Vrijdag liep ik mijn 1500m baanwedstrijd in 5.20,17 dus 5 seconden van mijn PR gelopen
Gisteren beetke weinig overdag gegeten dus wat snacl drang in de avons maar wel lekker van genoten O/L: 2 bruine bolletjes met kaas en beetje mosterd + 2 kopjes koffie met koffiemelk T: pakje lu crackertjes A: 2 bruine pistoletjes met gekruide gebakken kipfilet, zelfgemaakte tzatziki, sla, geraspte kaas en wat losse cherrytomaatjes T: naar de ijssalon bakje met 3 bolletjes (mokka, hazelnoot en stroopwafel) T2: schaaltje paprika chips
B: 1 paard gereden en hele dag geholpen op concours
Vandaag staat er met 32 graden weer een 1500m baanwedstrijd op de planninfg. Heb zo'n idee dat ik dit keer mijn pr niet ga verbeteren haha Planning O: 250 g magere kwark met 1 banaan en aardbeien + 2 kopjes koffie met koffiemelk L: 2 crackers met aardbeien, 2 crackers met 30+ kaas en komkommer T: eat natural noten reep A: bbq!
O: muesli met volle melk T: 1/2 rol mentos L:2 stronkjes witlof met ham&kaas en aardappeltjes en el mayo. T:paar fruitella D:2 broodjes hamburger met mayo en komkommer en tomaat
B: weinig wat gewandeld en zwembad schoongemaakt. D: water en thee
O: een bruin hard bolletje met sojaboter en schuddebuikjes, een half bruin bolletje met zelfgemaakte aardbeienjam, een glas verse sinaasappelsap T: plakje mokka-taart en glas citroensap M/A, festival: paar stukjes watermeloen, 1/2 portie nacho's, 1/2 Old Amsterdam burger, een champignon in bierbeslag, een hapje chocoladetaart, een stroopwafel, twee appelciders en een Radler 0,0
B: 2 uur zwaar stalwerk (boxen helemaal leegtrekken, mesthoop opsteken, opstrooien, enzovoort), 30 minuten krachttraining, een paard rijden en hele middag en avond op festival rondgelopen/gedanst
Vandaag O: 2 volkoren crackera met 100% pindakaas + 2 kopjes koffie met koffiemelk L: bij de yoghurtbarn: schaaltje barn yoghurt met granola, aardbeien en witte chocolade stukjes en een plak bananenbrood + aardbeiensap T: 2 bolletjes ijs (mango en citroen) A: aardappelsalade met gerookte makreel + water T: schaaltje vla me yoghurt OF een puntje chocoladetaart
B: 2 paarden gereden en verder hele dag door de stad slenteren (shoppen)
Picassox
Geplaatst: 19-06-17 21:40
Mijn dag:
O: twee kiwi's T: een hele komkommer M: 100 gram granola met hazelnoten en 150 ml ongezoete amandelmelk T: een automaatbeker chocolademelk (ja serieus met dit weer, had rotnieuws gehoord en zat er effe doorheen dus gelijk trek in zoet...) A: 200 gram broccoli, een plantaardige burger met een beetje plantaardige mayo T: een glas aanmaaklimonade en zes biscuitjes (na het hardlopen een beetje flauw)
B: 30 minuten stalwerk, 6 km hardlopen, een paard longeren
Planning vandaag O: 2 volkoren crackers met 100% pindakaas + 2 kopjes koffie met koffiemelk L: broodje mario in de stad (italiaanse bol, kaas, salami, rauwkost en groene peper) + flesje water T: banaan A: 1-2 stukjes vlees van de bbq, paar sneetjez stokbrood en wat salade (heb een bbq van werk dus weet niet precies wat ze hebben) + water T: ?
