Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:24

Nee dat is niet zo handig van die meneer inderdaad.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:53

Lijstje afgemaakt:

O: Boekweit gekookt in rijst- en havermelk met speltzemelen, chia- en lijnzaad, rozijnen
T: Wortels, appel, gedroogde pruim
L: 2 sneetjes roggebrood, 1 met appelstroop, 1 met margarine en old amsterdam
T: 2 mandarijntjes
A: Gebakken aardappeltjes met sperziebonen, paprika, gehakt en satesaus (oid, bij een vriendin gegeten)
T: Appel-kaneel yoghurt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:06

O: havermout met appel en water
T: speltboterham met pindakaas
L: 4x roggecracker met kaas, pesto en komkommer
T: peer, speltboterham met pindakaas
A: thaise zwartoogbonen-soep met 2 speltboterhammen
T: grapefruit

B: 40 min paardrijden

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:49

Bhri dat scheelt ook wel dan, ik vind aardappelen trouwens gebakken ook wel lekkerder hoor of als frietjes of in stamppot maar zo gekookt vind ik het echt een grote hoeveelheid :P !

LisErm94 ik bedoel niet qua kcal dat ik het niet op zou kunnen, maar dat ik het gewoon echt niet weg krijg omdat ik het gewoon niet lekker vind. Ik vond het zoveel klinken, als ik al zag ‘hoeveel’ de 110 gr. was die op mijn bord lag.

Normajet 50 gr. is al een stuk beter :j ik eet zelf meestal 50 gr. en pak dan vaak wel nog een cacker of 1 BB later als tussendoortje.

Mandy die klinkt ook lekker! Ik heb nog heel veel smaakjes in mijn vriezer liggen die ik moet proberen (Had ze allemaal gehamsterd laatst bij de 1+1 gratis). De marakesh burger vond ik wel smerig trouwens :P .

Maisbrood vind ik ook lekker maar voor mijn gevoel was dat niet zo voedzaam altijd als MG. Misschien omdat het toch meer op wit brood lijkt? Maar inderdaad met een plak kaas. Ik heb ook altijd vaak een halfje wit in mijn vriezer omdat ik daar af en toe zin in heb, misschien binnekort ook maar eens een halfje mais halen.

Anke ik vind courgette ook echt lekker :j eigenlijk ook een redelijk neutrale smaak en overal wel lekker bij.
En goed dat je dat linkje gevonden hebt ;) wilde inderdaad al zeggen dat het veel voedingswaarden bevat, alleen wat hoger in kcal ligt. Maar dat is net als met bijvoorbeeld bonen, advocado etc. Wil niet zeggen dat het slecht is.

Trouwens merk het wel aan mijn lichaam het spinnen van gister :’) Fietsen kosten me veel moeite. Maar na de ABS had ik eigenlijk toch wl weer zin om op de spinfiets te stappen, alleen kreeg ik visite dus toch vrestandig naar huis en mijn benen rust gegeven om te herstellen.
O: 50 gr havermout/melk
T: tijdens koken paar hapjes lasagnevulling
L: 3BB met kipfilet en 30+ kaas
T: paar handjes pepernoten :o
A: lasagne met bechamelsaus, courgette, spinazie, zalm, ui. Knoflook en dille en 30 + kaas.
en wat Rauwkost. Saus proefde heerlijk. Wel iets teveel groente/zalm waardoor ik maar weinig laagjes pasta heb.
T: Appel en chocolade koekje
B: half uur ABS + 2 x 40 minuten fietsen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 07:29

Mmm...vandaag heb ik geen idee wat te eten... Heb wel nog wat spierpijn van de fysiosessie van maandag... Mijn knie en voet houden zich verbazingwekkend goed :j had gisteren wel last van mijn goede knie nadat ik bij mijn moeder ben wezen schoonmaken :?
Dus maar voldoende eiwit etc eten vandaag denk ik ...

En ik moet echt even gaan kijken hoe ik voldoende goeie vetten binnen krijg,

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 07:33

Miss doet je goede knie nu soms pijn doordat je er onbewust meer op steunt?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 07:42

Die knie heeft de afgelopen jaren idd wat meer te verstouwen gehad dan bedoelt... Hoop alleen dat het dmv de fysio een beetje bijtrekt....

