Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:33

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Monnie_

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:56

O. 2 bananenpannekoeken met kaneel
T. 2 plakken amandelappelcake ( me g a z w a a r )
L. Salade met stukje vis
D. 3 oesters, 4 falafel balletjes, glvrij ijs, stukje haring en stukje kaas

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:41

Hier mijn gekke drukke dag

O/L: 2 speltcrackers met 30+ kaas en tomaat en 2 speltcrackers met zuivelspread light + 2 kopjes koffie met koffiemelk
T: 2 spa rood
A: flink bord friet met 3 sate stokjes en pindasaus + 1 glas droge witte wijn
T: schaaltje vla met yoghurt

B: 1 paard gereden en vervolgens moest ik hele middag en avond rennen en vliegen voor werk

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:15

O: havermout / melk / kaneel / melk / appel / rozijntjes
L: 4 sneetjes l&p spelt brood met kaas
T: banaan
A: Spelt pita met cottage cheeseburger en courgette prei spinazie
T: yoghurt met honing beetje muesli
T: komkommer met 1 pakje melba toastjes en cottage cheese
B: 40 minuten fietsen, half uur wandelen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:13

Marijkjuh schreef:
@Picassox: Jij eet altijd van die lekkere dingen :9 Waar koop je trouwens lekkere kokosyoghurt?

Vandaag:

O: Semi healthy pannenkoekje met agave siroop
L: Wortel "noodles" met champignons, tofu en geroosterde cashewnoten. Met een hot curry dressing.
T: Een stukje Tony's puur pecan kokos
T: Smoothie van 125 gr frambozen, 1 banaan, 1el lijnzaad, 1el spirulina en 2 dadels
D: Meergranen wraps met zwarte bonen, groentes en vega gehakt. Mexicaans gekruid

En mogelijk gaat er nog een stukje Tony's in vandaag :Y)

Helemaal vergeten op jou te reageren, maar ik probeer (met nadruk op probeer :D ) veganistisch te eten. Dat klinkt wat extreem, maar ik probeer zo puur mogelijk te eten en te minderen met geraffineerde suikers en bewerkte producten. Daarnaast heb ik enorm veel voordelen, lichamelijk, van het laten staan van melk/ei/kaas/vlees/vis. Ik probeer gewoon vooral intuïtief te eten, wat ik lekker vind en waar ik zin in heb. Helemaal veganistisch lukt me (nog) niet, maar ik eet nu zeker 80% van de tijd op deze manier. Vandaar dat ik ook veel zelf maak!

Vandaag:

O: 250 gram Alpro kwark met 100 gram blauwe bessen en een eetlepel honing, een glas water met spirulina
T: vier biscuitjes, een kop thee met honing en een klein stukje zelfgemaakte vegan 'mangotaart'
M: een zelfgemaakt mangotaartje (boekweitvlokken, dadels, snufje zout, kokosrasp en een verse mango)
A: grote kom verse groentensoep met drie bruine boterhammen om erin te dopen

B: 10 km fietsen, de ochtend buiten lesgeven, zelf een uur intensief dressuurles, een uur werk op stal en als het lukt 1/2 uur ab work-out

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:32

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:56

O: 2 bth met geitenkaas en komkommer. Water.
T: water.
L: 2 witte bolletjes met pindakaas, 2 beschuiten met hagelslag. Water.
T: water, cola light, karvan cevitam tropical met verse munt en citroen. Paar dropjes.
A: 2 broodjes met 2 halve hamburgers,cheddar kaas, 1 gebakken ei, komkommer, tomaat, yofresh en curry. Raketje. 2 glazen karvan c.
T: 2 koekjes, chocorozijnen, 1 glas jillz.

B: 6.5 km hardlopen, 8 km lopen.

Ben je op dieet merel_gomez?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 06:16

.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:08

Zo sinds maanden weer s kracbt training gedaan. Ze hebben de hele zaal vernieuwd met allemaal vette spullen. Ik heb spierpijn in mijn kont haha. Ik heb wel de motivatie om weer zelf daarheen te gaan terug ipv alleen de groepslesjes
O: 50 gr muesli met lijnzaad en melk
L: salade met cottage cheese tomaat komkommer en bladspinazie en 2 stevige vk boterhammen van de ah
T: banaan
A: zoete aardappel met paprika en ui uit de oven met geitenkaas en tomaat en sla, 1 spelt pita
T: 1 visstick met knoflooksaus,3 wijntjes, 2 corona en 1 baileys
B: uurtje fietsen, even dansen op stap en uur en kwartier kracht training

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:01

Laatste dag thuis voor ik naar Italië trek, dus even de koelkast leeg eten:

O: 3 sneetjes speltbrood, geroosterd, 2 met roomkaas, 1 met kruidenkaas, half doosje cherrytomaten; latte, 1 blokje chocolade
L: Kleine portie speltpasta met zelfgemaakte pesto, geroosterde paprika en champignon, flink wat parmezaan; 200 g meloen, 2 dunne rijstwafels met chocolade
B: 30 min. HIIT
A: Puree, salade (sla, kerstomaten, kruiden, olijfolie, balsamicoazijn, mosterd, honing, pijnboompitjes, parmezaan), spinazieburger, verse appelmoes (want appels moeten op)
B: Koffers inpakken, poetsen, half uurtje wandelen
T: 100 g kwark met bakje aardbeien

