Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 21:55

Lekker lijstje Gast7391!

O: havermout met rijstmelk, lijnzaad, chia, cacao nibs en pindakaas; appel
T: sinaasappel
L: kom linzensoep (met paprika, bleekselderij, tomaat), volgranenbol mosterd/kaas/komkommer
T: kom linzensoep (moest op)
A: bloemkoolpizza met tomatenpuree, kaas, paprika, courgette en olijven; als toetje chocomousse van avocado, banaan, cacao en honing

B: uurtje tuinieren, 7.5 km wandelen

1668 kcal tegenover 2193 kcal verbrand. Maar ik eet vanavond nog wel wat chips/borrelnootjes etc dus dan komt dat vast goed :))

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:01

Phor als ik even snel en simpele granola wil dan doe ik gewoon wat havermout, kokosolie (totdat de havermout nat is), honing en wat noten/pompoenpitten/zonnebloempitten door elkaar in de oven op 170 graden en daarna evt nog wat rozijnen erdoor heel simpel en crunchy :D

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 00:05

Vandaag, rustdag.
O: 75 gr havermout, 14 gr whey, 1 gr cacao, 125 ml halfvolle melk, 143 gr appel, 2 gr kaneel
L: 66 gr zonnatura muesli, 6 gr whey, 15 gr amandelen, 105 gr kiwi, 240 gr magere yoghurt
T: 200 gr waspeen, 100 gr snoeptomaat
A: 470 gr pasta (vk fusilli, rundergehakt, groentes)
T: eetl griekse yoghurt, eetl volle kwark, scheut magere yoghurt, 1/3 schep whey, hand mix rozijntjes, 4 snoeptomaatjes
D: 1xkoffie met koffiemelk, water, thee, flesje witbier
B: alleen 40 min wandelen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 00:07

Cheatdag cq heledqgoppad-dag

9.00: 250g magere kwark met cacao nibs, kokosrasp, aardbeien en perzik
12.30 broodje hamburger speciaal en 2bb kipfilet/hummus
15.30 kop mosterdsoep
19.00 pannenkoeken met spek, appel p, stroop, etc. En als toetje nog eentje om het af te leren, maar dan met ijs, vers fruit uit de tuin en slagroom; 2 rosé
22.30 biertje

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:28

Er zijn dus veel granola opties, gelukkig :D

Gisteren:

O: halve cup havermout, cacao, halfvolle melk en water, 1 ei, 1el appelstroop
T: 2 toastjes, beetje tapenade, kwart galia
L: 1 sesamkadetje met dik pindakaas en een banaan, dubbele mgb met dik pinakaas en wat chocopasta
T: cherrytomaatjes, komkommer, 1 gele paprika, 1 eitje, 2 plakjes leverworst, kruiden, olijfolie
A: patatje oorlog, broodje kebab
T: 25gr 85% chocola

Vandaag voorlezen op onderlinge wedstrijd en het zal wel niet veel beter worden.

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:30

De Magnum was heerlijk! Dat de pleasure spot maar snel weggaat voor ik er elke week zit.

O: havermout, havermelk, blauwe bes, aardbei, handje noten, ei, gember, kaneel
L: romaine sla, aubergine, zoete aardappel, komkommer, ananas, sjalot, basilicum, cashewnoten + smoothie
T: ?
A: pulled beef met salade en guacamole op een stuk Turks brood
T: magere kwark met granola en blauwe bes

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:57

Wat klinkt jou ontbijt lekker Plien! Ook maar eens cacaonibs en kokosrasp aanschaffen :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:14

Ruth91 (of iemand anders) tegen de verzendkosten mag je mijn cacaonibs overnemen. Verpakking is open, heb er vorige week 1x een half handje uitgehaald, maar ik vind ze echt niet te vreten := Dus verder ben ik er nooit aangekomen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:30

