Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Re: Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:59

Ik hoop dat ik morgen wel kan fitnessen, want had er vandaag eigenlijk nog zin in ook Haha!
Net mijn moeder even ingelicht dat er toch echt minimaal 5 kg af moet, want ik zat vanmorgen weeeer op 60 kg Boos!

Alvast planning voor morgen:

o: 2 boterhammen boter/tomaat, 250 ml smoothie
l: 2 geschilde appels met magere yoghurt, 250 ml smoothie
t: knackebrod met eiersalade, aardbeien
t: yoghurt, 2 knackebrod met halva jam
t: aardbeien
a: groenteburger, zv rijst, wokgroenten
t: pakje evergreen, 2 rijstwafels (op werk, zodat ik geen soesjes, gevulde koek etc. ga eten)
t: yoghurt

1752 kcal voeding

Beweging

1,5 uur fitness (op de fiets naar toe)
3 uur werken
op de fiets naar de supermarkt

2423 kcal verbruik Lachen

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:28

Justarman, leuke foto's! Leuk gezicht ook! Ja

Vandaag:
Myra schreef:
O: Dromen
T: Dromen
L: geschilde appel + druiven + aardbeien
T: kopje soep-kip
T: bambix
T: 2 rijstwafels
A: kip-tandoori, ijsbergsla + dressing
T: druiven + aardbeien
T: bitterkoekje, 2 rijstwafels

Beweging = 0.0, nada, riens, nops! (i.v.m. koorts etc.)

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:34

Heb net valtaf ingevuld. Een vrij normale donderdag (= brooddag bij mij) kom ik uit op 1273kcal, terwijl ik normaal op zo'n dag bij de calo-checker al op 1700 zou hebben gezeten! Ik weet echt niet meer wat ik moet gaan geloven!

o1: schaaltje muesli met yoki light
35min hardlopen
o2: 2 broodjes (boterhammetjes dus)
t: evergreen
shoppen
t: softijs (heb 150gram ingevuld, was een 'klein'ijsje, maar vond hem persoonlijk nog behoorlijk!)
l: 4 broodjes
t: banaan
4 uur werken
d: tijdens en na het werk 4 broodjes weggewerkt.
t: 4 ijscups (chocola)
t: 2 appels

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:35

Zit er zoveel verschil tussen de caloriechecker en valtaf dan Riette?
Ik gebruik eigenlijk altijd caloriechecker..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:39

Ik gebruik altijd valtaf, omdat je daar per merk en artikel kunt kijken. Een knackebrod van de c1000 heeft bv heel andere voedingswaarde dan die van de AH of van Wasa en toch rekent caloriechecker overal hetzelfde bij. Bij valtaf kun je onderscheid maken.

Jaduh: waarom fiets jij zo ontiegelijk veel!? Bloos! Wel goed! met fietsen verbrand je veel en je krijgt er mooie slanke benen van.

Ik kom vandaag op 1480 qua ingenommen kcal en qua verbruik tot nu toe (half 10) zit ik ongeveer op 2000. Wel nette dag dus. Lachen

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:42

Uhm.. naar school, even naar 't dorp en naar de tennisbaan. Knipoog

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:42

Blijkbaar!
Ik weet nog wel dat ik destijds over ben gegaan op calo-checker omdat ik vond dat ik anders zo veel moest gaan eten. Maar ik ben de laatste maanden niks afgevallen, nu hou ik het weer een paar dagen bij op valtaf en ik val wel weer af. Kan toeval zijn, maar kan ook zijn dat ik al die tijd te weinig heb gegeten en mijn lichaam in de spaarstand is geraakt....

Zit nu wel redelijk (niet helemaal de juiste manier:) ik heb 5 ijscups naar binnen gewerkt (maar 8gram per stuk, hmmmm) en neem nog 2 glazen appel-banaan nectar van de aldi en kom dan op net geen 1700 uit. Straks nog de 2 appels, en evt een stukje komkommer, dan red ik de 1700 zeker!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:00

Vanavond veulen onder handen genomen. Het is gelukt, vraag me niet hoe, het was een hel. Maar het is gelukt. Er kwám me toch een viezigheid uit de wond, gatverdamme.
Morgenavond begint de volgende worsteling. Pfft ben er moe van.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:22

Goedenavond Doei!

