Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:44

Die op de site zijn dan wel weer mooi.
De prijs is ook niet te zuinig. :=
Echt ik zou ik tranen uitbarsten volgens mij, zou zeker geld terug eisen.
Hij lijkt in de verste verte niet op je voorbeeldtaart.
Laatst bijgewerkt door milou123 op 18-10-11 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:06

Had ook al ge-pbt, de kwaliteit van jullie taart komt totaal niet overeen met de kwaliteit van de taarten op hun site.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:33

Ik zou er ook zeker iets van zeggen/ klacht indienen.. Wat ze op de website laat zien komt nog niet een beetje in de buurt van wat ze heeft afgeleverd.. :n

loesjevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:43

Voor mensen in de betuwe en regio arnhem/nijmegen er is een nieuwe winkel geopend in angeren. Taartje Tuttebelle. Erg leuke zoete zaak, dus misschien tip voor mensen uit die regio, ze heeft ook webwinkel. En in de winkel zelf zit nu ook tearoom!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:44

Krijg haast het idee dat degene van de site en degene van jullie taart niet dezelfde persoon zijn :?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:45

Jeetje wat een bruidstaart.. Ik ben een beginner en ik zou deze niet eens durven leveren..

Verder kom ik echt super gave taarten tegen! Ben jaloers! Ooit wil ik ook zo goed zijn...

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:01

Mayo schreef:
Krijg haast het idee dat degene van de site en degene van jullie taart niet dezelfde persoon zijn :?

dat denk ik ook...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:07

Kan me niet voorstellen eigenlijk dat dat 1 en dezelfde persoon zijn...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:29

Dat dacht ik ook inderdaad! Heeft ze niet gewoon zelf geen zin/tijd gehad en dan de opdracht bij een -duidelijk mindere- vriendin/collega gedumpt?

Alhoewel op deze foto de een na bovenste rij, en dan de meest rechtse taart ook niet echt geweldig is vind ik. Maar de plaatjes zijn zo klein dat het moeilijk te zien is := .
http://www.petitgateau.be/images/site/N ... aarten.png

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:57

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:10

@Cabelona, de fondant/marsepein iets dunner uitrollen geeft al een veel "echter" effect, en vormt de strik zich ook mooier.

Over die bruidstaart: Omg wat een triestigheid. Terug gaan en compensatie eisen. Als je bepaalde technieken niet beheerst, doe dan niet alsof.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:15

oke ik heb een dringende vraag. Ik heb dus zondag een taart gemaakt voor mijn collegaatje.
Nu was ik gister niet op werk dus niet kunnen geven. Vandaag mee genomen naar werk maar blijkt dus dat mijn collega er vandaag niet is. Maar morgen is ze ook vrij! Nu zou ik dus donderdag pas de taart kunnen geven....
Ik heb geen mogelijkheid tot invriezen, taart is gevuld met aardbeien mousse op basis van slagroom en hij is volledig bekleed met fondant en afgewerkt met icing. Wat moet ik nu doen?? Is het jammer en kan de taart weg of moeten we hem nu opeten zonder diegene waar hij voor is???
Baal als een stekker ;( hopelijk hebben jullie nog tips maar heb geen idee hoe dit lukt aangezien de taart al van zondag is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:21

Kan je hem niet bij haar langsbrengen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:34

Ik zou hem proberen bij haar langs te brengen, donderdag wordt wel heel laat met een slagroomvulling erin.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:34

Ja dat zou wel kunnen maar ze woont in R'dam 80 (min rijden) en heeft vanavond dansles en morgen geen idee. Vind lastig. Zal haar eens smsen

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:13

hallo,
ik ga overmorgen een varkens in de modder taart maken voor mijn zusjes verjaardag.
ik weet al precies hoe ik het ga doen,
alleen de rand weet ik nog niet..
wat vinden jullie het mooist?

-kitkat
-twix
-van die lange koekjes van bolletje
Afbeelding
of iets anders..

alvast bedankt :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:19

Kan allemaal, twix is wel heel machtig := . Die bleven bij mijn varkentjes in modderbadtaart bijna allemaal over := .

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:35

Ik had kitkat, maar ik denk dat het er een bje aan ligt hoe groot je "bad" wordt.. heb je een wat kleiner bad dan vind ik smalere zijkanten mooier.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:12

Ik vind de Bolletje koekjes van je plaatje wel leuk!
Dan lijkt het net op de modder (de chocolade) over de plankjes (koekjes) is gegaan!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:16

Ik had mini kit-kats en dat ging prima! Ligt er ook aan hoe hoog je taart word. Bij mij paste het exact. :j

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:41

ik denk toch dat ik voor bolletje koekjes ga, daar hoef ik er minder van te gebruiken :)

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:47

Volgende week ben ik jarig en word ik 25 jaar! Voor op mijn werk en voor mijn feestje (let op mijn feestje is pas die week erop ivm verhuizing…) ben ik op zoek naar een leuke, originele en persoonlijke traktatie.

In totaal ben ik met (heel ruim) genomen: 40 personen.
20 personen voor 27 oktober
20 personen voor 4/5 november

Ik dacht misschien kan ik deze opdracht hier uitzetten. Mocht er iemand interesse of ideeën hebben dan hoor ik het graag. Misschien handig om bij te vermelden, ik woon in Amsterdam.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:13

_Jessie schreef:
oke ik heb een dringende vraag. Ik heb dus zondag een taart gemaakt voor mijn collegaatje.
Nu was ik gister niet op werk dus niet kunnen geven. Vandaag mee genomen naar werk maar blijkt dus dat mijn collega er vandaag niet is. Maar morgen is ze ook vrij! Nu zou ik dus donderdag pas de taart kunnen geven....
Ik heb geen mogelijkheid tot invriezen, taart is gevuld met aardbeien mousse op basis van slagroom en hij is volledig bekleed met fondant en afgewerkt met icing. Wat moet ik nu doen?? Is het jammer en kan de taart weg of moeten we hem nu opeten zonder diegene waar hij voor is???
Baal als een stekker ;( hopelijk hebben jullie nog tips maar heb geen idee hoe dit lukt aangezien de taart al van zondag is....

Slagroomvulling is vanaf het moment van openen van het bekertje 2 tot maximaal 3 dagen houdbaar officieel. Langer zou ik nooit doen.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:26

Taart is inmiddels aangesneden hoe jammer en triest ook. collega gebelt en die zou gister avond en vandaag niet thuis zijn helaas! dus heb mn eigen taart met collega's op zitten eten. Baal wel een beetje.
Dit was het taartje. voor het eerst met royal icing gewerkt en ik ben helemaal om! Wat is dat leuk zeg haha vind het leuker dan fondant
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:46

Jessie, wat balen dat je hem niet eens aan haar kon geven. Wel een leuk taartje geworden. Royal icing is coooool :)