Taarten decoreren XII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 00:32

Wat een schattig taartje!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 01:33

imd schreef:
Mayo schreef:
Stomme is dat ik wel heel makkelijk kleine hoeveelheden met mijn Philips mixer op standaard kon maken, daarbij kwamen de gardes beter onderin en strak langs de randen.

Was dat ook wel een degelijke goede mixer? :)

Jahoor :j Alleen als ik een grote taart moest maken was de kom uiteindelijk te klein. 24cm ging nog goed, groter werd lastig.

Mayo

Re: Taarten decoreren XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 01:36

Hello Kitty heeft geen mondje, dat stipje is de neus :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 07:01

Wow Hanneke, wat ziet ie er weer geweldig goed uit!

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 09:44

Wow super leuke taarten zijn er weer gemaakt!
Mooie voor Stijn, heel leuke decoratie.
Wereld heeft weer water gemaakt, mooi!
en een mooie hello kitty! en nog iets mooi roze met vlinders heb ik onthouden. :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:23

Leuke Hello Kitty! +:)+
Mijn volgene wordt ook een Hello Kitty!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:32

Leuke taarten weer!!
Zag in het makro krantje de kenwood in de aanbieding. Denk dat ik m'n vriendin maar vraag of ze um mee wil nemen (heeft een personeelspasje met 10 % korting)

Zag bij de Xenos ook nog een bakblik van Hello Kitty, misschien leuk om te gebruiken? (ik heb het niet zo op hello kitty)

loesjevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:09

Kan iemand mij helpen, hoor veel mensen over de aanbieding vna de kenwoon bij makro, alleen kan in folder op internet deze niet vinden.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:16

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:18

Ik denk dat je folder 26 non food 2 moet hebben. Van 14-12 tot 24-12. Staat helemaal onderaan.
Volgens mij liet mijn man hem gisteren ook zien. Het is alleen niet de retro vormgegeven kitchen aid of patissier maar een modern vormgegeven exemplaar. De folder wil hier alleen niet laden dus je zal zelf even op onderzoek moeten gaan.

edit: annemiekbram: de nieuwe folders staan ook al online, even naar benden scrollen.

loesjevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:19

@annemiekbram, bedankt ga hem gelijk aan me moeder laten zien.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:52

FF vraagje... die blanda schaaltjes 12 cm, doen jullie dat invetten met Crisco / bakspray of ook nog bakpapier erin?? En moet die rand nog verhoogt worden??

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:53

Invetten: altijd
Verhogen: ligt eraan of je (te) veel beslag hebt of niet :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:54

Ik ga zaterdag een verpleegstertaart maken, eerst even denken hoe en wat.

Heeft iemand ervaring met de stiften om op marsepijn of fondant te tekenen, lijkt me super makkelijk

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:59

Omg de kenwood maar 100,- :oo
is er al eens eerder zo'n aanbieding van kenwoord geweest of komt deze wel regelmatig? :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:00

lesilla schreef:

Heeft iemand ervaring met de stiften om op marsepijn of fondant te tekenen, lijkt me super makkelijk

Ik vind ze wel makkelijk voor kleine details: oogjes, stipjes...dat soort dingen.
Maar ik vind de kwaliteit te matig om echt mooie strakke lijnen mee te trekken etc.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:01

MamaMiesje schreef:
Invetten: altijd
Verhogen: ligt eraan of je (te) veel beslag hebt of niet :D

Oke tnx! Maar dan hoef ik dus geen bakpapier er in te doen als ik er voldoende crisco in smeer?? :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:02

MamaMiesje schreef:
lesilla schreef:

Ik vind ze wel makkelijk voor kleine details: oogjes, stipjes...dat soort dingen.
Maar ik vind de kwaliteit te matig om echt mooie strakke lijnen mee te trekken etc.

Ok, hier heb ik echt wat aan! Bedankt :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:03

Ik vet de blanda's alleen in. Wel goed invetten anders krijg je ze er niet uit. Maar er zijn er ook die na het invetten twee stroken bakpapier kruislings in de vorm leggen om de biscuit er zo makkelijk uit te kunnen wippen. Ik krijg dat alleen niet voor elkaar en heb ook nooit problemen om ze zonder die stroken eruit te krijgen.