Welkom terug Myra, kop op he meisje Ach gut

Mocca, wat een drama zeg, met je vzpaarden Bloos!
Hopelijk knappen ze snel op, en vooral het veulen, wat naar zeg Ach gut

De rest heb ik nog even niet bijgelezen, wel globaal, maar ben erg druk: van 8 tot 4 stage, van half 6 tot 9 werken Gaaaap

Slechte dag vandaag, maar dan ook blootgesteld aan zóveel verleidingen Nagelbijten / Gniffelen

Leerling uit groep 6 was jarig, diens vader heeft dus een eigen ijscokar. Had die man dus voor de HELE school (= ong. 250 leerlingen!) ijs in de pauze, en dan niet een waterijsje, nee, hoorntjes met 2 bolletjes Bloos!

En omdat ik de juf was, kreeg ik 3 bolletjes van hem en mocht ik zelf de lekkerste smaakjes kiezen Vingers aflikken Daar zeg je toch geen nee tegen Bloos Knipoog

Nu net na het werk nog een softijsje op, verder 100 gram chocola en wat snoepjes Clown
Ach, morgen gewoon weer hard verder, vanochtend woog ik 65,1 dus gaat écht wel de goede kant op Ja

Mijn dag verder:
O: yoghurt met muesli en cornflakes, cracker smeerkaas 20+
T: 3 bolletjes Italiaans ijs, appel
L: 2 boterham kalkoenfilet
T: chocola
D: rundercarpacio met sla, 1 bruin broodje kaas, 1 bruin broodje filet
T: softijsje

Zo, en morgen weer een balansdagje Knipoog

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:26

Hoeveel calorieen moet je per dag hebben?Ik ben hier geheel niet in thuis hoor zoals jullie wel merken Haha! Haha!.

Heb net alles in gevuld bij www.voedingscentrum.nl maar kwam daar op 1181 maar volgens mij klopt dat nooit Clown

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:28

Oeh, Riëtte, ik las ijsCOUPes. Dat zijn bij ons echt megaijsjes, ik dacht echt Bloos!

Mijn dagje vandaag:
O: Optimel yoghurt + 2 lepels kellogs
T: appel + kleine smoothie
L: Kipsalade + 2 Biscuitjes
T: pistoletje (kaal)
A: pistoletje (kaal), volkorentosti met 30+ kaas en rookvlees
T: klein beetje japanse mix + halve appel (andere helft heeft Hieke opgegeten Vork )

Nette dag, baal alleen van die japanse mix en die biscuitjes. Morgen maar even heel netjes doen. Heb net wel in alle hitte een uur spinning gedaan. Het zweet droop echt op de grond Bloos

Vandaag lekker geshopt in Nijmegen samen met m'n zusje. Leuke leren slippers gekocht, verder niets. Had vorige week namelijk al 3 broeken en 2 shirtjes gekocht.

Alvast mijn planning voor morgen, even in tijden, dan kan ik me er misschien beter aan houden Knipoog
6.30 u: Optimel yoghurt + 2 lepels Kellog's
9.30 u: appel
10.30 u: Sultana
12.00: 2 boterhammen met slankie + komkommer
14.30 u: appel + sultana
16.30 u: Salade met rozijnen en kip, en 250 gram gekookte broccoli
Vroeg eten omdat ik om 5 uur moet werken. Hele avond rennen op het terras, dus genoeg beweging voor morgen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:33

goeieavond allemaal!

ik heb eens nagedacht en ik ga er nog een keer helemaal voor in mijn eentje, met jullie, en anders zoek ik hulp..

ik ga morgen een weekend met vriendinnen naar renesse. erg zin in en hun weten er wel allebei van. met hun kan ik er dan over praten en dat lucht vast op.
verder ga ik er dus weer met nieuwe frisse moed tegenaan, ik wil het graag allemaal en ik ben niet geobsedeerd met dunner en dunner, maar gewoon het eten zelf.

thanx voor al jullie lieve opmerkingen. !

