Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 21:39

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:53

Ja 8nnemiek heeft een vriezer waar menig doomsday prepper jaloers op zou zijn _O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 16:01

*uhum* twee *uhum*

:')

Ik ben net door de voorraad van de Coop van vorig jaar heen haha.
Op die 22 pakjes had ik 37 euro korting :wow:

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 16:32

Magrathea schreef:
Ja 8nnemiek heeft een vriezer waar menig doomsday prepper jaloers op zou zijn _O-

:') _O-

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:14

ideaal 8nnemiek :P
Ik heb de afgelopen 2 dagen op de veggiebeurs gewerkt in Utrecht, een beurs die volledig gericht is op veganistisch eten en leven. Ik deed gewoon de kassa's en tickets scannen hoor, dus had niet direct iets te maken met de beurs zelf. Maar holy moly wat was het druk. Verbaasde mij echt over hoe veel animo hier voor is, wel positief uiteraard! Was gelukkig de laatste dag 1 uurtje voor sluiten klaar dus kon nog even kort een rondje over de beurs maken, toch een ijsje geprobeerd en een chocoladereep gekocht. Verder mocht ik op de werkdagen lunch halen bij een van de foodtrucks, beide dagen een veganistische burger gegeten. En nog een leuke goodiebag mee naar huis van proveg met koekjes, chips, wat dingen or het avond eten, van alles wat *\o/*

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:45

Oh dan heb je misschien mijn ticket wel gescand :D
In vond het leuk, maar wel veel van hetzelfde. Qua inspiratie (waar ik op hoopte) was het minder, maar zeker leuk om wat producten uit te proberen en wat dingen mee te nemen :j

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 06:19

mar_fay schreef:
In vond het leuk, maar wel veel van hetzelfde. Qua inspiratie (waar ik op hoopte) was het minder, maar zeker leuk om wat producten uit te proberen en wat dingen mee te nemen :j

Dat zou maar zo kunnen, heb er beide dagen van begin tot eind gewerkt. :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:47

Lekkere ontdekking uit mijn supermarkt:

Duinvoetjes! Zijn dunne plakjes paddenstoel en je krijgt er een potje pesto en kruiden bij. Even grillen en klaar. Heel lekker!

Gecombineerd met krieltjes en wokgroentes. Was op 10 min klaar _/-\o_

Afbeelding

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:43

Ziet er goed uit poes!

mar_fay schreef:

Ik had gehoopt om wat meer dingen in te slaan met een leuke aanbieding, maar die dingen waren denk ik inmiddels al veel te bekend dus stonden er niet meer (Vegafit, Wheaty, Taifun). -O-

Vond het leuk maar wel druk en het was erg gefocust op vegan kaasjes, "makkelijke" maaltijden en lifestyle, had wat meer op écht nieuwe dingen gehoopt (en ik hoopte schoenen te kunnen passen) en oude favorieten die er niet waren. Het wordt elk jaar drukker (en dat is maar goed ook!) maar meer/grotere standjes zouden geen overbodige luxe zijn denk ik. Wel heb ik kaasjes gekocht van Happy Cashew en een paar bonbons. En een overheerlijke wafel gegeten. <3

Anyway, het was dus leuk maar misschien word ik een snob want het was mijn vijfde keer ofzo. :+ Hoorde wel van een vrouw dat Veggieworld in Duitsland vele malen groter is, dus misschien daar ook een keertje heen. O:)

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:19

Ik vond vooral de Bossche Bol errruug geslaagd. Alhoewel ik geen vegan ben kan ik niet tegen melk in relatief onverwerkte vorm (en niet zo goed tegen vet) dus slagroom bezorgt me reflux... deze waren heerlijk! Lekker stevig, goede slagroom, flink chocola en niet zo zoet. (Maar helaas wel te vettig dus ik kreeg nog steeds oprispingen).

Inderdaad wel heel kaasjes - lekker om eens te proberen, maar het enige wat me opviel waren de gecultiveerde kaasjes en de structuur. Mijn cashew'kaas' is wat korreliger, zij hebben duidelijk stevigere blenders. En de kaas op basis van kokosolie hebben we meegenomen, ik ben ook benieuwd of die sluit. Koe/geitenkaas eet ik echter nog wel, dus ik vind het meer leuk voor de leuk dan als standaard. De dagen dat ik vegan eet, eet ik gewoon geen kaas.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:40

Ik vond vooral die schiller, snijder en groentenoedel maker geweldig! Verder natuurlijk alles gezellig doorgeprobeerd, haha. Ik had helaas last van mijn tanden, dus sommige dingen heb ik maar niet geprobeerd. Ook vond ik de vele kaasjes wat té. Jammer genoeg geen wafel geprobeerd.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:09

Die snijmeuk vond ik dan weer niets, maar daar waren inderdaad flink wat enthousiastelingen :j

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 17:43

Hallo dames even een vraag.
Weten jullie verschillende smeerboter soorten zonder palmolie?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:50

Ufurio4e schreef:

De AH verkoopt een merk dat geen palmolie bevat!

