Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rinske schreef:Leuke taarten weer!
Ganache:
Pure chocolade 1:1 met slagroom
Melk of witte chocolade: 300 gram chocolade op 125 ml slagroom!
Werkt hier perfect.
Citaat:Recept voor ganache botercreme:
250 cc slagroom
250 gram zachte roomboter
250 gram chocolade,wit melk of puur.
Breek de chocolade in stukjes.
Verwarm de slagroom in een pannetje. roer de chocolade erdoor nadat je de pan van het vuur hebt gehaald.
Laat dit afkoelen.
Mix de roomboter even zacht en los.
Voeg de choco/slagroom mengsel erbij en klop het 10 minuten op.
Rinske schreef:Klopfix heeft daarbij geen nut, omdat je niet klopt, maar verwarmd. Jij hebt ook niet het recept voor afsmeer ganache, maar volgens mij is die meer voor toeven.
Echte ganache hoort iig geen boter bij.
Patriciavt schreef:Jolien, verkijk je niet op die taart met openslaande punten.. voor je eerste 'uitslooftaart' zou ik het lekker houden bij gewoon bekleden, dat is al lastig genoeg de 1e paar keer
Wb ganache, ik vind het geweldig spulIk ben totally om hihi! Alleen met boltaartjes gebruik ik gewoon bc (maar dan wel smbc)
Wat een prachtige taarten komen er voorbij, gaaf die dino's!
Patriciavt schreef:Ik zeg niets, mijn 1e taart was ook een stapel van 3 hoog mét geboetseerd meisje en een lussenstrik
Patriciavt schreef:Nou ik ben benieuwd
Jolien87 schreef:Rinske schreef:Klopfix heeft daarbij geen nut, omdat je niet klopt, maar verwarmd. Jij hebt ook niet het recept voor afsmeer ganache, maar volgens mij is die meer voor toeven.
Echte ganache hoort iig geen boter bij.
Nu je het zegt, degene die dit recept postte, had het ook over 'botercreme ganache'.
Kan je daar niet mee afsmeren? Want dan is het toch gewoon botercreme met chocolade? En BC kan je toch ook normaal mee afsmeren? Of tast je dan de consistentie aan van de botercreme?
Dus voor het afsmeren kan ik beter jouw recept gebruiken, zonder boter?
En hoe hard wordt de ganache dan? Net zo hard als chocoladeglazuur? En hoe lang moet het afkoelen voordat ik het kan bedekken met fondant?