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:46

en juist dat maakt het zo moeilijk denice Knipoog
Doordat je daar altijd mee bezig bent ga je juist meer naar eten grijpen...
Wat ik doe is proberen uit de buurt van ongezond eten te blijven en bv zonder geld weggaan zodat ik smiddags bv geen ijsje kan kopen, waardoor ik me daarna schuldig zou voelen...
Maar iedere persoon is verschillend en niemand voelt wat jij voelt, we kunnen alleen proberen te begrijpen Knipoog en hopen dat je (we eigenlijk) er snel uit geraken en onze geest ergens anders moe aan kunnen maken dan aan 'eten' Lachen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:30

Jeetje.. ik zit op 1932 kcal vandaag met maar 2116 verbrande kcal Bloos

Morgen zit ik op 3207 verbrande kcal whuahaha ik geloof er niks van. Maar ja, moet dan wel 2 paarden gaan rijden en weet niet of ik/zij dat red(den) met die warmte. Ik kan alleen eind van de ochtend/middag, 's avonds moet ik salsa dansen. Ik ben van plan zo'n 3 uur te gaan dansen (900 kcal volgens valtaf!): 1 uur les en 2 uur op het feestje oefenen.

Planning morgen:
O: 50 gram muesli, 30 ml Sojamelk
T: appel
L: 3 br boterhammen, kipfilet. 200 ml Appelsientje Mild
T: 2 sinaasappels, 1 banaan
A: 3 br boterhammen, 1 kaas, 1 pindakaas. 300 gram komkommer/tomaat

1394 kcal, 3207 verbrande kcal. Er komt qua eten zeker nog wel wat bij, in de middag en na het dansen.

Moet wel even rustig aan doen want ga zaterdagmiddag/avond BBQ-en met vriendlief en we gaan niet zuinig doen Tong uitsteken

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 00:20

Chatelaine, een paar pagina's terug heeft iemand een lijstje geplaatst met allerlei gezonde dingetjes die je kunt eten. Wellicht heb je daar ook iets aan? (of misschien wil iemand dat lijstje nogmaals eens plaatsen?)

Een paar dingetjes die ik bijvoorbeeld graag in mijn koelkast/kast prop zijn:
Optimel yoghurt of optimel drink (0% vet *LOL* )
Kipfilet of runderrookvlees.
Cracottes Vital van Lu.
Rundersausijsjes of duitse biefstuk.

Vanavond een bakje aardbeitjes gehaald Vingers aflikken
Komkommertje, tomaatjes en appels.
Op de appels na staat alles ook in onze tuin, maar helaas wil dat maar niet vlotten nog.
Laatst bijgewerkt door holly op 27-04-07 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 00:21

ik meld me ook Clown Ik ben bezig met Sonja Bakker zit nu in week 4 en ben al bijna 15 kilo afgevallen..

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 06:50

Danique1990 schreef:
ik meld me ook Clown Ik ben bezig met Sonja Bakker zit nu in week 4 en ben al bijna 15 kilo afgevallen..

15 kilo in 4 weken Nagelbijten / Gniffelen

Goede morgen trouwens allemaal Haha!

Zo meteen eerst langs de dokter voor een andere pil ( 8 uur) , dan tot half 5 werken & dan is het lekker weekend! Go jij! Go jij!

En nu ga ik eerst eens lekker ontbijten!

Toedels dames! Good luck!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:01

Oh! oh! oh! Hebben jullie de mail van Astrid gehad?! Ik wil ook trouwens op Costa Rica! Schijnheilig Klinkt echt als een sprookje allemaal!

Ik woog vanmorgen trouwens weer minder dan gisteren, gelukkig, nu nét iets over de 62 heen. Ik denk (hoop) dat het gisteren vooral vocht was.

Chatelaine: om te weten hoeveel je nodig hebt per dag moet je je BMR uitrekenen. Je bent 19, dus die zal wel rond de 1400 liggen (was bij mij namelijk ook) betekent dat je lichaam elke dag 1400kcal nodig heeft om te kunnen functioneren.

Mijn planning:'
o: kop thee, glas karnemelk, knackebrod met boter
t: komkommer
l: bägel met iets lekkers erop
t: appel
d: gebakken aardappels, loempiaatje 2x, mais en snijbonen
t: activia rabarber Vingers aflikken

Beweging: ga nu 6 stallen uitmesten, dan de pony rijden en later in de middag een uur paardrijdles geven.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:04

Danique1990 schreef:

Blijkt maar weer hoe 'gezond' Bakkeren is. Nagelbijten / Gniffelen
15 kilo in 4 weken, betekent dus ongeveer 3 á 4 kilo in de week. Bewezen is dat je lichaam het niet aan kan wanneer je meer dan 1 kilo in de week verliest.
Hebben jullie trouwens gelezen dat een nieuwe dietiste een boek geschreven heeft als reactie op Mevrouw Bakker? Het wordt wel het 'anti-Sonja Bakker-boek' genoemd. Deze mevrouw komt niet met een beschuitje met halva jam als ontbijt, maar met volkoren boterhammen e.d.
Haar dieet is gebasseerd op het versnellen van je metabolisme en afvallen op een rustige en ongedwongen manier. Volgens haar blijft het gewicht zo in elk geval blijvend weg.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:17

Astrid is getrouwd!!
Hier de mail:

Trouwdag Niels en Astrid: woensdag 25 april 2007
Tango Mar resort, Tambor, Costa Rica

We zijn getrouwd!