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:09

.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:57

O1: glas spirulina, 200 gram blauwe bessen en twee crackers met pindakaas
O2: zelfgemaakte vegan rabarber-aardbei crumble met havermout en hazelnoten
M/A: kop thee met honing en vier getoaste boterhammen met rucola, tomatentapenade en knoflook
T: een dadel

B: 1,5 uur paardrijden, 30 minuten stalwerk, rest van de dag gechillt in een wellness resort

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:14

Fijne vakantie Bhri!
O: 50 gr muesli met lijnzaad / melk / banaan
T: 250 gr magere kwark en 1 vk cracker met kaas/mosterd en los plakje kaas
T: bolletje cookie ijs en bolletje monchou bastogne ijs met hoorntje
A: 2 kippen bouten uit de oven met gebakken zoete aardappel prei champignons paprika courgette en wat rauwkost met avjar en veel kruiden
B: half uurtje fietsen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:26

O: 2 bth met geitenkaas en komkommer. Water.
T: water. Banaan.
L: 2 tosti's met geitenkaas. Karvan cevitam.
T: schepje huzarensalade, karvan cevitam, paar dropjes, stukje chocola.
A: bbq. Water.

B: uur krachttraining in de sportschool, 10 min warmlopen op de hardloopband, 10 min op de crosstrainer.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:48

Picassox schreef:
Helemaal vergeten op jou te reageren, maar ik probeer (met nadruk op probeer :D ) veganistisch te eten. Dat klinkt wat extreem, maar ik probeer zo puur mogelijk te eten en te minderen met geraffineerde suikers en bewerkte producten. Daarnaast heb ik enorm veel voordelen, lichamelijk, van het laten staan van melk/ei/kaas/vlees/vis. Ik probeer gewoon vooral intuïtief te eten, wat ik lekker vind en waar ik zin in heb. Helemaal veganistisch lukt me (nog) niet, maar ik eet nu zeker 80% van de tijd op deze manier. Vandaar dat ik ook veel zelf maak!

Vandaag:

O: 250 gram Alpro kwark met 100 gram blauwe bessen en een eetlepel honing, een glas water met spirulina
T: vier biscuitjes, een kop thee met honing en een klein stukje zelfgemaakte vegan 'mangotaart'
M: een zelfgemaakt mangotaartje (boekweitvlokken, dadels, snufje zout, kokosrasp en een verse mango)
A: grote kom verse groentensoep met drie bruine boterhammen om erin te dopen

B: 10 km fietsen, de ochtend buiten lesgeven, zelf een uur intensief dressuurles, een uur werk op stal en als het lukt 1/2 uur ab work-out

Wat leuk! Ik ben ook echt benieuwd naar de lichamelijke voordelen. Mijn energie level is iig veel hoger dan normaal en ik crave ook meer groentes en fruit :) Dus so far ben ik een grote voorstander. Ik moet alleen nog even mijn (raw) vegan dessert skills verder ontwikkelen, want vriendlief is gek op toetjes.

We zijn net terug van 4 dagen kamperen en op 2 lunches na is het gelukt het vegan te houden. Ondanks dat teleurstelling van die 2 lunches (ik heb immers wel een doel), ben ik toch tevreden dat het zo smooth ging. Nederland is helaas al amper ingericht op vegetariërs, laat staan voor vegans.

Het lijstje voor vandaag met een zeer lege koelkast, dus straks eerst maar even langs de supermarkt :')

O: Kleine smoothie van 150gr frambozen, 1 banaan, 4 dadels, 0,5 el spirulina, 0,5 el lijnzaad, 0,5 el hennepzaad.
L: Leftover courgetti pasta met tomatensaus, champignons en vega gehakt.
T: 1 vk broodje met pindakaas
D: Wortel noodles gemengd met gewone noodles, een bult groentes en een pinda dressing.
T: Halve galia meloen

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:02

Planning vandaag
O: 100 g kersen en 100 g aardbeien + 2 kopjes koffie met koffiemelk
L: 3 speltcrackers met zuivelspread light
T: iets van fruit en 2 crackers met beleg (voor hardloop training)
A: pasta pesto met chorizo, rucola en geitenkaas + water
T: schaaltje yoghurt met vla

B: 2 paarden gereden en 2 uur hardlooptraining op de baan (waarvan half uur krachttraining in krachthonk)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:48

Ik eet ook regelmatig vegan, maar eet al heel lang best selectief dus heb er niet zozeer moeite mee..
Qua in een restaurant altijd de vega optie bestellen en dan de vleesvervanger die vaak ei of melk bevat er vragen uit te laten en meer veggies er in te doen.

Prep is lifeee!!