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:46

O: 100 g haver, 300 ml light rijstmelk, water; dubbele thee
T: Nespresso met een croissant
L: 120 g abdijbrood met 2 spiegeleitjes, 50 g lightroomkaas, sla, tomaat, komkommer
T: 200 g magere yoghurt met 150 g ananas
B: 30 min. KT thuis, 30 min. ballet
T: 1 banaan
A: 250 g aardappelen, sla, tomaat en rauwe worteltjes met 1 el olijfolie, azijn en balsamico
B: Paarden verzorgen
T: 200 g magere yoghurt, 50 g cottage cheese, 150 g ananas

2070 kcal, 2100 te verbranden kcal, 80 g eiwitten, 60 g vetten. Morgen even wat kwark enzo halen, want het was nu priegelen om aan mijn eiwitten te komen.

Ik heb mij deze ochtend gewogen en ben 2 kg afgevallen :) Klinkt misschien als niet heel veel, maar ik denk dat dit wel zo'n beetje mijn gewicht is. Ik ben wel nieuwsgierig naar waarom ik minder woog toen ik meer papperig was een jaar geleden, maar dat is dan meer nieuwsgierigheid naar het wetenschappelijke er achter. Ik ben super reuze blij met hoe ik er nu uitzie, en vind het zelfs jammer dat ik moet stoppen met het vetarme dinges, want ik ben echt heel blij met het resultaat dat ik heb geboekt *\o/* Volgens mij ben ik nu zelfs ietsiepietsie strakker dan na BR, terwijl ik toen echt elke dag sportte *\o/* Ik ga in bikini de zomer in!

Ter volledigheid nog even de laatste voor en na. Laatste foto is dus na 6 weken ontzettend veel koolhydraten te eten, en op verbruik, met voedingsadvies van Phormicola.

http://i58.tinypic.com/2d9vko1.jpg

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:48

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:48

Zooo wat zie je er goed uit Bhriseis! Helemaal super :) Dat van je gewicht zal wel komen doordat je nu meer spieren hebt, denk ik? Spieren wegen meer dan vet toch?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:54

Bhris! *\o/*
Topper dat je bent :'D

Phor, jij deelt altijd zulke leuke artikeltjes!

Mijn dagje gister;

O: Havermout, halfvolle melk, rozijnen, gojibessen, lijnzaad
T: Appel, Sinaasappel
L: Drie bth besmeerd met halvarine, 2x kaas, 1x kokosbrood
T: Trostomaatjes, mandarijn, 1 knuspi
A: Aardappel, verse peultjes van mijn oom :9 , pangafilet met citroenkruiden, schaaltje vanille vla
T: Schaaltje kersen, 1 knuspi
T: Chips met dipsaus

Had tot mijn avondeten kcal geteld, meten is weten. Werd ik toch weer eventjes wakker geschud, jullie hadden gelijk en niet zo'n beetje ook :+
Maar tot mijn avondeten was het 1300 kcal, daarna had ik het weer losgelaten. Ik ben tevreden over gister.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:01

Hihi dank je ladies! Ik zit niet te vissen naar complimentjes, en hoop dat niemand dat denkt, maar dacht dat ik dan maar even goed de hele reeks foto's kon laten zien :) Heel interessant artikel wel, voor een keer snap ik er iets van :o

Goed van je Emily!

Vogeltje, klopt, maar ik denk niet dat ik een paar kilo spier ben aangekomen... Misschien vocht in mijn spieren van het sporten? Geen idee! Ik ben wel nieuwsgierig, maar hecht nu meer waarde aan het resultaat dat ik zie in de spiegel.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:05

Haha na het artikel van Phor te hebben gelezen wil ik meteen mijn havermout, roggerbood, speltbrood uit de kast halen, maar ik ga het volhouden vandaag. Besloten dat ik op mijn rustdag (de zondag meestal) low carb ga eten en hoger in vetten en eiwitten ga. Wat ik hiermee wil bereiken? Lager vetpercentage, meer spiermassa, zonder af te vallen :)

