Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jodeljodel

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:50

De dagen dat ik niet train eet ik ook minder aardappelen Laura. Ook gaat er dan een pakje sultana's uit. Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:52

Laura schreef:
nee hoor, dat eieren je cholesterol verhogen (dat is wat jij bedoelt) is ongeveer zo oud als je oma Haha! Je mag best elke dag een ei. Ik varieer meestal met gekookt, scrambled, gebakken en ommelet. Ook handig als broodbeleg.

Haha dat is wel heel oud Haha! Wist ik niet eens. Maar goed, handig om te weten!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:55

En wat is eigenlijk GI ?

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:57

*ik had net heel verhaal getypt... staat het er niet??*

Anyway > Ik ben gisteren dus officieel begonnen met lijnen cq. gezonder leven!
Hopelijk verlies ik ook snel weer wat kilo's.
En ga ik weer lekker in mn vel zitten.

De eerste 2 dagen zijn me goed verlopen. Niet gesnoept en vanavond zelfs lekker gesport (steppen).

Dit is wat ik zo op een dag eet.
Ontbijt: 1x yoghurtje van Vitalinea (Muesli)
Tussendoor: 2 bruine boterhammen met 30+ kaas
Lunch: 2 bruine boterhammen met 30+ kaas
Tussendoor: 1x vitalinea yoghurt - aardbei
Tussendoor: wortels
Avond eten: aardappelen / groente / vissticks

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:02

Klinkt goed, nanka! Het gaat vast lukken! Lachen
Kleine aanmerkingen; ik zou je ontbijt uitbreiden (zo'n vitalinea yoghurtje is echt heel weinig!) en ipv de vissticks voor vis zonder paneermeel kiezen of mager vlees! Succes! Lachen

Spetterlover: De GI is de glycemische index die bepaalt of iets goede koolhydraten zijn of slechte. Als je op de ladder van koolhydraten kijkt, en je bekijkt de gezonde zoals volkorenpasta en volkorenbrood, die hebben een lage GI. De ongezonde; suiker en bier op nr 1 meen ik - hebben een hoge GI. GI is de waarde waarmee je bloedsuiker stijgt nadat je zo'n koolhydraat gegeten hebt. Hoe sneller die stijgt, hoe sneller die ook weer zal dalen (suikerdip) en hoe meer trek je krijgt en hoe meer je lichaam insuline af zal scheiden om de suikerspiegel weer op niveau te krijgen; dat zorgt voor vetopslag. Heel kort samengevat Haha!

Zoek maar eens op glycemische index op google, krijg je een hele uitleg en een lijstje met alle voedingsmiddelen van hoog naar laag!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:05

Ooh oke, ik snap het Lachen Maar dan krijg je van bier dus wel een 'bierbuik'? Ookal zeiden ze nu weer dat het niet zo is Verward

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:28

alcohol is sowieso toch erg slecht voor je lichaam? ze zeggen toch dat je van alcohol ook meer trek in eten krijgt?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:32

Ja dat had ik wel altijd bij uitgaan, veel gedronken, kon ik 's nachts wel 3 bakken patat op Lips are sealed of een heel pak partybroodjes Lips are sealed

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:49

Ja idd, dus maar niet te veel alcohol meer, zit volgens mij ook vol met calorieën. Vandaag ga ik niks meer ebij eten (er is ook niks mee bijgekomen na het avondeten) omdat ik binnen twee uur op bed ga en voor mijn gevoel is het niet goed om zo voor het slapen gaan nog te eten. Morgen weer een dag. Dan probeer ik 3 x te eten, ontbijt/lunch/avondeten. Hoewel ik nu al weet dat het moeilijk wordt, zit sowieso tot 3 uur op school en aangezien ik op school bijna nooit eet.... Frusty en ik van 6 tot 9 moet werken... Pff iedere dag vol goede moed maar ik weet niet.... In ieder geval mag ik geen snoep/koekjes eten, dan maar beter niks. S'ochends ben ik nog thuis dus kan ik veel ontbijten (wel gezond natuurlijk) en verder zie ik het wel even...

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:51

Alcohol (bier) zit vol met "lege" calorieën, geloof dat 1 glas bier iets van 200 calorieën is oid, en vrijwel geen voedingsstoffen bevat.
Nou ja, dan moet je maar op school wél eten, simpel Tong uitsteken

Of neem een sultana oid

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:53

Ik heb al een paar weken geen alcohol gehad gelukkig, ben er zo ziek van geweest, dus heb het wel even afgeleerd. Ik denk dat ik 1x per maand nog uit mag MET alcohol van mezelf. Maar dat komt wel weer, moet nu toch sowieso te veel doen voor school, zeker aankomende weken, dus dat is wel makkelijk, kom ik ook niet in de verleiding Knipoog

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:55

Spetterlover schreef:
_Scarlet_ schreef:
Appelstroop schijnt behoorlijk gezond te zijn ja. Jammer alleen dat ik het niet lust, zó zoet, brrr...