De grote vraag: was het alles wat we er van tevoren van verwacht hadden?

Het antwoord: nee Knipoog ...

Het was zó veel meer dan dat! Wat we gisteren allemaal hebben meegemaakt, overtrof al onze dromen en verwachtingen.

Het was, in één woord: volmaakt!

Een verslag op papier zal het dan ook niet kunnen weergeven, maar we kunnen niet wachten om onze dag een klein beetje met jullie te delen, dus hier volgt dan toch ons trouwverslag vanuit Costa Rica!

Tevens hebben we in dit trouwverslag de teksten geplaatst die tijdens onze trouwceremonie tot ons zijn gesproken.

25 april 2007, 03.00 uur in de ochtend:
Astrid wordt wakker en kan daarna de slaap niet meer echt vatten. Allerlei beelden en gedachten over de dag die nu dan eindelijk toch echt is aangebroken, flitsen halfslapend voorbij.

Even voor 06.00 uur, het is inmiddels licht buiten, wordt ook Niels wakker.

“Goedemorgen, welkom op onze trouwdag!” We kletsen lekker wat en stappen rond 06.15 uit bed.

Wat doe je dan als bruidje… juist, je loopt naar de spiegel en kijkt je spiegelbeeld hoopvol tegemoet…en gelukkig: een al bruin gekleurd gezichtje kijkt uitgerust naar mij terug!

Niets van de ´nachtmerries´ als plotselinge puistjes, vlekken, wallen en andere ellende is uitgekomen, dat is al een opluchting!

Ook het weer ziet er goed uit: bewolkt, en dat is fijn, want daardoor is het geen 40 graden maar ergens begin 30.... best fijn als je die dag in een trouwpak en trouwjurk op het strand zult staan.

Lekker gedouchet en een kop verse koffie gezet.

Daarna naar het restaurant gewandeld voor het ontbijt. “Ons laatste ontbijtje als ongetrouwd stel!” zeggen we tegen elkaar. Tja, dat kun je natuurlijk bij heel veel dingen zeggen op zo´n laatste dag, en dat deden we dan ook Knipoog !

Na het ontbijt, we kregen overigens beide nog prima een hap door onze keel Knipoog , gingen we naar de Spa van het resort, waar we een bruids- en bruidegoms-spabehandeling krijgen. Dat houdt in dat we beide een uur lang een heerlijke nek- en rugmassage krijgen, om alle spanning uit onze lijven te masseren.

Beide genoten we van de massage en van het verse fruit dat daarna werd geserveerd.

Daarna was het alweer tijd om te lunchen (11.30 uur), we hadden een druk schema vandaag!

We hebben lekker geluncht bij het zwembad, met uitzicht over zee.

Daarna heeft Astrid haar trouwmake-up aangebracht en vervolgens hadden we een meeting met Ana Maria Sanz, de Costaricaanse advocate/notaris die onze huwelijksceremonie op het strand zal voltrekken.

We hebben al een aantal keren via e-mail vanuit Nederland contact met haar gehad, en het is ontzettend leuk om nu de persoon die ons gaat trouwen, in levende lijve te ontmoeten.

We maken kennis en Ana Maria vertelt ons dat ze erg onder de indruk was van onze e-mail die we vanuit Nederland verstuurden. Dit was een mail waarin we antwoord gaven op haar vragen, zoals hoe we elkaar hebben ontmoet, wat we bewonderen in elkaar, wat we van elkaar hebben geleerd, wat onze dromen zijn en hoe we onze toekomst samen zien.

Wij hebben hier toen inderdaad serieus werk van gemaakt om zo open en uitgebreid mogelijk te antwoorden (en dat in het Engels..), het was echt fijn om te horen dat Ana Maria dit had kunnen merken en zo kon waarderen.

Ze vertelde ons dat ze kon zien dat we een hecht koppel vormen.

