Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laura schreef:nee hoor, dat eieren je cholesterol verhogen (dat is wat jij bedoelt) is ongeveer zo oud als je omaJe mag best elke dag een ei. Ik varieer meestal met gekookt, scrambled, gebakken en ommelet. Ook handig als broodbeleg.
Spetterlover schreef:_Scarlet_ schreef:Appelstroop schijnt behoorlijk gezond te zijn ja. Jammer alleen dat ik het niet lust, zó zoet, brrr...
Pff, ik moet nog 2 roggebroodjes eten straks en 'k zit nou nog vol van m'n 2 cracottes met kaas van net. Heb ook al een banaan en een appel op, en vanochtend gewoon yoghurt met muesli.
Heb ik ook weer zo'n lekker sportrooster dat 'k pas om 21:30u kan gaan eten
Nou ja, beter dan dat ik nu zou moeten gaan dineren
Het is wel slecht om dan nog uitgebreid te gaan eten, dan vergiftig je je lichaam, als je eet voordat je gaat slapen (binnen 2 uur geloof ik).
Kun je niet beter wat meer eten voor het sporten? Dan heb je meteen meer energie..
Spetterlover schreef:Jamy schreef:Zit er in kaas vlees![]()
Of stel ik nu een hele domme vraag
er zit stremsel (chymosine) in en dat halen ze bij normale kaas uit de maag van een nuchter kalf.
Laura schreef:Dat perfecte, dat is volgens mij waar jij de mist in gaat. Je wil het te perfect doen, vervolgens eet je een dingetje wat ' eigenlijk niet mag' van jezelf, en kan het je niks meer schelen dus eet je nog maar meer - en wordt je enorm ontmoedigd. Voel je je zwak.
Desnoods eet je niks meer? Moet ik hier echt op in gaan? Nee toch?![]()
![]()
Jouw oplossing? Een stukje psychologie. Neem elke dag iets ' wat niet mag'. Maar maak daar een gradatie in. Een handje m&ms is niet zo'n punt. Een keer zoet beleg op brood is ook niet zo'n punt. Een stuk gebak is een traktatie die je een keer per week mag.
Zo ontwijk kje het ontmoedigde gevoel - als je jezelf niet bepaalde dingen toestaat lukt het nooit. Bijvoorbeeld: Als ik jou nu zeg dat je ABSOLUUT NIET aan een grote bruine beer mag denken, wat doe je dan? Juist![]()
Oftewel; perfectie zorgt bij jou voor vreetbuien. Dan kan je beter kiezen voor imperfectie met elke dag een klein traktatiemoment - val je een stuk beter af; geloof me maar