Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:34

Ik moet vandaag gaan oppassen want ik ga geheid snaaien.. morgen 2 zware tentames dus zit vandaag de hele dag te leren en dat gaat niet goed zonder chocola enzo.. .

O: Grote bak Fruit n Fiber met magere melk, 2 plakjes ontbijtkoek (1 suikervrij, 1 normaal) (had honger )
T: -
L: Tosti van 2 volkorenboterhammen met 20+ kaas en wat 20+ smeerkaas, kiwi gold
T: Fruit, en als ik honger heb een volkorenboterham met appelstroop of pindakaas
D: Nog onbekend

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:01

Herkenbaar Ilse, dat is bij mij ook altijd zo Smaakt die suikervrije ontbijtkoek een beetje? Ik vind hem er zo hard uitzien...

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:07

Mijn dagje:
O: 2 volkorenboolletjes, 1 met boter en kipfilet, 1 met pindakaas, cracottes met boter en jam. (1 likje pasta, pot stond open op het aanrecht, die verleiding is grooooot!)
T: ? voorraad eten is beetje schaars momenteel, geen fruit en dergelijk dus moet ff kijken wat het wordt.
L: fruit en fiber met melk denk ik maar
T: ?
D: ?

lekker duidelijk dagje dus

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:07

Haha, met studeren lukte het bij mij nog redelijk.
Tenminste, vorig jaar toen ik het meeste ben afgevallen zat ik ook in mijn tentamenperiode

Ik dwong mezelf om naar de UB te gaan (univ. bibliotheek) en geen geld mee te nemen, maar wel gezonde tussendoortjes en gewoon mijn boterhammen)

Daar zat ik dan van 9u - 18u

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:08

Hij smaakt wat meer naar kruidkoek en is inderdaad wat droger, maar met een beetje boter vind ik hem eigenlijk heel erg lekker.
Denk dat het ook wel heel afhankelijk is van je eigen smaak hoor.
Het scheelt iig toch wel een hoop calorieen met de gewone ontbijtkoek (ca. 100?)

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:09

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:18

Gave foto's Ilse

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:25

Ziet er prima uit meid, dat meen ik echt!

Oliver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:16

Zo vanaf vandaag ben ik er weer heeeelemaal bij

O: 4 crackottes met kaas en komkommer
T: appel
L: 150 ml Optimel + 5 lepels cruesli light
A: ? Zal wel meergranenbrood met beleg worden, ik moet om half 5 al eten, omdat ik om 5 uur moet werken.

Straks de shetlander terughalen van vakantie, en daarna de stad in cadeautje kopen voor m'n vriendin die jarig is en hopelijk nog even tijd om Hieke te doen voor ik moet werken.
Iig weinig tijd om te snoepen.

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:29

Nou ik ben eventjes stil geweest, had eventjes andere dingen aan mijn hoofd

Vorige week was ik onder de 65, maar na een heel weekend vooral bier drinken en ongezond eten was ik vanmorgen 65.6. Nou ja geeftniet komt wel weer goed. Het wordt mooi weer dus we kunnen ook weer lekker sporten

Planning voor vandaag:
o: bakje magere yoghurt met allbrann, hlave liter water met vitamientjes. 1 yakult light
t: broodje met komijnenkaas
t: appel en een bisq&
l: 2 boterhammen, 1 met komijnenkaas en 1 met kalkoenfilet, sinaasappel
t: plakje ontbijtkoek met beetje boter
a: worteltjes, aardappelen, stukje draadjes vlees
t: niks

Ziet er wel goed uit volgens mij

kenso0wlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:34

Dagschema:

O: 2 boterhammen, 1 met pindakaas 1 met appelstroop
T: 1 kiwi
L: kleine tomaat-komkommer salade en 1 boterham met kaas * denk ik
A: runderrolletje, aardappels en 1 of andere groente
T: Denk niks

Hopelijk lukt het me eindelijk weer eens een keer om me aan mijn dag schema te houden!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:12

Nou tot nu toe nog niks gesnaaid, nouja een blikje Red Bull light dan, maar dan kan volgens vrij weinig kwaad belave dat ik me beter op mijn zeer interessante boeken ( ) kan concentreren .

Ilse schreef:
O: Grote bak Fruit n Fiber met magere melk, 2 plakjes ontbijtkoek (1 suikervrij, 1 normaal) (had honger )
L: Tosti van 2 volkorenboterhammen met 20+ kaas en wat 20+ smeerkaas en 2 cracottes met pindakaas en appelstroop
T: Fruit, en als ik honger heb een volkorenboterham met appelstroop of pindakaas
D: Nog onbekend

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:31

is het normaal dat je na de eerste keer hardlopen je pijn hebt in je benen heb gisteren een half uur voor de eerste keer hard gelopen namelijk

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:32

Ja dat is normaal, ik kon in het begin niet eens fatsoenlijk op de wc gaan zitten zonder me voorzichtig te laten zakken aan de deurklink

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:35

Nou ja helemaal normaal is het neit, het is namelijk wel een teken dat je een beetje te ver bent gegaan en dat maakt de kans op blessures ook weer groter
Dus de volgende keer even een beetje rustiger aan. Misschien kan je het qua conditie wel aan maar je spieren en pezen moet het ook wel goed aankunnen anders kun je straks helemaal niet meer hardrennen om dat je met een blessure zit. En ik denk neit dat dat helemaal de bedoeling van het hardrennen kan zijn

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:38

oke was ook alleen maar om te kijke wat voor conditie ik had in de grote vakantie iedere morgen langzaam opbouwen

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:47

Goeiemiddag!

