Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:31

Het leven moet ook nog gewoon leuk blijven. Toen ik op 18% lichaamsvet stond bunkerde ik 1x per week als een idioot! Kan allemaal prima, inderdaad in balans :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:34

Waar zit die store? Dat klinkt als iets wat ik nodig heb in mijn leven :=

Ik eet gewoon meer als ik wil, gister had ik een beetje ijs, vandaag is er weer iemand jarig. Dat wil ik gewoon kunnen nemen. Maar ik denk dat als álles gezond is behalve 1 ding per dag het alsnog best gezond is?

O - Havermout, ongezoete sojamelk, chiazaad, rozijnen, kaneel, drupje honing, blauwe bessen
T - Watermeloen/aardbeien + klein stukje oranje tompouce op kantoor
L - Spinazie, rode biet, gele paprika en tomaat met tzatziki
T - 2 rijstwafels met pindakaas, 1 rijstwafel kipfilet, 2 dadels
A - Waarschijnlijk een maaltijdsalade
T - ?

B - Stuk of 3km hardlopen/Warming up met wat spieroefeningen
D - Water
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 19-06-14 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:35

Planning vandaag:

O: 60 gr havermout, 10 gr zemelen, 15 gr lijnzaad, 10 gr chia zaad, 100 gr annanas (geen verse jammer genoeg), 35 gr aalbessen, 150 ml amandelmelk + water
T: stuk watermeloen
L: stukje left over speltpizza + flink bord salade met veldsla, mais, paprika, tomaat, komkommer en beetje dressing
T: eiwitpannenkoekje + eiwitshake met 28 gr whey
A: rijst met quorn, perzikken, champignons en nog iets wat ik even niet meer uit mn hoofd weet :Y)
T: aan de borrel met een vriendin, denk dat ik wat toastjes met geitenkaas/brie in huis haal

D: water, witte wijn
B: 12 km fietsen, uur stalwerkzaamheden, 30 min hardlopen (10 min wandelen, 20 min joggen)

Ben nu na mn ontbijt een beetje misselijk :\ hoop dat het niet doorzet. Het zou toch niet echt heersen he -O-

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:35

NeverGiveUp schreef:
Waar zit die store? Dat klinkt als iets wat ik nodig heb in mijn leven :=

mijn gedachte :')

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:36

Kay_CMoll het is inderdaad quiche, maar dan heb ik het alleen met bloemkool erin gemaakt. Een hele bloemkool, 4 plakjes deeg voor hartige taart, 4 eieren, een scheut melk, kruiden en een heel klein beetje kaas :j

Deed jij een refeed of ayce Phor? Balen dat je je niet goed voelt trouwens :(:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:44

Ik heb een tijd refeed gedaan, maar dat vond ik psychisch niet goed genoeg :+ Daarna overgestapt op een junkdag met nadruk op suikers. Gek genoeg behaalde ik daar snellere resultaten mee :j

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:07

Gewoonlijk zit de magnum store alleen in Amsterdam, maar nu zijn er (tijdelijk) ook Pleasure Spots in sommige Bijenkorf winkels (o.a. in Eindhoven en Maastricht). Dan mag je zelf kiezen welke chocolade je wilt en daarna begint het echte feest want dan mag je toppings kiezen als fudge, meringue, rozenblaadjes. Oooh was het maar zaterdag

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:12

Ooooh wat klinkt dat lekker!!!!

Ik vind ook dat je af en toe moet kunnen snoepen, dan blijft het verder gezond eten veel makkelijker!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:14

SkyLWG schreef:
Gewoonlijk zit de magnum store alleen in Amsterdam, maar nu zijn er (tijdelijk) ook Pleasure Spots in sommige Bijenkorf winkels (o.a. in Eindhoven en Maastricht). Dan mag je zelf kiezen welke chocolade je wilt en daarna begint het echte feest want dan mag je toppings kiezen als fudge, meringue, rozenblaadjes. Oooh was het maar zaterdag

:#

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:28

Ik ben afgelopen zondag ook naar een Pleasure Spot geweest in de Bijenkorf in Amsterdam. Was echt heerlijk. Ik had witte chocola met caramel, amandel en pistache met pure chocola eroverheen hmmm.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:46

