Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:53

Gisteren:

O: 80 g havermout, 200 ml melk, beetje honing en boter, tl chiazaad; espresso; 1 croissant
B: 4 uur verhuizen
L: 1 schep bereide Indonesische rijst, 200 g roerbakgroenten (kool, paprika, wortel, ui), 200 g sambal-boontjes, 150 g bereide pittige tofu/tempeh
T: 1 snee speltbrood met 1 plak abdijkaas en een beetje sojaminarine
B: 40 min wandelen, 1 uur ballet
A: 1 medium pak friet, tartaar, vegi stoofvleessaus, broccolinuggets (op stap met vrienden)

Vandaag:

O: 80 g haver, 200 ml rijstmelk, water, tl chiazaad, brikje melk, espresso
B: 4 uur verhuizen
L: 1 banaan, 100 g meergranenbrood belegd met heel veel rauwkost en beetje dressing
B: 4 uur poetsen, 15 minuutjes ballet
A: 200 g roerbakgroenten, 200 g groentencurry met kokos, bamboescheuten, boontjes, wortels, 200 g bereide tofu/tempeh

Hier is het redelijk druk, dus even geen bijlees; ik heb voortdurend meegelezen maar weet nu niet meer goed wie wat gezegd had :+
Wat een beweging weer Chantal! Je bent supergezond bezig me dunkt!

Wat vinden jullie van mijn lijstje vandaag? Ik vergat overigens koolhydraten te bestellen voor mijn avondmaal :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:53

Ik zit met gemak 1000kcal boven m'n BMR, zou me niets verbazen als je 2200kcal heb verbrand (als het niet meer is).
Je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je ermee doet en compenseren kan altijd nog :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:00

Ja ik was sowieso aan het twijfelen om op sportdagen wat meer te eten (rond de 2000) en dan op rustdagen ook iets omhoog.
Nu ik de dagen dat ik rust heb minder kcal eet heb ik altijd vrij veel honger dus die gooi ik wat omhoog :)

Bhri ik vind het een mooi lijstje (wel wat magerder door ontbreken tussendoortjes), ik zou koolhydraten niet zomaar kunnen vergeten :')
Succes met de drukte!

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:04

O: havermout met appel en havermelk
T: -
L: bruine boterham met tomaat, avocado, huttekase en wilde spinazie
T: appel, speltboterham met pindakaas
A: knolselderijsoep; ratatouille van sperziebonen, paprika, tofu, tomatensaus en kaas; 2x choc van Australian

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:11

O: Baked oatmeal met banaan, pruim en blauwe bes
T: Galia
L: Tomatensoep en een salade van kropsla, paprika, cherrytomaat, komkommer, dressing en geraspte parmezaanse kaas erover, plakje ham en een plakje rookvlees
T: Warme choco van cacao, amandelmelk en water, galia
A: Roergebakken witlof met Boursin, cherrytomaatjes en parmezaanse kaas, stukje beenham en een schaaltje appelmoes
T: Stukje Manchego (spaanse kaas), stukje Piel de Sapo meloen
D: Groene thee, water

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:49

O: 3/4c havermout, 250ml sojamelk, 1 peer, 1tl kokosvet, 2tl honing, koekkruiden
B: 12km fietsen, 4u lesgeven
L: 1 sinaasappel, restje lasagna
B: 12km fietsen
A: 250gr gekookte krieltjes, 125gr gerookte forel, spinazie, witlof, ui/knoflook, tomaat, komkommer, verse kruiden, 2tl aioli, 2tl olijfolie

+/- 2100kcal

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:55

Ik zie altijd prachtige lijstjes hier voorbij komen! Bedankt voor alle goede adviezen die hier worden gegeven. :)

Ik ga ook maar weer beginnen met lijstjes posten, ik loop nu stage en doe 40 uur per week kantoorwerk dus moet wat meer oppassen met wat ik eet. Lastig, want zo achter de computer kan ik de hele dag wel dooreten.

O: Ongezoete sojamelk, havermout, lijnzaad, paar rozijntjes, halve banaan
T: Andere helft van de banaan
T: Trosje witte druiven
L: 2 bruine boterhammen met margarine en kaas, kom paprikasoep, plak ontbijtkoek met margarine
T: Halve komkommer, stuk of 10 cherrytomaatjes
T: Appel
T: Klein handje gemengde ongezouten noten
A: 80 gr zilvervliesrijst, halve kipfilet, 200 gr thaise groente, zoetzure woksaus
T: Ongeveer 150 ml rijstepap (kant en klaar)

D: Ongeveer 2 liter aan thee en water
B: 40 minuten fietsen

Wat vinden jullie hiervan? Ik eet vrijwel elke dag hetzelfde, op het avondeten en toetje na. Soms nog een blokje pure chocola 's avonds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:09

Los van de ontbijtkoek en rijstepap (suiker) een erg mooi lijstje!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:26

O: 40g havermout, 10g spelt, sojamelk, lijnzaa, agavesiroop, cacao
T: Trosje druiven
L: 2meergr bth rookvlees, 1mg bth houmous
T: appel+banaan
A: Bami met een halve prei en halve zak nasigroenten, ketjap, spekjes

T: concertavondje: cola, glaasje wijn, borrelhapjes

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:38

O; Havermout met soya melk, honing, kaneel, noten, frambozen, blauwe bessen en cranberrys.
T; rolletje drop mentos
L; Twee broodjes met kipfilet en twee broodjes met hummus en tomaat
T; Twee biscuitjes en een handje noten
A; Rode kool, aardappelen, schnitzel, zelfgemaakte appelmoes en een beetje knoflooksaus. Grote kop groene thee
Als toetje magere yoghurt met banaan en een heel klein beetje stroop.
T; Hand snoepjes..