Pff, ik moet nog 2 roggebroodjes eten straks en 'k zit nou nog vol van m'n 2 cracottes met kaas van net. Heb ook al een banaan en een appel op, en vanochtend gewoon yoghurt met muesli.

Heb ik ook weer zo'n lekker sportrooster dat 'k pas om 21:30u kan gaan eten
Nou ja, beter dan dat ik nu zou moeten gaan dineren Tong uitsteken

Het is wel slecht om dan nog uitgebreid te gaan eten, dan vergiftig je je lichaam, als je eet voordat je gaat slapen (binnen 2 uur geloof ik).
Kun je niet beter wat meer eten voor het sporten? Dan heb je meteen meer energie.. Haha!

Hoezo "vergiftigen"? Heb wel eens gehoord dat als je binnen 2u voordat je gaat slapen eet, dat er dan meer vetten e.d. worden opgeslagen, maar vergiftigen heb ik nog nooit van gehoord

Nou ja
Maar goed dat ik nooit voor 0:00u slaap Tong uitsteken
Al mijn ritmes zijn een beetje verlaat, zeg maar. Van huis uit eet ik meestal pas avondeten rond 20u, en slapen rond 1:00u, dus ja...

Haha, altijd handig, Spetterlover!

Hmm, vind zelf dat ik redelijk goed gegeten heb vandaag, zit rond de 700kcal

Ontbijt:
yoghurt met muesli

Lunch:
een appel en een banaan

Tussendoortje:
2 cracottes met Milner 30+kaas

Tussendoortje:
2 sneetjes roggebrood

Avondeten:
Grote zak Italiaanse groenten (250g)
1 Valess mediterraan schnitzel

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:00

Yep; bier is dus absolute No-no in dieetland Haha!

Passival: it's the planning...
Men neme: een tupperware bakje, een zak sla, een doosje tomaatjes, een plakje kipfilet, een fles dressing. Gooi je 's ochtends door elkaar in de tupperware bak, even schudden Knipoog en mee naar school. Voila! Of een broodje verpakt in alumniniumfolie ofzo... als je het plant en er even een seconde voor uittrekt is het zo gedaan.(hebben ze bij jullie geen kantine?)

Mbt alcohol:
Bier vermijden, alle zoete likeurtjes vermijden. Het beste kan je rode wijn drinken, dit is nog goed voor je ook (nou weet ik niet of jullie dames dat zien zitten, maarja Tong uitsteken ) wil je toch een mixje, ga dan voor de ' skinny bitch' (nee ik heb het niet verzonnen *LOL* ) een bacardi-diet-coke. No carbs, laag in koolhydraten.
Zie je, je hoeft niet al het leuks te laten om gezond te zijn; gewoon even aanpassen in de gezonde richting Lachen

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:18

Ik ben weer helemaal de mist in gegaan en het ging net perfect.
Ik heb er even helemaal geen zin meer in ik moet en zal gewoon voor de zomer dat vet kwijt zijn desnoods ik ik niks meer Boos!
Grrrrr ik voel me zo zwak volgens mij kan ik het gewoon niet ik heb zovaak tegen mezelf gezegd 'maar 1x in de week laten gaan' maar het wordt altijd 2 of 3 keer zo schiet het gewoon niet op.
Pfffff

Morgen weinig eten (behalve savonds ga uit eten) en dan voel ik me overmorgen hopelijk weer gewoon goed/normaal en dan heb ik zondag mn verjaardag en voel ik me weer poedersuiker Boos! Knipoog (vlaai etc etc)

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 23:11

Dat perfecte, dat is volgens mij waar jij de mist in gaat. Je wil het te perfect doen, vervolgens eet je een dingetje wat ' eigenlijk niet mag' van jezelf, en kan het je niks meer schelen dus eet je nog maar meer - en wordt je enorm ontmoedigd. Voel je je zwak.

