Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marijkjuh schreef:@Picassox: Jij eet altijd van die lekkere dingenWaar koop je trouwens lekkere kokosyoghurt?
Vandaag:
O: Semi healthy pannenkoekje met agave siroop
L: Wortel "noodles" met champignons, tofu en geroosterde cashewnoten. Met een hot curry dressing.
T: Een stukje Tony's puur pecan kokos
T: Smoothie van 125 gr frambozen, 1 banaan, 1el lijnzaad, 1el spirulina en 2 dadels
D: Meergranen wraps met zwarte bonen, groentes en vega gehakt. Mexicaans gekruid
En mogelijk gaat er nog een stukje Tony's in vandaag
Picassox schreef:Helemaal vergeten op jou te reageren, maar ik probeer (met nadruk op probeer) veganistisch te eten. Dat klinkt wat extreem, maar ik probeer zo puur mogelijk te eten en te minderen met geraffineerde suikers en bewerkte producten. Daarnaast heb ik enorm veel voordelen, lichamelijk, van het laten staan van melk/ei/kaas/vlees/vis. Ik probeer gewoon vooral intuïtief te eten, wat ik lekker vind en waar ik zin in heb. Helemaal veganistisch lukt me (nog) niet, maar ik eet nu zeker 80% van de tijd op deze manier. Vandaar dat ik ook veel zelf maak!
Vandaag:
O: 250 gram Alpro kwark met 100 gram blauwe bessen en een eetlepel honing, een glas water met spirulina
T: vier biscuitjes, een kop thee met honing en een klein stukje zelfgemaakte vegan 'mangotaart'
M: een zelfgemaakt mangotaartje (boekweitvlokken, dadels, snufje zout, kokosrasp en een verse mango)
A: grote kom verse groentensoep met drie bruine boterhammen om erin te dopen
B: 10 km fietsen, de ochtend buiten lesgeven, zelf een uur intensief dressuurles, een uur werk op stal en als het lukt 1/2 uur ab work-out
Venthe schreef:Planning vandaag
O: 100 g kersen en 100 g aardbeien + 2 kopjes koffie met koffiemelk
L: 3 speltcrackers met zuivelspread lightT: iets van fruit en 2 crackers met beleg (voor hardloop training)
T: 2 bolletjes schepijs (stracciatella en mokka)
T2: Smoothie van banaan, aardbeien en verse sinaasappelsap
A: pasta pesto met chorizo, rucola en geitenkaas + water
T: schaaltje yoghurt met vla
B: 2 paarden gereden en 2 uur hardlooptraining op de baan (waarvan half uur krachttraining in krachthonk)
Picassox schreef:Mijn dag vandaag:
O: een glas spirulina en 400 ml slowjuice sap van spinazie, paksoi, banaan en aarbeien
T: een handje rauwe cashewnoten
M: twee volkoren spelpistoletjes met tomatentapenade, een halve gegrilde courgette, een halve gegrilde paprika en geroosterde pijnboompitjes
T: een dadel en een halve Tony(lekker stress eten... zucht!)
A: een komkommersalade van een hele komkommer met citroensap/balsamico/zout en peper en een aspergeburger van de AH
B: een paard longeren, een uur stalwerk, verder veel op kantoor doorgebracht en mag nog steeds niet sporten vanwege pijn in m'n onderrug nav hardloopblessure