B: 40 minuten fietsen van en naar werk, verder hele dag op kantoor en die bbq dus
O: een mueslibol zonder iets erop T: een halve mango M: een kant-en-klare falafel maaltijdsalade met witte couscous, sla, tomaat en dressing (niet zo gezond, maar ik had niets meer in huis en geen tijd om boodschappen te doen) T: een halve komkommer A: een kom tomatensoep
B: een uur intensief dressuurles, 45 minuten werk op stal
Terug van vakantie! 2,5e kilo aangekomen haha. Vandaag hele dag bij mijn moeder geweest en daar ligt altijd zoveel lekkers. En we gingen asperges eten
O: 50 gr havermout / lijnzaad / banaan / melk L: 4 sneetjes bb met oude kaas, salami en boter T: aardbeien, 3 chocolaatjes en een simpel waterijsje A: 8 asperges, 2,5 gekookt ei, wat krieltjes, ham en roomboter B: 2 x 50 minuten fietsen en ruim een uur Kracht training
O: 250 ml Alpro sojayoghurt bosbes T: een banaan M: twee speltboterhammen met vegan filet american en een 1/2 komkommer T: de andere helft van de komkommer A: 250 gram sperziebonen en een geitenkaas/granola burger van de AH
B: 5 km hardlopen, 45 minuten werk op stal, een paard longeren
Zit helemaal niet lekker in mijn vel op het moment. Veel stress, twijfels en onzekerheden. Ben een echte emotie-eter maar het lijkt alsof ik nu juist grip probeer te houden op mijn voeding en dat lukt aardig.
O: 2 volkoren crackers met 100% pindakaas + 2 kopjes koffie met koffiemelk T: thee L: 2 harde speltbolletjes met kiemgroenten en 3/4 avocado T: schaaltje aardbeien en hele galia meloen + thee/water A: maaltijdsalade van AH marrokaanse kip (couscous, sla, kip, tomaat en muntdressing) + kom groentesoep T: schaaltje vla met yoghurt
B: 1 paardrijden, 5 km hardlopen en 20 minuten fietsen
s1993
Geplaatst: 21-06-17 14:30
Ik heb trouwens nog even een vraag aan de mensen hier: eten jullie op het moment dat je trek hebt of eet je om te voorkomen dat je trek krijgt? Toevallig had ik het daar vandaag met iemand over en vind het wel interessant. Zo heb ik tijdens mijn ontbijt niet altijd trek (vaak wel, soms niet), maar ik ontbijt áltijd voordat ik van huis weg ga. Verder eet ik ook vaak lunch/avondeten rond bepaalde tijden waarop ik nog niet altijd honger heb, terwijl zij eet als ze trek heeft en dat kan dus ook heel lang niet zijn en dan ineens heel veel.
O: Havermout met sojamelk & chocolate protein T: Bakje aardbeien L: Salade (100g geitenkaas, komkommer, tomaat, sla) T: Sinaasappel, abrikoos, bakje kersen, appel, paar wortels, kleine paprika A: Courgetti met tomaat, venkel en pesto gemaakt van wortelloof (als dit lukt) T: Split ijsje of Ben&Jerry's (afhankelijk van waar ik zin in heb op dat moment) en verder even kijken waar ik zin in heb
Supervixen
Geplaatst: 21-06-17 15:16
Als ik werk eet ik op vaste tijden, omdat ik buiten mijn pauzes nou eenmaal niet kan eten. Ben ik vrij, dan eet ik als ik trek heb.
Vandaag
O: 2 beschuiten met kaas, halve banaan, 3 glazen water. T: italiaanse bol met kaas, sla, komkommer. Water. L: 2 kaiserbroodjes met pindakaas, water, wat druiven. T: 2 beschuitjes, broodje bapao, 2 glazen karvan cevitam. 3 stukjes toblerone. A: worteltjes met aardappel en een hamburger, water. T:?
Ik eet als ik trek heb. Ik probeer nooit in de rode honger zone te zitten. Maar ik heb de luxe dat ik grotendeels van thuis uit werk, dus dat scheelt.
