met deksel en een scheut water. Alles kleinsnijden, sjalotten in ringen. De zwarte peper nog niet erbij doen. Helemaal gaarstoven, duurt zo'n 20-25 min. Als er te weinig water is doe je een beetje erbij. Aan het einde giet je er 8 el sojasaus bij en de pepers. Nog laten pruttelen tot het vocht van het stoven verdampt is, pepers en tofu erbij en![]()
Serieus dames ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar maaaaak dit!