Waar moet jij dan allemaal op letten? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Waar moet jij dan allemaal op letten?

Zo heb ik een keer pasta gegeten, rijst met balletjes in tomatensaus (de rijst kwam natuurlijk niet uit de vriezer) Gister vlug wat bami gekookt, boontjes uit de vriezer, wat satésaus gemaakt hoppa. Het kan altijd gezonder, maar als je geen tijd hebt moet je wat. Dus ik kan je aanraden om als je tijd hebt om te koken grotere porties te maken en wat in te vriezen. Zo heb je altijd wat voor handen als je minder tijd hebt. En improviseren, noedels zijn bijvoorbeeld héél snel klaar. Nou, stukje vlees in stukjes, wat groenten erbij en bijv. wat chilisaus of satésaus. Het hoeft niet veel tijd te kosten in principe. En gezond 'leren' eten is niet zo moeilijk als je misschien denkt, het begint allemaal bij verse, onbewerkte producten waar zo weinig mogelijk rotzooi (o.a. E-nummers) aan zijn toegevoegd. En als je dan eens tijd hebt zou ik dit topic eens doorbladeren, beetje googlen en dan kom je al een heel eind met verdere informatie.
AniqueN schreef:Ik meld mij hier ook, ik lees al een tijdje mee, maar vraag me toch af: Investeren jullie veel tijd in eten (kopen en maken) of zijn jullie zo handig dat jullie naast fulltime baan/studie/activiteiten + paard zo veel tijd hebben om de juiste boodschappen te doen/te koken?
Ik merk dat ik wel wil, de noodzaak is er ook, want ik merk als ik gezonder leef en eet, ik veel minder last heb van eczeem, maar ik heb geen tijd heb om het allemaal te 'leren', naast werk en paard in de avond. Snappen jullie wat ik bedoel? Hoe hebben jullie dat aangepakt?
), maar het lukt me goed om gezond te eten. Ik ben er inmiddels handig in geworden. Gezond koken kan ook heel snel.
Groenten in de (wok/grill)pan, zelf een sausje in elkaar roeren, vleesje in de pan, klaar! Of ik gooi iets in de oven en ga andere dingen doen terwijl het in de oven staat. Ik doe eigenlijk nooit langer dan 20 min over het koken.
En verder af en toe een stukje vlees of eens wat broodbeleg o.i.d. Kost net zoveel tijd als 'gewoon' boodschappen doen, ik sla gewoon delen van de supermarkt over
. Eén keer in de zoveel tijd rijd ik eens naar de Ekoland en dan sla ik meteen een voorraad houdbare producten in, zodat ik daar niet zo vaak heen hoef.
Ik neem nu wel een calcium supplement.