Pfffff ik voel me vandaag echt een plofkip.. M'n vetrol is voor m'n gevoel twee keer zo groot, Weegschaal zei ook weer 0,5 kg zwaarder en heb een onvoldoende terug op school dus zit er even doorheen.. Heb dan ook totaaaaaal geen inspiratie wat eten betreft..

zit nu op een bakje yoghurt met muesli en lijnzaad, een whey shake na 30 min workout en een banaan-aardbei smoothie, zit ook echt propvol..! Geen idee wat ik de rest van de dag moet gaan eten, t liefst helemaal niets voor m'n gevoel haha.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:55

Mijn lijstje van gisteren:

O: Yoghurt met cornflakes, ananas en minibanaan. Twee sneetjes toast, 1x jam en 1x ham.
L: Drie roggecrackers, 1x kaas en 2x nutella
T: Pakje meergranencrackertjes
A: Pizza met tomaat, mozzarella en mascarpone, ene helft met gerookte zalm en basilicum en de andere helft met parmaham

Vandaag een beetje een vreemd lijstje, pas om 13.00 'ontbeten':

O/L: Heel veel verse ananas, grote witte pistolet
T: Twee bruine boterhammen met kaas
A: AYCE sushi!
T: ?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 13:24

Oh die Magnums, wat klinkt dat belachelijk lekker. Het is maar goed dat die pleasure spots (waarschijnlijk) niet in het noorden zitten :))

O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad, hennepzaad, honing; appel
T: banaan
L: salade van zwarte bonen, zoete aardappel, rode paprika, broccoli en spinazie
T: 5 wortels, sinaasappel
A: volkoren couscous met chilibonen, sperziebonen, puntpaprika en pistachenoten

B: 8 km fietsen, en ik twijfel nog of ik vanavond ga sporten :+ Afhankelijk daarvan neem ik vanavond dus ook wel of niet meer een tussendoortje.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:36

Goed bezig Kay!

En Venthe, goed zo! Het valt me op dat je steeds meer mooie lijstjes hebt en er ook rustiger mee omgaat. Top!

Hm, wat naar Phor... Hoe lang duurde het bij je zwangere dinnetjes rond week 27?
Ik denk dat ik het vandaag voor bekeken hou met zes weken vetarm eten; ik heb alweer drie nieuwe pukkels := Het was sowieso de laatste dag, maar ik stop dus maar een dagje vroeger, want mijn vriendje begint ze te tellen :+

Mag ik nu de vetten iets ophogen, nog steeds koolhydraatrijk, op verbruik en één cheatdag? <<) Niet dat ik me dan zo zeer klem wil eten, maar wel dat ik die dag de macro's en gezond/ongezond even zou kunnen loslaten.
Ik wil er wel weer meer bij gaan sporten; ik heb nu nog een week examens en nadien ben ik vrij, dus dan hoop ik op 4 x pw KT, 3 x pw ballet en 1 volledige rustdag.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:46

In principe is een cheatdag niet 'nodig' als je gewoon op onderhoud eet. Je kan even aankijken wat er gebeurd als je er wel eentje per week inlast.
Je mag weer normale hoeveelheden vet eten, bouw dat wel even in twee of drie dagen op, dus niet in 1x een normale hoeveelheid. De rest van je kcal komt dan gewoon uit koolhydraten en eiwitten :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:47

SkyLWG schreef:
Ik verheug me ieder geval al helemaal op mijn Magnum die ik zaterdag ga laten maken bij de Magnum store :)

Jaloers.
Spontaan jaloers '-'

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:50

Wauw, wat een snel antwoord :D

Ik merk dat ik niet zo zeer het cheaten nodig vind, maar wel dat ik het tellen af en toe moe word... dus ik kijk even aan of ik iets zie veranderen aan mijn lichaam als ik het tellen 1 x per week een dag los laat, ook afhankelijk van mijn beweging die week... Maar eigenlijk is dat een luxeprobleem hoor, want ik ben zoooo blij met het resultaat *\o/* Ik neem deze week nog maar eens een foto, en misschien dat ik me ook eens ga wegen, want dat heb ik in zes weken niet gedaan.

