Geen idee, ik heb deleukstetaarten het forum afgespeurd naar mensen die eerder schaapjes geboetseerd hadden en 't nagemaakt.. is vrij simpel hoor Alleen van die vacht word je gestoord
Iemand een idee hoe je het beste marsepein kan vastplakken (zoals in het geval van het schaapje). Of heb ik hier nou gigantisch overheen gelezen? Sommige zeggen water maar dat plakt niet lekker vindt ik, andere zeggen botercreme maar dat vindt ik ook niet echt lekker werken.
Marsepein plakt als t goed is al uit zichzelf Maar die bolletjes vacht bleven niet heel goed zitten helaas, heb een klein beetje suikerwater aangemaakt, met mn vinger erin gedipt en t lichaampje heeeeel minimaal ingesmeerd.. toen plakte t wel goed
Van gewoon water en helemaal als je iets teveel gebruikt gaat je marsepein smelten
Ik bedoelde inderdaad de kleine deeltjes zoals de bolletjes. Heb ooit eens een koe gemaakt maar daarvan bleven de hoorns en oren niet plakken, maar gewoon suikerwater dus?
Zolang niet iemand 'per ongeluk' zijn hoofd zo in 1 keer opeet dan kunnen stukjes sateprikker wel, had ik nog niet eens aan gedacht
AndreaB
Geplaatst: 02-02-10 14:36
Wat ontzettend leuk gedaan met dat schaapje! Gewoon zonde om ooit op te eten
Vanes schreef:
Wat bedoel je met de 'rand van de bodem' ....? Gewoon het bischuit neem ik aan? Anders even omkeren, heb je een egale bovenkant
Ja het biscuit inderdaad. Dat omdraaien is inderdaad een slim idee! Die rand moet ik er toch afsnijden, want hij is echt hoog Dan heb ik straks een zwevende taart (ook best leuk )
Liezel1
Geplaatst: 02-02-10 14:36
Je zou ook ongekookte spagetti kunnen gebruiken.. Ook niet echt lekker als je daarom kauwt, maar wel minder gevaarlijk dan een satéprikker.
Wat een handige tips komen hier voorbij, ongekookte spaghetti, dat is wel een goede ja! Vind ik zelf ook ietsjes minder gevaarlijk dan een stukje sateprikker
Als ik de, tevens harde, rand weg zou snijden blijft er weinig over om op te eten Mijn taartje is zo plat als een dubbeltje. Morgen probeer ik het gewoon opnieuw Volgens mijn moeder moet ik toch echt het eigeel weg laten als ik een taart wil bakken... dus dat gaan we dan maar eens proberen. Kijken of het dan wel wil lukken.
Heb me vandaag in ieder geval prima vermaakt
MootjeK
Geplaatst: 02-02-10 14:50
Eigeel moet gewoon in de taart. Kan me wel voorstellen dat het beslag het niet leuk vond om in een voorverwarmde vorm gekieperd te worden. De vorm mag gewoon koud zijn en de boter waarmee je de vorm insmeert ook. Heb je het voor de rest helemaal volgens recept gedaan? Dus lang genoeg gemixt, de eieren goed op temperatuur van tevoren (of au bain marie mixen) en de oven tijdens het bakken steeds iets warmer gezet?
De rest is wel volgens recept gegaan. Ik heb minimaal 10 minuten ei+suiker geklopt waarvan de kom in een pan met heet water. De oven heb ik voorverwarmd op 130 graden, toen de taart er in gezet en verder voor laten verwarmen tot 180 graden. Daarna heb ik hem laten staan tot de 35-45 minuten om waren.
Ik denk adn dat het misschien toch met de voroverwarmde bakvorm te maken heeft. Ik kan me voorstellen dat die overgang voor het beslag te groot is en het beslag dan op een of andere manier 'doodslaat'.