Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:38

Miesemuisje schreef:
De vegan pizza van de ristorante geprobeerd, lekker!

[ [url=m/dfveSW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is echt goed, zeker met een beetje edelgist erover. Eet die liever dan de gewone tegenwoordig :+

Net ook vega stoofpotje van de unox gegeten als een soort frietje stoof"vlees". Enorm sonde dat ze daar nog een beetje melk en ei in hebben gedaan want zou een mooi veganistisch ding kunnen zijn.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:37

Miesemuisje schreef:
De vegan pizza van de ristorante geprobeerd, lekker!

[ [url=m/dfveSW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik dacht oh lekker! Liep gelijk naar de appie. Maar ze hadden hem helaas niet.
Heb nog wel de vegan pizza van de Lidl liggen maar die vind ik niet lekker.

Nu mijn vent maar weer in de keuken gezet. Die is heel goed in taco's met verse guacamole maken.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:12

Willemiens schreef:
Even een tipje en een upje, maar de braadworst van de Lidl en is echt een mega aanrader! Super lekker van smaak :9
Of 't naar echte braadworst smaakt geen idee, daar ben ik al te lang vega voor :+

We hebben hem geprobeerd. Hij was inderdaad lekker. Maar hij smaakt meer naar frikandel dan naar braadworst.
Mijn vriend had alleen niet gezien dat hij niet vegan was.

Ufurio4e

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:58

Ik zag dat de Lidl nu ook soya yoghurt heeft.
Vanavond maar eens uitproberen

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:42

Hier een tipje... mijn vega vriendinnen wisten het nog niet...

Bij de spare rib express kun je alle hamburgers die ze hebben ook vega krijgen.
Ik had van het weekend de burger met jalapenos. Vond hem erg lekker.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:28

Leuk om te weten! Tnx!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 23:01

Ik heb dit weekend een bratwurstje gegeten van Garden Gourmet. Erg lekker! Ik had alleen geen curry voor erop :Y)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:09

Sinds gister de Vegabijbel in huis en er staan veel dingen in die ik wil gaan proberen :) iemand meer goede kookboeken tips?
Heb vriend Post-its gegevens en aantal recepten laten uitzoeken voor volgende week :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 10:35

Ik ben erg blij met mijn Forks over Knives kookboek. Vooral omdat er zo veel gerechten in staan met heel veel verse, onbewerkte ingrediënten en kruiden.

Verder vind ik De Dikke Vegetariër ook een fijn boek, met vooral heel veel informatie over verschillende soorten groentes.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:01

Veg van Jamie Oliver heeft ook hele leuke dingen :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:07

Ja de Dikke Vegetariër is fijn! Heel veel lijstjes ook van combinaties

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:12

De groene bakplaat vind ik echt een superleuk boek! Mix van vega/vegan

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:24

8nnemiek schreef:
Ik ben erg blij met mijn Forks over Knives kookboek. Vooral omdat er zo veel gerechten in staan met heel veel verse, onbewerkte ingrediënten en kruiden.

Verder vind ik De Dikke Vegetariër ook een fijn boek, met vooral heel veel informatie over verschillende soorten groentes.

Ik heb dit boek ook, Flavor! toch? Ik vind het lastig de juiste ingrediënten te vinden en de recepten met maten om-meten eigenlijk te ingewikkeld. En dan al die sauzen die je zelf moet maken. Wil iemand dit boek toevallig hebben en overnemen?

Of ruilen voor een ander leuk vegan kookboek?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 14:32

Ik heb een andere editie, deze: KLIK

De ingrediënten vind ik wel meevallen in dit boek. Vooral veel kruiden die ik in het begin niet kende, maar waar ik wel heel blij mee ben nu!
En met een cup-beker en een iphone kom ik een heel eind haha :)) Ik vraag gewoon aan siri om de hoeveelheden om te rekenen :Y)

Ik zou het Flavor boek wel van je willen overnemen, als er iets voor je bij zit om tegen te ruilen.. ik zal even een foto maken van mijn collectie :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:37

Ik heb ook cup-meet-setje en ik schrijf de omgerekende hoeveelheden er gewoon bij.

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:43

De Dikke Vegetariër ben ik ook blij mee, echt een goed boekwerk voor als je bijvoorbeeld veel van iets hebt maar geen idee wat je ermee moet. Het enige jammere is dat er geen foto's van recepten in staan (des te meer recepten gelukkig) maar af en toe kost het me daardoor iets meer overtuiging om iets nieuws te proberen.

Plenty van Ottolenghi kan ik ook aanraden, superlekkere gerechten. En Bosh en Vegan 100, al is het met Bosh nog makkelijk om gewoon alles online te vinden. :D En vegan 100 is ook voor basis veganistische dingen zelf maken, zoals roomkaas etc.