Desnoods eet je niks meer? Moet ik hier echt op in gaan? Nee toch? Rolleyes *LOL*

Jouw oplossing? Een stukje psychologie. Neem elke dag iets ' wat niet mag'. Maar maak daar een gradatie in. Een handje m&ms is niet zo'n punt. Een keer zoet beleg op brood is ook niet zo'n punt. Een stuk gebak is een traktatie die je een keer per week mag.
Zo ontwijk kje het ontmoedigde gevoel - als je jezelf niet bepaalde dingen toestaat lukt het nooit. Bijvoorbeeld: Als ik jou nu zeg dat je ABSOLUUT NIET aan een grote bruine beer mag denken, wat doe je dan? Juist Haha!

Oftewel; perfectie zorgt bij jou voor vreetbuien. Dan kan je beter kiezen voor imperfectie met elke dag een klein traktatiemoment - val je een stuk beter af; geloof me maar Lachen

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 23:13

Spetterlover schreef:
Jamy schreef:
Zit er in kaas vlees Verward
Of stel ik nu een hele domme vraag Tong uitsteken

er zit stremsel (chymosine) in en dat halen ze bij normale kaas uit de maag van een nuchter kalf.

Bah nu denk ik voortaan altijd aan de maag van een kalf als ik kaas eet Bloos!

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 23:17

Laura schreef:
Dat perfecte, dat is volgens mij waar jij de mist in gaat. Je wil het te perfect doen, vervolgens eet je een dingetje wat ' eigenlijk niet mag' van jezelf, en kan het je niks meer schelen dus eet je nog maar meer - en wordt je enorm ontmoedigd. Voel je je zwak.

Desnoods eet je niks meer? Moet ik hier echt op in gaan? Nee toch? Rolleyes *LOL*

Jouw oplossing? Een stukje psychologie. Neem elke dag iets ' wat niet mag'. Maar maak daar een gradatie in. Een handje m&ms is niet zo'n punt. Een keer zoet beleg op brood is ook niet zo'n punt. Een stuk gebak is een traktatie die je een keer per week mag.
Zo ontwijk kje het ontmoedigde gevoel - als je jezelf niet bepaalde dingen toestaat lukt het nooit. Bijvoorbeeld: Als ik jou nu zeg dat je ABSOLUUT NIET aan een grote bruine beer mag denken, wat doe je dan? Juist Haha!

Oftewel; perfectie zorgt bij jou voor vreetbuien. Dan kan je beter kiezen voor imperfectie met elke dag een klein traktatiemoment - val je een stuk beter af; geloof me maar Lachen

Neenee daar moet je niet op ingaan, was gewoon een stukje afreageren van mij Knipoog

Maar wat je zegt is niet waar. Ik eet bijna elke dag zoet beleg en pak elke dag wel wat lekkers. Heb me de laatste paar dagen helemaal niet in hoeven houden het ging gewoon vanzelf om alles met mate te pakken.
Maar na een paar dagen verdwijnt de motivatie zo.
Dan verlang ik niet eens zo erg naar iets maar pak ik het toch, en dan nog wat en nog wat tot ik niet meer te stoppen ben terwijl ik er al lang niet meer van geniet.

Echt, als ik zie wat mensen her eten, totaal geen snoep en zelfs hagelslag uit den boze dan ben ik een grote snoeper op mn goede dagen Knipoog Terwijl ik dan vindt dat ik het die dag goed gedaan heb.
Het is echt niet zo dat ik mezelf alles ontzeg.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 23:27

Okee - gooien we het om een andere boeg.
Je ontzegt jezelf dus niet teveel. Goed zo Lachen Wat dan wel je probleem kan zijn is een suikerverslaving. Dat is letterlijk zoals ik het zeg. Als je suikers of snelle koolhydraten eet, vraagt je lichaam om meer. Hoe erg dat impact heeft hangt per persoon af.

Ik merk bij mezelf, dat zodra ik ga snoepen, ik meer trek krijg, en sneller honger krijg. Dat komt door de snelle koolhydraten. Absoluut. South Beach heeft in het dieet een fase ingebouwd om je lichaam dit af te leren. En ik heb gemerkt dat dat echt helpt. Als je een week helemaal geen snelle koolhydraten eet (twee weken voor echte die-hard snoepfreaks Knipoog ) dan zal je lichaam er niet meer zo enorm op reageren. Maar houd er dus altijd rekening mee dat als je eenmaal iets toestaat, je lichaam zal vragen om meer, dus dat je streng moet zijn voor jezelf Lachen

