Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:58

Ik denk dat het vaak het verschil is dat heb bij de ene wel uitmaakt als je zondigt qua gewicht dan bij de ander. Als ik jou weekend zou kopieren zou ik sowieso minimaal 1 al dan niet 2 kilo zijn aangekomen. In een weekend er weer aan en misschien pas na een paar weken er weer af. En het is echt niet overdreven hoor soms denk ik echt van lucht aan te komen bij wijze van maar bij de een gaat dat wat sneller dan bij de ander. Ken genoeg meiden die rete slank zijn (bijna dun = vind ik niet mooi) en zich vol vreten en maar weinig aankomen. Wil niet zeggen dat dat ideaal is want wat je van buiten niet ziet hoeft niet te betekenen dat het van binnen ook oke is. Zij zullen vast van binnen ongezond zijn. Maar het is soms zo oneerlijk :Y)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:20

Sommige mensen hebben inderdaad alle geluk mee en kunnen alles eten wat los en vast zit. Maar bij de meeste mensen ligt het wel aan het eetpatroon. In mijn pubertijd ontbeet ik met yoghurt, at tussen de middag een pakje crackers en een appel en 's avonds warm. Ik snoepte wel, maar niet extreem. Dus toen at ik in verhouding heel weinig. Nu eet ik als een bouwvakker en ben 20 kilo lichter. En ook ik kan vreetweekenden hebben en kom er niet van aan. Meestal val ik zelf af.

Volgens mij heeft Bhriseis dit ook gehad.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:57

xEmily schreef:
O: 2 bth, besmeerd met halvarine, 1x kokosbrood, 1x anijshagel
T: Banaan
L: 2 bth, besmeerd met roomkaas, 2 eieren, 1 kleine tomaar, 1 plakje achterham
B: 10 minuten loop - 2025m
T: Sinaasappel óf appel
A: Macaroni met kaas ... of kaas met macaroni? :Y) 2 bordjes geworden
T: Schaaltje frambozen
B: 2x 4,5 km fietsen

Volgens mij zit ik zo wel redelijk goed? Of is dit alweer te veel?
Had geen tijd meer om T te nemen, school liep uit dus moest direct naar de ortho.
10 minutenloop en fietsen kwamen er onverwachts bij.

Bedankt jezzi voor de opmerking (:

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:02

Het is zeker niet teveel Emily!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:04

Ik ben nu in Tsjechië lijstjes zijn niet zo netjes ;). Vandaag gruwelijk lang uitgeslapen.
O/t/l 4 broodjes met sesamzaad en zout
Halve zak snoep
Ijsje
A: kartoffelpuffer en salade met kip en tartaarsaus
& nog toetje
T? Miss nog watermeloen

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:24

Klopt Tayga, dat heb ik ook gehad.

Nathalie, na zo'n weekend zal je wel meer wegen, maar dat is puur vocht, en plas je er meteen weer uit. Als je van het minste en geringste bijkomt dan werkt je verbranding niet goed. En ook daar kan je aan werken.

Mooi gezegd Jespri!

Ik weet niet precies hoeveel je moet eten Emily, maar ik vind het een mooi lijstje :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:46

Eliana, lekker! Vakantie? :)
Emily: ziet er goed uit hoor!
Phor, fijn dat alles goed gaat met de baby. :)
Debbels: een bakje zuivel, een handje noten of gewoon een boterham? :) Kan prima hoor. :j

Hele dagen werken, gister en vandaag. Zijn 4 bh oké bij geringe beweging?

O: bak magere yoghurt/optimel met 3 el quaker muesli, speltbh met filet american
T: appel
L: 2 speltbh (kipfilet, kaas), kwart komkommer
T: speltbh met ham, 2 kale rijstwafels
A: kopje zelfgemaakte tomaten/groentensoep, wat gegrilde courgette en paprika, kipstukjes
B: 80 minuten fietsen met wind tegen :') paardrijden
T: bakje bosbessen, kwart galiameloen

D: Thee, Crystal Clear, bekertje chocolademelk
B: 8 uur boeken sjouwen/tillen :+

Vandaag:
O: bak magere yoghurt/optimel met 3 el quaker muesli, speltbh met suikervrije jam
L: 2 speltbh (filet american, kaas)
T: speltbh met ham, rijstwafel appelstroop, handje rozijnen
A: 300 gram gewokte broccoli, tomaat, paprika, sperziebonen en ui, tartaartje, kwart galiameloen
T: waterijsje, bakje bosbessenen handje inca- en goijbessen, ?

