[FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:19

Sterkte Dideh :knuffel: Verwen jezelf maar even heel goed!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:27

Sterkte Dideh, jij mag best een lekker borrelplankje

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:29

Tuurlijk hebben wij ook wat dingetjes achter de hand en is vast erg ongezond, zoals de pindasaus van conimex probeer ik altijd hier te hebben en ook wat kruidenmengseltjes voor nassi en bami ook al gebruik ik deze minder en minder. Was het vroeger vaak een heel zakje, nu heb ik zoveel van die kruiden los dat het wellicht nog maar een lepel is dat ik er bij gooi. Maar over het algemeen zijn hier zo weinig combinaties dat ik ze zelf maak en dat bevalt me goed. Het is gewoon heel gemakkelijk al die zakjes en pakjes en als ze er dan minder zijn, dan zoek je als kok vanzelf wat anders. Zo gaat dat.

poes

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:40

Ik ben absoluut niet opgegroeid met zakjes en pakjes en als ik dat hier zo vaak lees is dat altijd weer bijzonder voor mij haha. Vraag me af of dat ook typisch Nederlands is of dat ik het gewoon specifiek van bij ons thuis niet ken.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:44

poes schreef:
Ik ben absoluut niet opgegroeid met zakjes en pakjes en als ik dat hier zo vaak lees is dat altijd weer bijzonder voor mij haha. Vraag me af of dat ook typisch Nederlands is of dat ik het gewoon specifiek van bij ons thuis niet ken.

Ik denk dat dat heel specifiek de lijn is tussen mensen die koken leuk/belangrijk vinden en mensen die daar niet zoveel waarde aan hechten of daar iets minder talent voor hebben. Ik ken genoeg mensen die ook van de zakjes en pakjes zijn, maar kook ik en een aantal vrienden die koken ook leuk vinden daar (vrijwel) nooit mee.

Dankjewel Diel & Friezen, pak er straks ook gewoon een stukje chocolade bij bij de thee

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:52

Ik ben groot gebracht op pakjes en zakjes en nu ik op mezelf woon kook ik regelmatig met pakjes en zakjes. Ik weet niet waarom we dat aten. Ergens misschien omdat mijn moeder in Amerika is opgegroeid. De spaghetti mix van knorr is nog steeds favoriet bij mij.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:52

Ik gebruik sommige pakjes nog wel eens omdat m'n moeder die vroeger al gebruikte en ik die nog altijd erg lekker vind, met name wat pastasauzen enzo. Zelf gebruik ik het daarnaast soms, met name currypasta's en boemboes

Dide :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 16:52

Inderdaad verwacht ik dat er een stuk gezinscultuur bij zit. Mijn moeder die echt goed kon koken gebruikte het niet. Wij aten vroeger al amper suiker, geen snoep of koek en ik heb daar tot de dag van vandaag amper trek in en we hebben het bijna nooit. Ik denk dat jeugd en gewoontes veel doen.
Ik zie nl ook bij mijn kinderen terug dat ze kritisch zijn met eten, bourgondisch ook ( :o hebben ze van mij) niet snoepen of koekjes eten en graag een glaasje wijn drinken (van beiden kanten).

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 17:10

DideH :(:) ziet er lekker uit je borrelplankje.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 18:14

DieL_Zor schreef:
Haha het is je vergeven :D

Lunch is in ieder geval wel vega ^^ en een beetje veel.. pasta pesto salade en nog wat knoflookbrood
[ [url=m/OrcAZv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit ziet er heerlijk uit!

DideH veel sterkte! :(:)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:17

De "buitenlandse" maaltijden werden destijds ('70/'80) bij ons gemaakt met mixjes uit een pakje van Honig: spaghetti, nasi, bami, lasagne.