O. Acai bowl
L. Zelf gebakken mais tortillas met avocado spread en garnalen
D. Glutenvrije wraps met lamsshoarma, spinazie, avo, paprika, champignons en tomaatjes

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:27

Ik vind vegan eten ook steeds makkelijker worden, maar er blijven altijd wel momenten waarop het lastig is en waarop je andere mensen niet tot last wilt zijn. Dan probeer ik vegetarisch te eten, en heel af en toe (zoals pas met dat festival) eet ik wel een stukje vlees. Maar als dat één keer in de maand is, is het veel. En trouwens, wat Monnie zegt is ook echt zo: preppen is alles! Ik maak bijvoorbeeld m'n lunch van vandaag (die echt heerlijk was :D ) ook voor morgen klaar. De broodjes en de groenten in twee aparte bakjes en gooi het morgen erover heen, en klaar is kees!

Mijn dag vandaag:

O: een glas spirulina en 400 ml slowjuice sap van spinazie, paksoi, banaan en aarbeien
T: een handje rauwe cashewnoten
M: twee volkoren spelpistoletjes met tomatentapenade, een halve gegrilde courgette, een halve gegrilde paprika en geroosterde pijnboompitjes
T: een dadel
A: een komkommersalade van een hele komkommer met citroensap/balsamico/zout en peper en een aspergeburger van de AH

B: een paard longeren, een uur stalwerk, verder veel op kantoor doorgebracht en mag nog steeds niet sporten vanwege pijn in m'n onderrug nav hardloopblessure

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:35

Ik kom hier ook maar weer eens meeposten :) Heb sinds een week een Fitbit, heel fijn om zoveel inzicht te hebben in hoeveel je beweegt en wat je precies verbrandt!

O: 2 volkoren crackers met pindakaas en banaan
L: pasta pesto met tomaat, paprika, rode ui, rucola en cashewnoten
T: cappuccino, misschien een appel
A: salade van veldsla, zoete aardappel, falafel, paprika en dressing
T: ?

Ik wil een paar kilo kwijt en heb met de warmte niet zoveel trek, dus vandaar mijn (misschien) wat magere lijstje. Meestal eet ik meer :D

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:18

Venthe schreef:
Planning vandaag
O: 100 g kersen en 100 g aardbeien + 2 kopjes koffie met koffiemelk
L: 3 speltcrackers met zuivelspread light
T: iets van fruit en 2 crackers met beleg (voor hardloop training)
T: 2 bolletjes schepijs (stracciatella en mokka)
T2: Smoothie van banaan, aardbeien en verse sinaasappelsap

A: pasta pesto met chorizo, rucola en geitenkaas + water
T: schaaltje yoghurt met vla

B: 2 paarden gereden en 2 uur hardlooptraining op de baan (waarvan half uur krachttraining in krachthonk)

Ik kon het niet laten :Y)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:31

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:46

Picassox schreef:
Mijn dag vandaag:

O: een glas spirulina en 400 ml slowjuice sap van spinazie, paksoi, banaan en aarbeien
T: een handje rauwe cashewnoten
M: twee volkoren spelpistoletjes met tomatentapenade, een halve gegrilde courgette, een halve gegrilde paprika en geroosterde pijnboompitjes
T: een dadel en een halve Tony(lekker stress eten... zucht!)
A: een komkommersalade van een hele komkommer met citroensap/balsamico/zout en peper en een aspergeburger van de AH

B: een paard longeren, een uur stalwerk, verder veel op kantoor doorgebracht en mag nog steeds niet sporten vanwege pijn in m'n onderrug nav hardloopblessure

Jammer van de Tony, maar verder goed m'n best gedaan vandaag :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:04

Vandaag echt veel gegeten..

O: 2 beschuiten met kaas, sap van 1 sinaasappel, water.
T: 1 bth pindakaas, 1 banaan, hand noten/rozijnen, 1 kleine gevulde koek, 2 koppen thee.
L: 2 bth pindakaas, 1 snackkomkommer, 150 gr wortel. Thee.
T: 2 bth pindakaas, water.
T: water. Paar snoepjes. Een appel.
A: mexicaanse bonenschotel met rijst, gehakt en creme fraiche light. 2 grote glazen karvan cevitam tropical met munt en citroen.
T: 2 koekjes, schaaltje chips. Water.

B: uur hardlopen op de loopband in de sportschool.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:47

O: havermout/appel/banaan/rozijn/melk/kaneel
L: 50 gr muesli, 250 gr magere kwark, 1 tl honing
A: zoete aardappel, paprika, bosui, tomaat, komkommer, witvis
T: boterham met pinda pasta en een waterijsje
B: uur fietsen, zweten op het werk!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:45

Mijn planning:

O: 200 ml spinazie/banaan/nectarine slowjuice-sapje en een volkoren boterham met een plak vegan kokosbrood
T: 1,5 spelt pistoletje met tomatentapenade (daar gaat m'n lunch, haha)
M: een half speltpistoletje met tomatentapenade, een halve gegrilde courgette en paprika met pijnboompitjes en een appel
T: pakje droge LU crackertjes
A: zoete aardappel frietjes met plantaardige mayo en een M2C burger van de Vegetarische Slager

B: 45 minuten op stal aan het werk, een halfuurtje wandelen, verder de hele dag kantoorwerk