D: Thee, crystal clear, bekertje chocolademelk
B: 8 uur boeken sjouwen/tillen :+
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 18-06-14 19:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:53

Ja ben op vakantie en uit eten is lekker goedkoop hier :). Jullie plaatsen mooie lijstjes!

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:06

Kay_CMoll schreef:
Bij mij weer ongeveer het zelfde vandaag, maar 't blijkt te werken dus Me happy! *\o/*

O: 50 gr havermout, 40 gr muesli met noten en gedroogde vruchten, 150 ml sojamelk natuur. glas fruitsap
T: 2 wortels
T: 1 perzik
L: 5 knäckebrod met kwark en suikervrije confituur en een kiwi
T: 2 wortels
T: Appel
A: 2 borden pasta met room-kruidenkaas en zalm

D: 4 koppen groene thee zonder toevoegingen, 1.5 L plat water, glas sojamelk
B: 30 day shred dag 6 - Level 1

1322.81 kcal tov 2110.00 kcal verbranden
Eitwit 70.46 Koolhydraten gr 172.79 vetten gr 35.67 gr

Nu nog wat laag in Kcal, maar als ik deze avond nog honger heb maar ik me nog een smoothie van 2 appels, 2 bananen en 2 kiwi's die ik dan deel met manlief. Ik heb gewoon niet zo veel honger meer! Ik kreeg gisteren ook al mijn aardappeltjes niet op... Smoothies gaan nog goed binnen, dus handig om wat kcal bij te nemen.

Commentaar welkom.

Ik heb m'n calorien nog niet aangepast, kzit mobiel, maar ik veronderstel dat ik nu wel beter zit qua inname. Heb daarnet ook een milkareep met hele noten gekocht. Kga 'm wel verdelen over 3 dagen, maar 't is een start hè. :-)

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:41

O: 3 roereieren op 2 vk boterhammen, glas fruitontbijt
T: cappuccino
B: uurtje paardrijden
T: appel, bio spelt koek met chocola, water
T: in de stad; Caramel Latte en chocolate chip cookie bij de koffiezaak
B: Yoga meltdown level 1 dag 3, 2 km hardlopen
A: grote portie "broccoli taart" (broccoli en kip en ei in bladerdeeg), klein bakje B&J strawberry cheesecake toe , water

Morgen een normale lunch, had vandaag niet echt de kans :P

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:43

Vandaag definitief:

O: Chocoladeboekweitgruttenpap :9 :9 met: 60 gr boekweitgrutten, 15 gr 72% chocola, 60 gr banaan, 30 gr aalbessen, 25 gr granola, 150 ml sojamelk ongezoet + water
T: eiwitshake met 28 gr whey
L: 2 doperwtpannenkoekjes + 500 gr zelfgemaakte bloemkoolsoep + 1 snee wit speltbrood
T: eiwitpannenkoekje + stuk watermeloen
A: zelfgemaakte speltpizza met tomatensaus, verschillende groentes en mozarella
T: schaaltje oranjevla met een klein beetje choco-cruesli

D: water, kriek-biertje
B: 60 min work-out rug, armen, benen/billen, buik + 20 min yoga, 12 km fietsen, halfuurtje stalwerkzaamheden

ongev. 2000 kcal (heb de basis van de pizza wel berekend + de kaas, groentes tikken niet zo enorm aan en weet ik ook geen precieze hoeveelheden van) kan nog wat schelen
tegenover 2200 verbrand

koolh: 260 gr - vet: 56 gr - eiwit: 95 gr - tevreden!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:02

Leuke discussies hier :)

Kay, als je koolhydraatarm wil eten zul je inderdaad uiteraard meer vet en eiwitten moeten gaan eten :j

Ik heb echt het slechtste lijstje ever voor jullie, ik schaam me diep.