We namen eerst wat officieel papierwerk door, en spraken daarna de wedding vows die we richting elkaar wilden uitspreken en de rest van de ceremonie door.

Ana Maria bleek een warme en enthousiaste persoonlijkheid te zijn, met veel oog voor detail.

Ze vertelde ons dat ze tijdens onze trouwceremonie geen strak protocol zal gaan volgen, maar zich steeds zal aanpassen aan ons. Als ze merkt dat er emoties zijn, dat we even tijd voor onszelf nodig hebben of wat dan ook, dan zal ze de ceremonie daar direct op aanpassen en even een rustmoment voor ons inlassen.

Ze gaf ons met veel nadruk mee: geniet ervan, dit is JULLIE MOMENT, JULLIE CEREMONIE!

Aan het einde van de meeting keek ze ons even goed in de ogen en zei ze tegen ons: de trouwceremonie is eigenlijk al begonnen!

Kortom, deze dame gaf ons een gevoel van veel vertrouwen in wat er die middag nog komen ging!

Na deze meeting direct door naar ons tikihuisje, waar de kapster al klaar stond.

Van tevoren had Astrid vanuit Nederland plaatjes gemaild van trouwkapsels die in de stijl waren die ze mooi vond, en had de kapster vanuit Costa Rica al laten weten dat dit geen probleem zal zijn.

Toch blijft het wel spannend: je kunt geen proefkapsel doen, het moet gewoon in één keer goed, en is het eindresultaat niet wat je ervan had gehoopt dan is daar niets meer aan te veranderen en zul je gewoon zo moeten trouwen.

Extra spannend werd het doordat de meeting met Ana Maria wat was uitgelopen en hierdoor de kapster pas later kon beginnen dan gepland, en wij moesten ons daarna nog omkleden en verder klaarmaken.

Gelukkig was de kapster op tijd klaar en het eindresultaat was super!

“ Wow, you make me feel like a bride!” waren de woorden die Astrid sprak tegen de kapster.

En zo was het ook: in de spiegel zagen we een bruidje, waardoor de laatste spanning wegviel en we nog maar één ding dachten: let´s get married!!

We gingen ons ieder in een ander deel van het tiki huisje omkleden in onze trouwkleding.

Toen Astrid klaar was, kon ze dan ook echt als op-en-top bruidje voor Niels verschijnen en zijn reactie was: wauw !!

Hij had de jurk immers slechts 1 keer eerder gezien, bij het uitzoeken ervan in januari, en daarna nooit meer. Alle overige accessoires had hij helemaal nog niet eerder gezien. Het grote totaalplaatje bleef dus tot op het laatste moment een (zeer geslaagde) verrassing!

Ook Niels zag er meer dan geweldig uit in zijn mooie pak.

Ja, wij waren er klaar voor!

Inmiddels was het nog maar een uur voordat de ceremonie zou beginnen, en ontmoetten we Bruno, onze trouwfotograaf. Een geweldige kerel!

Van origine een Fransman en sinds 10 jaar wonend in Costa Rica, getrouwd met een Costaricaanse.

De fotoshoot was in één woord geweldig.

Dankzij het bewolkte weer konden we het relatief goed uithouden in onze trouwkleding. Bruno werd tijdens de fotosessie steeds enthousiaster en had vele leuke ideeën over hoe en waar te poseren, etc.

Hij gaf ons een beetje het fotomodellen-gevoel, of kwam dat misschien door de paradijselijke omgeving?

Hoe dan ook, we voelden ons op ons gemak en genoten van de fotosessie.

Om 16.30 uur zou onze trouwceremonie op het strand beginnen, en het werd even spannend…

Bewolking, okee, dat was lekker vanwege de temperatuur, maar al tijdens de fotosessie was het harder en harder gaan waaien, wat op zich ook wel lekker verkoelend was, maar inmiddels werden de wolken wel dreigender en was iedereen eigenlijk wel bang dat het elk moment zou gaan kunnen regenen.

Maar de weergoden hadden ons de hele dag al van het perfecte trouw-weer voorzien en bleven ons gelukkig gunstig gezind!

Daar stonden we dan… hand in hand, in het zand, onder een mooie trouwboog en met bloemblaadjes over het strand om ons heen gestrooid, tegenover Ana Maria.

