Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:02

Tof J508, wat ga je daar doen?

Horse ik denk het inderdaad, m'n armen en benen zijn gewoon slank (tenminste men zegt dat ik dunne benen heb haha) maar m'n buik is echt flubber en opgezet en en en... Achja. Ik heb goede hoop ;)

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:10

Heb ik ook. Alles is oké, behalve m'n buik en misschien mijn billen :-) die is ook flubber en opgezwollen heb ik de indruk. Hoe zou dat komen eigenlijk, dat vet zich enkel op bvb een buik plaatst?

Ik ben nu een week bezig met 30d shred en verloor overal al enkele cm, maar niet op m'n buik.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:11

Elinebakker, heel lui toekijken :))

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:16

Dat heeft vaak met verkeerde regulatie van de hormonen te maken :)

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:19

Wat is jullie mening eigenlijk over pindanoten? Ik bedoel dan niet de gezouten, maar die die nog in hun "jasje" zitten, zo die ze ook aan olifanten (?) geven. Heb net een pak gekocht omdat ik dat wel graag eet, maar vroeg me eig af of ze wel gezond zijn. :-)

Edit: zou wel kunnen,ik heb altijd al problemen gehad met m'n hormonen en ik heb spastische darmen, dus zal er ook wel mee te maken hebben.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:36

Dat komt zeker goed Eline, met dat schema! Zeker weten!

Eline, die erwtenpannenkoekjes zijn echt een slim idee! Ga ik volgende week ook eens maken :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:47

Kay_CMoll schreef:
Wat is jullie mening eigenlijk over pindanoten? Ik bedoel dan niet de gezouten, maar die die nog in hun "jasje" zitten, zo die ze ook aan olifanten (?) geven. Heb net een pak gekocht omdat ik dat wel graag eet, maar vroeg me eig af of ze wel gezond zijn. :-)

Edit: zou wel kunnen,ik heb altijd al problemen gehad met m'n hormonen en ik heb spastische darmen, dus zal er ook wel mee te maken hebben.

Ik zou eens niet zo bezig zijn met gezond ... als je het graag eet, waarom niet?
Zo begon t bij mij ook en kijk waar ik nu ben, en volgens mij ben ik láng niet de enige in dit topic?

En zelfs als iets "ongezonds" zou zijn, zou je dat nog gerust iedere dag mogen. Dat zei mijn diëtiste tenminste :+

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:13

Er is niets mis met pindanoten als die ongebrand en ongezouten zijn! En dat zijn deze dus niet. Maar al waren ze het wel, dan nog idd wat Emily zegt :)

Ik heb zelf trouwens verre van wat jullie beschrijven... Bij mij is het eerder de andere kant op, ik heb té weinig beheersing over wat ik eet, ik heb ook nog best wat overgewicht dus. Hoewel het afvallen nog steeds niet lukt, lukt het me sinds dit topic wel om gezond en wat gecontroleerder te eten.

O: 250gr magere kwark met 200gr aardbeien, beetje honing en een handje zelfgemaakte muesli (haver, walnoot, pecannoot, kokosschilfers, rozijntjes en hazelnoot)
T: dubbele cappucino, 1 volkoren spelt-pompoen-kaascracker
L: 3 volkoren boterhammen, 1 met biologische pindakaas, 1 met kaas en 1 gekookt eitje
T: 1 banaan
A: ovenschotel met vis, boontjes, wat aardappeltjes, lekkere kruiden en een beetje kaas
T: /

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:32

O: Havermout, amandelmelk, goji, chia, lijnzaad, cocoa, cranberry
T: Appel, snelle jelle
L: 2 harde speltbroodjes van de AH
T: Peer, mandarijn, rijstwafel hummus
A: Soep, broodje, salade
T: ?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:35

Na gister een half ziek dagje thuis nu weer volop via schema eten op stage :)
O: magere kwark met halfvolle melk en whey in de blender
T1: banaan
T2: whey shake met water
L: 2 sneetjes spelt desem met pindakaas
T3: stukjes ananas
T4: smart bar
A: gebakken krieltjes met rode bieten en een schnitzel
B: uurtje spinning
T: misschien nog een shake
D: water en thee

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:37

Gister:
O: 77 gr havermout, 4 gr zemelen, 125 ml halfvolle melk, 1 appel met 2 gr kaneel
L: griekse yoghort met hand noten, halve schep whey isolaat & 1 vk beschuit
T: kleine banaan, 3 eetl griekse yoghurt, snoeptomaatjes
A: bbq (2 stukken stokbrood met heksenkaas, 1/3 speklap, stuk kipfilet, 2 eetl shoarma, lepel rundvleessalade, lepel aardappelsalade, lekker veel sla, augurk, wortel, tomaatjes)
T: 2 flesjes bier, 3 desperados
B: 50km fietsen, uit in de avond

