Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:45

Wowie wat eet jij toch veel, was dat vanwege het sporten? Wel lekker en gezond allemaal

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:07

Goedemiddag,
Ik meld me ook even weer!

Vandaag en gister niet bepaald gezond gedaan, flink op stap geweest & dat was ook echt nodig. Heb echt een heerlijke nacht gehad. Volgens mij heb ik bijna alle alcohol er wel weer afgedanst!
Dus vandaag ook een slechte dag. Pas tegen 12 uur ontbeten en verder geen echte lunch en tussendoortjes gehad. SLECHT!! Voel het ook wel. Heb de laatste tijd heel erg last van mijn buik 's ochtends en merkte dat toen ik gezonder ging eten het minder werd. Maar vandaag had ik dus gelijk weer heel erg last van mijn buik, steken. Dus het gezond eten werkt wel, mijn broek zakt nu ook steeds meer van mijn bips af! En dat na 2 a 3 dagen... Kan ook een inbeelding zijn natuurlijk (maar ik hou gewoon in gedachten dat het echt werkt) weer extra motivatie haha. Heb ook steeds minder zin in ongezond.

Maar net wel boodschappen gedaan en weer wat fruit meegenomen!

Mijn lijstje:
O: kopje sap
L: bh met kaas en een kop thee
T: 1 pruim
D: aardappels met prei, slavink, en wat overgebleven salade van gister.

Morgen ga ik weer helemaal op de gezonde toer.

Jeetje mrUlbe, wat vervelend, dat is wel even schrikken als je ineens vlak op je voorganger zit, terwijl je zelf zo oplet!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:10

Phylos schreef:
Wowie wat eet jij toch veel, was dat vanwege het sporten? Wel lekker en gezond allemaal

:j

Ik heb een week geprobeerd om minder te eten, rond de 2100 kcal, maar dan kan ik m'n training echt voor geen meter afmaken. Ik heb deze 2400 kcal gewoon echt nodig.
Ik ga trouwens even checken of het er wel zoveel zijn :+

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:11

Het lijkt me heerlijk om zoveel te mogen eten O:)
Vanaf volgende week wil ik 3x in de week krachttraining gaan doen. Moet ik dan ook meer gaan eten? Wil wel afvallen maar ik moet toch zeker wel genoeg eten?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:17

MightyJoe schreef:
Het lijkt me heerlijk om zoveel te mogen eten O:)
Vanaf volgende week wil ik 3x in de week krachttraining gaan doen. Moet ik dan ook meer gaan eten? Wil wel afvallen maar ik moet toch zeker wel genoeg eten?

Ik weet niet hoeveel je nu eet, maar ik moet eigenlijk 2700 kcal per dag eten.Vvandaag heb ik 2683 (ff uitgerekend :+ ) en dat is ook wel prima, want ik heb de laatste week/2 weken echt te weinig gegeten. Weer even opladen :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:21

Mighty Joe, ook al wil je afvallen, dan moet je nog zeker wel genoeg eten. Jojo effect wordt veroorzaakt door een te lage kcal inname waardoor je lichaam in de spaarstand gaat en lekker vet op gaat slaan om maar wat reserve te hebben.
Let vooral op dat je voeding echt voedzaam is, ik zie hier allemaal dingen voorbij komen die echt voedzaam zijn, dus wat dat betreft kun je in dit topic je hart wel ophalen.

Ik ga even boodschappen doen, heb nog niet besloten wat we vanavond gaan eten... in ieder geval neem ik wat lijnzaad mee en groente natuurlijk en ga mijn fruit voorraad even aanvullen. Oh en walnoten o.i.d. lekker met honing door de yoghurt :Y) :9

Echte honing neem ik altijd mee van vakantie, bijna elke vakantie kom ik wel ergens langs zo'n standje waar ze pure honing verkopen :j.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:27

Phormi, ik heb geen idee hoeveel kcal ik op deze manier van eten eet. Gewoon totdat ik genoeg heb eigenlijk.
Toen ik nog anders at( optimel, evergreens etc. ) nam ik ongeveer 1500 kcal per dag. Hierbij wel erg trek in vanalles..

Symbeami, ik steek ook zeker iets op van het topic!

Ik heb ook hutten kase(heo je het ook typt) gekocht. Ik dacht dat dat hier wel eens voor bij kwam en zag op de ingrediënten lijst niets raars!