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 08:32

Anke, inderdaad niet handig van die meneer. Maar vetten zijn inderdaad prima voor je, mits hoofdzakelijk plantaardig.
Fruit kun je wel degelijk teveel van eten, maar dan moet je wel flink overdrijven. Probeer maar eens 10 pruimen te eten, dan zit je gegarandeerd op het toilet. Of teveel banaan, dan kun je niet meer naar t toilet :P
Teveel is nooit goed, zelfs niet van fruit, maar dan moet je wel overdrijven. Als je t maar gek genoeg maakt kun je zelfs teveel water drinken en een watervergiftiging oplopen, maar dat gaat wederom om extremen.
Dus geniet gewoon van wat je eet, kijk wat goed is en waar je je goed bij voelt en probeer erop te letten dat je genoeg binnen krijgt. Ik snap dat je bang bent dat je dikker wordt, maar je hebt al die vitaminen niet alleen nodig voor je groei (in de hoogte dan wel de breedte) maar ook voor heel veel andere zaken in je lijf, zoals je spieren en organen, met als allerlaatste je haar en je nagels. Om het maar niet te hebben over het mentale stuk. Dus gewoon goed voor jezelf zorgen, en daar hoort ook af en toe wat niet zo gezonds bij :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:42

Dat je van banaan verstopt raakt is een fabeltje. Mensen die allergisch zijn voor banaan raken uiteraard wel verstopt :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:06

hmpff zit nog te twijfelen wat ik zal eten vandaag. Met vriendin afgesproken in de stad om 4 uur en wilde van daaruit meteen door gaan sporten maar ben dan weer pas om 22.00 dus misschien toch maar vanavond laat nog warm eten en dan weer van te voren een extra tussendoortje

O: 35 gr havermout/melk en wat meloen (Net uit bed en eet alweer om 12/half 1 in de stad)
L: in de stad
T: Yoghurt/peer/zemelen/lijnzaad/honing/rozijntjes/kaneel
T: Appeltje
A: restje lasagne met zalm, courgette, spinazie, 30+ kaas paprika en wat rauwkost
B: uurtje fietsen, uurtje BBB en uurtje spinning (Als mijn benen het volhouden na BBB, ff kijken hoe ze voelen maar voel me nu alweer stuk beter:) )

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:45

Phormica, dan ben ik denk ik toch lichtelijk allergisch hehe

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:50

O: Havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel.
T: Banaan
L: Drie vk geroosterde boterhammen met appelstroop en pindakaas. Twee vk crackers met boterham worst
T: Peer appel.
A: Restje, rijst met curry van kokosmelk, wortel, aubergine, prei.

B: 50 min fietsen, een uur sporten (of een uur stepmix, of bodymix).

Was gister voor het eerst dan wezen sporten en had een super gevoel erna.
Heerlijk weer om jezelf te pushen totdat je staat te shaken van de inspanning :).
Verder even kijken hoe het met de honger vlak voor het sporten zit, anders nog een vk cracker.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:54

Weet iemand hoe lang het duurt om havermout in melk klaar te maken? Of kan het ook gewoon in yoghurt met een beetje honing oid?
Wil het wel eens eten als ontbijt voor afwisseling, maar heb 's ochtends weinig tijd.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:01

Volgens mij nog geen 5 minuten. Als je kortkokende havermout gebruikt (Quaker of een van de budgetmerken in de supermarkt) heb je zomaar een papje. De een heeft het liever wat vloeibaarder dus kookt het iets korter, en wie het graag wat dikker heeft, laat het langer op het vuur staan. Ik zet het altijd op en pak, terwijl het pruttelt, de rest van mijn spullen. Misschien kun je het eens in het weekend uitproberen, dan weet je hoe lang het ongeveer duurt :)

Lijstje vandaag:
O: havermout met rijstmelk, banaan en een tl pindakaas
T: 2 mandarijnen, 10 amandelen
L: kikkererwten met geroosterde paprika en knolselderij en wat pitten
T: appel, 10 amandelen
A: volkoren spaghetti met pesto, tofu, witlof en kaas

B: 12 km fietsen, 1 uur paardrijden, 1 uur op stal bezig zijn

Mijn avondeten is een beetje een rare combi, had nog wat restjes :+
Laatst bijgewerkt door Many op 09-10-13 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:17

Je kunt havermout ook gewoon 'rauw' eten (zonder te verwarmen). Ik doe het altijd met fruit in een kommetje, rijstmelk erbij en even omscheppen en je kunt het zo eten (2 min. werk).

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:44

O: maïsbrood kaas
T: 1 sultana koekje, lange vinger
T: banaan
L: 3 volkoren boterhammen (kipfilet/komkommer, aardbeien, worst)
T: 1 sultanakoekje
T: sinaasAppel
A: krieltjes, salade, vlees

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:51

O: banaan, 30g rozijnen, 40g havermout en el lijnzaad.
T: bruin broodje met beetje pindakaas
L: 4 crackers 2 plakjes kaas.
T: appel

Zomenteen nog avondeten dat wordt dus macaroni met kip en ananas.

