Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:08

Ik ben meestal wel een halve (zon)dag bezig met preppen en voorbereiden, en soms nog een doordeweekse avond als ik het goed wil doen. Maar de afgelopen drie weken was ik mega druk, dus dan ben ik al snel van de crackers met pindakaas. :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:54

Bedankt voor de reacties!
Pica, phoe, dat is best lang. Maar eten blijft toch maar drie dagen goed, eens bereid? Moet je dan op woensdag alweer preppen?

Dat is wat mij dan het meeste tegen staat, dat je er 'maar' drie dagen tijd mee wint.

Lijstje van vandaag:
T: glas melk, oikos peer
O: 120 g 0% Griekse stijl yoghurt, sinaasappel, vijf aardbeien, takje jeneverbessen, 15 g glutenvrije cruesli, 2 kleine sneetjes geroosterd speltbrood met verse jam; latte
L: 4 sneetjes speltbrood met 2 kleine plakken gouda, half gekookt ei, komkommer, wortel, hand cherrytomaten
T: Halve mango en 3 dunne rijstwafels met pindakaas
B: 45 min. wandelen, Jillian workout dag 4 (20 min.), half uur PIIT
A: Schep pastasalade (azijn, olie, basilicum, paprika, artisjok, olijf), wat sla met tomaat en ui en halve el light mayo, komkommer, wortel, gekookt eitje, twee vega worstjes

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:09

Ja, maar dan wel alles hè? Dus zondagmiddag zoek ik naar leuke recepten zoals ontbijtmuffins, zelfgemaakte granola, bananenbrood, quiches enzovoort. Dan ga ik boodschappen doen en daarna maak ik bijvoorbeeld een bananenbrood, een quiche en een maaltijdsalade voor twee dagen. De andere spullen leg ik weg zodat ik daar later nog wat mee kan maken; de ene keer iets eenvoudiger dan de andere keer. Soms maak ik hele ontbijttaarten die veel tijd kosten, soms maak ik simpele muffins die ik vier dagen goed kan houden en dus heb al ontbijt voor vier dagen!

Salades zijn het lastigst, probeerde pas voor 3 dagen te preppen, maar dat lukt echt niet. Dus als ik salades wil, is dat echt in het begin van de week. Zo probeer ik ook een beetje te eten: de eerste dagen in de week veel groene groentes, fruit, salades en andere verse producten, richting eind van de week vind ik crackers met pindakaas als lunch en een kom soep als avondeten ook wel prima. Gewoon omdat ik niet alles zo lang goed kan houden en geen zin heb om twee keer per week boodschappen te doen.

En tegenstaan doet het niet zozeer bij mij: als ik zin heb om wat te maken, dan maak ik het, en dan geniet ik er ook een paar dagen van. Zo niet, dan ga ik voor simpelere of kant-en-klare producten. Ik maak er niet zo'n big deal van. Ik vind het fijn om wat gezonde dingen voor handen te hebben, dus dan ben ik heel blij met mezelf als ik iedere ochtend een lekkere ontbijtmuffin kan pakken. Maar ik kan er niet wakker van liggen als ik gekochte granola met sojayoghurt eet. Jammer, volgende week beter denk ik dan.

En als ik echt geen zin heb om te preppen, dan sta ik 's ochtends gewoon vroeg op. Ik ben echt een ochtendmens, dus ik vind het niet erg om om 5.30 een smoothiebowl of bananenpancakes te maken. :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:28

Mijn dag vandaag:

O1: een glas spirulina
O2: kleine smoothiebowl met bevroren banaan, blauwe bessen, een gekookt bietje, kokosyoghurt, lijnzaad, chiazaad en hazelnoten
T: zes Oreokoekjes en een kwartje appel
M: drie zelfgemaakte 'ontbijtcupcakes' van havervlokken, ongezoete appelmoes, rozijnen, appel, geprakte banaan en kaneel
A: volkoren penne met pesto, broccoli, spinazie en pijnboompitten

B: een paard longeren, 30 minuten stalwerk, 45 minuten krachttraining

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:47

Nog geen spetterende start van de week :')

O: 2 kopjes koffie met koffiemelk (geen tijd/trek)
T: 2 cappuccino (automaat)
L: half afbak stolbroodje met verse grillworst, kom aardappelsoep (unox)
T: smoothie van banaan, Aardbeien en vers geperst sinaasappelsap + 5 biscuitjes
A: mexicaanse ovenschotel (runder gehakt, tomatenblokjes, taco kruiden, mais, chilibonen, kaas, tortilla chips en creme fraiche)
T: schaaltje vla met yoghurt

B: 3 paarden gereden, 2 uur hardloop training op de baan (waarvan half uur krachttraining in krachthonk)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:08

