Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Drunten1999

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:41

Owwww, die chocolade cheescake......mmmmmmmjammm!
Heb je trouwens mooi gemarmerd.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:51

Die chocoladecheesecake ziet er inderdaad errug mooi uit! En arme LauraBram; al je scones op. Maar dat is in ieder geval een bewijs dat ze in de smaak zijn gevallen. :')

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:56

Gelukkig zijn ze snel weer gemaakt Mara.
Ennehh... cotted cream smaakt ook lekker op een geroosterde boterham :j .

Manlief is nu wentelteefjes aan 't bakken :9 .l

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:21

haha, gelukkig maar. :P

En oeee wentelteefjes! Lekkerrrr!

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:30

Wow, die chocolade cheesecake ziet er echt super uit :).
Mijn burnt butter caramel slices zijn helaas mislukt. Heb het recept precies gevolg, maar de bovenkant was helemaal bruinzwart ipv goudbruin :(.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:38

Dat is jammer Prince! Kan zijn dat het misschien aan je oven lag? Dat zeggen ze toch altijd in kook en bakboeken, iedere oven anders is? Ik kan thuis bijvoorbeeld gewoon geen koekjes bakken, hier in me heteluchtoven gaat het prima. :)

Maar alsnog jammer!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:27

Mijn burnt butter slice is ook heel erg donker geworden, maar smaakt niet verbrand. :n Er was hier in het topic nog iemand waarvan ze ook veel donkerder geworden waren dan op het plaatje.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:59

Ik ga morgen ookmaar bakken..
ben gefrustreerd.. :Y) :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:49

Beter dat je gefrustreerd bent en dan gaat bakken dan gefrustreerd en je ongans gaan eten :P

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:52

Ik wil ook graag weer wat bakken en de voorraad kerstkoekjes is bijna op dus mag ik weer bijna, haha!
Heeft iemand van jullie een goed/handig basisrecept voor muffins? Wil graag wat met stukjes pure chocolade, met appel/kaneel en cranberry maken. Heb wel een basisrecept voor cupcakes, maar deze blijven vaak wat kleiner/platter als muffins. Wil nu graag iets groters en zonder topping, vandaar de muffins :D

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:30

_Mara_ schreef:
Dat is jammer Prince! Kan zijn dat het misschien aan je oven lag? Dat zeggen ze toch altijd in kook en bakboeken, iedere oven anders is? Ik kan thuis bijvoorbeeld gewoon geen koekjes bakken, hier in me heteluchtoven gaat het prima. :)

Maar alsnog jammer!

Ja, zou kunnen, mijn oven bakt snel te heet ;( . Ga het misschien nog een keer proberen en dan ipv op 180 graden op 150 graden en misschien afdekken met alufolie.
Maar ik zit wel te balen, zag er op het plaatje zo lekker uit en de gekookte caramellaag smaakte voor hij de oven inging niet slecht ;) .
Maar begrijp uit andere berichtjes dat ik niet de enige ben bij wie het resultaat er anders uitzag :D .
Bij mij smaakten ze overigens wel verbrand :( .
Laatst bijgewerkt door Prince op 16-01-12 19:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:31

Mijn cupcakes van Lily's zijn vaak net muffins :') Misschien gewoon wat extra vullen met beslag en wat extra bakpoeder erdoor? Volgens mij kan je idd door dat basisbeslag gooien wat je wil.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:44

Gewoon nog een keer proberen Prince! Desnoods een kleinere portie door het recept te halveren, zodat je kan testen of andere temperatuur werkt. :)

Oe, dus ik moet de cupcake recepten van Lily gebruiken om een mooi muffinresultaat te krijgen? :P Ik snap wel dat het handig is als je cc klein en plat blijven zodat je ze met botercreme kan besmeren maar ik vind dan maar een klein laagje botercreme lekker en dan ziet het er alsnog zo klein uit.

Ik ga voor woensdagavond een appel crumble maken, moet even een receptje opzoeken. Denk dat ik er ook wat custard doorheen doe of bij serveer, heb ik ook een keer door de appeltaart gedaan en smaakte erg goed! (Wel uit een pakje, heb het een keer zelf geprobeerd te maken maar toen was het helaas aan de kook gegaan en was het niet te eten. Maar aangezien ik geen stress wil om het eten die avond doe ik het even lekker makkelijk. :) )

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:31

Custart bij appeldingen is altijd erg lekker ja! :9 Zal bij appel crumble ook wel lekker zijn.
Jammer dat jou burt butter slice wel verbrand smaakte Prince.. Ik zou hem inderdaad iets koeler bakken (165 graden oid zou ik doen) en steeds even goed checken. Deze zakt toch niet in, dus je kunt de oven ondertussen ook wel open doen. :)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:34

:9 :9 :9
bananenbrood van hummingbird is heeeerlijk!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 00:23

lieniminnie schreef:
:9 :9 :9
bananenbrood van hummingbird is heeeerlijk!

I knooooooooooow! *\o/*

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:04

Ik weet dat je door het basisbeslag alles kunt doen wat je wilt :P , maar heeft iemand ook het recept voor basisbeslag muffin's voor me?
(de site van lily's geeft ook geen recepten nl)

Edit: Is dit het basisrecept dat je bedoelt? http://www.cupcakesenmuffins.nl/muffin- ... rd-muffin/ Voor mijn gevoel wordt het met bruine suiker lekkerder, wat gebruiken jullie meestal, witte kristalsuiker of bruine basterdsuiker?

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:24

ziet er goed uit dat recept. ik pak eigenlijk altijd kristalsuiker, omdat dat in het recept staat :))

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:39

Nou mijn chocolade cheescake vond ik niet lekker :n
Ik heb precies de aanwijzingen gevolgd maar waaaaauw wat was hij machtig. Een grote bonk met pure chocolade.. en laat ik dat nou NET niet lusten |o

Volgende keer dus maar even zelf experimenteren ....

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:52

Das niet lekker nee Miri..
die ik een paar pagina's terug had geplaatst was heel lekker! basis was caramel, maar met een lichte smaak en daarover heen een laag chocolade.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:54

dit weekend nog een courgettecake met walnoten gebakken...
en maandag een citroencake, beide cakes met een dikke laag glazuur! tis ook altijd heel snel weer op...
ik bak ook graag een appelkruimeltaart, meteen een hele bakplaat met 24 stukjes!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:00

Haha, klinkt lekker amalarab!

Vraagje over het gebruik van custardpoeder, ik heb dat dus gister gekocht en nu staat er op de achterkant dat je eerst een beetje met melk moet mengen en dan de melk tegen de kook aanbrengen, je mengsel erbij gooien en daarna nog 3 minuten zachtjes laten doorkoken. Maar ik lees,zie en hoor overal dat je custard juist niet aan de kook moet brengen, daarom is mijn vorige keer ook mislukt toen ik hem zonder poeder maakte. Of is dit een speciaal poedertje dat niet raar gaat doen zodra het kookt? Iemand ervaring ermee?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:02

Geen ervaring mee, maar kun je het niet met een heel klein beetje proberen? Dan weet je het gelijk voor de rest.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:08

ja dat plan had ik inderdaad al. Maar ik dacht, als mensen ervaring ermee hebben en zeggen: nee werkt gewoon! Dan ga ik me er niet heel druk om maken verder. :P

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:28

Ik heb wel eens custard gemaakt met poeder maar geen idee of dat kookte...
Ik denk het wel hoor. Want ik heb het ook eens zonder poeder gemaakt en toen moest het ook koken tot het dik genoeg was