Vanavond nog wat yoghurt denk ik ..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:51

O: 2 volkoren boterhammen
B: 5 km fietsen
T: 1 volkoren boterham (had rijstewafels gevonden, bleken heel oud en dus niet meer lekker -O-)
B: 1,5 uur gym, 10 minuten fietsen
L: 2 volkoren boterhammen en een appel
B: 5 km fietsen
T: Banaan

Planning:
A: Varkensvlees, aardappels en ik denk bonen
T: Cracker

D: water en zwarte thee

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:55

o: 2 speltpannekoeken met Hero Delight
t: niks
l: rauwkost met gerookte kip, avocado en feta
t: 2 volkoren crackers met Hero Delight
a: gebakken visje met pompoenpuree
?? Griekse yoghurt met kaneel en honing
Moet me even heel erg richten op gezond eten want ben door omstandigheden weer eens heel gestresst en heb dan net als veel mensen nogal de neiging om eerst niets en daarna vooral heel VEEL te eten :+
Laatst bijgewerkt door danoesje op 09-10-13 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:55

o: 2 plakjes krentenbrood en thee
t: /
L: magere yoghurt met balans cruesli en wasa volkoren cracker met ham
t: 3 snoep tomaatjes
a: stamppot rauwe andijvie met ui en spekkies en als vlees soort knakworst met spek erom heen
en en ijsje als toetje
t: waarschijnlijk cappuccino met cote d'or chocola
t: drinken.. verder weet niet, misschien ook wel niets

7 uur paarden hooi gegeven, daarna 3 gereden, geluncht, daarna met 3 aan het oefenen springen geweest (oefenpacours) en nu is het bijna 17:00 zo eten maken :j

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:58

O: Havermelk, haver-/speltvlokken, speltzemelen, rozijnen, lijnzaad, chiazaad, kokosvlokken
T: 2 Mandarijntjes, gedroogde abrikozen
L: Andijviestamppot (beetje aardappel met veel andijvie :+ ), geraspte kaas, zonnebloem & pompoenpitten
T: Peer, dadels
A: Pasta met rode saus
B: 30 min zwemmen, 20 min fietsen, paarden voeren/mesten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:59

Lekker lijstje, Kiki!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:21

Ik kook het een stuk langer ongeveer tien minuten want ik laat het helemaal indikken :9
Je zou ook met yoghurt/vla/kwark kunnen mixen eske dan is het helemaal snel klaar, of je kunt het de avond van te voren al klaar zetten :)

Herkenbaar Danoesje, ik krijg ook echt meer honger als ik stress heb (of dat voelt gewoon zo :') )

O: 85 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 10 gram haverzemelen, 175 ml ongezoete sojamelk, 112 gram appel met kaneel
L: 71 gram speltbrood met 14 gram kaas, 1 banaan, 7.5 gram walnoot, 1 bospeentje, 80 gram komkommer, 65 gram gele paprika
T: zuurdesem cracker met 7.5 gram kaas, 115 gram appel, 140 gram ananas
A: 55 gram zilvervliesrijst, 125 gram tofu, 100 gram bruine bonen, 2 tomaten, 100 gram champignons, 146 gram courgette, 62 gram gele paprika, 1/2 eetl wokolie
T: 300 gram magere kwark met 1 vk beschuit & 1 of 2 kiwi's
D: 1xkoffie, veel water een thee
1920 kcal
B: 10 min fietsen, 3x20 min wandelen, 1 uur krachttraining, 15 min cardio, 1 uur spinning

Spinning was veel zwaarder dan ik had verwacht, was wel superleuk dus dat ga ik vaker doen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:25

Zou je niet wat meer eten vandaag, Lis? Ik vind 2u hoge inspanning wat veel voor 1900kcal :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:51

phormicola schreef:
Zou je niet wat meer eten vandaag, Lis? Ik vind 2u hoge inspanning wat veel voor 1900kcal :)

Ja eigenlijk zou dat misschien wel slim geweest zijn, mijn BMR ligt rond de 1350 dus daar zit ik al wel een stuk boven maar vandaag heb ik inderdaad wel veel gesport.. Maar nu nog meer eten gaat niet lukken aangezien ik net pas mijn avondeten op heb.
Morgen heb ik een rustdag en meestal eet ik dan 1600-1700 kcal maar morgen ga ik wel op minimaal 1800 zitten om een beetje te compenseren.
Of heeft het geen zin om morgen te compenseren?
Thanks voor je oplettendheid :)