O: 2/3c havermout, 1el chia, cacao, 1 ei, halfvolle melk en havermout, 1el appelstroop, 1 banaan, 1tl kokosolie
B: 12km fietsen, 4u lesgeven
L: -
T: 12km fietsen
A: 1 kippebout, +/- 250gr aardappelschijfjes, halve bloemkool, wat mayo

Euhm, ja. Na het ontbijt begon ik ENORM te zweten, ik werd naar in m'n maag en ik voelde me enorm 'gejaagd' van binnen, kan het niet anders omschrijven. (Onsmakelijk detail: op de fiets had ik helemaal zweetplekken in de liezen van m'n broek omdat ik zo enorm zweette).
Naarmate de dag vorderde begon ik me beter te voelen en ik merkte dat ik helemaal geen zin had in eten. Heel bizar.
Ik ga er van uit dat dit nog een virusje is, of dat m'n hormonen ineens overtoeren aan het draaien zijn. Ik heb wel van veel andere vrouwen te horen gekregen dat zij zich ook zo begonnen te voelen rond week 27 van de zwangerschap :j

Enfin, vandaag gaan we heeeeeeeel snel vergeten en hopen dat morgen beter gaat :Y) Ik vind dit helemaal vreselijk omdat ik Kay een uitbrander had gegeven omdat ze zo weinig eet _O-

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:03

ja maar jij bent zwanger phor, en kay voorzover ik weet niet ;) dus dan telt het niet :(:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:09

Haha, ik zou JUIST altijd netjes moeten eten :') Maar het ging echt niet en jullie weten hoeveel ik normaal eet :Y)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:10

Kay_: gezond eten en veel (genoeg) eten is erg lastig. Ik ondervind dat ook nog wel. In het begin weet je ook nog niet zo goed wát je dan moet eten. Je weet bijvoorbeeld niet waar je brood mee kunt vervangen. Ik maak vaak salade en dan echt zo'n megabak, dat mijn collega's me aankijken van 'ga je dat echt allemaal opeten?' 'Ja, dat ga ik echt allemaal opeten.' En toch ben ik bezig met afvallen, vrij langzaam, dat wel. Maar goed, op een feestje sla ik nog steeds geen taartje af en dat wil ik ook niet, leven moet leuk blijven.

Probeer inspiratie te halen uit de lijstjes hier.

O: havermoutpap met kokosmelk, banaan, chia, lijnzaad en aardbeien
T: twee dadels
L: 1 l groene smoothie met spinazie, banaan, kiwi en appel. Twee speltbolletjes met appelstroop, banaan en cacao nibs
T: twee dadels, maïscracker met pindakaas
A: salade van rode biet, kikkererwten, komkommer, paprika, tomaat, augurk, jalapeno, olijfolie, azijn en drup honing
T: twee droge witte wijn met wat borrelhapjes

D: 1 l water, rooibosthee
B: paardrijden, 45 wandelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:17

Ik heb het nog niet helemaal onder de knie...

O: 3 vk crackers met hummus + komommer, schaaltje aardbeien
L: 6 vk crackers (4x hummus, 2x oude kaas + 1 avocado + kokommer)
T: 200g magere kwark met 150g blauwe bessen
A: 2 meergranenwraps met guacamole, tomatensalsa, kip, paprika en ijsbergsla
T: 200g biogarde met een nectarine
D: 2 witte wijn

B: -

2080 kcal tegenover 1700 verbruikt, eiwit 103, kh 146, vet 95

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:24

Eerste dag volgens het voedingsschema! Was bang dat het onwijs weinig kcal zouden zijn (ik mag er 1700) maar ik zit propvol!

Oja het mag dan wel een lijstje zijn van phor, maar het geldt niet voor iedereen he! Ze heeft het echt op mij afgesteld dus neem het niet als voorbeeld oid :=

O: pannenkoek met 1 banaan, 1 ei, 1 tl kokosvet, 15g appelstroop
T: 2 nectarines
M: 4 bh, 30g cottage cheese, 30g sandwichspread, 8 cherrytomaatjes (75g)
T: 150g magere kwark, 1 banaan, 70g kersen
A: 70g macaroni met 130g tonijn op water, 65g tomatensaus, 50g rucola en 300g rauwe worteltjes

Kcal 1594
Vet 25,5
Koolh 255
Eiwit 89

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:31

Eline, yum je ontbijt klinkt heerlijk en hoe maak je doperwtpannenkoekjes :)?