Waarom wil je geen palmolie tho?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 00:27

Omdat het slecht voor je is en nog veel slechter voor het milieu en de natuur denk ik? Zou er ook wat bewuster op moeten letten maar dat spul zit echt overal in blijkbaar.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 00:58

Ik zou het ook graag zonder doen maar het valt inderdaad niet mee het te vermijden. Het zit werkelijk bijna overal in.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 08:59

poes schreef:
Omdat het slecht voor je is en nog veel slechter voor het milieu en de natuur denk ik? Zou er ook wat bewuster op moeten letten maar dat spul zit echt overal in blijkbaar.

Oké ja, is zeker waar.
Het is alleen wel zo dat palmolie, hoe gek ook, de 'duurzaamste'olie is. Als je palmolie wil vervangen: doe dit dan door geen olie te gebruiken. Als je overstapt op zonnebloemolie, sla olie, weet ik het, ben je nog slechter bezig voor het milieu eigenlijk.
Palmolie brengt namelijk het meeste op, op het minst aantal oppervlakte. Voor zonnebloemolie is voor dezelfde hoeveelheid veeeeel meer ruimte nodig.

Edit: alhoewel ik zeker snap dat mensen palmolie (en elke vorm van olie) willen vermijden. Goed bezig! Is alleen inderdaad ZO lastig want het zit overal in.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 10:01

Maar zonnebloemolie en olijfolie komt gewoon uit Europa. Daar worden geen bossen meer voor gekapt en hoeven geen schepen de halve wereld om rond te reizen.
Ik koop ook het liefst zo weinig mogelijk palmolie-producten.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:30

8nnemiek schreef:
Maar zonnebloemolie en olijfolie komt gewoon uit Europa. Daar worden geen bossen meer voor gekapt en hoeven geen schepen de halve wereld om rond te reizen.

Juist dit, palmolie is dramatisch. Ja, het levert het meeste op maar als je ziet waar het vandaan komt...
Dan kun je beter olijfolie halen uit Europa.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:08

deksel schreef:
Ufurio4e schreef:

De AH verkoopt een merk dat geen palmolie bevat!

Waarom wil je geen palmolie tho?

Die heb ik inderdaad al. Maar het is in verhouding gelijk zo belachelijk duur

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:12

liespower94 schreef:
8nnemiek schreef:

Juist dit, palmolie is dramatisch. Ja, het levert het meeste op maar als je ziet waar het vandaan komt...
Dan kun je beter olijfolie halen uit Europa.

Zo had ik er nog niet naar gekeken.
Maar is zeker waar ja. Geen olie is natuurlijk het beste maar wel een keuze die veel dingen beperkt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:34

Hoezo geen olie?

Ik gebruik graag olijfolie of als het neutraal moet zijn de zonnebloemolie. Ik snap ook niet waarom er palmolie in zoveel producten zit. In de margarine bijvoorbeeld, die bestaat al uit verschillende olie, zoals lijnzaad en zonnebloem, waarom dan ook nog palmolie. Heb ooit eens ergens vernomen dat het goedkoper is?

Ik zou het liever achterwegen laten vanwege de kap van regenwouden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 16:39

Goedkoper, maar ook vaak omdat het een vet is dat stolt bij koude temperaturen, en je er daardoor een beter deeg van kan kneden, een dikkere soort boter mee kan maken, enz.

Voor het overgrote deel van de kant-en-klaar producten zou het recept ook prima kunnen worden aangepast om het geschikt te maken voor zonnebloemolie bijvoorbeeld, maar dat is vaak lastiger en duurder helaas.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:47

Vegetarische slager 1+1 bij delhaize!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:04

8nnemiek schreef:
Goedkoper, maar ook vaak omdat het een vet is dat stolt bij koude temperaturen, en je er daardoor een beter deeg van kan kneden, een dikkere soort boter mee kan maken, enz.

Voor het overgrote deel van de kant-en-klaar producten zou het recept ook prima kunnen worden aangepast om het geschikt te maken voor zonnebloemolie bijvoorbeeld, maar dat is vaak lastiger en duurder helaas.

Ah weer wat geleerd. :D Dank!