Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:14

O: Boekweitgrutten
T: Crumble van appel, peer en wat rozijnen met slagroom (heel simpel, stukjes appel en peer en wat rozijnen in een ovenschaaltje/bakvorm, kaneel erover. Van amandelmeel (of welk meel dan ook) met roomboter/kokosolie en honing een beetje kruimeldeeg maken, over het fruit doen en even een half uurtje in de oven. (kan met veel meer soorten fruit). Eigenlijk is hetbeen toetje, maar bij de koffie/thee smaakt het ook heerlijk! Net zo lekker als een stuk taart of gebak, maar veel minder kcal.
L: Spinazie soep en een speltboterham met Heks'nkaas, sla, kipfilet en paprika
T: Warme choco van cacao, amandelmelk en water met slagroom, 2 mandarijntjes, kleine eiwitshake
A: Omelet met paprika, champignons, tomaat, feta en parmezaanse kaas. Beetje warme custard en een schepje chocolademousse
T: 2 salmiakkogels en een borrel met wat lekkers; gemarineerde garnalen, wat plakjes satégrillworst en wat andere dingen
D: Groene thee en water
B: paardrijden

ruth91

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:31

Vis vis en nog eens vis haha! (Niet eens bewust bedenk het me net pas)

O: mueslireep en een appel
T: schoteltje gerookte makreel
L: bruine kadetjes met tonijnssalade
T: stroopwafel bij de thee
A: aardappeltjes uit de oven, verse spinazie en een stuk zalm, bakje stoofpeertjesvla
T: denk dat ik vanavond een bakje chips neem Hihi

Gedronken: 3 thee, flesje water en 1 glas cristal clear
Beweging: 55 min gefietst van en naar stal en paardgereden

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:09

Klinkt lekker, die crumble :)

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:19

Gister:
O: 2 broodjes
T: niks
L: niks
T: 1 broodje
A: salade
T: chippies

B: fietsen
D: thee, water, melk

Vandaag:
O: 2 croisantjes
T: mandarijntje
L: 1 boterham
T: erwtensoep :)
A: groente, vlees en aardappelen

B: hockeyen, fietsen
D: thee, water, melk

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:47

Ik ben benieuwd naar je lijstje Sari, er zijn hier in ieder geval genoeg mensen die advies kunnen geven :)
Balen dat het toch niet zo lekker ging Phor, spande je je kaken onbewust veel aan? Ik heb na erge inspanning ook weleens hele rare steken in mijn kaak..
Dat powerbread klinkt goed! Komt op mijn lijstje met dingen die ik moet maken maar waar ik niet aan toe kom :')
Je avondeten klinkt erg lekker Chantal!
Thanks Many, jij ook hartstikke knap gedaan! En wanneer je tijd hebt zeker gaan sporten :) Werkt verslavend :P Je kunt in ieder geval hartstikke trots zijn op jezelf, en discipline heb je zeker met al die nette eetlijstjes!
Veel mensen die vis eten vandaag! Hier ook lekker veel vis :+

O: 90 gram havermout, 8 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 200 ml ongezoete sojamelk & 155 gram appel met kaneel
T: 28 gram whey perfection met 100 ml ongezoete sojamelk en water
L: 2 sneden vk brood (74 gram) met 17 gram kaas en 55 gram komkommer, 2 vk crackers (38 kcal ps) met 5 gram pindakaas & 5 gram appelstroop, 71 gram bospeen, 230 gram sinaasappel
T: 82 gram appel met kaneel, 12 gram gepelde amandelen, 1 mandarijn
A :9 : Mega bord met: schep garnaaltjes met coctailsausje, half plakje gerookte zalm, stuk makreel, schep eiersalade, 2 scheppen rundvleessalade met curry en uitjes, veel salade (sla, rode ui, paprika, tomaat, dressing (geloof iets met mosterd en olijfolie)
D: 2xkoffie (1x met scheutje sojamelk), veel water en thee
B: 15 min yoga oefenen, 10 km hardlopen

