Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:18

Bonen op zich niet hoor, maar je schotel zag er kcalrijk uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 08:33

phormicola schreef:
Is dat niet een beetje weinig?

Ja beetje wel he? Had niet echt honger. Heb wel nog een avocado met balsamico gegeten trouwens.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 10:07

Gisteren definitief:
Plien91 schreef:
O: 40g havermout, 10g speltvlokken, lijnzaad, sojamelk, agavesiroop, cacao. Glas sinaasappelsap
T: Paar café noir koekjes
L: Hard meergranenbroodje van de bakker, onbelegd. En een appel.
T: Banaan +1 meergranenboterham runderrookvlees
T2: 3 chocoladesoezen :=
A: Couscous met zalm, rucola, sinaasappel en pijnboompitjes
T: Borrel met wat lekkers 2 glazen rode wijn, wat tortillachips met mango/tomatensalsa, toastje met brie, handje chips
B: 1u fietsen

Geaa schreef:
O: tijgerbroodje met pindakaas/ hagelslag
T: niets
L: 1 tijgerbroodje met kaas en komkommer 1 broodje met hamburger
T: nietsm
A: laat gegeten ; aardappelschijfjes, rode bietjes en gehaktbal
T: banaan
B: 45 min. rijles

En straks vast nog een borreltje!
Chips etc laat ik lekker staan!

Ik vind dat je overdag erg weinig eet Gea. Ik zou geen ochtend kunnen teren op 1 boterham en geen tussendoortjes! Zou dus 's ochtends en tussendoor wel wat meer eten.

Planning vandaag:
T: Banaan
B: 6km hardlopen
O: 40g havermout, 10g spelt, lijnzaad, sojamelk, honing
L: 2 meergranenboterhammen kaas/sambal, appel
T: Zelfgebakken gezonde brownie
A: Pitabroodjes met kipfilet, paprika, sla en zelfgemaakte hummus
T: Borrel met iets lekkers

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 10:56

O: 50gr havermout/melk
T: Pepernootjes en een appel
L: 3 of 4 MG brood met 30 + kaas 1 tomaat/1s tukje komkommer
T: Peer
A: Gemarineerde kipfilet, witte rijst, gewokte courgette/brocolli/ui/champignons
T: Magere yogurt
T: Naar terras, een wijntje en misschien wat lekkers.
B: uurtje fietsen

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 12:03

Met calorierijk bedoelde ik t.o.v. andere groentes Mandy, maar aangezien je geen vlees eet is dat juist goed (lekker veel eiwitjes :P ).
Ja de chocolade erdoorheen was echt heel lekker, toen many het recept postte was ik ook een beetje sceptisch maar blij dat ik het geprobeerd heb :D
Goed dat je er weer tegenaan gaat Chantal!

Mijn lijstje van gister nog want had het druk:
O: 85 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 10 gram haverzemelen, 175 ml ongezoete sojamelk en 112 gram appel met kaneel
T: 2 sneetjes roggebrood met 12 gram kipfilet, stukje komkommer
L: 2 sneetjes roggebrood met 7.5 gram appelstroop, 1 banaan
T: 100 gram bospeen, 2 pruimpjes, 80 gram druiven
A: voor 280 kcal aan zuurkoolstampot, 97.5 gram quornburger & 150 gram courgette met wat knoflook
T: 250 gram magere kwark met 50 gram sojavla, 1 vk beschuit en 1 kiwi
T: 130 gram appel met kaneel
D: 1xkoffie, veel water en thee, 1 cappuchino en 150 ml holy soda met spa rood erbij
B: 2x20 min wandelen, 20 min fietsen, fitness (10 min infietsen, half uur krachttraining, half uur arctrainer kracht interval, 10 min stepmachine), half uur paardrijden

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 13:33

Dat wist ik niet Many, dat je van ballet een mooi lichaam krijgt, maar nu ben ik nog meer gemotiveerd :P

Wat een beweging in de sportschool Lis!

Eergisteren at ik een slagroomkoek van de bakker, én frieten, én kaaskroket, én sojahamburger, terwijl ik uit lag te zieken met een Disneyfilm :=
Gisteren een balansdagje van zo'n 1700 kcal.