Ik heb voor mijn Halloween Cake Pops een stift besteld gehad, maar die wilde niet goed meewerken. Na de punt een aantal keer in water gedoopt te hebben en de stift vervolgens met de punt naar beneden weg gezet te hebben doet hij het ondertussen wel, maar ik heb hem nog niet op marsepein of fondant geprobeert.

@chernique: ex. btw he ;) Er is wel eerder een kenny in de aanbieding geweest bij de Makro, maar dat was een andere en die was ook nog duurder. Deze heb ik nog niet eerder in de folder gezien.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:41

Wat een dag :roll: Ik wilde vanalles halen voor m'n taarten, maar niks was op voorraad, dus kwam thuis met alleen de marsepein. Wilde net BC-peer maken, is m'n Peer-patidess over datum grrr! Ben ook nog 4 bouwmarkten aan het zoeken geweest naar ruitensproeiervloeistof. Wilde jam halen, was de smaak die ik wilde er niet meer. Sta bij de kassa heb ik verkeerd gehakt gepakt, kon ik weer terug.

Het gaat vandaag niet hoe ik wil en met de bui die ik nu heb kan ik beter niet aan m'n taarten beginnen, geheid dat daar dan ook vanalles mee mis gaat :(

Ik ben gesloopt! Moet vanavond nog naar m'n paard. Dus weet even niet hoe ik het moet doen. Ik kom nu even niet verder dan kale biscuits en een berg BC zonder smaak toevoeging. Als ik vandaag niks doe aan m'n taarten heb ik alleen morgenochtend tot 13.00 uur de tijd voor een 2 laags stapel. Moet in principe te doen zijn als ik er wat simpels van maak, maar ik wil niet simpel.

*ZUCHT* Ik haat het om nog een soort van overspannen te zijn (ben aan het reïntegreren) en het allemaal niet te kunnen bolwerken. Het is allemaal geen drama, maar djeez wat ben ik het even zat! Zo is het helemaal niet leuk om nog een taart te moeten maken...

Zo, moest even klagen :o

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:45

Falona schreef:
Ik heb voor mijn Halloween Cake Pops een stift besteld gehad, maar die wilde niet goed meewerken. Na de punt een aantal keer in water gedoopt te hebben en de stift vervolgens met de punt naar beneden weg gezet te hebben doet hij het ondertussen wel, maar ik heb hem nog niet op marsepein of fondant geprobeert.

Dat had ik dus ook: de candymelts zijn nogal vettig, het lukte echt niet.
Ga jouw tip met de punt in het water stoppen en op de kop laten staan nog even proberen en anders doe ik het met gesmolten donkere chocola.

Mayo: :(:)
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 13-12-10 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:46

Penseeltje met zwarte kleurstof van Americolor een idee? Dat is net verf :)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:46

Jemig wat balen zeg mayo! :(:)
Altijd rot zulke dagen.. misschien kan je eerst even ontspannen bij je paard en daarna op je gemak aan de taarten beginnen.. Ik heb helaas ook geen peer- patidess dus kan je daar helaas niet aan helpen..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:48

Mayo schreef:
Penseeltje met zwarte kleurstof van Americolor een idee? Dat is net verf :)

Oh damn...dat ik daar nog niet aan gedacht heb :')
Weet alleen niet of ik zwart heb...

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:48

Lastige is dat ik ivm weer/verkeer pas vanavond naar m'n paard kan na de spits en dus pas op z'n vroegst 22.00/22.30 uur thuis ben :\ Misschien dat ik daarna nog iig 1 taart kan vullen en bekleden, scheelt weer voor morgenochtend. En ach, anders maar simpele taarten met wat stippen en strepen ofzo. Op het werk zijn ze gewend aan multivlaai etc en jullie zijn de enigen die weten dat ik een Over the top wilde maken :+