Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissAnnemijn

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:02

Mijn lijstje
O: Magere kwark met rozijntjes en een roggebroodje met pindakaas
L: Blikje tonijn met friteslijn op een boterham, wat ketchup en een glas magere melk
T: Eiwitshake
A: Gevulde tomaatjes met boontjes (eten bij mijn zusjes)
T: Vast wel wat voor tijdens de wedstrijd.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:15

Ik zit eigenlijk altijd tussen de 2400-2800. Volgens mij werkt mijn verbranding als een speer.

Rond de 100 eiwitten, 70-90 vetten en de rest koolhydraten. Weeg btw 69 bij 1.74. Redelijk gespierd.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:33

Mijn verbranding is volgens mij een beetje defect :Y) Helaas sla ik alles op -O-

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:36

Tayga schreef:
Ik zit eigenlijk altijd tussen de 2400-2800. Volgens mij werkt mijn verbranding als een speer.

Ik ook best wel... Ik eet sowieso 2000 calorieën, als het meestal niet meer is, 2200 of zo.
Ik sport ook niet súper veel en intensief.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:47

Super hoe je het oppakt Kay +:)+

Ik merk dat mijn lichaam ook weet wat het aanmoet met al die kcal. Van te veel (gezond) eten kom ik niet bij, van te weinig gezond eten wel. Ik functioneer ook niet meer onder de 1900. Wat ik wel merk, is dat als ik een dag echt veel trek heb, en ik vb. 2300 'mag' eten op verbruik, en ik al 1800 kcal voor mijn avondeten op eet, ik na mijn avondeten (bij de grens van 2300 kcal) echt ook gewoon genoeg heb. Dus ik denk dat mijn lichaam inmiddels prima weet hoe veel het nodig heeft. Nu nog er braaf naar leren luisteren :Y)

Miss Annemijn, als dat het geval is moet je je verbranding weer opkrikken door voldoende kcal te gaan eten, of je komt in een neerwaartse spiraal terecht.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:49

O: 2 bh met pindakaas
T: proteïne reep
L: 2 bh met kipfilet
T: proteïne reep (had verder even niks anders als tussendoortje. Morgenmiddag moet ik weer om boodschappen)
A: 1 persoonsbakje lasagna
T: banaan en frambozen
D: water, 1 glas appel-peer sap en vanavond nog iets van een AA drink (wedstrijd)
B: 2 paarden rijden waarvan 1 op wedstrijd 2 proeven

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:56

O: Magere yoghurt met lijnzaad en muesli
T: banaan & nectarine
L: Salade met feta, olijf, tomaat, komkommer & stuk kikkererwtenpannenkoek
T: 2 brosjes
T2: 2 VK crackers met magere smeerkaas
A: ?
T: kiwi

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:23

Bhriseis schreef:
Miss Annemijn, als dat het geval is moet je je verbranding weer opkrikken door voldoende kcal te gaan eten, of je komt in een neerwaartse spiraal terecht.

Toen ik nog teveel at heb ik het er juist allemaal bijgegeten denk ik :Y) Helaas lijkt het een beetje in de familie te zitten dit type lichaam..

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:45

2000 kcal.... hoeveel moet ik dan niet eten. :Y) Misschien moet ik toch maar wat meer moeite doen om te eten. Aangezien ik me nu afvraag als ik een kommetje chips eet 's avonds, hoe slecht ik me wel niet ga voelen :) Lijkt me geen goeie gedachte..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:48

Waarom voel je je dan slecht Kay? Omdat je bang bent om aan te komen, of omdat chips geen gezonde voeding zijn?

Bij mezelf helpt het enorm om altijd die vraag te stellen. In vet aankomen zal je niet (dat is gewoon te berekenen), en van een keer wat chips ga je niet dood.

Noten kunnen ook helpen als je maag nog niet voldoende opgerekt is.

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:52

Omdat chips gewoon helemaal niet gezond is, en toch lekker. Dus het zou me best smaken zo'n kommetje chips, terwijl ik achteraf spijt ga krijgen omdat t zo ongezond is. Dan neem ik liever een paar wortels, maar dat lost mijn calorie-probleem natuurlijk niet op :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:56

Ik geloof niet dat het gezond is om zo te stressen om één bakje chips, die je blijkbaar wel lekker zou vinden.

Naar mijn mening is dat gewoon obsessief..

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:58

Ik denk eigenlijk dat het gros in dit topic dat wel heeft hoor NGU. Niet dat iedereen het daarom zou laten, maar toch..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:00

Dat hoeft helemaal niet, dat schuldgevoel: het hoort er gewoon bij om af en toe te genieten van iets lekkers. Met alleen maar wortels en nooit een keer iets lekkers is het leven ook maar saai, moet je denken :P

Als ik van mezelf merk dat ik echt snaaidrang krijg in ongezonds, ben ik daar ook niet zo tevreden mee (toch niet als het langer dan twee dagen duurt). Maar dan is dat ook altijd gerelateerd aan dat ik te weinig vet/koolhydraten eet. Dus ik weet van mezelf dat ik ook altijd tijdig zal kunnen stoppen met snoepen, ik moet gewoon de oorzaak aanpakken.

Maar door één bakje chips - of zelfs een hele snoepdag - verandert jouw eetpatroon niet op slag in 'ongezond', in tegendeel. Ik denk dat het psychologisch zelfs heel wat gezonder is om jezelf toe te staan dat je op tijd en stond een keer geniet. Waar doen we het anders voor? :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:00

Nou dat betwijfel ik hoor. Je hoort geen brok in je maag te krijgen bij het idee dat je een bakje chips eet :=
Misschien als je het gewoon goor vindt, maar anders niet.

