Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Stumper_ schreef:Nog goed nieuws in deze tijden: na jaren wachten is nu eindelijk Oatly roomkaas verkrijgbaar bij de AH, in drie smaken nog wel (naturel, tomaat & basilicum en knoflook & komkommer)! In mijn AH stond hij boven de Alpro yoghurt, en er is ook Oatly crème fraîche.
De roomkaas (met tomatensmaak) vond ik niet heel bijzonder. Ik heb wel gehoord dat je er cheesecake mee kan maken, maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd.
TurdusMerula schreef:Zijn er spreads bv uit de biowinkel die je wel lekker vind? Of bepaalde smaak- of groentecombi's? Of bepaalde smaak tartex (afgezien van de structuur)? Humus?
Dan kunnen we wat gerichten meedenkenen?
Hummus vind ik alleen de klassieke tot nu toe redelijk oke, al heb ik er niet vaak zin in wanneer ik een een potje koop
. Ik dacht dat ik die met smaakjes lekkerder zou vinden, maar dat is tot nu toe niet het geval.
Ik moet wel zeggen dat ik ook nog niet veel spreads geprobeerd heb. Ik denk dat ik het sneller lekker zou vinden als ik ze zelf maak, dan als ik iets uit de winkel koop. Ik ben niet gewend aan sausjes en smeersels en dips enz, dus dat staat me nogal snel tegen.
En in een goed, vuurvast bakje kun je er zelfs ovenschotel-achtige baksels op klaarmaken. Zo'n mini-bakjes zijn daar leuk voor!
Magrathea schreef:de lidl heeft kei goedkope BBQ vegan filets, 1,80 voor 3 stuks geloof ik. Zijn echt heel lekker met curry van de BBQ
.