Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Ik vind het eigenlijk een kwestie van fatsoen; iets maken wat iedereen mag, kan en wil eten.
Als er iemand op visite komt met een allergie dan zal ik ook gewoon een gerecht maken wat diegene mag eten, voor iedereen. Als er iemand mee eet die geen gluten mag, dan eet iedereen die dag glutenvrij. En als er iemand komt die iets niet lust dan houd ik daar ook rekening mee.
Jessix schreef:8nnemiek schreef:Ik vind het eigenlijk een kwestie van fatsoen; iets maken wat iedereen mag, kan en wil eten.
Als er iemand op visite komt met een allergie dan zal ik ook gewoon een gerecht maken wat diegene mag eten, voor iedereen. Als er iemand mee eet die geen gluten mag, dan eet iedereen die dag glutenvrij. En als er iemand komt die iets niet lust dan houd ik daar ook rekening mee.
Maar maak je dan ook nog vlees gerechten voor iemand?
MarlindeRooz schreef:Omdat veel veganisten het zien als een “levensstijl”. En mensen die wel dierlijke producten zien als immoreel, ongepast en zelfs als dierenbeulen. Gaat vaak gepaard met een gevoel van superieuriteit over veganisme. Wat ik gedeeltelijk snap hoor, zou willen dat ik de ballen had om 100% vegan te leven.
Jessix schreef:MarlindeRooz schreef:Je bent toch bij hun thuis te gast? Vind het nogal apart om te verwachten dat zij veganistisch gaan eten omdat jij er bent... word ik ook heel kriebelig en opstandig van.
Je hebt een punt als het gaat om echt van mensen verwachten dat ze vegan gaan eten. Ik las het meer als van zij kookt om het de rest makkelijk te maken, maar dan wel alleen vegan.
Ik heb sowieso niet zo de behoefte om mensen ergens van te overtuigen, dus wat mij betreft eet ieder gewoon waar hij/zij zich lekker bij voelt. Ik zorg dan wel voor mijn eigen hapje, en mee eten mag dan, maar hoeft niet.
Maak er inderdaad geen punt van.
YoniB schreef:Ik vind je familie al best meedenkend als jij voor jezelf een vegan maaltje mag maken. Waarom is het belangrijk voor je dat zij dan ook vegan eten? Als ik bij mij thuis kook mag iedereen mee eten, maar eet je wel wat ik maak. Maar als ik bij mijn ouders ga eten, bepaal ik niet wat zij eten. Ik vind het super leuk als zij vegan willen proberen, maar zo niet dan kan ik gewoon iets voor mezelf maken en eten zij wat ze zelf willen.. Zij kunnen jou niet opleggen wat je eet, maar jij hen ook niet, toch?
SophieO schreef:Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet zo. Je hoeft toch niet voor ze te koken? Kook gewoon zelf vegan eten en dan kan de rest van de familie hun eigen eten koken zoals ze willen.
MarlindeRooz schreef:Omdat veel veganisten het zien als een “levensstijl”. En mensen die wel dierlijke producten zien als immoreel, ongepast en zelfs als dierenbeulen. Gaat vaak gepaard met een gevoel van superieuriteit over veganisme. Wat ik gedeeltelijk snap hoor, zou willen dat ik de ballen had om 100% vegan te leven.
Sure_lee schreef:Het is maar eten. Waarom zou je voor een ander willen bepalen wat diegene eet?