Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:O: stukje ciabatta met gekookt ei; stukje ciabatta met pindakaas
L: zakje gedroogde vijgen, 3 dunne plakjes roggebrood met pindakaas
T: appel, schaaltje blauwe bessen
A: waarschijnlijk rijst met pesto en groenten (again)
+ 4 koppen thee.
Activiteit: uur fietsen (door de regen) en 45 min rijden

imd schreef:O: thee, dubbele boterham met kip-pesto salade
T: thee
L: dubbele boterham met aardbeien en roomboter
L2: 2 minipistolets met kaas, tomaat, pesto
Raponsje schreef:Ontbijt: Yoghurt met peer en kaneel
Tussendoor 1: Banaan
Tussendoor 2: Mandarijn met schaaltje ananas
Lunch: Omelet met spinazie, tomaat en pijnboom pitjes
Tussendoor 3: Appel met kaneel
Tussendoor 4: Maria bescuit met schaaltje aardbeien en frambozen
Diner: Zelfgemaakte calorie arme pizza
Tussendoor 5: Mandarijn
Tussendoor 6: Warme amandelmelk en een Maria bescuit.
maar als mondhygiënist in spe kan ik het toch niet laten om je te adviseren je tot maximaal 7 eet/drink momenten te beperken per dag, dit in verband met de vergrote kans op gaatjes en andere problemen
dressagelady schreef:Jij hebt altijd prachtige lijstjesmaar als mondhygiënist in spe kan ik het toch niet laten om je te adviseren je tot maximaal 7 eet/drink momenten te beperken per dag, dit in verband met de vergrote kans op gaatjes en andere problemen

Dropje of pepermuntje ben ik vrij makkelijk in. Koek, pasteitjes en taart probeer ik nu ook als het mogelijk is te vermijden, in de plaats kan ik beter rozijnenbrood, kruidkoek of mueslireep o.b.v. volle granen kiezen. Wel heb ik nu al een paar dagen ongelooflijk veel zin in een donkere, smeuïge brownie met noten.
Misschien gewoon zelf maken, met minder vette ingrediënten enzo...? Ben heel tevreden over het feit dat ik genoeg fruit en groenten binnenkrijg, en kook ook vaak helemaal zelf. Als laatste doel heb ik nog; zelf ijsthee maken (veel gezonder en goedkoper).
Mijn vriend is namelijk 'vezel-intolerant', dus we kunnen niet gewoon een volkoren brood delen.
Je gaat wel vergelijken als je hier zo vaak komt.
) sultana
), vervolgens heel schijnheilig besprenkeld met geraspte 30 + kaas 
) Samiyah schreef:O: 100gr. magere kwark, banaan, bramen en wat aardbeien + kopje koffie.
L: bakje salade van de saladebar - zonder dressing -
T:1 volkoren boterham met 30+ kaas
A: Groente + gehakt.
Beweging: 30min. fietsen + uurtje hardlopen

iemand ideeën? 
Wil eens totaal iets anders, maar wel hartig / kruidig. Iets van falafel of bonenpasta dacht ik, moet nog maar eens kijken in de Marks & Spencer-winkel.