Eet ik echt teveel zoet op een dag weet iemand dat? Snoepjes en zo..
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 09-10-13 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:41

Ik moest voor nog iemand bestellen, en de jongen van de zaak kon niet goed meer volgen Lis, daardoor vergat ik de bami voor mezelf :') Dankje btw!
Ik heb nog een klein zacht wafeltje genomen, en een kop groene thee.

Erg mooi lijstje Niene!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:45

Haha vandaar Bhri, ik dacht al je vergeet het omdat je koolhydraten niet zo lekker vind :P
Dan heb je helemaal een mooi lijstje vandaag.

Ik heb net nog 10 gram gedroogde cranberries en 110 gram appel gepakt zodat ik rond de 2000 kcal uitkom :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:49

NGU, een rolletje mentos klinkt als wat veel, maar verder vind ik het een prachtig lijstje!

Bedankt Bhriseis en Gast7391, dan ga ik op deze manier verder :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:50

Ik zou trouwen met koolhydraten Lis :')

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:52

Veel nette lijstjes zeg! :D
Brhiseis en Phormicola, bewust vandaag geen tussendoortjes of toevallig zo? :)
Nienewiep, erg mooi!! :D

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 banaan), 1 waldcornbeschuit met pindakaas
T: 2 manderijnen
L: (bij de hema lunchen met vriendinnen) bruin broodje met pesto mozzarella tomaat en sla
T: klein appeltje
A: aardappeltjes uit de oven, vleesvervanger, salade (sla, mais, augurk, boursin blokjes, slasaus). Wat stukjes manderijn
T: 250 gram magere kwark met een appel, wat rozijntjes en kaneel poeder erdoor

B: 32 km fietsen, 4,5 km hardlopen
D: water en thee

Weet iemand hoe slecht zo een lunch broodje is?
Of dat het wel meevalt?
:)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:57

Bhriseis schreef:
Hier is het redelijk druk, dus even geen bijlees; ik heb voortdurend meegelezen maar weet nu niet meer goed wie wat gezegd had :+
Die bijleesposts zijn ook helemaal niet de bedoeling, dit topic staat op MW niet in de HK! :)

Dat ligt ook aan de hoeveelheden mozzarella en pesto Mandy, maar vaak zijn die broodjes wel kcal-rijk.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:00

Lijkt me dat dat een standaard bruin afbakbroodje is, besmeerd met pesto en belegd met mozarella, tomaat en sla. Iedereen voelt zich anders bij (en over) brood, en goed, de pesto is uit een potje, maar daar ga je ook niet dood van. Net als wat Karin zegt: qua kcal hangt het dan weer af van de pesto en de mozzarella. Persoonlijk vind ik het echt geen 'slechte' keuze; buiten de deur eten is sowieso al niet makkelijk, en een snelle lunch al helemaal niet :) Het is natuurlijk voor iedereen anders, maar slecht (zoals pizza, friet, ijs, wit bolletje chocopasta) zou ik het niet noemen.

Hier geen tussendoortjes omdat het best een hectische dag was, en ik een hele dag in de weer was met inpakken, verhuizen, poetsen, etc. Het moest allemaal snel gaan, en dan merk ik nadien pas dat ik honger heb. Vandaar ook mijn vraag of mijn lijstje oke is zo; ik weet niet goed in welke mate mijn hoofdmaaltijden de rest compenseren?
(dat ik tegenwoordig sowieso minder tussendoortjes eet, ligt ook aan het feit dat ik sinds dat suiker-afkicken minder trek heb tussendoor én doordat ik meer op mijn eiwitten let. Dat laatste scheelt echt enorm bij mij. Maar vandaag kwam het dus door de drukte :P)

Hihi klopt Karin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:04

Anoniem schreef:
O: havermout met appel en havermelk
T: -
L: bruine boterham met tomaat, avocado, huttekase en wilde spinazie
T: appel, speltboterham met pindakaas
A: knolselderijsoep; ratatouille van sperziebonen, paprika, tofu, tomatensaus en kaas; 2x choc van Australian

+ restje ratatouille

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:09

Ik ben inderdaad geen fan van afbakbroodjes, maar soms zijn het ook gewoon verse broodjes van een goede bakker die je krijg in restaurants. Maar geen idee wat de HEMA heeft, daar heb ik nog nooit een broodje gegeten.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:15

Slecht niet want kaas en pesto zijn geen slechte keuzes, calorierijk denk ik wel aangezien ze altijd zo veel beleg op de broodjes doen en kaas natuurlijk veel calorieën bevat. Maar gezien dat het enige is wat je met je lunch gegeten hebt is het absoluut niet veel/slecht.
Mooi lijstje ook verder :)
Wat ik wel minder vind is zo'n broodje beenham daar, die hoeveelheid mayo-achtige saus daarop niet normaal :wow:
Geloof dat ze bij de Hema verse stokbroden is stukken snijden aangezien je die daar ook los kunt kopen.

