[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:12

Ik heb zelf een menu samen gesteld en ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden Haha!

’S Morgens: 2 boterhammen met mager beleg + melk
Tussendoortje 1: eierkoek/liga/ontbijtkoek
Lunch: 2 boterhammen met mager beleg + melk
Tussendoortje 2: fruit
Tussendoortje 3: fruit
Diner: wat de pot schaft
Tussendoortje 4: yoghurt met wat zoetstof
Op vrijdag avond: wat chips en/of nootjes, en dan geen yoghurt uiteraard.

Zou dit ongeveer tussen de 1200 en de 1600 calorieën liggen? Ik denk tenminste dat dit goed is, niet te veel en niet te weinig. Want als ik 1000 calorieën eet, dan krijg ik op ten duur zo'n honger dat ik alles opeet wat ik tegen kom Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:13

op www.caloriechecker.nl kan je alles invullen en wordt het vanzelf opgeteld Lachen
je kan ook een dagboekje bijhouden, best handig Ja

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 08:18

mahitri: sporten 3 dagen achter elkaar houdt de verbranding hoog, vandaar dat sporten dan beter is. als je rustig aan opbouwt, hoeft je lijf tussendoor geen rust.

uk, wat is er aan de hand dan? wat zegt je dieetiste en de psycholoog?

ingrid, mijn vent lustte ook niets en sinds we samenwonen eet hij nagenoeg alles. ligt ook aan de bereidingswijze natuurlijk.
leuk een bruiloft! ben je daggast of avondgast? volgens mij is je kledingkeuze prima hoor.

mijn dag van vandaag:
o: yoghurt met fruit 'n fibre
t: appel, banaan
l: 3 krackers sandwich spread
t: 2 krackers sandwich spread
t: mandarijn
a: chicken tonight.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 08:22

goeiemorgen!

mijn dag van vandaag:
o: bb met pindakaas
t: bb met fricandou
l: 2 bb met kaas 30+ en komkommer
t: appel
a: geen idee eet bij vrienden

Haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 08:30

kijk eens op de caloriechecker suze, dit is erg weinig!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 08:44

Vandaag wou ik dat ik in het diepste duistere donker in me bed had blijven liggen!! Want ik heb me toch een ********************* humeur!!!!!!!! ik heb het echt gehad, en het is nu nog maar net half 9 en dan moet ik nog 8 uur Boos!
Ik kwam vanmorgen op mijn werk achter dat ik mijn telefoon vergeten was thuis, gezien ik vandaag (lekker) (NOOOT) op de brommer was, dacht ik ik rijd wel ff terug om hem te halen, thuis aangekomen, tel gepakt, wil ik terug rijden halverwege klapt mijn koppakking eruit, en lekt dat **** ding olie aan alle kanten kortom, ding startte in zijn geheel nie tmeer dus kon ik LOPEN. *zucht*
Sorry het moest er effe uit. Ik moet nu naar huis lopen vanmiddag met dat ding (6 km) je zal denken nie tver, nou mijn brommer weegt 190 kilo, dus is het wel degelijk ver. En als klap op de vuurpijl, heeft mijn schoonmoeder haarzelf vanavond om half 5 uitgenodigt in mijn huis (ook weer een geweldige tijd, gezien ik om 4 uur pas klaar ben met werken EN MOET LOPEN naar huis), om effe me huis te komen inspecteren (serieus dat wijf gaat ieder elk keukenkastje open trekken om tekijken hoe het eruit ziet, of het schoon genoeg is en of er gezond genoege dingen voor haar zoon leggen) *zucht*

Sorry voor mijn opvliegertje, maar moest er echt effe uit. Nou bijdeze mijn schema voor vandaag

O: Bakkie meloen thee, 2 bb met dieet halvarine en aarbeie jam Vingers aflikken
Beweging: Met de hond gewandeld

T: Rijstwafels.

L: 4 bb met dieet halvarine en aarbeie jam Vingers aflikken

T: Rijstwafels Sigaar again
Beweging: *ZUcht* 6 km naar huis lopen met een brommer van 190 kilo, hond uitlaten, als een mongool (als ik nog op tijd ben teminste) het huis gaan schoonmaken, boodschappen halen , eten koken.
A: Geen idee
Beweging: Naar het winkelcentrum fietsen, daarna ff het een en ander voor me huissie kopen

Snappen jullei dat ik lichtelijk gestrest ben vandaag?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:14

zijn avondgasten, Angelique Lachen en gelukkig, er is dus nog hoop Haha!

Planning voor vandaag:
O: 2 bb filet americain, glas sinaasappelsap
T: banaan
L: 3 bb met ?
T: appel
D: ??

