Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieneke schreef:In mijn Belgische contreien doen we dat wel, gebakken ei met noodles of een eitje losgeklopt mengen onder de nasi goreng etc, etc...
gelato schreef:naranja1 schreef:
Heb je een recept?
naranja1 schreef:80g miso
80 g pindakaas
1 ei
1 zakje baking soda
1/2 bakpoeder (gebruik hiervoor van die maatlepels)
159 boter
310 g suiker
1,2 lepel vanille extract (ook van zn maatlepels)
Ik dacht qan het begin wat veel suiker en wou wat minder doen. Maar met de hoeveelheid miso is deze hoeveelheid suiker wel aan te raden.
Nachtje in de koelkast invriezen. Daarna bolletjes van draaien en in bolletjes in de oven leggen. Oven noet te heet. Maar heb dit op gevoel gedaan. Ik vries het deeg in. En elke keer als ik er zin in heb of er visite komt bak ik de koekjes. Ookal kan ik het zo achter elkaar opeten denk ik hahaha. Recept is voor 18 koekjes
Set_Elkol schreef:naranja1 schreef:80g miso
80 g pindakaas
1 ei
1 zakje baking soda
1/2 bakpoeder (gebruik hiervoor van die maatlepels)
159 boter
310 g suiker
1,2 lepel vanille extract (ook van zn maatlepels)i
Ik dacht qan het begin wat veel suiker en wou wat minder doen. Maar met de hoeveelheid miso is deze hoeveelheid suiker wel aan te raden.
Nachtje in de koelkast invriezen. Daarna bolletjes van draaien en in bolletjes in de oven leggen. Oven noet te heet. Maar heb dit op gevoel gedaan. Ik vries het deeg in. En elke keer als ik er zin in heb of er visite komt bak ik de koekjes. Ookal kan ik het zo achter elkaar opeten denk ik hahaha. Recept is voor 18 koekjes
Ben benieuwd. Mist hier nog de bloem in het recept?