De Plus bij ons in het dorp stopt met de tgtg broodboxen en gaat het als brood van gisteren verkopen.
friezenfan2
Geplaatst: 07-03-23 14:27
@mallow
Begrijp jij het concept wel van too good to go? Je red eten wat ze niet meer kunnen verkopen een dag later maar nog wel goed is en dat is vaak eten wat op de datum is. Dus dat jij geen vers brood krijgt dat is logisch want dat verse brood is een dag later nog wel te verkopen. Mocht je moeite hebben met producten eten die over de datum zijn maar nog wel goed dan is too good to go misschien niets voor je.
En elke pakket kan anders zijn, wat er in zit ligt aan de dag en wat er over is. Zo kan de coop een dag later een heel ander pakket hebben dan wat jij haalt. Zo lang het niet bedorven is en aan het bedrag komt is er geen reden tot klagen lijkt me.
Dallista
Geplaatst: 08-03-23 18:25
Zie weer lekkere dingen voorbijkomen!
Net terug van twee lekkernijenboxen halen bij de bakker. Ga ik klagen dat er een half vers brood bij zit? Welnee, alleen die hazelnootslof is al bijna net zo duur als 2 x 4,99 voor de boxen.
Het beste is dit keer, echt heel onverwacht, het bananenbrood. Ik had zeer mijn bedenkingen, aangezien ik banaan alleen eet als banaan, maar nooit ergens in verwerkt. Nou weet ik niet hoeveel banaan hier echt in verwerkt is (behalve de stukjes erbovenop), ik proefde HEEL licht iets dat misschien op banaan leek, maar verder is het dus gewoon hetzelfde als het ronde brood-cake-iets van een paar weken terug, met speculaas-achtige kruiden. Die haalt het einde van de week dus niet, vrees ik. De kwarkbroodjes ken ik ook niet, ben benieuwd.
Marcella
Geplaatst: 08-03-23 19:06
Bananen brood is heerlijk, maar cake ook.
Dallista
Geplaatst: 08-03-23 19:14
Marcella schreef:
Bananen brood is heerlijk, maar cake ook.
Ik ken het dus echt niet, het heet brood maar ik zou het zelf toch cake noemen? Brood valt niet bijna uit elkaar als je het snijdt…
maar banana bread is toch iets amerikaans? En daar hebben ze wel meer rare dingen.
maar volgens google is dit waarom het onstaan is. Is wel in het engels.
What is the origin of banana bread? Banana bread is thought to have originated in the United States in the early 1900s. What is this? One theory is that it was created by enterprising housewives who were looking for ways to use up overripe bananas before they went bad
*edit* mijn moeder is opgegroeid in amerika en heeft niet veel recepten meegenomen (tegenwoordig neemt ze regelmatig recepten mee uit tijdschriften. Of speciale boekjes met bisquick recepten. Bisquick is echt de bom) maar het recept voor banana bread wel en die is zo lekker. Vooral als ze er van alles door heen gooit. allerlei restje fruit of gedroogd fruit en soms noten.
Dallista
Geplaatst: 08-03-23 20:15
Marcella schreef:
Apart nog mijn brood of cake vallen uit elkaar.
Is denk ik meer mijn ervaring, ik ben alleen maar ‘gewone’ cake gewend, gemaakt van dat supergladde beslag. Dit spul is wel echt anders, het is een stuk kruimeliger. Niet om te eten zonder bordje eronder.
@friezenfan: het is echt een eye-opener voor mij. Je leert nog eens nieuwe dingen door TGTG!
Bloemetje75
Geplaatst: 08-03-23 20:41
Geen top good to go officieel maar de AH hier heeft “anti-verspillingszakjes” voor 1€. In van die herbruikbare groente/fruitzakjes. Ik had voor 2€ in totaal 6 appels, stuk prei, stuk bleekselderij, 1 winterwortel, 1paprika, stuk of 10 mini komkommers, 1 teen knoflook, 2 bouillonblokjes, laurierblaadjes, rozemarijn en tijm, stuk of 8 tomaten, 1 aubergine en kleine rode kool. Dus dat wordt een aardige pan groenten/tomatensoep. En de appels zijn nog prima zo te eten (1 met plek maar mijn paarden klagen niet). De kool en aubergine ga ik nog iets mee verzinnen.
Sinds de app vernieuwd is heb ik nog niet één keer weer een lidl box kunnen bemachtigen. Terwijl ik voorheen echt áltijd een kon krijgen als ik het wilde. Echt een bummer.
astrea
Geplaatst: 08-03-23 21:14
Vandaag weer eens een magic box bij de echte bakker gehaald. Helaas geen foto manlief had het al opgeruimd. 6 krentenbollen 6 zoete broodjes 2 croissants 1,5 bruin brood 6 meusli bollen
Meer dan tevreden
Morgen een groente en fruit box bij de versmarkt. Ben benieuwd nog nooit geweest.
Ik houuuuh van TGTG! Grijp hier in Ede alleen altijd mis tegenwoordig... Maar de opruimbak van de hoogvliet en de overblijvers van de appie bij m'n ouders in 't dorp zijn fantastisch!
Ik had gisteren een bakkerij overblijvers voor 2.95 en daarin zaten: 2 triple choco American cookies 2 roomboterkoeken 1 appeltaart 4 roomboterpicolientjes 1 doos popdots 2 vegan bananendonuts 1 stevig volkoren brood
Alles bij elkaar kwam ik over de €20,00 aan waarde
En de helft is al opgesmikkeld
Leuk om te zien wat voor mooie pakketten jullie scoren!
_evelien_
Geplaatst: 08-03-23 22:29
Dit was mijn magic box van de bakker vandaag
Die anti-verspillingszakjes zien er ook goed bruikbaar uit.
Kookaburra
Dat ziet er als een interessant samengesteld kerstpakket uit. Dat zijn ook bijna allemaal dingen die ik ook zou eten.
Er staat een Groot Kerstpakket in de app voor de Makro in Nijmegen. Er zijn er nog 57. Bedrag is ook hetzelfde, dus ik heb even gegokt dat het om hetzelfde pakket gaat en er twee besteld (eentje als cadeau voor iemand).
friezenfan2
Geplaatst: 10-03-23 17:33
Die makro kerstpakket zijn genummerd toch? Geen idee of je nu dus dezelfde hebt gekozen.
Dallista
Geplaatst: 10-03-23 17:43
friezenfan2 schreef:
Die makro kerstpakket zijn genummerd toch? Geen idee of je nu dus dezelfde hebt gekozen.
Weet ik ook niet! Dit is een pakket wat samengesteld is van overgebleven food producten. Die hebben geen nummer, denk ik, althans, ik zie dat nergens staan. Ik heb nog toch maandagochtend om me te bedenken.