Ik heb ook een weekendje niets van me laten horen, voornamelijk omdat ik met totaal niet aan mijn dieet heb gehouden dit pinksterweekend. Vanavond moet ik weer gewogen worden, maar gezien mijn dagelijkse kost van de afgelopen 4 dagen vermoed ik dat ik aangekomen ben ipv afgevallen .

Vanaf vandaag weer vol er tegen aan:

O: 2 bruine boterhammen, 1x met slankie sambal, 1x filet met uitjes
T: knackebröd met boter en hagelslag
L: 1 bruine boterham met boter en kaas, 1 liga fruitkick bosvruchten.
T: bakje verse ananas + opkikker
A: Aardappels, stukje vlees en broccolimix.
T:(na de sportschool) bakje tomaat/komkommersalade + bakje vla

LotteAnna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:59

Iedereen is zich weer goed bezig. Ik probeer nu wat meer te lunchen en savonds bij het avondeten wat minder te eten (verhoudingen waren zoek)

O: bak magere yoghurt met cruesli + halve liter water
L: 1 volkorenboterham met linesse, 1 tomaat, flink stuk verse ananas, plakje ontbijtkoek met becel light + halve liter water
T: als ik honger heb een evergreen of sinaasappel
A: verse pasta met pesto en zalm die ik nog over had. + halve liter water.

Het is normaal dat je pijn in je benen hebt als je voor het eerst hebt hardgelopen. Je lichaam is er niet aan gewend. Probeer het rustig op te bouwen (schema's genoeg op i-net). Zorg dat je niet elke dag loopt, maar variatie in je bewegen hebt. Ga bijvoorbeeld 3 keer in de week hardlopen, andere dagen fietsen, zwemmen of wat fitnessen. Dit is beter voor het herstelmechanisme van je lichaam, en het gaat niet vervelen. (lijkt wel of ik een verkooppraatje houd, ach ja, niet voor niks fysio i.o.)

Ik merk naarmate ik iets minder ben gaan eten (lees snoepen) dat ik ook minder snel honger heb. Dus als ik smorgensvroeg om kwart over 7 een flinke bak cruesli eet, hoef ik echt niks meer tot half 1. Trouwens dat ligt er ook aan; als ik vakantie heb, of vrij ben dan eet ik later en heb je ook meer tijd om te eten, of er aan te denken...hmzz..

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:05

Ik ben de laatste week wel slecht bezig... niet dat ik teveel eet ofzo, maar te weinig groenten en fruit.

Daar ga ik me nu maar weer even flink toe aanzetten.
Vandaag:
O: kellogs special K met magere melk.
T: nectarine, kiwi (jeuj 2 stuks fruit genomen)
L: 2 witte bolletjes (vlokken, vruchtenhagel) 1 tosti van volkorenbrood met 20+ kaas en achterham.
T: ?
A: Champignonsoep, krieltjes in de schil, salade, ei.
T: optimel 0% vet vanillevla met 4 ananasschijven.

Vanavond weer spinnen

Belsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:18

Hier gaat het dus superleuk

Ik ben begonnen onder het mom "ik wil terug in mijn oude jeans", ondertussen passen die allemaal terug (maat 31 tot 33) en zijn er sommige daar dus al van te groot .
Ik heb nog 5 kilo te gaan voor mijn streefje dat ik in mijn hoofd heb. Had dat graag op het einde van deze maand gehaald; maar dat vrees ik dat niet helemaal gaat lukken. Zou ook wel erg veel gevraagd zijn.
Maar sowieso dan naar mijn volgende fase met een boterham, een potje yoghurt en een stuk fruit als ontbijt

*happy*

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:06

Echt onwijs goed Belsje, en vind het vooral knap dat je dat dieet volhoud, het zouy nl. echt 10x niks voor mij zijn denk ik .

Het ergste is bij mij ook de vakanties en vrije dagen, dan zit je veel thuis en eet je constant uit verveling .
Vandaag dus ook weer, maar ik pak nu telkens maar iets te drinken ipv eten, nadeel is alleen dat ik blijf piesen

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:32

Ja idd Ilse, dat heb ik ook. Dan blijft die pot pindakaas maar roepen, 'joehoe....ik sta nog steeeeds op je te wachten'

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:03

Mijn uiteindelijke dag:
Jamy schreef:
Mijn dagje:
O: 2 volkorenboolletjes, 1 met boter en kipfilet, 1 met pindakaas, cracottes met boter en jam. (1 likje pasta, pot stond open op het aanrecht, die verleiding is grooooot!)
L: wat magere yoghurt met kersen (van optimel is echt lekker!) (had ff wta boodschappen gedaan), volkorenbolletje met appelstroop.
D: waarschijnlijk wat sla ofzo dat is nog beetje onduidelijk

lekker duidelijk dagje dus

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:04

Wauw ik ben trots op mezelf.
We gingen in een tussenuur met een hele groep van school naar de Mac donalds, en oooh wat rook het lekker, maar ik heb gewoon niets genomen Ja 1 patatje
Ik wilde eerst nog een milkshake nemen, maar ik heb me in kunnen houden

Verder mijn dag:

o: half pak magere yoghurt
t: appel en handje geroosterde pinda's en 1 patatje
l: 2 knackebrodjes, 1x kaas, 1x halva jam viervruchten, glas karnemelk, hele winterpeen
t: appel, glas sinaasappelsap
a: macaroni met groenten
t: yoghurt, fruit

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:08

Toppie Spetter! Zie je dat we het allemaal wel kunnen! Ik heb vandaag ook nog helemaal niks fouts gegeten! Wel een beetje groot ontbijt gehad maar ook daar zat niks in dat echt slecht is ofzo .
Applaus voor onszelf .

Ik zit even te bedenken wat ik zometeen als tussendoortje ga nemen. Een boterham met mager beleg of iets van fruit?