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:48

Uiteindelijk geworden, vandaag wel tevreden over m'n lijstje. Nu weer een tijdje volhouden! :)

Picassox schreef:
Mijn dag vandaag:

O1: een glas spirulina
O2: kleine smoothiebowl van een halve bevroren banaan, handje blauwe bessen, een half gekookt bietje, beetje kokosyoghurt, lijnzaad, chiazaad en een handje hazelnoten
T: zes Oreokoekjes en een kwartje appel
M: drie zelfgemaakte 'ontbijtcupcakes' van havervlokken, ongezoete appelmoes, rozijnen, appel, geprakte banaan en kaneel
A: Pasta Pesto: penne gemaakt van linzen, 125 gram cherrytomaatjes, een rood uitje, 150 gram brocolli, wat pijnboompitjes en een flinke lepel groene pesto
T: een kapje speltbrood

B: een paard longeren, 30 minuten stalwerk, 1,5 km warm rennen, 45 minuten krachttraining

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:28

O: 2 boterhammen met kaas
L: 2 boterhammen met kaas, appel, peer
T: 3 rijstwafels met hagelslag
A: pannekoek van banaan ei en boekweitmeel.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:52

Wow, merel_gomez en love_laugh, dat jullie het volhouden met amper tussendoortjes. Ik moet echt elke paar uur eten anders val ik om geloof ik...

Gisteren behoorlijk netjes gegeten (dacht ik) en veel gesport (uiteindelijk 4 km hardgelopen en 1 uur krachttraining gedaan in plaats van 1,5 km en 45 minuten) en vandaag 0,5 kg aangekomen. Zucht! Werkt niet echt motiverend...

Mijn planning voor vandaag:

O: een glas water met spirulina, twee kleine ontbijtmuffins (appel, rozijnen, geprakte banaan, havervlokken en ongezoete appelmoes) en een pakje droge LU crackertjes
M: pastasalade van gisteren, pasta pesto van penne gemaakt van linzen met tomaatjes, ui, broccoli en groene pesto
T: een peer
A: twee wortelwraps met stukjes rauwe paprika, handje spinazie en een soja-mosterd dressing

B: 30 minuten werk op stal, een uur intensief dressuurles en 2,5 km wandelen

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:00

Planning vandaag
O: 250 ml magere kwark met aardbeien en banaan + 2 kopjes koffie met koffiemelk
T: thee
L: 3 bruine bth, 2 met hartig beleg 1 met zoet + thee
T: ?
A: gepofte zoete aardappel gevuld met komkommer, tomaat en feta, gegrilde kipfilet en groene salade met dille dressing en avocado
T: schaaltje vla met yoghurt

B: 1 paard rijden verder hele dag op kantoor

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:18

Gisteren:
2 keer warm gegeten, op ma&vr eten we warm op het werk ivm kookactiviteit.
O: muesli met noten en volle melk.
T:4 keelsnoepjes
L: boboti: rijst, sperziebonen, gehakt,ui,appel,rozijnen en wat kruiden en specerijen.
Verse appelmoes met kaneel.
T:3 keelsnoepjes
D: chicken tonight met rijst, paprika, champignons, cherry tomaten en kip.
T:-

B: 45 min wandelen
D: water en3 koppen ther

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:21

Als je veel krachttraining doet kom je ook aan hè picassox. Ik zou ook niet zonder tussendoortjes kunnen.
Pff bij expeditie robinson zou ik al na een halve dag afhaken :')

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:55

Haha, maar ik doe niet zoveel krachttraining dat ik daarvan aan moet komen. Ik wil hooguit een beetje strakker in m'n velletje zitten, maar deze krachttraining is zo 'summier' (zwaar voor mij maar ik ben niets gewend) dat ik daar écht geen kilo's van kan aankomen. En ik las ook al eerder dat je maximaal 2 kilo per jaar aan spier aan kunt komen als vrouw zijnde, dus die vlieger gaat helaas niet op. :')

Haha, ik ook. Ik kan prima weinig eten, maar dan wel de hele dag lang. :D :')

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:22

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:25

Picasso, maar als het voor jou zwaar is zal het zeker iets met je lichaam doen. Kan ook zijn dat je wat meer vocht vasthoudt door krachttraining :)
Ik zou me vooral niks aantrekken van wat de weegschaal van de ene op de andere dag zegt, daar heb je niks aan want teveel factoren hebben invloed op kleine fluctuaties en dat is voornamelijk vocht. Ik kan een dag na het sporten rustig 2kg zwaarder zijn. Gewicht is alleen nuttig naar te kijken op langere termijn, al is dit voor veel mensen moeilijk & frustrerend :)

Bij mij ligt het eraan, als ik op een dag druk ben met vanalles kan ik prima zonder tussendoortjes maar normaal wil ik toch graag met regelmaat eten :p

