het taartje van Linda...biscuit is op recept van het basisbiscuit van DLT... qua smaak en luchtigheid prima, hij is wat grover qua structuur en dus helaas ook wat kwetsbaarder en zakt dus wat makkelijk in in het midden.. op de foto lijkt het wat meer dan irl gelukkig.
ClaudiaHS
Geplaatst: 04-05-12 21:55
Wat een aparte taart TT, wat staat er op Wat jammer dat ie is ingezakt.
TT wat gaaf die taart!! Wat mooi gedaan, waarmee heb je hem bekleed?? Is dat marsepein/fondant of van die kneedbare choclade?? Hij is super! En ach dat inzakken, het kan gebeuren zo naar ziet het er niet uit
Degene waarvoor ik de taart had gemaakt was erg blij en tevreden Hoop dat ie morgen ook lekker smaakt Ik had 1.50pp gevraagd, ze had best wat extra's gegeven super lief Het is pas m'n 4e taart dus wil niet gelijk veel geld vragen.. Maar er zit wel heel veel tijd in dus denk dat ik de volgende keer wel iets meer vraag
Werken jullie eigenlijk allemaal met een 'taarten-naam'??? Ik vind Taarten-Tries wel leuk
IngridB
Geplaatst: 04-05-12 23:04
Wat een leuke taarten zeg Knap gedaan Patricia ziet er erg leuk uit.
Apart tinkertom, maar wel heel erg leuk
Ik heb wel een 'taartennaam' maar eigenlijk alleen op de visitekaartjes. Tijdje terug vroeg iemand om een kaartje van mij, maar had die helemaal niet, dus toch maar gaan bestellen en het is 'funny cakes' geworden Vind het zelf wel een hele leuke naam ( ga natuurlijk niet zeggen dat t geen leuke naam is ).
Ik heb er toevallig ook pas aan zitten denken, toch wel leuk een naampje eraan te geven! Echte ideeën heb ik echter nog niet...... Taarten-Tries klinkt goed!
Hij is super gaaf Tinkertom en op de foto lijkt het inderdaad erger. Het moest een camouflage taart worden met het 'motto' van het korps mariniers (Hoe wijd de wereld strekt). Maar Tinkertom heeft het erop gewaagd om het gehele logo na te maken & het is sprekend! Vriendlief is er heeeel blij mee!
Mijn eigen freubeltaartje is ook klaar, ziet er wel een stuk minder uit! Haha
TinkerTom
Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-12 07:37
hihi ja ik hou niet zo van "simpele" taarten maken hihi fijn dat hij er blij mee is!
oja patricia, het is marsefont...had nog stukjes marsepeinin die donkere kleuren maar net te weinig dus maar gemixt
en dan even kijken of het staan lukt en de zilveren delen worden gewoon bloemen dus heb der zin in
Booooo
Geplaatst: 05-05-12 11:13
Dancertje: Haha dat is een leuke taart
Ik heb een vraagje, ik ga zo een pig in the mud taart maken.
Nu heb ik een vraagje, de chocolade ga ik smelten in een pannetje. En ik heb slagroom die ik erdoor heen wil doen, zodat het niet hard wordt op de taart (of moet het hard worden ?). Maar hoe doe ik dat? Moet ik eerst de chocolade apart in een pannetje laten smelten en dan in een bakje mixen met de geklopte slagroom, of moet ik de slagroom pas kloppen als de chocolade erbij zit? En hoeveel slagroom moet erbij?
En nog iets hahaha Als de chocolade is afgekoelt en ik wil hem op de biscuit doen, trekt het daar dan niet in?
Tuurlijk wel Boooo, gewoon oefenen oefenen en oefenen, zo hebben we het allemaal geleerd. Niemand die het de eerste keer meteen goed doet toch (uitzonderingen daar gelaten ) Pig in the mudtaart staat ook nog op mijn lijstje om een keer te maken.
Mag de taart gaan maken . Wel spannend hoor, de eerste keer voor een wildvreemde , maar zal vast wel goed komen.
Wordt een stapeltaart voor 35 personen in NAC stijl . Ben op papier aan het zetten hoe hij moet worden en lukt al aardig . Wordt in ieder geval helemaal geel met natuurlijk zwart, NAC logo erop en verder even kijken. Bovenop wat sprieten eruit met zwarte en gele bolletjes zodat de taart toch wat 'kinderlijk' wordt. (is voor een jongetje die 6 wordt)
Zou eigenlijk mooi zijn om de middelste taart zwart te bekleden, maar dat zie ik eigenlijk niet zitten . Normaal met iets van zwarte marsepein scheurt het bij mij al aan alle kanten, dus om een hele taart ermee te bekleden lijkt me niet zo fijn. Heb nog een paar weken, dus kan nog even brainstormen
Mijn pig in the mud van vandaag.. Gevuld met banketbakkersroom, en afgesmeerd met praline botercreme.
Hoe tie smaakt weet ik niet, ik heb hem op stal afgegeven
Soprano
Geplaatst: 05-05-12 16:21
TinkerTom: Hele mooie taart! Booo: Wat leuk! Krijg zelf ook zin nu om zo'n pig in the mud taart te maken!
Ik heb nog een vraagje, voor mijn taartje van vorige week had ik als vulling gewoon een bokaal 'taartvulling kersen' gekocht. Nu heb ik er maar 1/3 ongeveer van gebruikt maar hoelang blijft die goed? Op het deksel staat er tot 2014 en verder staat er alleen na openen koel bewaren. Maar ik neem aan als die al open is geweest dat die niet lang goed blijft? Hij staat nu in de ijskast, kan ik er volgende week nog een taartje mee maken?