Schuin naast Ana Maria stonden onze twee getuigen: Hannia, de weddingplanner van het resort, en Marisol, de vriendelijke en erg spontane receptioniste met wie we vanaf de eerste dag al een goed contact hadden.

Verder waren daar nog Bruno, onze fotograaf, en de ober die op de achtergrond al klaarstond met champagne en bruidstaart.

Oftewel: behalve wij zessen, was er niemand op het strand; het strand was van ons alleen; helemaal fantastisch!

Achter onze advocate het prachtige uitzicht over strand en zee, en onze haren en kleding wapperend in de harde wind, stonden we daar samen…

De ceremonie ging beginnen!

Het was een prachtige ceremone, heel intens en heel puur.

Hij werd in het Engels gehouden.

Het begon met de vraag aan Niels, “ Niels, is this the woman you want to marry today?” en voor Astrid dezelfde vraag, maar dan vice versa. Beide antwoordden we deze vraag natuurlijk volmondig met ´yes´.

Vervolgens vertelde Ana Maria kort hoe we elkaar hadden ontmoet en stipte ze ook aan dat we vandaag precies 7,5 jaar samen waren.

Ze had een stuk uit ´The Prophet´ van Kahlil Gibran uitgezocht, dat ze bij ons vond passen, dat had ze ons ook al van tevoren via mail verteld.

Dit is de tekst die ze tegen ons sprak:

“ Then Almitra spoke again and said: And what of Marriage, Master?

And he answered saying:

You were born together, and together you shall be forevermore.

You shall be together when the white wings of death scatter your days.

Ay, you shall be together even in the silent memory of God.

But let there be spaces in your togetherness,

And let the winds of the heavens dance between you.

Love one another, but make not a bond of love:

Let it rather be a moving sea between the shores of your souls.

Fill each other´s cup but drink not from one cup.

Give one another of your bread but eat not from the same loaf.

Sing and dance together and be joyous, but let each one of you be alone,

Even as the strings of a lute are alone though

they quiver with the same music.

Give your hearts, but not into each other´s keeping.

For only the hand of Life can contain your hearts.

And stand together yet not too near together:

For the pillars of the temple stand apart.

And the oak tree and the cypress grow

not in each other´s shadow.

Vervolgens werd de volgende tekst door Ana Maria tijdens de ceremonie tegen ons uitgesproken:

“May this man and this woman be a blessing and comfort to each other, sharers of each their dreams, consoler to each others sorrows, helpers to each other in all life´s vicissitudes.
May they encourage each other in what ever they set out to achieve.

May they trust each other, trust life and be unafraid.

May they love each other and offer love and support to those around them.

May your marriage bring you all of the exquisite excitement a marriage should bring.

And may life grant you also patience, tolerance, and understanding.

We wish you a home, not a place of stone and wood, but an island of peace, a place from which you will receive strength and support that stays and carries with you throughout your daily lives.

We hope that your home encompasses the beauty of nature, that has within it the elements of simplicity, beauty, silence, and colour, in concordance with your dreams and aspirations.

We wish for you a home of books, poetry and music, a home with all the things which represent the highest of both men and women.

Marriage is not only a commitment between lovers, it is also an agreement between two friends.

Allow each other time to be an individual, respect each other´s wishes as well as their dreams.

Nothing is easier than saying words and nothing is harder than living them day after day after day.

What you promise today, must be renewed and decided again tomorrow, and tomorrow after that and the tomorrow after that.

Marriage is for more than an exchange of vows.

It is the foundation of the family, mankind´s basic unit of society, the hope of the world and the strength of our country.

It is the relationship between ourselves and the generations to follow.

A marriage which really works is one which works for others.

Marriage has both a private face and a public importance.

Of we solved all our economic problems and failed to build loving families,

it would profit us nothing, because the family is the place where the future is created good and full of love or deformed.”

Prachtig mooie woorden, en als je daar samen op het strand staat en deze woorden worden tegen jou als stel uitgesproken, gaat er veel door je heen!

De ceremonie werd qua teksten besloten met het volgende gedicht dat Ana Maria aan ons voordroeg:

The Art of Marriage
The little things are the big things.

It is never being too old to hold hands.

It is remembering to say ´I love you´ at least once a day.

It is never going to sleep angry.

It is at no time taking the other for granted;

the courtship should not end with the honeymoon,

it should continue through all the years.

It Is having a mutual sense of values and common objectives.

It is standing together facing the world.

It is forming a circle of love that gathers in the whole family.