Vandaag:
B: BR Workout 9
O: 100 g granen (haver, spelt, gerst) met lijnzaad, 250 g rijstmelk, water; glas melk; dubbele kop groene thee
T: Hapje notengranola tijdens het koken
L: 50 g (ongekookte) rode rijst, flinke schep wokgroenten (met te veel sojasaus en kruiden :r ), 120 g gemarineerde tofu
B: Hele middag naar de paarden toe, incl klussen
T: Appel, 2 x groene thee
A: Gratin van gegrilde courgette en gekookte aardappel, met beetje Taleggio-kaassaus (2 opscheplepels), 4 kleine stronken gestoofde witlof, vega schnitzel
T: Beetje notengranola

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 13:40

Gisteren heel vet gegeten: Patat, bitterballen, andere frituursnacks, kip...
Dus vandaag een iets beter dagje:

O: schaaltje yoghurt met een halve appel, halve appel
B: 15 minuten arm, been en buikspieroefeningen.

Planning:
L: 2 witte bolletjes met knakworst
B: met de hond uit
T: ?
A: 2 of 3 witte bolletjes (broer en ik zijn weekendje alleen en beide geen zin om te koken :+)
T: ?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:38

Ik kan nou niet zeggen dat ik vijf witte bolletjes als lunch / avondeten vind getuigen van een beter dagje :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:21

Ik vind je lijstjes eigenlijk ook altijd slecht, zelfs als je erbij zegt dat het een goede dag is, EskeGirl :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:25

phormicola schreef:
Ik vind je lijstjes eigenlijk ook altijd slecht, zelfs als je erbij zegt dat het een goede dag is, EskeGirl :)

Ik weet het, en de witte bolletjes zijn veel, maar we hebben niets anders in huis.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:31

Het komt niet in je op om even naar de supermarkt te gaan om gezond voedsel te halen..?

Vandaag heb ik voor het eerst geen enkele van de 25 voedingsstoffen van het Voedingscentrum in het rood, behalve dan de energiewaarde (1658 kcal). Hoewel de adviezen het Voedingscentrum wellicht te betwisten zijn, ben ik stiekem wel een beetje trots op mezelf dat ik in ieder geval niet te weinig van de vitaminen/mineralen binnenkrijg, zoals anders het geval is (m.n. selenium, ijzer en vitamine A).

O: 2 geroosterde speltboterhammen met halvarine en 75 mL sojamelk gemixt met 125 mL magere melk
T: minneola
L: 75 gram havermout met 100 mL magere melk
B: 8 km hardlopen
A(vroeg): boerenkoolstamppot met tofu
T: 2 Vitalu crackers met tonijn uit blik (op waterbasis)
D: 2L water

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:33

Ik vind het ook niet echt nette lijstjes sorry Eske. Maar ik vind het wel heel goed dat je er toch mee bezig bent!
Op mijn 15e was ik echt niet met eten bezig en zagen mijn lijstjes er stukken slechter uit.
In dit topic zijn het geen hele nette lijstjes maar t.o.v. de gemiddelde mens/puber doe je het denk ik zeker niet slecht :(:)
En ik geloof dat ze ook al een stuk beter zijn geworden als je terugkijkt naar toen je begon met lijstjes posten.
Maar genoeg ruimte voor verbetering :D

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 16:17

Oh op die manier Phormicola! Even puur uit nieuwsgierigheid en intresse, wat was er vooral kcal rijk? Ik ben vaak slecht in inschatten daarvan dus gewoon uit intresse :) want naast bonen, mais, paprika en verse tomaten, zaten er 2 teentjes knoflook, 1 zo een klein potje tomatenpuree en een scheut ketjap in, maar verdeeld over 4 personen. Dat het beetje geraspte kaas erover kcal rijk is zover kom ik nog, maar verder ben ik daar slecht in :')

LisErm94, ja ik ga het zeker een keer proberen! Voor zo een chocomonster als ik moet het goed zijn :')