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:41

Uhm ja gisteren avond bij vrienden voetbal gekeken en goh wat had ik zin in al dat lekkers wat op tafel stond. Het is dus uitgemond in: heeel veeel wit stokbrood met brie, tapenade of kruidenboter, een speklapje van de bbq, beetje rundvleessalade, veel olijven, 2 glazen prosecco, bakje naturel chips, 2 stroopwafels, 1 snicker en een stukje tony choco. Tuurlijk weet ik dat het slecht en ongezond is maar ik voelde me voor het eerst niet schuldig, in tegendeel toen ik gisteren dit topic bij zat te lezen wilde ik bijna mijn tong uit steken. Lekker puh ik heb genoten van mijn avond schranzen :') :Y)
Vond het eigenlijk wel een door braak voor mezelf, normaal ben ik meteen diep chagrijnig maar nu maakte het me gewoon niks uit *\o/* En vandaag gaan we weer vrolijk verder met gezond doen

O: 200 ml ongezoette amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, 20 druiven en kaneel + kopje koffie met koffiemelk
T: 150 g aardbeien, halve galiameloen
L: 2 speltboterhammen met hummus en komkommer en 1 speltboterham met pindapasta + kopje koffie met koffiemelk
T: pakje lu time out, appel
A: 1,5 ol gebakken aardappelpartjes, 1 rundervink, heel veel doperwten en worteltjes (pot), klodder ketchup
T: klein schaaltje mona stroopwafelpudding :9

B: 2 paarden rijden (beiden springen) + stal werkzaamheden, hele middag leren

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:26

goed nieuws gekregen van de dokter... :) Ik kreeg vandaag mijn uitslag van mijn bloedtest van vorige week en cholesterol is naar beneden gegaan! :D Hij zit nu terug binnen normale waardes. Ook suiker was oké. :-)

Mijn lijstje van vandaag, ik word er wel wat stil van ivm het aantal kcal, maar das net de bedoeling blijkbaar ;)

O: 50 gr havermout, 50 gr muesli met gedroogde vruchten en noten, 200 ml sojamelk, 150 ml sinaassap
T: handje pindanoten, 2 wortels, kiwi
L: 5 crackers met avocado, perzik
T: handje pindanoten, perzik, 2 wortels
A: gestoofd witloof (ong 350gr, njam njam), gepaneerde kipfilet, aardappelen
T: handje pindanoten, 2 wortels
T: glaasje cava

D: 1.5 L water, 3 koppen groene thee
B: 30 d shred dag 7

2048.60 kcal tov 2106.10 kcal verbranden
75.62 gr eiwit - 243.97 gr khd - 76.25 gr vet - 40.55 gr vezels

Blijkbaar is die gepaneerde kipfilet al goed voor 500 kcal :wow: Meer dan ik soms 's middags eet in 1 maal. Maarja, tis lekker vleesje, dus trek het me niet aan.

Ik vroeg het trouwens van die pinda's gewoon om te weten of ik best andere noten kon eten ivm voedzaamheid. Bedankt voor jullie reacties. :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 09:38

Wat fijn Kay_CMoll, dat moet een hele geruststelling zijn! En wat een mooi lijstje heb je vandaag :)

Ik vind doppinda's toruwens een heerlijke bezigheidstherapie, zo 's avonds voor de tv. Net als pistachenootjes :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:39

Mooi lijstje Kay en wat een goed nieuws!

Venthe, hoezo je tong uitsteken? Volgens mij zegt iedereen hier dat je vooral eens moet genieten van iets slechts :+ Maar een mooie doorbraak!

Hier ging het avondeten gisteren best wel bagger eigenlijk. Ik heb alles wel opgekregen, maar het ging erg moeizaam. Misschien dat het vandaag wat beter gaat.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:40

ga zo even bijlezen en reageren mar even een kort vraagje, ik ben nu bezig met invullen wat ik heb gegeten op valtaf maar als ik aardbeien intyp komen er alleen maar producten met aardbeien uit, help haha

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:41

Probeer eens 'aardb nevo'.

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:42

Noemen jullie dat doppinda's? :+ Bij ons heet dat apennootjes, als ze nog in hun jasje zitten.

En ik vind ze ook super als bezigheid voor de tv! De pistachenootjes heb ik thuis ook liggen, maar die ben ik sneller beu omdat ze zo'n uitgesproken smaak hebben denk ik. Ik ben in het algemeen wel fan van noten! :j

Ik vind het echt een super vol lijstje, dus het is nog even wennen denk ik.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:43

Haha zo was het ook niet bedoeld hoor naar de mensen die hier reageren maar meer gewoon zo van lekker puh in het algemeen :') juist fijn dat iedereen hier van mening is dat je moet genieten van het eten!

