https://www.ad.nl/rotterdam/in-dit-fili ... 2UFbF8CAak
Dat lijkt me nu leuk om eens te proberen, maar helaas een beetje te ver.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mar_fay schreef:Oh dan heb je misschien mijn ticket wel gescand
In vond het leuk, maar wel veel van hetzelfde. Qua inspiratie (waar ik op hoopte) was het minder, maar zeker leuk om wat producten uit te proberen en wat dingen mee te nemen
mar_fay schreef:Oh dan heb je misschien mijn ticket wel gescand
In vond het leuk, maar wel veel van hetzelfde. Qua inspiratie (waar ik op hoopte) was het minder, maar zeker leuk om wat producten uit te proberen en wat dingen mee te nemen
poes schreef:Omdat het slecht voor je is en nog veel slechter voor het milieu en de natuur denk ik? Zou er ook wat bewuster op moeten letten maar dat spul zit echt overal in blijkbaar.
8nnemiek schreef:Maar zonnebloemolie en olijfolie komt gewoon uit Europa. Daar worden geen bossen meer voor gekapt en hoeven geen schepen de halve wereld om rond te reizen.
Ik koop ook het liefst zo weinig mogelijk palmolie-producten.
liespower94 schreef:8nnemiek schreef:Maar zonnebloemolie en olijfolie komt gewoon uit Europa. Daar worden geen bossen meer voor gekapt en hoeven geen schepen de halve wereld om rond te reizen.
Ik koop ook het liefst zo weinig mogelijk palmolie-producten.
Juist dit, palmolie is dramatisch. Ja, het levert het meeste op maar als je ziet waar het vandaan komt...
Dan kun je beter olijfolie halen uit Europa.
8nnemiek schreef:Goedkoper, maar ook vaak omdat het een vet is dat stolt bij koude temperaturen, en je er daardoor een beter deeg van kan kneden, een dikkere soort boter mee kan maken, enz.
Voor het overgrote deel van de kant-en-klaar producten zou het recept ook prima kunnen worden aangepast om het geschikt te maken voor zonnebloemolie bijvoorbeeld, maar dat is vaak lastiger en duurder helaas.