Papa had uitgebreid gekookt, ik at al om half zes maar zit nog steeds vol. Calorieën tellen heb ik maar niet gedaan maar het was zeker niet mager :Y)
Zat al op 1321 kcal dus denk ook wel prima zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:53

Ik was laat wakker vandaag (na het feestje van gisteren):

O: -
T: -
L: havermout met appel, peer, water en scheutje kokosmelk
T: appel
A: hutspot, zuurkool, boerenkool met mosterd, appelmoes en stoofperen
T: halve mango

B: uur dressuurles

Ik zou eigenlijk ook af en toe eens vis moeten eten..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:00

Gast7391 vind je vis niet zo lekker? Ik ben er echt gek op. Eet het ook liever dan vlees eigelijk. Vind alles zo lekker.. Paling, krab, tonijn, garnalen, inktvisringen etc. Etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:01

Ik ben 15 jaar lang vegetarier geweest en eet nu weer een beetje vlees en vis. Eigenlijk vind ik rauwe tonijn en rauwe zalm het lekkerst..
Laatst bijgewerkt door FCSA op 01-12-13 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:20

O interessant Gast7391, dat je zo lang vegetarisch gegeten hebt.

Wat een heerlijk avondmaal Lis! Ik eet geen vis, maar het klinkt allemaal heel lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:22

Ben je weer helemaal de oude Bhri?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:27

Ik ben tegenwoordig dol op vis. :9

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:46

Bhriseis schreef:
O: 100 g Quaker, 400 g melk, tl honing, tl boter; glas halfvolle melk
B: 10 min. fietsen, 4 u werken, 10 min. fietsen
L: 250 g magere kwark + 250 g halfvolle kwark + el honing + 2 el speltmuesli + 5 g lijnzaad
T: 1 banaan, 25 g gemengde noten, stuk melkchocolade
B: Paarden verzorgen, 45 min. ballet
A: 200 g gestoofde wortels, 200 g gestoofde sperzieboontjes, 100 g aardappelen
T: Halve mugcake met bosvruchten en el kwark

De aardappelen waren niet zo lekker, en er waren niet veel worteltjes. Nu heb ik megahonger, dus heb ik een mugcake gemaakt om te delen met vriendlief :) Lekker zeg! 3 el havermout, 1 ei, speculooskruiden, kleine geprakte banaan, honing; 2 min. in de magnetron op 900 W (uit het havermouttopic).

Deze week wil ik zeker nog de chiapudding proberen.

Edit: Gast7391: Ik kan alweer gewoon warm avondmaal verdragen, en een banaantje lukte ook prima, jippie! Morgen probeer ik rauwkost op een broodje uit, dat en koffie is altijd het moeilijkste. Met koffie wacht ik nog wel even tot de zekerheid. Vorig jaar kampte ik er sowieso 3 weken mee, eens ik een maagontsteking had. Ik doe nog voorzichtig, maar kan het amper zelf geloven dat het op een half weekje zonder medicatie over lijkt...
Laatst bijgewerkt door Bhriseis op 01-12-13 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:46

Oeh, klinkt goed!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:34

oeh dat powerbread komt op mijn lijstje bak-uitdagingen! Lijkt me heerlijk en vooral goed vullend, aangezien ik maar niet van mijn vreetkick afkom :) Ik blijf wel redelijk netjes eten maar heb gewoon de hele dag trek!
Maarrrr wel veel gesport dit weekend: ruim 2 uur fitness (in 2 dagen, waarvan beide dagen een half uur crosstrainer) en nog ruim een uur heerlijk gesquasht! :D
Vanavond ook maar eens een visje, lekker. Thanks voor het idee :D
Gast7391, rauwe tonijn <3
O: 200 ml volle yoghurt met speltvlokken, hennepzaad en wat noten
t: appel
l: rauwkost met tonijn
t: 2 crackers met houmous
a: weet nog niet. Denk nu een gegrild visje met sperziebonen ofzo.
Meestal komt het er in de praktijk op neer dat ik tussendoor nog wel ergens een cracker/rijstwafel snack of als mijn lieve collega's mij weer eens verleiden: een bastognekoek!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:54