Haha khd-arm is ook niks voor mij bhri :')
Ik denk dat minder tussendoortjes geen probleem is zolang je je hoofdmaaltijden dan groter maakt.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:46

Oke bedankt voor de uitleggen! :)
De pesto was een normaal laagje, niet extreem dik maar ook geen mini laagje zegmaar :') Net als de mozzerella, gelukkig niet van die dikke plakken want dat vind ik niet eens lekker haha!
Kcal rijk vind ik altijd minder erg dan ongezond.
Noten zijn ook kcal rijk maar ook erg gezond!
Soms is een verantwoordelijke keuze maken erg moeilijk met buiten de deur eten. Maar ach het was wel lekker en met toch weer 32 km gefietst met die wind van vandaag, en hardgelopen dus vast weer een deel verbrand :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:52

Je hoeft helemaal nergens wakker van te liggen, je lijstje ziet er erg mooi uit :j Moeilijk soms he, al die keuzes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:55

O: 6 crackers met kaas en grillworst plakjes
T: Gevulde koek + bakje thee zonder suiker
L:/
T: Bakje thee
A: Kip tandoori met rijst en bakje magere yoghurt na
T : 3 speltbroodjes met pure choco pasta

En vanavond nog een appel :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:57

mandy358 schreef:
Oke bedankt voor de uitleggen! :)
De pesto was een normaal laagje, niet extreem dik maar ook geen mini laagje zegmaar :') Net als de mozzerella, gelukkig niet van die dikke plakken want dat vind ik niet eens lekker haha!
Kcal rijk vind ik altijd minder erg dan ongezond.
Noten zijn ook kcal rijk maar ook erg gezond!
Soms is een verantwoordelijke keuze maken erg moeilijk met buiten de deur eten. Maar ach het was wel lekker en met toch weer 32 km gefietst met die wind van vandaag, en hardgelopen dus vast weer een deel verbrand :D

Inderdaad liever een gezond calorierijk broodje dan een of ander bewerkt product met minder calorieën :D
En voor een lunch is het echt niet veel Mandy, helemaal niet met al die beweging!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:15

Net pas avond eten op. Had geen trek eigenlijk maar denk toch best wat verbrand dus toch maar opgegeten. Wist het niet zo goed aangezien mijn lunch en muffin beste ook weer kcal rijk waren. Lastig inschatten allemaal :')

O: 35 gr havermout/melk en wat meloen (Net uit bed en eet alweer om 12/half 1 in de stad)
T: 2 rijstwafels en vk beschuitje met kipfilet en 30+ kaas
L: Clubsandwich met gerookte kip, spek, ui en cocktailsaus
T: Muffin met kaneel en appel :o
T: Appel/zemelen/lijnzaad/honing/rozijntjes/kaneel (Was de yoghurt vergeten te halen bij de supermarkt en moest het van mezelf eten tussen de BBB en spinning maar smaakte nog best lekker)
A: Lasagne met zalm, courgette, spinazie, 30+ kaas paprika en bechamelsaus
B: uurtje fietsen, uurtje BBB en uurtje spinning

Leonie lekker he weer aan het sporten! Ik vind het gevoel erna ook zo fijn.

Eskegirl, ik doe de melk 2 minuten in de magnetron en laat het een minuut of 3 intrekken en dan is het al lekker vind ik.
Wat is trouwens zwarte thee? Had wel al van witte thee gehoord maar zwart?

Danoesje niet teveel stressen he :(:)

LisErm94 vond je spinnen leuk? Bij mij verschilt het soort les en oefeningen echt per instructeur, iedereen doet het zo anders! Hoe zag jou les er een beetje uit qua oefeningen?

Bhri ik sport altijd begin van de week veel omdat dan de lessen zijn die het beste aansluiten dus ga vaak dan de eerste drie dagen veel en de rest minder. Zou het liever meer uitstrijken naar bv ma/wo/vr. Heb wel begrepen dat er op donderdag een spinningles bij gaat komen dus dan kan ik mijn lichaam wat meer rust geven tussendoor. En ben sinds deze week weer gemotiveerd om weer wat strakker te worden.
De spinningdocent van vandaag deed ook BBB en gaf aan dat het goed was om de combi BBB en spinning te doen omdat dan de vetverbranding goed in gang gezet werd dus dat vond ik wel fijn om te horen.

En door je koolhydraten lijkt het al redelijk laag qua kcal maar

Gast7391 rijstepap is dus niet zo heel gezond? Ik had het toevallig laatst op het werk meegegeten en vond het lekker en omdat ik zag dat hir veel mensen ook rijstemelk gebruikte. Maar toch suiker aan toegevoegd?

Plien veel plezier!