Many
Geplaatst: 21-06-17 15:24
Ik at altijd op redelijk vaste tijden en soms dus ook als ik nog geen trek had. Sinds kort eet ik eigenlijk alleen nog als ik trek heb (op uitzonderingen zoals traktaties na). Ik merk dat de hoeveelheid die ik eet op een dag, nu veel sterker wisselt. De ene dag ben ik een bodemloze put, de andere dag heb ik aan 2 of 3 hoofdmaaltijden genoeg.
Vandaag ziet dat er trouwens zo uit:
O: havermout met rijstmelk, banaan en cacaopoeder L: 2 boterhammen met 2 gekookte eieren, tomaatjes, beetje mayo en een plakje kaas A: bulgursalade met komkommer, tomaat, paprika, rode ui, peterselie en geitenkaas T: ?
Ik ervaar exact hetzelfde Many! Hiervoor was ik steeds aan het tellen en moest dan soms echt meer kcal eten dan ik op kon, en op andere dagen had ik nog honger naast mijn toegestane eetlijstje. Nu is mijn hongergevoel mijn leidraad. Veel fijner zo.
Mijn lijstje: O1: 2 sneeën geroosterd speltbrood met light roomkaas en kerstomaat O2: 2 Sneeën geroosterd speltbrood met zelfgemaakte aardbeienconfituur L: 2 x geroosterd speltbrood met philadelphia kruiden light en veel kerstomaat; liter cranberrysap (nierbekkenontsteking) T: Half pakje tucjes A: Pastasalade (speltpenne, zelfgemaakte overheerlijke pesto , gegrilde paprika en champignon en artisjokhart uit blik), komkommer, wortel, rauwe paprika, el light dressing; salade (sla, tomaat, olijfolie, azijn, kruiden) T: Ananas, wilde perzik met magere yoghurt erbij; misschien nog wat kersen
Picassox
Geplaatst: 21-06-17 16:23
Ik eet op redelijk vaste tijden omdat ik anders niet kán eten op m'n werk, maar ideaal is het niet. Merk dat m'n ritme daardoor soms juist beetje vreemd wordt!
Uiteindelijk m'n dag vandaag, zeker niet trots op, maar ook hier veel stress en gedoe, zowel in werk/studie als privé. Heel moeilijk om dan normaal te blijven eten...
O: 250 ml Alpro sojayoghurt bosbes T: een banaan, een halve komkommer en automaatbeker chocolademelk M: twee speltboterhammen met vegan filet american, twee krentenbollen T: 4 quinoa crackers met plak jonge kaas, halve komkommer A: 250 gram sperziebonen
B: 5,5 km hardlopen, een paard longeren, 45 minuten werk op stal
O: 100 gram granola met hazelnoten en 120 ml ongezoete amandelmelk, een volkoren boterham met pindakaas en pure hagelslag (had zo'n trek na een ochtend paarden doen ) T: een peer M: quinoa salade met een zoete aardappel, 50 gram rucola, 50 gram sperziebonen en zelfgemaakte dressing van mosterd en appelazijn T: een Festini perenijsje A: kom zelfgemaakte groentensoep (ongeveer 100 gram gesneden groenten) T: een Wieckse rosé of Radler
Vanavond weer een 1500 m baanwedstrijd op de planning! O: 250 g magere kwark met 7 aardbeien en 4 el ontbijgranen (die nieuwe van bolletje) + 2 kopjes koffie met koffiemelk T: kopje koffie met koffiemelk L: 3 br bth 2 met hartig, 1 met zoet (op werk) T: ? + thee A: maaltijdsalade met zoete aardappel en kip met evt. Italiaansebol met kaas + water T: pakje vifit proteine en bij trek paar biscuitjes
B: 1 paard rijden, hele dag op kantoor werken en 1500 m baanwedstrijd
O. Acai bowl met proteinen poeder en spinazie L. Nori vellen ingesmeerd met hummus en avocado T. Zonnebloempitten reep, 3 dadels, 2 stukken choco D. Kalkoenfilet met salade + halve vega burger T. 1 rose, halve mojito, 1,5 bier