Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 10:03

Inderdaad zelf je keuzes maken plantje01 en je vooral niet te druk maken om wat andere mensen wel of niet zouden kunnen vinden. We moeten af van het 'goed en fout' bij vegetarisch eten, want dat is er niet. Je doet wat je wilt én wat je kunt. Hoe moeilijker het jezelf maakt, hoe lastiger het wordt en hoe meer je vooral er jezelf mee hebt :)

Wij hebben gisteren bij een Indiaas restaurant in Groningen gegeten. Volledig vegetarisch menu, met allerlei proeverijen van Indiase gerechtjes. Zó lekker :~

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:29

De spekjes van de vegetarische slager zijn echt lekker zeg!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:21

Raap me op jongens :') :') :') :')

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:39

Ik was net naar de Lidl gelopen (half uur) om wat vegan vleesvervangers in te slaan. Blijkbaar waren al veel mensen mij voor, want er lag nog maar een doosje krokant schnitzel en meerdere doosjes steak (daar ben ik nogal sceptisch over, maar ik heb wel een doosje meegenomen). Dus helaas was mijn Lidl bezoek niet zo succesvol... Ik heb in ieder geval wel lekker gewandeld met het mooie weer :)

Edit: hahaha, dat filmpje van het klokhuis :')

Jessix

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:43

Super grappig filmpje!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:04

Steak werkt sowieso goed als beef theryaki :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:13

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 05-02-25 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:00

Magrathea schreef:
Steak werkt sowieso goed als beef theryaki :j

Oeh, dat klinkt als een heel goed plan. Bedankt! <3 Sowieso heeft de steak een basis van champignons waardoor ik al minder huiverig was, want daar ben ik dol op.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:09

Wanneer in de hele jumbo nog geen pakje gehakt meer te krijgen is maar het vegaschap als enige nog mooi gevuld is :=

Aan de ene kant: leuk voor mij *\o/*
Aan de andere kant: :roll:
Mensen die liever doodgaan aan uithongering in hun quarantaine dan dat ze vegaburgers eten :')

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:22

Als ik voor mezelf mag spreken: ik vind de vega vervangers gewoon de duur :+ gooi liever wat bonen door mn eten dan dat ik de dure vervangers erdoorheen gooi :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:24

Klopt, maar ál het vlees was op he. Ook het dure.
Het valt me overigens op dat het prijsverschil echt goed meevalt als je gelijkaardige dingen met elkaar vergelijkt, zoals schnitzels / luxe burgers etc.

Overigens was de enige reden dat ik nu een stapel vleesvervangers in de koeling heb het feit dat het in de aanbieding is *\o/*

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:50

Ik heb ook eens even flink gehamsterd :+
Nee, niet zoals half Nederland maar heb wel 30 pakjes vleesvervangers liggen. Voor maar 1 euro kun je het niet laten liggen toch? :D

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:00

Ik heb ook ingeslagen. 10 pakjes van Vivera gehaald bij de Plus. Dus ik kan ook weer een jaar vooruit! *\o/*

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:08

liespower94 schreef:
Ik heb ook eens even flink gehamsterd :+
Nee, niet zoals half Nederland maar heb wel 30 pakjes vleesvervangers liggen. Voor maar 1 euro kun je het niet laten liggen toch? :D

Ja same haha, maar dat had ik toch wel gedaan.
Gelukkig was het vegaschap niet leeg, dus ik kon ongegeneerd mijn mandje vol laden *\o/*

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:04

Haha, hier ook, vleesschappen leeg en de 1+1 gratis bij de poeisz en de €1 vleesvervangers bij de coop waren er nog volop. Ik heb flink ingeslagen dus :j .

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 00:31

Bij onze Coop was de voorraad vleesvervangers juist flink gekrompen, maar nog niet op.. maar het gewone vlees was ook nog lang niet op, hier werd nog niet zo gehamsterd.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:08

Nu ik toch thuis zit.. weet er iemand een GOEDE vega/vegan documentaire? En dus niet zoals "What the health" dat ik als leek al 2 fouten ontdek..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:10

Game changers is iedereen erg positief over, heb hem zelf alleen niet gezien. Hij schijnt ook gewoon vermakelijk te zijn door Arnold Schwarzenegger :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:22

Ik vermoed dat je in alle docu’s wel dingetjes tgen komt dat je denkt >;)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:39

0091 schreef:
Nu ik toch thuis zit.. weet er iemand een GOEDE vega/vegan documentaire? En dus niet zoals "What the health" dat ik als leek al 2 fouten ontdek..

Cowspiracy, Earthlings, Dominion, Forks over Knives, Seaspiracy en inderdaad the Game Changers. De meeste staan gewoon online op Netflix of YouTube!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:14

Typ even in op Google vegan documentary. Er is een heel lijstje met beschrijvingen en linkjes. Ik kan er later wel even maar kijken, zit nu op de telefoon te prutsen.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:54

Sonja_vR schreef:

Nou.. als mensen naar 1 onderzoek verwijst die daarna allang bijna 20x is weerlegd dan valt het voor mij niet meer onder een goede docu. Dan is het gewoon je mening verkondigen en hopen dat er mensen mee gaan in je mening. Maar ik wil graag feiten, geen meningen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:59

0091 schreef:
Sonja_vR schreef:

Nou.. als mensen naar 1 onderzoek verwijst die daarna allang bijna 20x is weerlegd dan valt het voor mij niet meer onder een goede docu. Dan is het gewoon je mening verkondigen en hopen dat er mensen mee gaan in je mening. Maar ik wil graag feiten, geen meningen.

Let daarbij ook op de tijd dat de docu uitkwam. Iets kan láter weerlegd zijn. (Ben zelf niet zo'n docu kijker maar het is handig om in gedachten te houden)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:12

Bijna elke studie die word gedaan vraagt om weerlegd te worden. Mensen doen 1 experiment en presenteren de studie. Daarna willen ze dat mensen het experiment gaan herhalen en pas nadat dit een aantal keer is gebeurd is kan het worden gepresenteerd als feit.
Maar zelfs in de tijd had " What the health" het al niet goed. De onderzoeken waren al weerlegd, maar dat verteld hij niet.

Ik ben echt op zoek naar een goede docu over vegan eten. Medicijnen in vlees etc interesseren me vrij weinig omdat ik eigen vlees of wild heb. Ik weet 100% wat ik eet. Dierenleed in de bio-industrie is voor mij ook niet van toepassing. Game Changers riep meer vragen op dan antwoorden. Vooral omdat er niks over het "vleesdieet" werd gezegd, behalve dat het vlees bevatte. Lijkt me logisch dat kfc minder gezond is dan groente uit een biologische groentetuin.

Dus daarom hoopte ik dat iemand hier een echt goede docu wist. Zelfs als de uitkomst die geheel voordelig voor vegas zou zijn.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:02

Cowspiracy kan ik aanraden maar of daar foutjes in zitten kan ik niet zeggen.

Wat vinden jullie lekker in sushi? Ga morgen met vriendinnen zelf sushi maken maar kom niet echt verder dan avocado en komkommer. Evt wortel lijkt me ook wel lekker..