Overigens ben ik niet direct bang voor een tekort aan eiwitten, afgaand op het standaard advies. Volgens het schema dat ik van de personal trainer heb gekregen, zou ik echter 107 gram eiwitten per dag moeten binnenkrijgen. Voordat de coronacrisis uitbrak, sportte ik bijna dagelijks. Zo'n één à twee keer in de week boulderen, een keer yogalates en drie of vier keer in de week trainen voor de halve marathon. Inmiddels sport ik iets minder fanatiek, omdat de klimhal en de yogastudio dicht zitten, maar die zullen op termijn weer opengaan en idealiter zou ik dan ook mijn eiwit-inname weer willen opschroeven.
Afgezien van de halve marathon heb ik trouwens geen concrete sportdoelen en ook die 21km wil ik vooral uitlopen, ongeacht de tijd. Op een standaard eiwit-inname presteerde ik in dat opzicht ook voldoende, dus het is geen absolute must. Ik was vooral benieuwd of ik meer uit mijn voeding kon halen en daardoor beter zou gaan presteren, deels ook uit interesse.
Scrambled tofu heb ik van de week al geprobeerd, maar dan van 'gewone' tofu. Viel inderdaad niet tegen, maar is wel weer soja, wat ik dus eigenlijk een beetje wil beperken.

Ga van het weekend ook vegan ricotta proberen te maken van tofu en cashewnoten, voor over de zelfgemaakte pizza met aubergine en rucola.