Vorig jaar hier in en om het dorp verschillende waterlocaties besmet met Weill idd.
Maar die problemen zijn vooral ontstaan door slecht(geen) bestrijdingsbeleid De afgelopen jaren
De verantwoordelijkheid is van het ene naar het andere overheidsorgaan gegaan en toen is er jaren niets aan gedaan totdat een paar jaar terug opeens weill op verschillende plekken de kop op stak(inclusief besmetting van mensen )
Afgelopen najaar zijn ze ineens weer fanatiek vallen gaan zetten.(zo fijn als Ze achter de feiten aan komen kakken)
Maar 1 zichtbare rat betekendd meerdere ratten, degene die ik zag is een jonkie , dus ben benieuwd hoeveel er rond hupsen uiteindelijk 
Verder geen tekenen van ratten te zien hier in de tuin (poep, gaten of afval wat versleept word )
Vond het zelf nog wel grappig , zolang de hoeveelheden beschaafd blijven en ze buiten blijven spelen vind ik het prima
Gif ga ik sowieso niet doen, de pup is gek op dooie beesten(die zou het liefst tijdens wandelingen alle dooie beesten van de weg af schrapen)
(De ratten hier zijn wel flink aan de maat trouwens ... Op stal zijn ze nog groter, zeg naar formaatje Jack Russel