Eskegirl, wat me vooral opvalt is dat je lijstjes vaak wat eentonig zijn en een klein ontbijt? Een klein ontbijt zorgt voor eerder snaaitrek later op de dag. En verder lekker afwisselt gaan eten, als je 2 keer op een dag brood eet kleed je broodjes dan aan met lekker veel groente. Broodje hummus komkommer. Broodje kaas tomaat komkommer sla. Broodje avocado tomaat sla. Broodje gekookt ei. Broodje gerookte zalm. Of echt een goed gevuld broodje gezond met kaas sla tomaat komkommer gekookt ei. Allemaal erg lekker en veel verschillende voedingsstoffen. Komkommer sla en tomaat zijn erg gezond en kunnen bijna alles lekker aankleden :) als je ouders er niet zijn kun je ook simpel zelf een goede maaltijd maken als je geen zin hebt om te koken. Vanavond ben ik bijvoorbeeld ook alleen thuis met eten dus kan geen grote hoeveelheden maken. We hebben weinig in huis dus ik gooi heel simpel en snel aardappelpartjes, een vleesvervanger, wat schijfjes champignons en tomaat in de oven daarnaast een stuk komkommer en klaar. :) of maak een omelet met de groentes die je in huis kunt vinden, binnen 10 minuutjes klaar! :)

Gister was ik bij de wraps trouwens een beetje geraspte kaas vergeten :')

Ik zit mezelf een beetje in de weg, nergens echt trek in. Net wel snaaizin maar toch uit de keuken gekomen met een bakje fruit!

O: schaaltje magere yoghurt met een appel en kaneel poeder erdoor, 1 vk knackebrod met kaas en tomaat.
L: bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 banaan), 1 waldcornbeschuit met pindakaas, 1 vk knackebrod met kaas en tomaat.
T: bakje fruit: 1 peer, wat blauwe druifjes, 2 pruimen
A: aardappeltjes met schil uit de oven (dun ingesmeert met olie, peper, zout en rozemarijn erover), en ik gooi een vleesvervanger, schijfjes champignons en tomaat in de oven. Daarnaast een stukje komkommer met aromat. Eventueel wat fruit toe
T: na werk door naar een vriendin en uit dus vast een hapje en een drankje.

D: water en thee
B: 2 km fietsen, half uur priveles met paard, 20 minuten naar les toe stappen, 20 minuten flink doorlopen, ongeveer 40 minuten op stal bezig geweest. Vanavond werken in de horeca en naar vriendin toe is nog 6 km fietsen
Laatst bijgewerkt door mandy358 op 05-10-13 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 16:18

Mijn ontbijt is inderdaad mager, ik krijg gewoon niet meer weg. Ik probeer m'n tussendoortjes gezond te houden, maar schiet er toch vaak bij in.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 16:20

Puissance schreef:
Het komt niet in je op om even naar de supermarkt te gaan om gezond voedsel te halen..?

Als je nog thuis woont bij je ouders, ben je afhankelijk van hen wat betreft eten. Misschien dat haar ouders wel vinden dat ze gezond eten en ze het misschien wel onzin vinden dat ze naar de supermarkt wil om gezonde dingen te halen. Zo vanaf het internet kan je de gezinssituatie niet beoordelen natuurlijk.

Mijn lijstje voor vandaag:

O/T: Banaan
L: 2 havermoutpannenkoeken
T: peer
A: 2 havermoutpannenkoeken
T: appel

Drinken: water en thee

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 16:27

EskeGirl schreef:
Mijn ontbijt is inderdaad mager, ik krijg gewoon niet meer weg. Ik probeer m'n tussendoortjes gezond te houden, maar schiet er toch vaak bij in.

En als je lekker een bakje fruit voor jezelf klaarmaakt? Ik ben zelf gek op fruit dus word helemaal happy van mijn tussendoortje van vandaag bijvoorbeeld :)
Misschien later ontbijten maar dan wel veel? Als je bijvoorbeeld naar school gaat sochtends iets eten wat je wel weg krijgt en dan in de eerste pauze 'ontbijten' met 2 bb? (Als jullie een pauze hebben rond 10?)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 16:29

Later eten kan niet, we hebben een strak schema zodat iedereen in de badkamer kan.
Ik zou wel in m'n eerste pauze kunnen ontbijten (10.15), en daarvoor fruit oid eten, maar m'n lunchpauze is al om 12.15, dus kijken of dat lukt.
Ik zou het eens kunnen proberen :).