Hebben jullie nog tips voor echt lekkere vegan boter? Ik koop nu altijd Wajang en met koken/bakken is dat prima, maar ik mis die botersmaak die je in sommige vegan restaurants wel hebt. Ook de kruidencrème van de Jumbo is prima ergens doorheen, maar op een stukje stokbrood smaakt het net iets teveel naar margarine wat mij betreft. Nu ben ik ook wel kritisch :D ... maar ik hoop op jullie tips!

Afgelopen weekend een quarantainepakket van studio Konijnenvoer (geweldig veganistisch restaurant) opgehaald om ze nog een beetje te steunen. Daar zat o.a. een zelfgemaakte boter bij met rode peper en hij smaakte naar roomboter. <3 Eind dit jaar willen ze een kookboek uitbrengen en ik denk dat ik die sowieso ga kopen. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:52

Kennen jullie dit trouwens?
https://abbotkinneys.com/nl/vegan-yoghurts
Eerst alleen bij winkels als Ekoplaza en Marqt, maar nu ook bij de AH.
Ik smul er van en als niet-vega(n) zijnde verkies ik deze boven gewone yoghurt momenteel. :9
Niet goedkoop, maar ik vind het het waard.
Nee, ik heb géén aandelen, gewoon erg enthousiast.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:55

Anoniem schreef:
Ik smul er van en als niet-vega(n) zijnde verkies ik deze boven gewone yoghurt momenteel. :9

Die verkoop ik elke keer als ik werk en ik ben zo benieuwd hoe ze smaken maar damn, ze zijn zo duur :(.
Net zoals Provamel, wil ik ook uitproberen maar het is zo duur haha.
Laatst de vegan Danio straciatella uitgeprobeerd. Was die €3 echt niet waard :(.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:57

Het is vol en romig, niet vettig. Wel een beetje dat zure van yoghurt. Het ijs is ook heerlijk.
Ik zou het gewoon een keer proberen. :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:36

Waar vinden jullie al die voedselpakketten? Ik wil best een doos eten overnemen maar ik zou niet weten waar je ze vindt :=

Bij Dille & Kamille kun je cup- en tablespoonsetjes krijgen, ik heb deze een tijd geleden gekregen voor mijn verjaardag (samen met een kookboek dat vol stond met die maten trouwens _O- ) en het is echt een fantastische toevoeging aan mijn keukentools! Zó handig, en heel eerlijk, ook wel sneller dan afwegen :+

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:39

deksel schreef:
Anoniem schreef:

Die verkoop ik elke keer als ik werk en ik ben zo benieuwd hoe ze smaken maar damn, ze zijn zo duur :(.
Net zoals Provamel, wil ik ook uitproberen maar het is zo duur haha.
Laatst de vegan Danio straciatella uitgeprobeerd. Was die €3 echt niet waard :(.

deze mening deel ik helaas. Had wel heel erg gehoopt dat hij lekker zou zijn..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:47

Magrathea schreef:
Bij Dille & Kamille kun je cup- en tablespoonsetjes krijgen, ik heb deze een tijd geleden gekregen voor mijn verjaardag (samen met een kookboek dat vol stond met die maten trouwens _O- ) en het is echt een fantastische toevoeging aan mijn keukentools! Zó handig, en heel eerlijk, ook wel sneller dan afwegen :+

Die setjes heb ik ook, erg handig.

Je kunt jezelf ook trakteren op een mooie snijplank

Afbeelding
https://www.bol.com/nl/p/masterchef-sni ... 085077612/

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:48

Magrathea schreef:
Waar vinden jullie al die voedselpakketten? Ik wil best een doos eten overnemen maar ik zou niet weten waar je ze vindt :=

Ik volg een aantal restaurants op Facebook en daar delen ze het één en ander. Heb ook wat dinerbonnen gekocht of ik ga eten bestellen (afhaal ipv daar eten, maar wel goedkoper) bij de plekken die het aanbieden en waarvan ik niet wil dat ze failliet gaan. De aanpak verschilt een beetje per restaurant.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:51

Voor vega de dikke vegetarier, voor vegan ben ik erg fan van Bosch. :j

Die laatste heeft wel net wat minder alledaagse recepten. Niet dat het zo enorm ingewikkeld is, maar het zijn niet de dingen die ik even snel in elkaar flans na werk, zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:03

Cupmaten en teaspoons zijn imo echt super handig in je keuken. D&K heeft ze, maar Blokker en bol.com ook. Vooral als je veel met buitenlandse recepten kookt (en daar zit je een beetje aan vast met veel vegan/vega dingen) is het echt super handig om te hebben. Ik heb ze van roestvrijstaal omdat die iets duurzamer zijn en makkelijker schoon te krijgen, maar je hebt ook plastic.