Bonen hoef je ook niet te mesten, is zelfs beter van niet Maar ik denk dat je te laat hebt geoogst, dan worden ze idd heel taai. Jong zijn ze veel lekkerder. Waren het wel echt snijbonen en geen tuinbonen ofzo?
Volgens de doos wel, maar misschien hebben ze de verkeerde bonen erin gedaan
Nee het zijn wel echt snijbonen. En heb ze eigenlijk ook niet echt laat geplukt, maar we gaan het zien, de volgende gaan er wa kleiner vanaf, er hangt nog wat aan.
ievie
Geplaatst: 09-08-16 22:44
Tweeling!
Edit: Stom.. Ik wilde een foto van een tomatentweeling plaatsen, maar het lukt niet
Hier heb ik tot nu toe 2 rode tomaten gezien, hopelijk gaat de rest nog kleuren. Moet ze alleen volgend jaar even beter neerzetten, het is nu zelf hilarisch hoe ze kruipen
Aardappelen gaan ook wel goed, 1 soort is slecht qua opbrengst maar dat zagen wel al snel.
De eerste bieten moeten hier ook echt de grond uit, die zijn zo groot als m'n vuist (voor het idee, ik heb handschoen maatje 12) maar er staat ook nog een hoop klein spul tussen.
Gister eindelijk wat gedaan in de groentetuin
Met de frees alle open stukken waar het onkruid weer zegevierde weer een beetje opgelapt. Was erg droog dus hoop dat alles dood gaat.
De boerenkool eindelijk uitgepoot, dat blijkt best veel te zijn.
Kreeg nog wat andijvie planten, die heb ik er dus ook in gezet.
Nee die kleine buitjes die vallen dat verdampt meteen weer. De frees had er ook moeite mee zo hard is de grond inmiddels.
De eerste bui die een beetje de moeite is staat voor eind volgende week volgens de voorspelling, maar daarvoor is het nog ff een paar dagen rond de 35 graden
Ik heb gisteren mijn eigen gekweekte broccoli op! Was heel lekker maaaaar ik vond,ondanks het uitgebreid schoonmaken, toch nog wat rupsjes dus toch maar gestopt met eten
Die broccoli, dat klinkt herkenbaar Ik had er ooit een gekookt, en zag nét voordat mijn vriend een roosje naar binnen schoof dat er een rups op zat Ik was net te laat, dus heb het maar voor me gehouden Sindsdien controleer ik mijn kolen wel 3x beter haha.
Morgen ga ik maar eens courgettesoep maken. Ik heb nog kilo's in de tuin liggen, dus flinke pan maken en invriezen maar
Ik heb echt een mega tuin vol met bonen, en als ik iets smerig vind is het dat wel Moet ook weer onkruid wieden wellicht dat ik ze *oeps nu zijn ze weg* hak
Bietjes ben ik wel blij mee, dus hopelijk gaat dat goed. Aardappelen en knollen staan er nog gewoon in. Courgette zou ik ook wel willen eigenlijk.
Groene bonen Sperziebonen neem ik aan. En van alle bonen soorten lust ik enkel de witte in tomatensaus
Ik wil ze wel verwerken in eten maar dan niet voor mij zelf haha, geen idee maar die smaak kan er niet aan wennen Bonenburgers? Klinkt dan wel weer beter...
Heerlijk, sperzieboontjes! Daar kun je vast iemand anders blij mee maken als je ze zelf niet gebruikt
Bonenburgers zijn heel makkelijk te maken, en smaken eigenlijk helemaal niet naar bonen. Er zijn echt tig recepten te vinden op internet. Ik meng de (in bouillon gekookte) bonen meestal met wat gefruitte ui en knoflook, eventueel een eitje en maizena zodat het niet uit elkaar valt, wat broodkruim totdat het de goede dikte heeft, en een hoop kruiden erdoor. Alles goed fijnmalen, burgers er van kneden en dan door panneermeel rollen. Erg lekker! De ene keer gebruik ik italiaanse kruiden, de andere keer weer oosterse of afrikaanse, of zelfs gewoon met tomatenpurree, en zo heb je elke keer een andere burger