Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hopelijk zet iemand het concept door.
Maar ik at mijn risotto altijd met héél veel parmezaanse kaas als grootste smaakmaker, dus ik heb het gewoon een flinke tijd niet gegeten of zelf gemaakt. Eigenlijk heel goed te doen ja, het belangrijkste voor mij was om er veel sojaroom en nog 2x zoveel edelgist als ik dacht dat nodig was in te mengen, het resultaat was erg geslaagd. Paddenstoelenrisotto met aubergine uit de oven.
Superleuk om te merken dat ik tegenwoordig zo makkelijk dit soort dingen doe/probeer zonder recept (ook qua roomsauzen maken onzo), ik ben zoveel handiger in vegan koken geworden het laatste jaar.
Helaas nog niet in de onze maar we worden gebeld als het binnen is.
Al is het ergens ook een nadeel dat het vleesvervangeraanbod zo uitgebreid is, nu er zoveel lekkers is, heb ik daar vaker zin in dan een nette maaltijd met peulvruchten.
Ik ben ook benieuwd naar de Zeastar sashimi die de jumbo tegenwoordig verkoopt - heeft iemand van jullie hem toevallig al geprobeerd?
Smaakt precies hoe ik me herinnerde, het was blijkbaar op basis van knolselderij maar het was een afhaalbox van een restaurant en dus eenmalig.
Nu moet ik het zelf maar een keer proberen.
) en tot nu toe is mijn favoriet de Becel pure als roombotervervanger. 
. Maar fijn dat het voor jou goed smaakt haha!
Je kan altijd kijken of het wat wordt, gewoon doen omdat je het leuk vindt en er verder niks van verwachten kan altijd.

Damelza schreef:Mijn vriend en ik hebben net de docu the gamechangers gekeken en nu wil hij een week lang plant-based eten. Iets wat hij ‘s avonds altijd eet is kwark. Wat is nou een hele goede (maar ook hele goedkope) vervanger? De goedkoopste die ik nu kon vinden was de AH sojayoghurt. Daarnaast wil hij graag aankomen en ik graag afvallen. Hebben jullie nog ideeën wat we bv voor mij kunnen weglaten en voor hem kunnen toevoegen in bv de ochtend havermout en de avondmaaltijd?
Damelza schreef:Mijn vriend en ik hebben net de docu the gamechangers gekeken en nu wil hij een week lang plant-based eten. Iets wat hij ‘s avonds altijd eet is kwark. Wat is nou een hele goede (maar ook hele goedkope) vervanger? De goedkoopste die ik nu kon vinden was de AH sojayoghurt. Daarnaast wil hij graag aankomen en ik graag afvallen. Hebben jullie nog ideeën wat we bv voor mij kunnen weglaten en voor hem kunnen toevoegen in bv de ochtend havermout en de avondmaaltijd?
dan is die alweer een stuk lekkerder!
Die wil ik echt nog eens afdrukken en in de keuken hangen haha. 
Tips zijn zeker welkom! Ik dacht om blokjes of schijfjes wat aan te bakken in de pan met een beetje sojasaus of zo (het is om toe te voegen in een curry), zou dat werken?