Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sannanasje schreef:Haha lekker ding ben je ook PB! Een dag zoet met je dochter. Ik denk dat je nog veel meer dagen zoet gaat zijn met je dochter![]()
Geniet ervan! Dat ze maar op mag groeien met lekker verse groentjes uit eigen tuin! (na een lekkere lange periode magische moedermelk uiteraard)
xMathilde schreef:Mijn tomaten deden het echt voorbeeldig! Tot vorige week... ze zijn helemaal dood aan het gaan, het is waarschijnlijk phytophthora. Ik heb er voor gespoten zelfs en doe het nog steeds, maar het lijkt tevergeefsecht ontzettend balen want ik had al super veel en mooie tomaten er aan hangen.
Verder worden ook bij mij alle kolen en dergelijke opgefreten door de slakken
Het enige wat het goed doet inderdaad zijn mijn kruiden..
Aardbeien doen het hele jaar ook al vrij weinig. Ik heb het idee dat in heel mijn kas ziekte heerst helaas, weet alleen niet goed wat. Het is ook zó vochtig weer, doet mijn plantjes weinig goed.
Mijn preiplanten buiten doen het wel goed gelukkig, de courgettes ook wel redelijk maar een deel van de oogst rot aan de plant. Dit had ik vorig jaar ook al, iemand een idee hoe dat kan komen?
Wat fijn dat sommigen hier en daar toch nog wat kunnen oogsten!
xMathilde schreef:Thanks Rebecca haha, had ik even nodig!
Trouwens een hele mooie kas ja Nivada! Mijn kas komt van hobbyserres Stap.paerts. Niet teveel reclame makenHet mooie van dit bedrijf is (vind ik) dat ze van oude professionele kassen kleinere hobbykassen maken voor particulieren. Maar het blijft toch een dure hobby een kas kopen.
xMathilde schreef:Ja de courgette groeit op de grond, kan goed zijn ja dat het ook door de nattigheid komt. Het lijkt alsof de bloem gaat rotten aan het eind van de courgette, en dit door trekt naar de vrucht zelf.
Zonde zeg, ik ben er ook best wel klaar mee