It is doing things for each other, not in the attitude of duty of sacrifice, but in the spirit of joy.

It is speaking words of appreciation and demonstrating gratitude in thoughtful ways.

It is not expecting the husband to wear a halo or the wife to have wings of an angel.

It is not looking for the perfection in each other.
It is cultivating flexibility, patience, understanding and a sense of humour.

It is having the capacity to forgive and forget.

It is giving each other an atmosphere in which each can grow.

It is finding room for the things of the spirit.

It is a common search for the good and the beautiful.

It is establishing a relationship in which the independence is equal, dependence is mutual and the obligation is reciprocal.

It is not only marrying the right partner,

it is being the right partner. “

Wederom prachtige en rake woorden!

Daarna was het zover, we gingen hand in hand tegenover elkaar op het strand staan en spraken de wedding vows richting elkaar uit.

Ana Maria sprak de woorden zacht voor (is gebruikelijk), waarna wij ze hardop tegen elkaar uitspraken:

“ I, (Name),

Take you, (Name),

To be my (wife/husband),

To have and to hold,

From this day forward,

For better, for worse,

For richer, for poorer,

In sickness and in health,

To love and to cherish,

As long as we both shall live.“

Vervolgens kregen we even tijd voor onszelf om ook in het Nederlands nog tegen elkaar te kunnen zeggen wat we wilden op dit bijzondere moment, en maakten hier dankbaar gebruik van.

Daarna werden we man en vrouw verklaard!

Vervolgens was het tijd om de ringen uit te wisselen, en ook daarbij spraken we een vow richting elkaar uit.

Toen was het moment daar: we deden elkaar onze ringen om en het was tijd voor DE kus!

Daarna volgden veel gelukswensen, champagne en het aansnijden van de bruidstaart op het strand.

Vervolgens gingen we verder met de fotoshoot met Bruno, om nog mooie strandfoto´s te krijgen, en daarna sprongen (of klommen, in het geval dat je een trouwjurk draagt Knipoog …) we bij Bruno in de terreinwagen en reed hij ons naar het hoog gelegen View Point om ook daar nog prachtige foto´s te schieten.

Na afloop heeft de fotograaf ons de paar honderd foto´s die hij geschoten heeft, vluchtig laten zien op zijn camera, en we waren beide sprakeloos van verbazing en verwondering… het resultaat is zo schitterend mooi geworden!

Zo op papier kunnen me dan misschien moeilijk overbrengen hoe we ons deze bijzondere dag hebben gevoeld, maar de foto´s….. die zeggen alles !!

We kijken er dan ook ontzettend naar uit om deze foto´s over een paar weken, terug in Nederland, met jullie te kunnen delen.

We hebben de fotograaf geloof ik wel 10 keer bedankt voor zijn geweldige werk Knipoog !

Wat zijn we daar ontzettend blij mee, júist omdat we in het buitenland getrouwd zijn, ver van familie en vrienden… alles is op een prachtige manier vereeuwigd!

Daarna hadden we even een half uurtje voor onszelf, even naar ons huisje, even stilstaan bij wat we de afgelopen uren hadden mogen meemaken.

Vervolgens was het tijd voor ons privé diner aan het strand.

We namen plaats aan wat hier in het resort ´the romantic table´ wordt genoemd, prachtig privé en vlakbij zee. Boven zee was het aan het bliksemen, waardoor we in het donker telkens even de zee en het strand te zien kregen.

Een prachtig gezicht, totdat de bui, die de hele tijd al dreigde, nu toch besloot los te barsten, en hoe!!

Een tropische hoosbui barstte in alle hevigheid boven ons los. We hadden net onze bestelling doorgegeven en zaten nog niet eens aan het voorgerecht.

Daar zaten we dan, met ons tweetjes, gelukkig nog wel droog onder een grote rieten parasol, met een fles champagne en een mandje brood met uiendip (de Costaricaanse variant van kruidenboter?!) …

Na een paar minuten hoosregen barstte ook het onweer in volle hevigheid los, met keiharde donderslagen.

We zagen de humor er wel van in, daar zaten we dan, en we konden geen kant op!

Het restaurant was te ver van ons vandaan om heen te kunnen rennen… 1 stap onder de parasol vandaan en we zouden tot op de huid doorweekt zijn…

Tussen de toch wel erg harde donderslagen en felle flitsen door moesten we lachen… we denken niet dat we voorlopig te eten zullen krijgen Knipoog !