O(Laat): 200 gram magere kwark, 20 gram whey, 30 gram walnoten
T/L: Eimuffin van 1 heel ei kipfiletplakje en paprika, twee eiwitten, 120 gram kip
T/A: Op het werk: Salade van gegrilde kip, paprika, tomaat, komkommer, olijven, augurk
T: Pure chocolade, misschien een rijstwafeltje met pindapasta :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:07

Gisteren:
O: Grutten met cacaonibs en verse aardbeien
T: stukje lentecake en een stukje Pecorino (proeven in supermarkt), zelfgemaakte wrame choco met slagroom
L: Verse kerriesoep en een vk-roggecracker met sla, paprika en kalkoenfilet
T: rijstwafel, aardbeien en 2 babyvijgen
A: Uit eten, soep, salade en verschillende soorten vlees en vis, 2 bolletjes sorbetijs met slagroom en vruchten
T: Handje cashewnoten en een borrel
B: Op concours en winkelen
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 22-06-14 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:07

Oh Brhis, ik zit me net te bedenken, kan het misschien zijn dat de hormonen die je vetopslag regelen veranderd zijn, en dat je het vet nu ergens anders op slaat waardoor het minder papperig is?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:09

Ik stel me nu voor dat ik besta uit stevige hompen spek op strategische plaatsen := Wie weet!
Mijn lichaam doet maar, zolang mijn buik niet flubby word klaag ik niet :+

Ik ben benieuwd naar je resultaat Horse!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:17

Super hoor Bhris, en snel ook! Ben benieuwd of je dit ook weet vol te houden, of tenminste hoe je lichaam gaat reageren nu je weer wat losser mag eten!

Ik kan niet wachten totdat ik 6 weken verder ben. Het enige wat me nog in de weg zit is tijd :D

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:26

Wel leuk eigenlijk om te zien wat het met je lichaam doet als je veranderd van voeding enzo. Wel jammer dat het zo lastig is wat nou het juiste is :Y)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:41

Bhris, wauw wauw wauw! Echt wat een resultaat heb je geboekt, daar mag je zo trots op zijn! Lekker rondparaderen in je bikini deze zomer. :D

Ik had gisteren een raar lijstje ivm ontbijtbuffet in een hotel, daarbij mega veel gegeten, toen de hele dag vrijwel niets en alleen avondeten kwam er nog bij.

O: Bruin brood met kaas, yoghurt met fruit en muesli, scrambled eggs met bacon, twee mini pancakes, croissant met jam, minimuffin, cappuccino
T: Vietnamese loempia
A: Pad thai

Vandaag:

O: Yoghurt met cornflakes en verse ananas. Twee sneetjes toast met kaas en een gekookt ei
T: Appel
T: Handje pistachenoten
L: Yoghurt met havermout en rode druiven
T: Cornetto
A: Noodles of rijst met kip en groenten
T: Een mango

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:15

Super resultaat Bhris! Well done!

Ik heb gisteren nog een speltboterham met hummus, 3 wijntjes en een paar pinda's gegeten, dus ik vermoed dat ik wel ongeveer op onderhoud zat. Heb het idee dat ik ook al resultaten begin te zien (lijnen/spieren zijn beter zichtbaar). Thanks Phor!

Ik ga nu even het artikel lezen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:25

phormicola schreef:
Voor iedereen die bang is voor koolhydraten: http://www.precisionnutrition.com/low-carb-diets

Ik sta volledig achter dat artikel, wat vrij uniek is :+

Heel interessant :j fijn leesvoer als je ziek in bed ligt ;)

Bhris je ziet er super uit!

Lijstje van vandaag:

O: 1 boterham met rozenbotteljam
T: 1 boterham met pindakaas
L: ik hoop zometeen een kleine portie havermout met suiker en kaneel naar binnen te krijgen

Nog altijd ziek zwak en misselijk helaas, al blijft het nu wel netjes binnen :+

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:25

Bhri wauw wat goed je ziet het verschil echt enorm goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:27

Vervelend dat je je nog steeds niet goed voelt Eline. Beterschap!

Artikel gelezen, super interessant! Ik ga nog een broodje smeren ;)