Nogmaals bedankt, je advies was éxact wat mijn lichaam nodig had! *\o/*

Nell_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:53

Mijn lijstje/plannetje:

O: meergranen boterham smeerkaas
T: 2 koekjes
L: 2 meergranen boterhammen met kaas
T: 125gr pitloze druiven, 2 lange vingers
T: 2 volkoren knackerbröd smeerkaas
D: Aardappels met schil, sperziebonen, speklapje
T: magnum almond

Fruit is op dus kan niet meer fruit eten -O-

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:55

Al 6 weken niet gewogen, wow ik sta elke dag minstens 1x op de weegschaal :')
Moet ik ook niet meer doen denk ik haha. Ik heb nu om de 4 weken een meetmoment op de sportschool misschien moet ik dat als enige weegmoment inplannen want volgensmij is het niet gezond om elke dag te wegen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:57

Ik ben heele rg benieuwd naar je gewicht Bhris :D Zeker morgenochtend even wegen!
Je kan gerust 1x per week het tellen loslaten hoor, daar ga je echt niet dik van worden. Misschien zelfs een heel weekend loslaten? :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:02

Ik heb dat ook lang gedaan, en sinds vorig jaar weeg ik 1 x per week. Echter was ik na een half jaar tevreden genoeg met mijn lichaam om blij te zijn met mijn progressie in de spiegel, dus lig ik nauwelijks nog wakker van dat getalletje (tenzij het plots weer maandenlang de hoogte zou inschieten :p)
Soms moet je je lichaam ook gewoon tijd geven om te kunnen veranderen.

Ik ook, ik moet bekennen dat ik wegen nu best eng vind voor een keer :P maar wat het ook is: ik ben helemaal happy met hoe ik er uit zie en wat mijn lichaam allemaal kan. Take that weegschaal 8-)

Een heel weekend niet tellen, reuze spannend! Mss beginnen met een dagje, voor ik het weer helemaal fout doe :o

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:04

Ik tel nooit iets.. misschien moet ik dat eens gaan doen. Lijkt me zoveel tijd in beslag nemen?

O: havermout, lijnzaad, rozijnen, rijstemelk
T: 2 nectarines
L: Salade met spinazie, feta, uit, pitjes en beetje mager gehakt
T: kiwi
T2: 3 crackers met smeerkaas
D: Omelet van 3 eieren en veel groente
T: 250 magere kwark met beetje honing

Beweging 4 x 15min fietsen, 5 km hardlopen en bodypump

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:05

Het gaat mij ook niet om het getal, zeg altijd tegen mezelf of ik nou 50 kilo weeg of 80 kilo zolang ik er maar tevreden mee ben. Dus eigenlijk is het onzin dat ik elke dag op de weegschaal ga staan. Overigens klopt onze weegschaal ook nooit, die scheelt altijd een kilo of 2 met die uit de sportschool. Welke trouwens ook veel preciezer is qua vetmeting en spiermeting enz. Ik ga proberen tot aan do 3 juli niet meer op de weegschaal te staan (dan heb ik weer een weegmoment op de sportschool).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:06

Many schreef:
Oh die Magnums, wat klinkt dat belachelijk lekker. Het is maar goed dat die pleasure spots (waarschijnlijk) niet in het noorden zitten :))
Wat ik hier in het noorden mis zijn grote (biologische) markten zoals je die wel in Amsterdam etc hebt...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:32

Jeetje wat een verhalen! Maar inderdaad op zn tijd gewoon genieten van lekkere ongezonde dingen. Het moet ook leuk blijven!

Hier gisteravond nog in de kroeg blijven plakken waar het te gezellig wasen meer wijntjes dan gepland. Vanochtend geen honger maar kreeg me een dip net dus maar een extra plak roggebrood gescoord net. Denk toch wat laag in voeding afgelopen dagen ivm mijn beweging :)

O: 50 gr havermout/lijnzaad/melk
T: peertje
L: 2,5e plak roggebrood met zuivelspread tomaat en komkommer
T: rijstwafel kaas, peertje en plak roggebrood met zuivelspread
A: bij vriendi koken. Waarschijnlijk soort thais met een lekker toetje :)
B: twee uur fietsen