Dat vond ik juist wel fijn als ik vroeg moest gaan sporten... Of ja dan zou ik meer moeten eten voor het sporten, had er wel een banaan ofzo bij kunnen eten eigenlijk... Vind je mijn planning nu teveel?
LittleAnn: Dat heb ik nou ook. Maar zegt Laura iets specifieks over sporten? Ik heb eigenlijk gewoon het gevoel dat ik toch iets meer calo's zou moeten binnenkrijgen om het vol te houden eigenlijk. Bij die berekening van je BMR en je onderhoud twijfel ik ook tussen activiteitsniveau 3 en 4:
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55 4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
En dat maakt nogal een verschil: bij 3 is m'n onderhoud 2252 en dus 1752 om af te vallen. Bij 4 is m'n onderhoud 2506 en dus 2006 om af te vallen.
Wat zouden jullie in mijn plaats kiezen? Ik zal even m'n schema geven:
maandag: 35 min hardlopen, 40 min fietsen, 1u30 muurklimmen dinsdag: 30 min fietsen, 2 uur rugby woensdag: 35 min hardlopen, 20 min fietsen, 45 min zwemmen donderdag: 30 min fietsen, 45 min zwemmen, soms nog 1 u 30 muurklimmen vrijdag: 30 min lopen, 1 uur paardrijden zaterdag: 1 u hardlopen zondag: 1u 30 paardrijden
Laatst bijgewerkt door Humphrey op 26-04-07 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Goedenmorgen Ladies! Mijn dagje vandaag: O: glas goedenmorgen fruitontbijt T: 1 pakje liga milkbreak, 2 bastonje koeken L: 2 volkorenboterhammen met appelstroop en kipfilet, 1 volkoren wasa cracker met kaas en komkommer T: 1 wasa volkorencracker met appelstroop, stuk komkommer D: grilled chicken salade, 1/2 garlic bread Totaal zit ik denk rond de 1200/1400 kcal. Kan het niet precies bereken. beweging: 60 min fietsen, paardrijden, half uurtje gelopen waarvan 8 min hard.
Ik zou ook voor het hoogste level gaan Humphrey, denk dat je dan het beste zit. Ik zou ook niet weten wat ik verbruik en wat ik dus zou moeten eten. jullie berekenen dat op valtaf.nl? Mijn sportschema verschilt ook best wel perperiode, ik zit gemiddeld in level 3.
Sizzy: Ik heb ergens nog steeds het idee dat jij en nog een paar meiden minder eten dan nu in mijn schema staat? Kan zijn dat ik net op verkeerde momenten heb gekeken e.d. maar ik zie bijvoorbeeld vaak vrij weinig eiwitten en vetten uit noten e.d. in de schema's terwijl dat volgens laura juist heel belangrijke voedingsstoffen zijn enzo....
Denken jullie? Ik heb namelijk niet echt het idee dat ik nu zo 'zwaar' sport eigenlijk. Maar goed, ik ga eens langzaam een beetje m'n kcal beginnen opbouwen en dan kijken hoe het gaat. Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat ik tijdens een hardloopsessie flauwval ofzo .
LittleAnn: Wat bedoel je dan juist? Weinig in kcal of gewoon de verkeerde voedingsstoffen?
O: Muesli met ontbijtgranen en sojamelk T: Handje druiven, 2 crackers L: Rijstwafel met jam, 3 crackers met light kaas T: Kiwi, handje amandelnoten T: Schaaltje aardbeien T: Schaaltje yoghurt met light jam D: Pikante avond met vriendinnetjes
Dagdeel is 875 kcal, nogal weinig, maar omdat het een zware avond wordt is dat niet echt erg. We gaan deze avond met een paar vriendinnen gezellig koken, allemaal pikante gerechten. Ik kijk er echt naar uit .
Beweging: 30 min fietsen, voor de rest even een dagje rust.
Op dit moment: maandag: salsales 1 uur dinsdag: fitnessen 1,5 cardio en kracht woensdag: 2 uur salsales donderdag: paardrijden 1 uur vrijdag: fitnessen 1,5 uur zaterdag: 2 uur huishouden, boodschappen, soms salsafeestje of uitgaan (4 uur dansen) zondag:fitness 1,5 uur
ja ik zit daarom ook iets lager in mijn calo's, moet nog 3 kilo kwijt. Maar ja is lastig om dan ook aan alle voedinsstoffen te komen, ik eet bijvoorbeeld ook bijna nooit vis ofzo echt jammer.
Siz: Stiekem wel he, maar ja bijvoorbeeld het salsaseizoen is weer afgelopen, ik ga wsl wel zoukles nemen maar dat is maar 1 uurtje. Dan ga ik weer wat meer fitnessen enzo maar ja...
Tonijn vind ik niet zo lekker en garnalen ben ik allergisch... heb een compromis gevonden door dus tussen de middag een bakje rijst met vis te gaan halen, en af en toe maak ik een zalmomelet.
Ik had vanmorgen al last van mijn kuit, nu is het alleen maar erger geworden na het uitlaten van de hond, het doet nu al pijn tijdens het lopen. Als het zo nog pijn doet, kan ik dus gewoon niet fitnessen
HJ ik bedoelde meer in de zin van: als je lichaam eenmaal gewend is aan genoeg en gezonde voeding kom je ook niet zo snel aan, zelfs als je veel eet. Zou goed kunnen dat het grotendeels vocht is, dus dat raak je vanzelf weer kwijt.