Vis is ook lekker! Ik eet geen vlees, maar ik vind vis veel lekkerder, en gezond dus dat eet ik wel ;)
Bhri fijn dat je je weer beter voelt! :j

Ik heb gisteravond behoorlijk gezondigd, m'n mams opgehaald van d'r vakantie, dus even makkelijk pizza gehaald. En als cadeautje had ze 2 enorme toblerones meegenomen, dus 2 grote blokken wit, en 1 bruine met rozijnen op. Was ook net ongesteld geworden, dus dat maakte m'n discipline ook niet beter :Y) Nu even hopen dat m'n zusje snel de toblerone opeet, dan is die ook maar weer weg!

Deze week maar weer even braaf, toch veel gesnoept voor mijn doen laatste tijd, en voel me vandaag ook wel weer wat voller. En ook belangrijk, motivatie vinden om na maanden bijna niks te hebben gedaan het hardlopen weer op te pakken. Alleen ben ik afgelopen dagen toch niet fit en erg verkouden.

Vandaag:
O: 20 gram havermout, 10 gram boekweitgrutten, 50 ml ongezoete amandelmelk, 10 gram pecan-/walnoten, water, appel, kaneel/gember/nootmuskaat

D: 2 koppen koffie verkeerd, met half amandelmelk, half gewone melk. (reden voor half/half is voornamelijk om de kosten van plantaardige melk iets te kunnen beperken)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:28

Wow dan heb je een sportief weekend achter de rug Danoesje! Mooi lijstje trouwens :)

Mmm lekker Fleur... En dan heb je het nu vast weer even gehad met chocolade, en dan lukt opletten ook weer beter.

O: 100 g havervlokken, 250 ml sojamelk mild, 1 el amandelpoeder, 1 tl honing, water; glas halfvolle melk
B: 45 min. ballet, paarden verzorgen, alles uitpakken op kamers, 3 km wandelen
L: 60 g licht meegranenbrood met huisbereide eiersalade, tomaat, komkommer, sla
B: 3 km wandelen, 20 min. hardlopen met interval met vriendlief
A: 100 g tahoe, 100 g tempeh in taotjo-saus; 200 g sambal-boontjes, 200 g broccolo/wortel/kool-roerbak
T: 250 g magere kwark, 10 g honing, tl chiazaad, 10 g gojibessen

1800 kcal ten opzichte van 2200 te verbranden kcal; 117 g eiwit, 66 g vet. Jippie!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:39

Bhriseis, thanks :) Ziet er mooi uit maar loop wel de halve dag aan eten te denken, hoe irritaaant! Dus drink veel water en groene thee, scheelt weer een beetje. Dat sporten was heerlijk, moet ik weer vaker doen!
Is amandelpoeder weer wat anders dan amandelmeel?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:49

Geen idee; ik vraag me dat ook altijd af :P
Het is gewoon gemalen amandel, dus het zou wel hetzelfde kunnen zijn? Ik bak er in elk geval ook mijn koekjes mee.