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:35

nomarjet schreef:
Puissance schreef:

Als je nog thuis woont bij je ouders, ben je afhankelijk van hen wat betreft eten. Misschien dat haar ouders wel vinden dat ze gezond eten en ze het misschien wel onzin vinden dat ze naar de supermarkt wil om gezonde dingen te halen. Zo vanaf het internet kan je de gezinssituatie niet beoordelen natuurlijk.

Als je ouders van huis zijn, dan ben je zelf verantwoordelijk voor wat je eet. Lees de post nog maar eens goed, dan zie je dat ze een weekend zonder ouders is. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:36

Mijn ouders hebben eten voor ons gehaald, en ik ga niet zomaar nieuw eten halen zonder overleg, punt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:05

Ik vind niet dat EskeGirl zo hard toegesproken hoeft te worden. Enkel aangeven dat haar lijstjes niet zo gezond zijn als zijzelf denkt verschaft genoeg inzicht en daar gaat het om :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:41

B: naar de stad fietsen en weer terug
O: 1/4 cup rode linzen, 1 ei, 1 blikje tomatenpuree, 1 teentje knoflook en een half sjalotje, ijsbergsla en komkommer, azijn en 2tl olijfolie
A: 3/4 cup groene linzen, 200gr gepocheerde kipfilet, 4tl olijfolie, 4tl aioli of mayo, broccoli, ijsbergsla, komkommer, 1 tomaat, half sjalotje en een teentje knoflook, azijn

1600kcal

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:48

Nacht/ochtend (ineens dorst): klein glas sinaasappelsap
Ochtend: Choco hazelnoot muesli met soja melk
Tussendoor: klein stukje speculaas en een groot glas sinaasappelsap
Middag: 2 crackers met lätta en pure hagelslag + appel met wat kaneel

Tussendoor 2: Handje studentenhaver (noten en rozijnen) glas casis

Avond: Wit bolletje met runderburger en aangebakken uien
Toetje: Soja yoghurt met lijnzaad en appel

Beweging; uur paardrijden

Ik ben dus gewoon weer straal vergeten te drinken dus vanavond een kop rozenbottel thee extra :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:35

Gezellig zussendagje gehad dus niet heel gezond gegeten, maar wel lekker en gezellig!

O: rijstemelk, haver/speltvlokken/zemelen, abrikozen, lijnzaad, 1/2 banaan
T: kokosmakroon
L: pasta met tonijn en kaas
T: kokosmakroon
A: Surinaams; linzensoep, roti, kerrieaardappels, kousenband, broccoli, komkommer, curry met kikkererwten en bloemkool
T: 2 bolletjes ijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:54

phormicola schreef:
B: naar de stad fietsen en weer terug
O: 1/4 cup rode linzen, 1 ei, 1 blikje tomatenpuree, 1 teentje knoflook en een half sjalotje, ijsbergsla en komkommer, azijn en 2tl olijfolie
A: 3/4 cup groene linzen, 200gr gepocheerde kipfilet, 4tl olijfolie, 4tl aioli of mayo, broccoli, ijsbergsla, komkommer, 1 tomaat, half sjalotje en een teentje knoflook, azijn

1600kcal

Eh? Nieuw dieet zonder lunch/tussendoortjes? Of laat ontbijt en vroeg avondeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:55

O: havermout met peer en rijstmelk
T: 8 gedroogde vijgen
L: 3 roggecrackers met hummus en komkommer; 2 stukjes maisbrood met hummus
T: peer
A: salade van gemengde sla, paprika, komkommer, tomaten, avocado, lente-ui, sperzieboontjes en ei; paar stukjes kaas toe

B: 15 min NTC, 3.5 uur buitenrit