Na ongeveer een kwartiertje verscheen er een lichtje… daar waren onze hulptroepen! Onze ober, onze held met een lampje in de hand en paraplu´s.

Hoera, gered Knipoog !

Op hoop van zegen met de sleep in de ene hand en de paraplu in de andere hand de trap op, door de spoelende regen naar het restaurant.

Onze drankjes, champagne en brood moesten we helaas achterlaten in het noodweer, maar ook dit werd nog door de hulptroepen uit de regen gered en opnieuw opgediend.

Okee, het was geen diner aan het strand, maar wel een stuk droger en veiliger, hebben we heerlijk gedineerd in het restaurant.

We hebben er smakelijk om kunnen lachen en zijn de weergoden nog steeds dankbaar dat ze tot etenstijd hebben gewacht.

Normaal duurt zo´n heftige tropische bui ongeveer een half uur, maar deze bui begon rond 19.00 uur en was rond 23.30, toen wij gingen slapen, nog steeds aan de gang! Een zware jongen dus, gelukkig kwam hij niet eerder.

Na het diner en nog veel felicitaties van overige gasten in het restaurant, en na nog met Ana Maria en Hannia nagepraat te hebben en ze te hebben bedankt voor de fantastische dag, gingen we gewapend met paraplu door de regen naar ons tiki-huisje.

Toen we de deur van ons huisje openden, wachtte ons een verrassing: allemaal brandende kaarsjes op de rand van de Jacuzzi naast ons bed, en ook verspreid over het huisje, bloemblaadjes over ons bed, en vanuit familie in Nederland waren een groot boeket bloemen en een goed gevulde fruitmand bezorgd.

Verder hadden we van een aantal mensen een kaart meegekregen op reis die was pas op de trouwdag mochten openen… ook deze hebben we samen zitten lezen.
Bedankt lieve mensen, voor deze verrassingen en voor de lieve en mooie woorden en wensen die we te lezen kregen!

Zo waren jullie voor ons toch even héél dichtbij, ondanks de grote afstand in kilometers!

Ook iedereen bedankt voor alle gelukswensen via SMS en e-mail, ontzettend leuk om vanaf grote afstand toch deze berichten te krijgen!

We hebben vervolgens nog heerlijk in de Jacuzzi gezeten en samen nagenoten van deze prachtige dag.

Er zijn geen woorden voor te vinden die deze dag kunnen beschrijven, het was zó veel meer dan we hadden durven dromen… het was volmaakt!

We zijn getrouwd, en mooier, romantischer, intiemer en meer ´puur´ dan deze ceremonie op het strand, had ons getrouwde leven niet kunnen beginnen.

PROOST !!

Of zoals ze hier in Costa Rica zouden zeggen, en wat ook eigenlijk nog beter de essentie van dit alles weergeeft: PURA VIDA !

Veel liefs uit fantastisch Costa Rica, Niels en Astrid de Boer

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:44

Leuk dat ze een email stuurt,

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:54

Ja Heel leuk vond ik het om te lezen!!

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:57

Wouw, die heeft het er écht goed, prachtig gewoon!

Mijn planning vandaag:
O: 1bruine boterham met kaas
L: sla met geraspte worteltjes+mozarella+venkel+basilicum vinegrette
T: ananas
A:?
Nog steeds niet veel, weet ik maar die sla is al beter dan een appeltje, ik zie toch enige vooruitgang Bloos

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:02

Leuke mail zeg! Volgens mij hebben ze het daar echt geweldig.

Planning voor vandaag:
O: Optimel vla met muesli.
T: 2 kiwi's
L: Pistoletje filet american
T:?
A: Gekookte aardappelen, groente, vlees
T: Taart, drank (verjaardag)
Beweging: Uur fietsen, 1 paard rijden, hele middag lopen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:07

Ontzettend leuke mail zeg! Ja

Ik ontbijt zo even, spring dan snel onder de douche en dan ga ik lekker fitnessen. Voel die stomme kuit bijna niet meer Haha!
Daarna weer snel douchen en 35/40 minuten hond uitlaten, vanmiddag wat lekker gezond eten halen en alvast hard leren.
18.00 - 21.00 werken en dan al weer vroeg naar bed voor morgen. Tong uitsteken

Valtaf doet het niet Boos!
Zo nog maar een keer proberen, ga eerst maar douchen en ontbijten Haha!