Macaroni maakte mijn moeder trouwens met Conimex bamimix, varkenspoulet en ketjap manis. Onnavolgbaar maar lekker joh! En met appelmoes erbij natuurlijk :D

De overige gerechten kookte ze wel helemaal zelf. In haar jonge jaren was ze kok in een klein hotel. Daar kon ze met trots over vertellen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:27

Macaroni is met honig mix, kip en bij het opbakken inderdaad ook ketjap manis :') En geen water bij de mix, maar tomatenpuree :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:34

Vandaag uit een potje gekookt *\o/* quinoa spaghetti met pesto uit een potje en zalm St Jacques rollade (zo zonde want die lag te wachten op een speciale dag in de vriezer) en ik heb dus het verkeerde gepakt want dacht dat het stukje normale zalm zou zijn.

Afbeelding

Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:25

Afbeelding
Hier boeuf bourgignon, uit de slowcooker. Ideaal voor lange werkdagen en gruwelijk lekker!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:25

Afbeelding

Airfryer churros als toetje na een opgewarmd restje risotto. Paste nog in mn dagbudget ook nog *\o/*

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:47

Afbeelding
Vegan Dahl <3

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:49

Die Churros zien er goed uit!

Hier gegourmet in ons vakantiehuisje. Vooral de spiesjes met Halloumi en pompoen waren heel erg lekker. En garnalen met mango.

Afbeelding

Mandyy

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:55

Lekker en gezellig Gaucho!

Ooh churros!

Bij ons leek de oven het te begeven vanavond, maar hij doet het toch weer. :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:00

Mandyy schreef:

Ooh churros!

Kan jouw oven dat truucje ook aan die van mij leren? Ik ben al 2 maanden in de ontkenningsfase dat hij vervangen moet worden en tover sindsdien zelfs lasagne en beenham uit de airfryer :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:01

Haha pien tijd om dingen in de diepvries te gaan labelen :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:06

DideH schreef:
Mandyy schreef:

Ooh churros!

Kan jouw oven dat truucje ook aan die van mij leren? Ik ben al 2 maanden in de ontkenningsfase dat hij vervangen moet worden en tover sindsdien zelfs lasagne en beenham uit de airfryer :')

Ik zal het doorgeven. ;) Wij baalden al dat we morgen om half 8 ‘pas’ iemand erover konden bellen. :o

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:07

Heel veel sterkte DideH :(:). Jezelf maar even verwennen is nu geoorloofd.

Ik gebruik vanwege mijn dieet ook nauwelijks pakjes en zakjes. Vanwege de hier al genoemde toevoeging van dierlijke eiwitten. Ook melkbestanddelen zitten er vaak in.

Ik had vandaag hutspot met een vega braadworst en lawaai-jus.
Afbeelding

Ik ben momenteel toos combimagnetron-loos. Had medio oktober een nieuwe gekocht, maar die is sindsdien zeker 5x uitgevallen. Dus die heb ik vorige week weer bij Coolblue "naar binnen gegooid".
Dus ik heb gisteren de nasi maar opgewarmd in de airfryer.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:11

pien_2010 schreef:
Inderdaad verwacht ik dat er een stuk gezinscultuur bij zit. Mijn moeder die echt goed kon koken gebruikte het niet. Wij aten vroeger al amper suiker, geen snoep of koek en ik heb daar tot de dag van vandaag amper trek in en we hebben het bijna nooit. Ik denk dat jeugd en gewoontes veel doen.
Ik zie nl ook bij mijn kinderen terug dat ze kritisch zijn met eten, bourgondisch ook ( :o hebben ze van mij) niet snoepen of koekjes eten en graag een glaasje wijn drinken (van beiden kanten).

Ja, dit dus (gezinscultuur).
Weet nog hoe het ging met mijn pleegdochter, we hadden een zelfgemaakte saus. "maar dat is niet zo lekker als wat mijn moeder maakt)". (van pakjes dus
Ga er dan maar aan staan dat iets niet gezond is. ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:15

poes schreef:

_O- Dat doe ik inderdaad nooit. Ben ik te lui voor.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:24

pien_2010 schreef:
poes schreef:

_O- Dat doe ik inderdaad nooit. Ben ik te lui voor.

Nu ben ik benieuwd Pien, heb je dan ook van die mooie onbekende "diepvries bakstenen" in je vriezer liggen waarvan je geen idee van hebt of het soep is of pastasaus wat je aan het opwarmen bent? :')