Vanochtend ging ik ook op mijn philadelphia light doosje kijken.. maar daar zitten ook helemaal geen Enummers etc. in. Maar omdat er wel light op staat is het dan persee slecht?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:31

E-nummers hoeven niet met hun E nummer pontificaal op de verpakking. Gemodificeerd zetmeel is bijv ook een e-nummer, maar hoeft niet zo te worden aangeduidt :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:43

ah oke! Er stonden 2 dingen op waarvan ik dxacht wat is dat.. ff kijken wat het is

stabilisatoren(johannesbroodpitmeel,carrageen) Geen idee wat het is :=

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:01

Yoghurt met walnoten en honing, wat een idee!
Schrikken zeg mrulbe!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:16

Mijn boodschappenmandje zag er fleurig uit, ik werd er gewoon blij van!
Dit zat er in:
1 krop sla, 1 bos radijsjes, 1 kokosnoot, 1 tros bananen, een bakje walnoten, een potje biologische kwark.
Twee pepersteaks, een zak vlaamse frieten, maar die zijn voor mijn vriend, die wil wel iets van aardappels hebben. Een zakje lijnzaad.
Ik kijk even of ik zelf een lekkere dressing kan maken voor de sla, ik heb kruiden e.d. genoeg. Dan radijs en komkommer erdoor en dan nu maar eens gebroken lijnzaad erdoor dan. Kijken hoe dat smaakt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:39

Pfff net bij de zonnebankstudio teveel paas-eitjes gegeten, vriend en hond opgehaald bij schoonouders, broodje kroket en klein bakje patat gehad :+ En nu gaan we naar de sportschool (lekker constructief maar ja ;-) )

Morgen maar weer paar boodschappen doen, wil chiazaden hebben, speltbrood en veel groentes

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:41

Het gaat de laatste tijd volgens mij niet zo goed met gezond eten hier :') Rot Pasen ook!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:43

Hahah ja echt vooral die paaseieren, ik wiebel ook een beetje, komt sowieso door zo'n stapweekend ertussen, dan denk ik ach... :+ Volgend weekend gaan we weer naar een feest en hebben we vrij t/m ma een villa gehuurd met vrienden...tsjah :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:49

Oeh, veel plezier alvast :D

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:50

Bij mij gaat het prima hoor :)
Had hier iemand nou problemen met Stevia? Ik heb hier ook Stevia staan, maar ik vind het niet lekker.
Nou las ik in het boek van de Gabriel methode dat Xylitol eigenlijk de beste keuze is als het om een suikervervanger gaat. Dus even een beetje gezocht, vond ik een xylitol product, maar daar was dan weer suclarose aan toegevoegd en dat moet ik niet. Maar heb nu toch een zuiver product gevonden, denk dat ik dat maar eens uit ga proberen. Voor als de honing straks een keer op is, heb ik wat anders voor de yoghurt :)

Wonderlijk, ik was altijd al gek op chocola en ik heb nu echt geen enkele moeite om de paas eitjes te laten staan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:51

Sucralose is zo slecht nog niet hoor :) Is de enige zoetstof die uit suiker is gefabriceerd.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:52

Hier ook aan de paaseitjes :o Maar nu mag ik niet meer..
Ga in juli in Turkije een fotoshoot doen. Ook in bikini. Wil graag nog 5-8 kilo afvallen voor dan.. Of iig er veel beter uit zien. :j
Dit was 2 jaar geleden http://2.media.hyves-static.net/9505442 ... 44217.jpeg
wil nu wat strakker worden :=

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:52

Haha! Met mij gaat het heel goed, op wat paaseitjes na. Ben op mn werk. Heb net maar één frietje op en zit nu braaf aan mijn salade. En dadelijk met een stel cliënten wandelen in het bos met de hond :D dat is echt het leuke aan mn baan!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:54

Dilemma, mijn moeder doet lekker makkelijk vandaag met kant en klare lasagne, nasi of bami. |( Heb dus vriendelijk afgeslagen. Ik moet een alternatief bedenken, we hebben ook nog wraps met zalm en sla, maar daar heb ik er al teveel van gehad laatste tijd... dan wordt het dus speltboord met aardbeien. Ik ga daarnaast denk ik maar even een smoothie maken.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:55

aardbeitjes mmmm!!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:17

phormicola schreef:
Sucralose is zo slecht nog niet hoor :) Is de enige zoetstof die uit suiker is gefabriceerd.

Ja, maar dan lees je van alles positiefs over xylitol en dan bekijk je het product en dan staat er ook sucralose als ingrediënt en dat staat mij een beetje tegen. Over suclarose en de effecten daarvan is niet zo heel veel bekend en ben ook wat minder positieve zaken er over tegen gekomen. Dus dan maar liever xylitol zonder andere zoetstoffen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:16

Xylitol is sowieso wel een veilige optie :j

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:47

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:07

@Toad, daar is vast ook een gezond alternatief op te verzinnen! Hij lijkt mij ook heel erg lekker..
Zou alleen niet zo weten hoe het vervangen moet worden, misschien dat iemand hier in het topic daar wat van kan maken? Zoveel verstand heb ik er nog niet van!
Maar als er een gezonder alternatief is wil ik het zeker uitproberen.