Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zeeuwtje68 schreef:het zijn 4 soorten x 2 stuks o.a golden delicious, perzik, kersen, pruimen.
Ibbel schreef:Zeeuwtje68 schreef:het zijn 4 soorten x 2 stuks o.a golden delicious, perzik, kersen, pruimen.
Als je alleen twee Golden Delicious hebt zal je geen appels krijgen. Vrijwel ieder appelras heeft een ander ras als bestuiver nodig. Golden is zelf een redelijk universele bestuiver en kan dus veel andere rassen bevruchten, maar zelf heeft hij bv een Elstar of Benoni nodig om vrucht te dragen.
Ook kersen zijn niet altijd zelfbestuivend. Perziken en pruimen vaak wel, maar je zult toch even moeten checken welk ras je hebt om dat zeker te weten.
Marloessjee schreef:Mijn tomaten heb ik twee weken geleden al in potjes geplant, maar ze komen nog niet op?
Dit komt zeker omdat het te koud is nog buiten?
suuzepuus schreef:ik wil ook nog graag een perzik. een vriendin van me heeft er ook 1 en ze zijn erg lekker!! wel keiner dan die uit de supermarkt maar de smaak was vorig jaar geweldig!
heeft iemand hier ook een kiwi?
ranna schreef:Eergisteren blij verrast in de kas waar de komkommer en courgette in 1 nacht tijd 1,5 cm boven de grond uitkeken!
Wauw, wat gaat dat hard zeg.