Vanmorgen een blender gekocht en mijn eerste smoothie was met kokosmelk, komkommer, banaan en een klein handje gedroogde choi bessen In ieder geval: het was lekker
fijne blender overigens ook: Je draait de beker eronder, kantelt hem naar boven en de machine begint te draaien
Wat doen jullie er verder nog aan "super chargers"?
Time2Tri
Geplaatst: 28-12-13 09:11
Welkom Mama Miesje ... Leuk ..weer een smoothie fan erbij . Op het moment zit ik nog aan de koffie , maar een smoothie schuif ik er zo ook nog in .
Goedemorgen Het mengsel van vanmorgen bestaat uit: Een scheutje kokosmelk + water Twee zachte peren Halve komkommer Klein handje GOIJ bessen
Dit gaf een wat waterig resultaat, zowel qua smaak als textuur. Dus nog beetje honing erbij en een banaantje.
Time2Tri
Geplaatst: 28-12-13 10:50
Ik zit nu aan volgende smoothie ... 1/2 mango 1 kaki 2 kiwi,s 70 gram roma sla Glas water handje goij bessen .
Kan me voorstellen dat met peer en komkommer de smoothie wat waterig word MM. Idd banaantje erbij , mango of avocado gaat ook goed om het wat dikker/romiger te maken .
MamaMiesje
Geplaatst: 28-12-13 10:53
Precies dat was ook al mijn conclusie: peer, komkommer én een scheutje water is teveel nattigheid De volgende ga ik met een scheut Alpro Amandelmelk maken.
Hoe doen jullie dat met die vetten die er ook in mogen? Zoals pindakaas bijv? Welke combinaties maak je dan? Oh edit: ik heb de zoekfunctie in dit topic al gebruikt
Time2Tri
Geplaatst: 28-12-13 11:03
Ik maak de smoothie,s alleen met fruit en blad groente .
Oe pindakaas klinkt wel echt als een aanrader!! Lijkt me erg lekker voor de afwisseling!
Ik heb weer kaki's gehaald, nom! En een grote zak spinazie, komkommer en sla, ga weer lekker smoothie-en deze week
Time2Tri
Geplaatst: 29-12-13 21:09
Ik wilde gisteren ook verse spinazie meenemen , maar die was bij de AH erg duur . Heb daarvoor maar de boerenkool mee genomen met 35% korting . Morgen maar eens bij de Jumbo kijken voor spinazie . Kaki,s heb ik ook nog 4 x liggen .
MamaMiesje
Geplaatst: 30-12-13 10:09
Het recept van vandaag: scheutje Alpro amandelmelk 5 spinazie blokjes 1 kiwi 4 dadels Klein handje gedroogde CHOI bessen
Resultaat: een zoetzure dikke groene smurrie, die er viezer uit ziet dan ze smaakt
Anoniem
Geplaatst: 30-12-13 11:01
Vandaag:
2 Perssinaasappels 3 rode bieten (kleintjes) Twee handen vol bramen (uit diepvries, eigen tuin) Halve banaan Chiazaad Hennepzaad Kokosolie
Ik heb net ook een heerlijke smoothie op: - halve avocado - glas verse sinaasappelsap - 1/3 citroen - 1 rode biet - handje cranberries - 1 tl chia
Avocado was al iets ouder en begon wat bitter te worden, dus voor wat extra zoet nog 3 bevroren aardbeien, klein handje frambozen en een scheutje appel/cranberriemoes uit een potje erdoor gedaan.
Ik heb net een ...argh hoe heet zo'n ding... Ohja: mango gekocht en nog een komkommer. Alle groene groente was verder op, maar nu lees ik hier boven ook over bietjes. Even onthouden dus. Ben niet zo gek op (gekookte) groentes, dus normaliter kom ik niet veel verderd wortels, sperziebonen en boerenkool zeg maar De kids en hubbie eten patat, maar ik heb dr geen zin in dus ik draai zo lekker een dikke smoothie
Anoniem
Geplaatst: 30-12-13 19:08
Ik vind smoothies met rode bieten echt heerlijk, maak zeker 4x per week smoothiesmet bietjes. Lekker zoet, en het geeft een vrolijk kleurtje. ik koop gewoon van die vacuum verpakte voorgekookte bietjes.