Dus het gaat nog niet echt beter met je phor? Wat vervelend :(:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:44

Ja, ik weet niet hoor. Ik hoop maar dat het een virusje is. Want zo rondlopen tot aan de geboorte lijkt me niet leuk :+

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:59

Jezzi schreef:
O- 40 gr havermout, 250 ml magere yoghurt, dv fruit, 3 gr creatine
T- 2 rijstwafels met pindakaas, 4 gedroogde abrikozen
T- 20 gr dex, 28 gr whey, 250 ml magere melk
L- stuk bloemkooltaart, paar plakjes achterham
T- hand rozijnen, 1/2 smart bar
D- klein stokbroodje, bol mozzarella, 2 tomaten
T- 3 bitterballen, kaassouffle, 1 malibu, 1 bacardi lemon

2404 kcal - 259 khd - 78 vet - 131 eiwit

Voor school(wageningen universiteit) doe ik trouwens een onderzoekje naar superfoods. Zouden jullie de enquete misschien in willen vullen? Ook als je niet weet wat superfood is hebben we veel aan je respons :) http://www.enquetemaken.be/toonenquete. ... de&project

O- 250 ml magere yoghurt, 100 gr aardbeien, el honing
T- hand rozijnen, 1/2 smart bar
L- stuk bloemkooltaart, 28 gr whey, 250 ml magere melk
T- bol mozzarella, 2 tomaten
D- rundersaucijs met een stoofpotje van linzen
T- ?

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:02

Bloemkooltaart? :+ Is dat een soort quiche? Ik ben verzot op bloemkool, maar nog nooit in die vorm gegeten. Heb je soms een receptje ofzo? :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:21

O: Havermout met aardbeien, lijnzaad en een halve perzik; kop koffie
T: Banaan
L: 3 speltboterhammen met een halve avocado
T: 250g magere kwark met lijnzaadolie, de andere halve perzik en aardbeien
A: Curry van kipfilet, linzen, spinazie en kokosmelk
T: ?

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:26

gelukt haha, moest aarbei intypen ipv aarbeien hihi, alleen toen liep internet even vast en klikte ik op vernieuwen, en had het blijkbaar op moeten slaan dus toen was alles weg..... even geen tijd (en zin) om het opnieuw in te vullen :=

lijstje gister:

B: hardlopen 30 min
O: 200g 0% vet aarbeien yoghurt, 100g muesli(noten fruit en zaden), 100g aarbeien, 1 gekookt ei.
T:suikervrije mueslireep
B: paardrijden 30 min
L: 1 banaan, 1 nectarine, 1 appel

daarna inkopen gedaan voor het voetbal kijken dus wilde echt niet meer eten omdat ik wist dat het savonds los zou gaan.

hierbij een compilatie van wat ik gegeten heb, de hoeveelheid heb ik niet van alles bijgehouden:

- worteltjes
- tomaat/mozarella/basilicum spiesjes
- komkommer
- wrap met kruidenkaas, zalm, rucola en kappertjes
- wrap met kruidenkaas en komkommer
- stokbroodje met kruidenkaas en komkommer
- stokbroodje met 20+ smeerkaas
- stokbroodje met filet american
- cocktail knakworstje met mosterd/mayo/ketchup
- 4 kipnuggetjes
- 4 bitterballen
- naturel tortilla chips met zelfgemaakte quacemole

dat was het denk ik wel zon beetje haha !

D: water, groene thee en 2 glazen ctystal clear.

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:28

Ik vind het echt top dat iedereen elkaar zo positief probeert te helpen en aangeeft dat een keer 'ongezond' eten echt zo slecht niet is. Eerlijk is eerlijk, ik zoek ook wel naar die balans maar voel gelukkig steeds minder vaak schuldig als ik me een keer te buiten ben gegaan. Eten is toch ook te lekker, dus laten we met zijn allen er dan ieder geval van genieten. Ik verheug me ieder geval al helemaal op mijn Magnum die ik zaterdag ga laten maken bij de Magnum store :)

O: Boekweitgrutten, amandelmelk, halve banaan, rood diepvriesfruit
T: Kiwi gold en wilde perzik
L: 1 mrgwrap met abrikoos, feta, taugé, ui en courgette en 2 speltbth met humus, tomaat, tuinkers en taugé
T: Komkommer en rijstwafel met geitenkaas
A: Chili sin carne met adukibonen
T: Havermout-wortel cookie