Beweging: 5 kwartier sporten, daarna nog even shoppen met mams!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:59

Rustig maar Esther, komt goed meisje. Ach gut

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:01

Blinnii schreef:
Rustig maar Esther, komt goed meisje. Ach gut

haha weet ik wel Lachen Maar het moest er gewoon uit, je kent het vast wel, dat je zo boos en gefrustreerd ben dat je het gewoon voeld borrelen letterlijk, dan kan je het beter zo opschrijven dan dat je het tegen je baas allemaal uit hahaha Huilen van het lachen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:05

Já die momenten ken ik zéker, maar dat weet jij ook wel van me. Huilen van het lachen
Ik ga Felicita trouwens bijrijden hè!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:10

Blinnii schreef:
Já die momenten ken ik zéker, maar dat weet jij ook wel van me. Huilen van het lachen
Ik ga Felicita trouwens bijrijden hè!

Geweldig meis!! Gefeliciteert!! Eindelijk eens wat je dubbel en dik verdiend!! hihihi Lachen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:37

Dat vond ik nu ook. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:15

benangelique schreef:
kijk eens op de caloriechecker [***], dit is erg weinig!

moeten 2 bb met fricandou zijn iig.
en avondeten weet ik dus nog nie..

maar ik kom dus idd erg moeilijk aan die minimaal 1400 Nagelbijten / Gniffelen

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:23

Pinkybubble, wat een gedoe! Snap dat je nogal gestrest bent

Blinnii, leuk dat je een paard gaat bijrijden? Wat is t er voor een?

Ingrid, wat leuk een bruiloft Lachen

Flevo, ziet er goed uit die planning Maar qua calorien zou ik t niet weten, ik kijk daar nooit naar eigenlijk... geen tijd voor..

Mijn dagje gisteren:

O: yoghurt, muesli en banaan erdoor
T: - (druk op stal bezig)
L: 3 vb (1 leverworst en 2 rauwe ham)
T: 1 bastogne koekje
D: sla, beetje gebakken aardappeltjes, appelmoes, worstje en beetje yoghurt na (at bij pgb gezin)
T: appel en schaaltje cornflakes met melk

beweging: 32 km fietsen, 1 uur paardrijden, uurtje wandelen in park

Had ook nog een tand door m'n lip, m'n lip werd kei dik gisteren. Is nu al stuk minder dik gelukkig.

Ik ging namelijk voor t eerst alleen het bos in met Pablo. (was 2x samen geweest en van de week alleen een keer een blokje op de boerderij uitgestapt) Ging wel goed. Hij liep als iemand die veel gedronken had Knipoog omdat hij alles wil zien en niet op let haha
Hekjes open doen te paard ging ook goed. Stappen, draven, galopje. Tot we op een geven moment bij een groot hek komen en hij daar opeens door kreeg dat we op de terug weg waren. Hij begon heel druk te doen, hinikken enz.. Ik wilde hem stil zetten bij het hek om t open te doen maar hij liep te draaien en achteruit, liep hij vol met z'n kont in de stroomdraden Dus hij kreeg een harde schok en begon te springen en te doen en kwam wat omhoog, dus ik ging naar voren zitten maar hij sloeg ook nog z'n hoofd omhoog tegelijk en kreeg dus zo zijn hoofd tegen mijn mond aan. Dus zo een tand door mn lip.
Gelukkig kwam er net een vrouwtje met een hond aanlopen dus kon zij t hek even opendoen (want dacht als ik eraf ga, kom ik er nooit meer op met dat super drukke gedoe). Dribbelen enz naar huis, dus constant terug genomen naar de stap.

Maar verder was hij super braaf geweest, over het spoor heen, langs een trekker.. luisterde goed..

Opstappen gaat ook al beter in de bak dan Knipoog Zet hem met zn neus naar de bakrand en dan stap ik op en als hij stil staat krijg hij een snoepje anders doe ik het over nieuw. Maar laatste dagen staat hij steeds netjes stil en wacht gewoon.

Nu even bedenken hoe ik dat volgende keer buiten moet gaan doen... Hij moet gewoon wennen aan dat hij alleen is. Maar wij hebben zoveel hekjes in het bos.. en ja op de terugweg is dat nu nog even erg lastig... want er loopt niet altijd toevallig iemand langs om t open te doen Knipoog

Mijn planning:

O: yoghurt met muesli
T: mandarijn
L: 2 vk rauwe ham/leverworst
T: liga
D: ? nog even bedenken
T: ?

Beweging: 20 km fietsen, pablo longeren

Gisterenavond hebben mn ouders mn zadelkast gebracht Had hem zelf ontworpen en de vriend van m'n moeder heeft hem gemaakt Lachen En nu heb ik hem zelfs ook nog zo gehad (hoef er niets voor te betalen, terwijl het veel geld gekost heeft al de materialen) Nu moet ik dus nog even een kadootje bedenken omdat ik het heel erg lief vind dat hij dat helemaal gemaakt heeft (hij had amper tijd.. werkt 6/7 dagen in de week), maar dat is altijd zo lastig om iets leuks te bedenken...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:32

O: 2 boterhammen met smeerkaas en met appelstroop (en boter)
T1: plak indische cake + pakje chocomelk ligt
L: 2 boterhammen met smeerkaas en jam (en boter)
T2: druiven
T3: ?
D: mijn moeder denkt aan pannekoeken, jammmmmmmmm Haha!
T4: yoghurt met wat zoetstof denk ik?