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 23:33

Als ik geen snoep eet heb ik helemaal niet zo'n zin in zoet meestal.
Maar ik weet neit wat me steeds bezield om toch dat snoepje/chocolaatje/koekje te pakken en dus inderdaad want jij zegt is het daarna heel moeilijk om te stoppen.
Bij mij werkt het misschien beter als ik helemaal niet snoep, op de 1x per week na.
Maar toch.. denk ik dat het probleem niet daar ligt, maar gewoon echt de motivatie. Ik heb nogal overal motivatie-probleem bij Bloos
Want als heb ik niet super trek in(ook na dat ene snoepje soms) ik pak TOCH, op dat moment denk ik boeiend. En fiets dat sporten enzo.
Terwijl op de ene dag ik maar geen tijd genoeg heb om te bewegen om af te vallen en me fit te voelen en ik geen enkel snoepje wil omdat ik zo snel mogelijk wil afvallen.(dan eet ik wel goede dingen genoeg hoor).

De ene dag ben ik gewoon super gemotiveerd en vind het een makkie.
De andere dag, zoals nu, voel ik me een slappeling en denk ik dat ik het niet kan.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 00:02

Ik ken het hoor, was precies zo Haha!
Het is een combinatie van beide - de lichamelijke verslaving en de geestelijke motivatie. Daarom werkte bij mij de dieetiste ook niet; die zei: het werkt alleen als je echt gemotiveerd bent! En dat was ik nou juist niet - daarvoor kwam ik naar haar...

Ik zou zeggen: probeer niet te perfectionistisch te zijn maar ook niet te laks. Een gezonde balans zoeken. En als je snoept, probeer dan toch suikervrij te snoepen zodat je niet van de lichamelijk verslaving last krijgt.

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 00:12

Ik blijf in ieder geval proberen! Ik hoop dat ik ook ooit die balans vind!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:33

woow, wat een ontbijt vandaat Clown dit heb ik allemaal gegeten:

- 3 beschuiten zonder beleg
- 1 bruine boterham zonder beleg
- 2 bruine boterhammen met beetje appelstroop
- 1 kop thee

en dan neem ik om 11 uur een banaan

voor de lunch heb ik twee boterhammen mee naar school genomen, ik denk dat ik die dan om een uur of 1 opeet. Pling

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:36

zit weer netjes op de 58, en nou wil ik het echt zo houden..
Alleen voel ik me steeds als ik onder de 60 kilo kom, helemaal niet zo goed. Duizelig, ben volgens anderen bleek, lelijke huid, kringen onder m'n ogen. En ik voel me als ik uit bed kom alsof ik 3 nachten niet geslapen heb Verward
nou weet ik niet of dat dat van het afvallen komt, of dat ik misschien iets van pfieffer heb ofzo.
Ik vind van mezelf dat ik helemaal niet verkeerd (of weinig) eet.
Gisteren:

ontbijt: 1 boterham kipfilet
tussendoor: 1 boterham kipfilet
lunch; 2 boterhammen kipfilet, 1 boterham met een beetje jam
tussendoor: 2 appels, 1 dun plakje ontbijtkoek
diner: paar aardappelen, een eetlepel aangemaakte sla (met stukjes gekookt ei + stukjes knakworst erdoor), 2 eetlepels wokgroenten, en een klein stukje rundvlees.
ong. 200 gram magere yoghurt met vruchten

best netjes toch?
Nu wil ik op gewicht blijven, en dus steeds een beetje toevoegen. Maar ik weet niet precies waar ik dan mee moet beginnen? Bij het ontbijt een boterhammetje meer, of een stukje ontbijtkoek?

Passival; volgens mij is het helemaal niet slecht hoor wat je gegeten hebt, je kan beter met een goed ontbijt beginnen!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:54

mazzel-meid, weeg je dan niet gewoon te weinig voor je lichaam ? wel toevallig dat als je onder een bepaald gewicht komt, dat je er dan "slechter" uit gaat zien en niet zo super fit meer voelt........

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:11

idd, dat kwam ook 't eerste bij mij op. Hou 't dan gewoon lekker op die 60, en ga niet daaronder als je je zo slecht gaat voelen.

Mijn perfecte gewicht ligt ook ergens rond de 70, ook al ben ik dan "volgens het modebeeld" nog steeds aan de zware kant. Ik probeer dan ook niet naar de 60 te komen, wat precies gemiddeld zou zijn (ben 1.68m ongeveer).

Vandaag waren alle kilo's van het weekend er weer af Haha! Terwijl 'k toch minder gedaan heb en meer gegeten heb dan normaal, ben zelfs 0.3 pond extra kwijt in vergelijking met vorige week.

Heb wel iets te veel uitgeslapen, net ontbeten maar ik weet dus echt niet hoe ik alles nu moet gaan regelen zeg Bloos!