En ik denk ook echt niet dat iedereen dat hier heeft, misschien bij jou :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:01

Klopt NGU, maar ik denk wel dat het klopt wat Vogeltje zegt. Er zijn hier soms echt 'schaam-bloos-smileys' te zien naar aanleiding van een rolletje Oreo ofzo :n

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:03

NeverGiveUp schreef:
Nou dat betwijfel ik hoor. Je hoort geen brok in je maag te krijgen bij het idee dat je een bakje chips eet :=
Misschien als je het gewoon goor vindt, maar anders niet.

En ik denk ook echt niet dat iedereen dat hier heeft, misschien bij jou :)

Inderdaad. Ik mag hopen dat niet iedereen in paniek slaat bij het eten van een bakje chips := Dan zijn we namelijk verkeerd bezig met zn allen. Een gezond voedingspatroon houdt ook in dat je af en toe gewoon iets lekkers kan en mag eten hoor.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:04

Ja dat is zo, maar dat kan ook zijn 'Hm jammer, maar goed.' Bhris.

Dat van Kay_cMoll komt wat heftiger over op mij. En dat is niet beoordelend bedoeld natuurlijk maar gewoon echt ongezond, zo meteen gaat dat niet meer vanzelf over. Krijg het idee dat ze echt in de stress schiet bij het idee van een keer wat 'minder gezonds'

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:06

is ook zo. :-) Al heb ik zondag mezelf dan weer wel een hamburger en banana split in de namiddag gegund. Gewoon omdat het maar af en toe is en ik en manlief eens samen erop uit waren en het dus gewoon ook mocht van mezelf. Ik neem me dan ook wel voor dat dat niet elke dag kan... Is dat dan te obsessief? Als ik gewoon eet waar ik zin in heb, dan loopt het zo de spuigaten uit hoor. :-)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:09

O ja, dat kan ook wel NGU. Ik vind wél dat de meeste lijstjes in dit topic steeds gezonder worden :) Het is misschien mijn idee, maar een tijdje geleden vond ik dat er minder gezonde lijstjes tussen zaten dan nu.

En in paniek raken bij het denken aan een bakje chips is inderdaad niet gezond :(:) Maar inzien dat je een probleem hebt is een grote eerste stap!

Klopt Eline!

Kay, het is gewoon geen eenvoudige balans om voor jezelf te vinden. Ik kan me voorstellen dat dat ook niet zo vanzelfsprekend is met die diabetes in de familie, etc etc.
Misschien dat dit stelregeltje ook helpt; ik las hier een tijdje dat 10 % van je benodigde kcal uit ongezonde voeding 'mogen' komen. Er zijn hier ook veel meiden die zweren bij 1 vaste cheatdag per week. Probeer voor jezelf zo'n soort richtlijn te bedenken, en dan kan je zelf vaak beter inschatten of je nou goed bezig bent of niet.

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:12

ik zal eens proberen nadenken over zo'n patroontje. Al lijkt 1x week nog veel :D maar ik eens uitzoeken wat ik acceptabel vind. Bedankt voor al de reacties iig!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:16

Niet dat je het in patronen en richtlijnen moet gaan zetten hoor, maar voor mezelf helpt dat wel. Ik vind het moeilijker om een losstaand feit in te schatten, maar als ik weet van mezelf dat ik een bepaald voedingspatroon heb, met een bepaald nut en een bepaald doel, waar ik helemaal achtersta, kan ik beter inschatten of ik het nu goed deed of minder goed. Want patroon = goed; voeding past in patroon, dus voeding = goed.

Maar ook af en toe loslaten hoor! Maar ik denk wel dat het mentaal kan helpen, zeker in het begin. Toen ik zo opgeblazen was en bijgekomen, vond ik het best een grote stap om plots +300 g koolhydraten te eten en 2400 kcal. Maar omdat ik wist dat dit allemaal in het patroon paste, maakte ik gewoon meteen de klik.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:30

Je kan ook voor gewone naturel chips gaan als je graag eens wat chips wilt, daar zitten vaak geen rare toevoegingen in (even het etiket checken). Als je wilt kan je er dan zelf nog wat paprikapoeder of andere kruiden over strooien. :-)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:47

Ach dames, slecht eten is niets om je voor te schamen en al helemaal niet iets om niet van te genieten :Y)

Ik heb een heerlijk weekend gehad op Ameland waar ik onder andere het volgende gegeten heb:
vrijdag(milka oreo, witte chocolade met crisp, kersenflap, gevulde koek, uit eten, hapjes, wijn),
zaterdag(amelander pof, kaasbrood, kaas, wijn, pannenkoeken, hapjes, wijn)
en zondag(suikerbrood, kaasjes, chocomelk met slagroom, taart, bbq, twix, kandijkoek)

Was het allemaal nodig? Nee. Heb ik ervan genoten? Ja. Ben ik ook maar een gram aangekomen? Nee. Ga ik nu gewoon verder met gezond eten? Ja.

We hebben de neiging veel te panisch te doen over een beetje eten, zolang het niet je standaard eetpatroon is, is er niets aan de hand :)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:55

O: Volkoren boterham met hagelslag, volkoren beschuitje met hagelslag
T: Snelle jelle, time out koekje
L: 2 Volkoren boterhammen met kaas
T: Tosti kaas met ketchup, 2 mariakaakjes *
A: Pannenkoeken
T: Schaaltje aardbeien en kersen
B: Uur fietsen, 8 uur kersenplukken (heen en weer lopen, kratjes tillen, trapje op/af)

* Als ik terug kom van het kersenplukken heb ik hele erge honger, wat vult er een beetje goed en is ook nog een beetje gezond? Ik heb nu de neiging om naar de wat vettere dingen te grijpen..