@Pivanti: jeetje wat naar dat je tand door de lip is. Andere kant, als je het als compliment ziet..
Hij wilde heel graag met je verder het bos in Haha! Lachen

Ik heb foto's van een drie-jarige haflinger, aardig stevig, rond de 1,47 ontvangen. Hij is braaf en eerlijk, zeggen ze.

Hij ziet er top uit! Hopelijk is die echt zo lief.. Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:04

suze_ schreef:
benangelique schreef:
kijk eens op de caloriechecker suze, dit is erg weinig!

moeten 2 bb met fricandou zijn iig.
en avondeten weet ik dus nog nie..

maar ik kom dus idd erg moeilijk aan die minimaal 1400 Nagelbijten / Gniffelen

Kom dan maar eens in het topic 'ik wil juist aankomen' kijken Haha!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:22

Ben echt weer zo goed als terug bij af. 64 kilo gvd Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 20:43

uk, ga naar de psycholoog en dieetiste terug. wat is er erg aan 64 kg? is het teveel? is het te weinig?

zo, heb net met noob aan de longe gesprongen. hij vond het helemaal geweldig! oortjes naar voren en crossen maar. daar word ik nou vrolijk van!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 20:47

@Angelique: hoe heet 'Noob' in het echt? Of heet hij Noob? Lachen

@Noor: wat is er erg aan iemand die 64 kilo weegt en 1,68 is? Dus een BMI van 23? Super gezond gewicht! Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 20:48

noob heeft officieel 'nobody's eternity' Clown

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 21:15

BA, ik ga dinsdag naar de spych toe en dan ga ik het er over hebben en paulien ik weet dat ik me niet echt zorgen hoef te maken maar voel me er gewoon absoluut niet goed bij.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:44

Ukje, vervelend meis

BA, grappig naam Knipoog

Flevo, leuk Ben benieuwd naar de foto's Wanneer ga je kijken? En ga je bij nog meer kijken?

Mijn dagje:

O: yoghurt en muesli
T: -
L: 2 vb leverworst
T: 1 vb rauwe ham
D: chilli concarne (?? hoe schrijf je dat ook alweer...) met sla
T: mandarijn en nog iets ?

Beweging: 20 km gefietst

Ben vandaag bij een kamer in de Steeg wezen kijken (daar wonen m'n ouders ook) Was wel leuk, wordt maandag gebeld daarover maar hoogstwaarschijnlijk mag ik daar komen wonen. Hij zei namelijk... komt wel goed...
ook 2 schuurtjes voor spullen, fiets, scooter. Kamer op de begane grond van 18m2 En 3 huisgenoten, waarvan 1 een eigen keukenblok heeft dus delen met z'n 3en de keuken.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 08:21

@Pivanti: als ik wist hoe ik foto's moest sturen.. maar dat kan ik alleen via mail Tong uitsteken anders stuurde ik ze jouw wel even! Haha!

Ik ga vandaag naar een bijeenkomst van Martin Gaus, waar allemaal puppywalkers enzo komen en ook mensen met een geleide of hulp hond. Misschien kom ik het gezin wel tegen waar Diezel is opgegroeit Haha!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:27

klinkt goed pivanti! foto's willen we tegen de tijd dat je geinstalleerd bent wel zien natuurlijk!
veel plezier paulien!
kop op uk! fijn dat je in ieder geval een afpraak hebt staan.

mijn dag van vandaag komt op 996 kcal. beeeeetje weinig. wat nu?
o: 3 wb met speculaas
t: banaan
l: yoghurt met all bran
t: appel, minneola
a: aardappelen, sperzieboontjes, tonijn

ik gooi net !)*)#(*)(&% mijn laptop op de grond. die mankeert niets, maar in zijn val pakte hij de rand van mijn peperdure houten tafel mee en daar is nu een heel stuk uit! omg! ik hoop dat hans het een beetje kan herstellen. kaa uuu thee!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:43

Sjit Angelique! Scheve mond Hopelijk valt het mee.

Ik ben gisteravond laat terug gekomen uit Deurne. Het is voor ons 4 uur traileren. Arme poownies. Ach gut Natuurlijk slecht gegeten: eerste avond pizza (pas om 9u) en daarna veel wijn en zoutjes (dat krijg je als je met 6 vrouwen een in een B&B slaapt...) en gister langs de MacSnack. Maar wel veel gelopen natuurlijk en paardgereden. Een vriendin van mij doet daar een opleiding tot IJslandertrainer/instructeur en ik ben haar examen ruiter. Gister was de generale repetitie. Komende zaterdag doen we nog een lesdag in Loenen en dan gaan we 9 en 10 oktober weer naar Deurne voor het echte examen. Vandaag rustig aan bijkomen en een klein ritje maken met Jónas om zijn spieren los te maken. Nu eerst thee.