AniqueN schreef:Ik meld mij hier ook, ik lees al een tijdje mee, maar vraag me toch af: Investeren jullie veel tijd in eten (kopen en maken) of zijn jullie zo handig dat jullie naast fulltime baan/studie/activiteiten + paard zo veel tijd hebben om de juiste boodschappen te doen/te koken?
Ik merk dat ik wel wil, de noodzaak is er ook, want ik merk als ik gezonder leef en eet, ik veel minder last heb van eczeem, maar ik heb geen tijd heb om het allemaal te 'leren', naast werk en paard in de avond. Snappen jullie wat ik bedoel? Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Ik heb het ook heel druk (fulltime studie in combinatie met 24 tot 40 uur werken, iedere dag mn jaarling voeren, mn hond waarmee ik fanatiek sport, mn vriend, een sociaal leven en mn vrijwilligerswerk
), maar het lukt me goed om gezond te eten. Ik ben er inmiddels handig in geworden. Gezond koken kan ook heel snel.
Groenten in de (wok/grill)pan, zelf een sausje in elkaar roeren, vleesje in de pan, klaar! Of ik gooi iets in de oven en ga andere dingen doen terwijl het in de oven staat. Ik doe eigenlijk nooit langer dan 20 min over het koken.
En qua boodschappen doen is het gewoon een kwestie van bepaalde levensmiddelen niet meer gebruiken of minderen en andere levensmiddelen juist extra kopen. Zo koop ik me wild aan groenten, fruit, noten, magere kwark en speltproducten
En verder af en toe een stukje vlees of eens wat broodbeleg o.i.d. Kost net zoveel tijd als 'gewoon' boodschappen doen, ik sla gewoon delen van de supermarkt over
. Eén keer in de zoveel tijd rijd ik eens naar de Ekoland en dan sla ik meteen een voorraad houdbare producten in, zodat ik daar niet zo vaak heen hoef.
Als dit is wat je bedoelt hoor