Kijk je naar je verhouding kh-proteïne-vetten? Dat (en een gevoelige bloedsuikerspiegel) zijn bij mij al een aantal keer de reden achter snaaigedrag/voortdurend honger geweest.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:33

Haha gaan we maar vanuit dan maar :)
Moet er nog mee aan de slag om er wat lekkers mee te maken: vond een recept van muffins met amandelmeel en fruit (gezoet met honing) dus dat leek me wel wat!
Heb eigenlijk nog nooit gerekend qua verhoudingen. Weet wel dat ik van bijv brood snel snaaitrek krijg en ook snel moe ben, dus dat laat ik heel veel staan tegenwoordig. Ik eet geloof ik ook aardig wat eiwitten en voldoende vetten, maar ik zal eens een sommetje maken. Kan dat ook gewoon op valtaf?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:47

Ja hoor, onderaan bij je eetlijstje staat daar hoeveel gram je van alles op hebt, en in die grafiek-figuurtjes zie je de verhoudingen. Het zou maar even kunnen dat jij beter op een bepaalde groep functioneert, dat ligt voor iedereen een beetje anders geloof ik.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:49

Ah kijk, dan moet ik daar weer mee aan de slag. Voel me gelukkig wel lekker in mijn vel qua energie (als ik niet aan de vetjes op mijn buik voel :+ ) dus dat maakt het makkelijker om meer te bewegen. Heb dat lastige lijf van mams geërfd, heel fijn. Die was ook altijd aan het klooien met eten. En bij jullie? Hoe zijn jullie opgevoed qua eten?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:57

Hm. Goede vraag eigenlijk.

De man van mijn moeder was een chef, en er werd altijd zoutarm en zo puur mogelijk gekookt. Dus liefst alles vers, zonder sauzen en de hele poespas, en pasta, brood en rijst waren bijna altijd volkoren. Dingen als mayonaise enzo waren volledig uit den boze, tenzij als we die man wilden pesten ~~}> :')
Daar tegenover stond dat ik bijna altijd bij mijn overgrootouders was, waar mijn moeder gewoon 'normale kost' maakte - maar ook daar wel alles vers. Echter durfde ik zelf wel eens met pakjes aan de slag als mijn overgrootouders sliepen en ik honger had :o
Eten was altijd wel belangrijk bij ons: werd er iets gevierd, dan was dat door uitgebreid lekker te eten, en we gingen erg vaak op restaurant.

Qua koeken en snoepen en chips, stond bij ons alles gewoon in de kast, en wie er trek in had, die nam maar iets.
Mijn moeder heeft best een problematische houding met eten - emo-buien en daartegenover dagen dat ze alleen op wat blaadjes sla leeft - en dat heb ik wel meegekregen als kind. Ik was tot een bepaalde leeftijd erg dun en had gewoon altijd honger, en dan zei ze ook voortdurend dat ik nog eens dik zou worden als ik zo bleef eten. Dus dat problematische gedrag heb ik zeker weten meegekregen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:03

Denk eigenlijk dat dat voor veel mensen wel geldt die zo bezig zijn met eten. Het maakt me wel wat bewuster merk ik door er zo over na te denken.
Bhriseis, je hebt wel weer een goede basis meegekregen van verse producten. Als ik zo eens in karretjes kijk van overige winkelaars dan schrik ik wel eens van wat men allemaal naar binnen stopt. Potjes, pakjes, flessen cola en snoep en met een beetje geluk nog net een komkommertje erbij maar daar houdt het wel op. Vind het wel altijd erg interessant :P

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:21

Beetje laat op vandaag. Dus niet ontbeten.
L: smoothie (andijvie, peterselie, bleekselderij, sinaasappel, lijnzaad en chiazaad. Heb hoofdpijn van al dat geslaap. Hopelijk gaat dat na de smoothie beter.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:26

O: 50 gr havermout, el lijnzaad en paar rozijntjes
T: banaan
L: 2 Speltbrood met zonnatura kersenjam
T: appel
A: crunchy linzen tomatensoep(puur groente en beetje water), 2 roggebrood met 100 gr noorse zalm en wat rauwe ui
t: komkommer en tomaatje, evt. 1 Speltbrood met zonnatura jam
B: 35 minuten loopband, 10 minuten abs en klein uurtje fietsen.

lange late dienst tot 22.30 vandaar mijn boterhammetje van de lunch voor in de avond aangezien ik iets later uit bed was en 's avonds actiever ben.