O: 40 gram havermout, 10 gram whey, 2 banaan-haver muffins, twee gekookte eiwitten
T: 100 gram kwark, 10 gram whey
L: Speltbolletje zelfgemaakt, rijstwafel, plak roggebrood, 3 plakken kipfilet, 1 appel, 15 gr pindapasta
T: 1 appel, blokje pure chocolade
A: 80 gr zoete aardappel, snijbonen, champignons, mexicaanse wokgroente, komkommer en een eetlepel farro (speltrijst). 116 gram kwark, 100 gr yoghurt, 10 gram whey, granola
T: Paar kersen, handje notenmix, soyamelk met cacoa

kcal 1857
eiwitten 132 gr
koolh 213 gr
vet 48 gr

Eline, moet je zo laag in vetten? wat is daar de reden achter? :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:34

Nee ik had hummus op de planning maar die bleek toch al op te zijn.. Dus heb ik sandwichspread gepakt! Moet nog even uitvogelen wat goede vervangers zijn, niet op gelet ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:34

Bah wat naar Phor, hopelijk is het gauw over :(:)

Interessant Eline, dat die hoeveelheden en verhoudingen zo kunnen verschillen van persoon tot persoon! Wat fijn dat je je er goed bij voelt! Wat is jouw specifieke doel?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:37

Horse_xx schreef:
Eline, yum je ontbijt klinkt heerlijk en hoe maak je doperwtpannenkoekjes :)?

200 gr doperwten pureren, 2 eieren erbij klutsen, scheutje melk (of water, of soja/amandel etc.) ongev. 30 gr (spelt/boekweit)bloem. Heb er nog extra 20 gr witte kaas doorheen gedaan maar hoeft niet perse. En dan bakken maar! Ik heb er 7 kleine pannenkoekjes uitgehaald. Superlekkere en makkelijke vorm om extra groente en eiwitten binnen te krijgen :j Ook lekker met een beetje geraspte kaas.

25 gr vet klinkt wel heul weinig inderdaad :=

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:38

Het is pas m'n eerste dag, denk dat ik na een weekje meer kan zeggen haha! Weet ook niet of dit dagelijks de verhoudingen zijn hoor, even afwachten dus.

Mijn doel is in ieder geval om weer lekker in m'n vel te zitten. Alles is prima behalve m'n buik, dusdanig dat ik me niet meer prettig voel, zelfs bij m'n vriend niet. Streven is ca 2,5 kilo eraf, maar vooral weer prettig voelen dus :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:41

Dankjewel die ga ik zeker eens proberen :)!

elinebakker, vandaar :) Hou je zeg maar vet vast rondom je buik?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:43

O: Grutten met cacao, cacaonibs, chia en verse aardbeien
T: Galia
L: Grote kom (400 ml) verse tomaten/paprikasoep met reepjes kalkoenfilet en een snee roggebrood met sla, komkommer, paprika en een grote plak voorgesneden 30+ kaas, 2 gedroogde vijgen
T: Kersen en een handje elitehaver
A: Grote kom tomaten/paprikasoep en een bak rode bieten met een schep suiker en een klontje roomboter :9 met kalkoenfilet. Griekse yoghurt
T: Custard, 2 rolletjes met een blad ijsbergsla, 4 plakjes rookvlees, paprika en rode pesto. Handje elitehaver en een lepel kokosolie ivm te weinig vet
D: Thee, water en slimpie
B: Paardrijden, wandelen met de hond en snoeien in de tuin

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:56

Deze week vanaf vandaag t/m zaterdag op het CHIO in Rotterdam, mijn lijstjes zullen dus minder gezond zijn dan normaal.
t: halve banaan
B: 4.11 km hardlopen
O: smoothie van 200 ml magere yoghurt, 1 el amandelmelk, 15 gr chiazaad, 1 grote sinaasappel, 1 banaan, 88 gr diepvriesaardbei, halve schep whey
L: salade van 70 gr pasta (ongekookt) 75 gr gerookte kipfilet, 35 gr veldsla, 2 zongedroogde tomaatjes, halve komkommer en 1 lente ui
t: 2 bonbons
t: 1 chocolate chip cookie (nog warm uit de oven, yum!)
A: salade van 70 gr quinoa (ongekookt) 2 bietjes, 1 lente ui. half bouillon blokje (quinoa daarmee gekookt)
B: 30 Day Shred level 1, dag 4
t: shake van 150 ml amandelmelk, 45 gr diepvriesaardbeien, 62 gr bevroren banaan

Dat is 'm voor vandaag. Voor morgen alvast een deel van het lijstje:
O: zelfde als vandaag
B: 3 km fietsen
L: zelfde salade als vandaag
t: 1 of 2 gekookte eitjes (ik gok dat ik ga delen met mijn moeder)
B: planning is om 1 paard 20 minuutjes te stappen, en de ander eerst longeren en dan nog even erop.
A: ??
B: 30 Day Shred level 1, dag 5
t: ??