Mijn planning voor vandaag (ben hele dag van huis dus moest alles sochtends al meenemen, vandaar 2x salade, gaat goed in mijn koeltas)

O: pannenkoekjes havermout, cottage cheese en een ei
T: appel, stuk komkommer, nectarine
L: salade van ijsbergsla, geitenkaas, tomaat & asperges
T: Aardbeien, sinaasappel, grote hand gemengde noten
A: Maaltijdsalade AH zoete aardappel
T: Lange vingers (afhankelijk van hoeveel honger ik heb na paardrijden+fietsen hoeveel ik er eet, heb 100g mee :) )

B: 50k fietsen, uur paardrijden, waarschijnlijk paard longeren of grondwerk

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:04

Ah, thanks. :) Nou geeft de burger weer moed zeg maar. Gewoon gestaag doorgaan, en hopen dat ik de volgende 10 kg er ook nog af krijg...

Mijn uiteindelijke dag:

O: een glas water met spirulina, twee kleine ontbijtmuffins (appel, rozijnen, geprakte banaan, havervlokken en ongezoete appelmoes) en een pakje droge LU crackertjes
M: een kleine kommetje tomatensoep en pastasalade van gisteren, pasta pesto van penne gemaakt van linzen met tomaatjes, ui, broccoli en groene pesto
A: drie wortelwraps met een beetje hummus, stukjes rauwe paprika, handje spinazie en wat maïs

B: 30 minuten werk op stal, een uur intensief dressuurles en 2,5 km wandelen

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:25

.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:57

O: 2 beschuiten met hagelslag, 1 perzik, water.
T: 2 koppen thee, 1 bth met notenpasta, 1 banaan, hand noten/rozijnen, 1 nakd reep.
L: 2 maisbth met notenpasta, 100 gr wortel/tomaat. Thee.
T: 2 maisbth met notenpasta, 1 appel, thee, water, paar stukjes chocola.
A: bloemkoolcurry met rijst en kikketerwten. Cola light.
T: 2 koppen thee, 1 koekje, pakje crackers met oude kaassalade.

B: 45 min krachttraining en 25 minuten hardlopen op de loopband in de sportschool.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:03

Gisteravond zijn er nog 10 biscuitjes en schaaltje paprika chips bijgekomen.

Planning vandaag
O: 250 g magere kwark met 1 banaan en handje aardbeien + 2 kopjes koffie met koffiemelk
L: ? Ben bij een vriendin die mijn haren gaat knippen/verven dus denk dat we broodje bij bakker halen
T: 2 crackers met 100% pindakaas
A: ?? patatje met snack of mcDonalds...

B: 1 paard rijden, 6 km hardlopen en hele avond helpen met oefenparcours

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:30

Gister:

L: couscous met kerriebloemkool, champignons, zoetzure komkommer en hummus
T: punt abrikozenvlaai; waspeen
A: aardappels en broccoli uit de oven met linzen en honingmosterddressing
T: blokje melkchocolade

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:45

Hmm, wéér aangekomen ten opzichte van gisteren. Laten we hopen dat het de spierpijn is...

Planning vandaag:

O: twee speltboterhammen met 'appeltaart' (ongezoete appelmoes, stukjes appel, rozijntjes, kaneel) uit de oven
M: couscoussalade met falafel, 75 gram veldsla, tomaat en hummus
A: 1/2 komkommer, een wortelwrap met hummus, maïs, 1/2 paprika en spinazie

B: een paard op concours rijden

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:04

Gisteren:
Was heel de dag druk en laat ontbeten dan eet ik.niet best
O: muesli met volle melk
T:2 ,stroopwafels
L: cup a soup
D: grote kom tomatensoep
T: chocolade koekje.

B: uur wandelen
D: 0,5 liter thee, verder water

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 11:20

Eliana schreef:
Gisteren:
Was heel de dag druk en laat ontbeten dan eet ik.niet best
O: muesli met volle melk
T:2 ,stroopwafels
L: cup a soup
D: grote kom tomatensoep
T: chocolade koekje.

B: uur wandelen
D: 0,5 liter thee, verder water

Maar met dit soort lijstjes is het toch ook niet gek dat je (ongewenst) afvalt? Ik zou dan toch echt proberen meer en voedzamere dingen te eten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:49

Een cup a soup als lunch lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling nee. Tomatensoep als avondeten dito, in soep zit gewoon niet heel veel. Das lachen als je graag wilt afvallen en je bewust bezig bent met wat je binnenkrijgt, maar ik vind het in zo'n lijstje echt heel mager.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:06

Nee daarom dat ik hem voor mezelf wel post dat ik meer eten naar binnen moet duwen ;). Absoluut veel te mager lijstje!